Pumpa za vodu - elektromotor - teško pokretanje

17 poruka / 0 new
Poslednja poruka
Bukovik
Bukovik's picture
Offline
Registrovan dana: 06/12/2018
Poruke:

Teško mi startuje pumpa-elektromotor za vodu. Nekada zuji dosta dugo dok ne krene, a nekada ni neće. Onda sklopka isključi motor. Kada zapne, malo okrenem rotor, onda krene. Zatim elektromotor startuje sam uglavnom bez mučenja jedno 5-6 puta, pa opet zaglavi. Je li u pitanju kondenzator? Ima dva. Nije do kontakata u sklopki jer sam ih očistio. Pretpostavljam da nije u pitanju ni mehanička prepreka jer se rotor, koliko sam ocenio rukom, bez smetnje okreće.

Pumpa je Sever Aquamat A-SN-8.

  • sever.jpg
deletraj499
deletraj499's picture
Offline
Registrovan dana: 18/11/2016
Poruke:

To bi trebalo da je u pitanju kondenzator. Vi ste rekli da imate 2. Što znači,
Jedan je startni ( startuje motor)
Drugi je radni (kad motor počne da radi i on
Je pod naponom uz motor)

VUJKE89
VUJKE89's picture
Offline
Registrovan dana: 05/12/2017
Poruke:

Ako zapinje kad pali, onda ti je crkao strartni kondezator. Ili je oslabio toliko da ne može da pokrene pomoćni kalem.
Kupi i zameni jer nisu skupi a možeš tako zapaliti motor ako ne daj boze sklopka otkaže.

branimir
branimir's picture
Offline
Registrovan dana: 13/08/2009
Poruke:

Немам податак да ли су кондензатори везани паралелно или редно (логично је да су у паралели), али је дефинитивно да један прави проблем.Најбоље је заменити обадва.

Знам да незнам, а све што знам научио сам од неког.

Bukovik
Bukovik's picture
Offline
Registrovan dana: 06/12/2018
Poruke:

Хвала на одговорима! Подозревао сам највише да је до кондензатора, али ми је пријатељ рекао да мотор не би ни кренуо да је до кондензатора. Изгледа најлакше је заменити дава кондензатора па видети даље. Може ли савет која врста кондензатора? Који подаци мотора су вам потребни?

branimir
branimir's picture
Offline
Registrovan dana: 13/08/2009
Poruke:

На кондензаторима су сви подаци и тога се држати.

Знам да незнам, а све што знам научио сам од неког.

Bukovik
Bukovik's picture
Offline
Registrovan dana: 06/12/2018
Poruke:

Занима ме ту још једна ствар.
Када мотор неће да крене и избаци склопку. Онда само мало окренем ротор па поново укључим мотор, и одмах крене. Иако је прошло само врло мало времена. Може ли кондензатор за тако кратко време да се "опорави". Да није негде у питању и до механике, нпр. закорела пумпа? Пумпа већ ради 20 година. Мада, како рекох, под руком се лепо окреће.

branimir
branimir's picture
Offline
Registrovan dana: 13/08/2009
Poruke:

Кондензатор има свој век трајања и они се мењају.Јефтинији је од електромотора.

Знам да незнам, а све што знам научио сам од неког.

Bukovik
Bukovik's picture
Offline
Registrovan dana: 06/12/2018
Poruke:

Прикључена су два кондензатора један мањи од 20 μF и један већи од 25 μF. Није ли то мало за мотор снаге 2.10 kW, 2850 o/min, пумпа за воду са хидрофором који је под притиском.

zvukoljub
zvukoljub's picture
Online
Moderator
Registrovan dana: 05/09/2007
Poruke:

Пошто сте већ добили одговоре од људи који се разумеју у ту проблематику остаје вам или да купите и замените кондензаторе или да позовете мајстора који ће довести рад мотора у исправно стање. Овако са постављањем нових и нових питања мислим да нећете далеко стићи.

Без алата нема заната, a без знања ни најбољи алат неће помоћи..

branimir
branimir's picture
Offline
Registrovan dana: 13/08/2009
Poruke:

За Буковика да не лицитирамо нашао сам нешто, а и на интернету је доступно доста тога за људе који хоће нешто науче, само се треба потрудити.Од мене толико.
https://www.youtube.com/watch?v=1jb-vlezm68

Знам да незнам, а све што знам научио сам од неког.

Bukovik
Bukovik's picture
Offline
Registrovan dana: 06/12/2018
Poruke:

branimir wrote:
За Буковика да не лицитирамо нашао сам нешто, а и на интернету је доступно доста тога за људе који хоће нешто науче, само се треба потрудити.Од мене толико.
https://www.youtube.com/watch?v=1jb-vlezm68

И ја сам нашао овај видео на Јутјубу где каже да за овакав електромотор какав је мој треба кондензатор од 50 μF. То је када је један. Али када су прикључена два? Најбоље да се у вези електронике и кондензатора обратим подфоруму "Електроника". Тамо су ипак стручнији.

zvukoljub wrote:
Пошто сте већ добили одговоре од људи који се разумеју у ту проблематику остаје вам или да купите и замените кондензаторе или да позовете мајстора који ће довести рад мотора у исправно стање. Овако са постављањем нових и нових питања мислим да нећете далеко стићи.

Овај форум се зове "Сам свој мајстор". Једноставно би било да поставиш питање и добијеш један, и то прави и потпун одговор. Најчешће није тако.

branimir
branimir's picture
Offline
Registrovan dana: 13/08/2009
Poruke:

Ај да ипак одговорим.Кад су прикључени 20 и 25 у паралели онда је крајњи резултат 45 микрофарада што је у граници, било би боље да су оба од 25 али ако лепо ради добро је.То је исто као кад два акумулатора од 40 ампера спојите у паралелу и добијете 80 ампера а напон остаје исти.Кад вежете те акумулаторе у серију капацитет је 40 ампера али је напон дупло већи.Превише сам писао, али није згорег.

Знам да незнам, а све што знам научио сам од неког.

Bukovik
Bukovik's picture
Offline
Registrovan dana: 06/12/2018
Poruke:

branimir wrote:
Ај да ипак одговорим.Кад су прикључени 20 и 25 у паралели онда је крајњи резултат 45 микрофарада што је у граници, било би боље да су оба од 25 али ако лепо ради добро је.То је исто као кад два акумулатора од 40 ампера спојите у паралелу и добијете 80 ампера а напон остаје исти.Кад вежете те акумулаторе у серију капацитет је 40 ампера али је напон дупло већи.Превише сам писао, али није згорег.

Mожда се зато и мучи зато што су кондензатори у граници. Када је топло, мотор углавном ради ваљано. Можда је и комбинација дотрајалости и ниске температуре. Све ми се чини да сам пре коју годину заменио кондензаторе. Добро, проверићу најпре кондензаторе, видео сам како иде. Али видео сам на Јт да за мотор исте снаге препоручују (плоћица на мотору) и кондензатор од 80-100 μF. На мојој није наведено. Па шта бисте на послетку препоручили, јел боље узети одмах јаче кондензаторе?

Хвала, никада није згоре савет више. Већ треба и да се плашиш да нешта питаш као на неком шалтеру. Тешко теби ако имаш још неко питање или ниси разумео па опет питаш. Тако је у нас.

Ево и како су везани

branimir
branimir's picture
Offline
Registrovan dana: 13/08/2009
Poruke:

Везани су у паралелу тако да може и један са називним напоном који је на њима.Већи капацитет не смета , тако је случај и са колима која имају акумулатор од 40А, уместо њега краткорочно може и 60А (искључиво због алтернатора који је димензиониса за 40А па је време допуне много дуже). Иначе за испитивање кондензатора су потребна 2 инструмента, један који мери капацитивност и ЕСР који мери унутрашњи отпор кондензатора.Постоји још једна метода али је не препоручујем.Ипак су увек у основи мерења и она су најтачнији показатељ.Неисправни кондензатор зна да утиче на искакање осигурача.Ај да додам још нешто информативно да се и на трофазним моторима стављају кондензатори за сваку фазу или тзв. кондензаторске батерије да би се смањила реактивна енергија која оптерећује скоро као и активна, због смањења трошкова.Толико.

Знам да незнам, а све што знам научио сам од неког.

Milenko_M
Milenko_M's picture
Offline
Registrovan dana: 09/03/2013
Poruke:

Кондензатори су везани паралелно и њихов капацитет се сабира .Тако да се може узети један са укупним капацитетом ова два .Мада ја неби рекао да су они узрок проблема.Ако се ротор мало помери и онда стартује нормално онда је проблем у ротору.Ротор је у делу где належу четкице издењен на мале сегменте.Неки од тих сегмената је прљав и треба га очистити.Добро је проверити тај део на ротору где належу четкице .Мора да буде чисто и сјајно .Иначе је тај део од бакра.
О кондензаторима за електромоторе може се доста научити у овом снимку.https://www.youtube.com/watch?v=1jb-vlezm68

Гејање на пелет , котао Мајевица , горионик Фероли СУН 7.

preza-trajce
preza-trajce's picture
Offline
Registrovan dana: 24/03/2011
Poruke:

Deo rotora gde nalezu cetkice je kolektor, mali segmenti su lamele, . Kolektor je uvek crne boje jer po njemu trce cetkice koje su od grafita,...ali ovo vazi za drugu vrstu motora. Ako se pazljivo pogleda fotografija u prvom postu moze se zakljuciti da je ovo motor sa rotorom u kratkom spoju sto znaci da nema cetkica, nema kolektora i.t.d. . Ovi motori imaju u statoru radni i pomocni namotaj , Kondenzatori mogu biti stalno vezani u kolo ili povremeno samo za startovanje, pomocu centrifugalnog prekidaca koji se nalazi u motoru ili specijalnog grebenastog prekidaca koji se nalazi van motora.....