masina obod lux wm616 , danas je tokom rada bubanj zaglavio?
Koliko sam laicki mogao da utvrdim pogledao sam da kais nije spao i to je u redu.Rukom jedva okrenem bubanj za cetvrtinu kruga.
Masina je stara 20tak god.
sta bi moglo da bude , koliko bi kostala popravka i da li se isplati ?
PozZz i svako dobro
ves masina-bubanj zakovao ???
Kladim se na čarapu! :hh
ljudi opišite detaljnije kvar molim.Ovako je tepško pomoći.
Vidi kompa može biti elektromotor,kondenzator ili ležaj.
Kakve veze kondenzator ima sa tim? Sto se tice elektromotora mogu da se slozim da on moze da bude uzrok i ako jeste onda su verovatno lezajevi na motoru riknuli.To mozes da proveris tako sto ces skinuti kais koji ide sa motora na remenicu bubnja pa rukom probaj da zavrtis motor...ako ide lagano onda motor nije.Takodje dok ti je kais skinut probaj rukom bubanj da zavrtis....ako ide tesko onda su mozda lezajevi na bubnju riknuli....a mozda ti je nesto i upalo....najverovatnije carapa....U svakom slucaju moze sve da se popravi...napisi sta si ustanovio pa da vidimo sta ti je ciniti....NAPOMENA-IZVUCI NAPONSKI KABL IZ UTICNICE PRE NEGO STO BILO STA RADIS OKO MASINE !!!
Kao što uvijek kažem,treba naglasiti pravi problem i u što više detalja pojasniti,to je kao kad odeš doktoru i požališ se da te boli oko a on te uputi specijalisti onaj drugom onaj trećem i na kraju završiš kod prvog koji ustanovi da ne vadiš kašiku iz šoljice kad piješ čaj,malo šale ali je u biti tako.Ako kažeš majstoru da je bubanj zablokirao on će misliti da se nije nešto zaglavilo jer ti reče da ga možeš za malo pokrenuti što navodi na to i kako rekoše kolege skini remenicu i probaj zavrtiti ako bubanj ide onda je do ležajeva na motoru,ako bubanj ne ide onda ili se nešto zaglavilo ili je došla voda do osovine,tj. otišao semering i voda je došla do ležaja i osovine,stvorila se korozija i blokirala osovinu i ležaj,ako je to u pitanju popravka se ne isplati jer skidanjem ležaja i korozije smanjuješ debljinu osovine koja će jedva čekati da uništi novi ležaj i semering,često možeš ustanovit dali je otišao semering tako što ostaju hrđavi tragovi ispod osovine i idu ka dole na bubnju.Ako je blokada bubja uzrokovana vodom kako sam objasnio jedino isplativo rješenje popravke je zamjena trokrakih nosača a sve ostalo je kratkoročno rješenje
Ako je blokada bubja uzrokovana vodom kako sam objasnio jedino isplativo rješenje popravke je zamjena trokrakih nosača a sve ostalo je kratkoročno rješenje
Ova mašina nema trokraki nosač :bye2
P.S.Ajde "lepi"budi "fin" pa izvadi tu čarapu :hh :hh
Strugat mogu ležajevi na osovini bubnja a i na motoru. Ovo prvo je mnogo cešca pojava.
Skini remen sa velike remenice i remenice motora, i polako okreci bubanj rukom, ako su otišli ležajevi, morao bi to osjetit pod rukom. Isto tako, ako je to u redu, zavrti rukom osovinu motora i ako nije u redu, moralo bi se cuti pucketanje ili struganje ležaja.ako je blokirao bubanj njega nećeš moći okrenuti ako je blokirao motor nećeš moći okretati njegovu osovinu ili će sve drobiti u njoj.
Ukljuci mašinu bez remena. Ona ce raditi normalno samo nece imati prenosa, motor ce okretati.Ako se i tako cuje motor - onda je do njega. Ako motor normalno radi bez ikakvih šumova, onda je stvar do ležajeva osovine bubnja ili postoji mogucnost da ti je remen prezategnut, što bi bilo dobro za tebe
Ovdje u RH, komplet 2 ležaja i semering za bubanj je negdje oko 15-tak €, a za motor vjerovatno manje pošto su manji
Kada se mjenjaju ležajevi na bubnju, obavezno promjeniti i semering
Nebi trebao biti neki veliki izdatak!
Javi šta je od tog da vidimo dalje.
Prvo hvala svima na odgovorima.
Evo dadoh se na posao i ustanovio sam da se motor lagano okrece.
Bubanj se s mukom okrece i nema nekih propratnih zvukova kao sto je krckanje i drobljenje.Kako se nista neoubicajeno i sl nije culo ni ranije tokom rada cini mi se da je ognjeni zmaj bio u pravu , tj da je carapa ili sl u pitanju.
Sad ako neko moze da mi objasni kako da dodjem do te carape?
p.s vidim pozadi jedan centralni sraf ( ide osovinski kroz centar ovog obruca sto nosi kais , a zatim slede dva srafa koja pricvrscuju neki materijal kruznog oblika lici mi na beton?
Da li je to put ?
PozZz . . .
Carapa moze da se izvadi od napred ako je negde blizu vrata,a ako je nabijena pozadi onda moras da skines termostat i nekakvom zicom ili ako imas srece pa se odma vidi izvadis carapu napolje prstima.Nakon toga moras da zalepis termostat na mesto....prethodno dooobro ocistis gumu i glavu termostata od starog lepka.Kada mislis da je termostat na mestu blago ga zarotiraj levo desno da se lepak lepo razmaze i da se uveris da je sve na mestu.Ukoliko je carapa negde napred onda uradi sledece....uzmi kombinovana klesta,otvori vrata od ves masine i klestima lagano iskrivi usta bubnja ka unutra...tako ces dobiti vise mesta za prste i moci ces da dohvatis carapu ili sta vec....kad izvadis isto tako lagano vrati klestima ( ispravi) bubanj i to je to.
NAPOMENA: Slike nisu slike masine koje ti imas ali ce ti posluziti!
Kriviti bubanj?
Da,kriviti usta bubnja.....a moze i da rastavi celu ves masinu....al to nije posao za nekog ko to nikada nije radio....i ovako je jednostavnije i brze....
Miljak hvala ti na odgovoru a posebno na slikama.(ne kazu djabe da jedna govori vise nego hiljadu reci
Pregledao sam napred oko vrata i na zalost nije tu problem.
Plasi me da cu morati da skidam termostat , a po onome sto vidim rupa je mala i totalno je nepregledno, pa je pitanje kako cu uopste da vidim gde je a tek kako cu da je izvadim(carapa)?Kao sto ti rece nekom zicom valjda?
Inace kad bubanj okrenem u suprotnom smeru on se malo oslobodi tako da sam sada siguran da je nesto zamotano . . .
Ma savij čvršću žicu i napravi kao udicu guraj to u procijep između gume i bubnja i "pecaj" prvo tako .Strpljiv spašen.Ako nije s prednje strane probaj skinuti termostat kako je opisano.A sljedeće pranje sitnije predmete kao čarape stavi u jastučnicu pa ti se ovo neće dešavati.Ja se bojim da ti je čarapa namotana oko osovine na zadnjoj strani dakle kad bideš skidao termostat prvo oko nje pročačkaj.
Ja na svojoj mašini imam dva grijača i kad se tako nešto desi skinem grijač jer imam nešto više mjesta.
Da,mozes i grejac da skines kako kaze Maks,ali mislim da ce ti jednostavnije biti termostat....videces....u svakom slucaju ako nesto budes lepio nemoj masinu da koristis 24 casa dok lepak ne uhvati dobro....pozdrav i srecno pecanje...
Kad otvoriš vrata,grijač se nalazi ravno dole pri zadnjem dijelu,ja koristim ručnu bateriju tako da je stavim na dno(rupice na bubnju) iznad grijača,ugasim svjetlo tako da nemam refleksiju u bubnju i pomalo okrećeš lijevo desno i ako je oko grijača lako ćeš je primjetiti,kad lociram onda dužim iglama dovučem prema gumi vrata i hirurškim hvataljkama je izvlačim ili ako neće pocijepam uvrtanjem,najlakše se vadi ako je tkanina mokra a usput za one koji misle da osovina stoji na nečem drugom a ne na trokrakom nosaču
Kladim se na čarapu! :hh
Kako niko ne smede da stavi ni žutu banku na opkladu? :hh
Miljak.koliko se ja u"medicinu"razumem,ove tvoje slike su baš od mašine kakvu ima "fini",ati si ih slikao verovatno da pokažeš kako nikad ne treba sondu od kapilarnog i kablove od statičnog termostata"voditi kroz" remen(ako lažem ja ne laže izolir traka na kablovima) :hh
Što se tiče vađenja čarape iz mašine;eeee to je posao!Ja sam pola struga zaradio vadeći čarape iz veš-mašina :hh .Najbitnije je lociranje.Ja to radim tako što glavu sa desnom rukom u kojoj držim malu bater-lampu nabijem u bubanj :hh (naravno ovo ne raditi kad mašina centrifugira,to jest sa mašinom ištekanom iz struje :hh ).Kada lociram obuću onda najčešće i najbezbolnije,kako je već opisano,kroz rupu od termostata pecam.Za tu svrhu sam nabavio poseban alatić,hvataljku(sajla sa četiri čelične trake-čeljusti u sebi od jedno pola metra sa kojom može lepo da se manipuliše na tu daljinu a kad uhvati ne pušta.Naravno da može da se izvuče i zavrnutom žicom,najbitnije je tačno locirati.
P.S.Trokraki nosač :tup :tup :tup a ja mislio na vanjsko kućište :bye2 Sory Zlatan.No,kako su krenuli ovi proizvođači(naročito iz užeg okruženja da štipaju na svemu zaheftaće oni osovinu i bez nosača za bubanj pa dok ide-ide.Što se tiče sanacije ležajnih mera(zavarivačko-strugarski)naravno da "pije vode"ja to svakodnevno činim i spreman sam da ustvrdim da će trajati duže nego novo,naročito kad je u pitanju Gorenje(niti im valja ležajna tolerancija niti kvalitet materijala osovine)
Slike su sa interneta skinute....moja ves masina ili masina koju ja popravljam nikada nebi ovako izgledala....a masina sa slike jeste slicna ali nije taj tip sto ima nas ssm clan...
a masina sa slike jeste slicna ali nije taj tip sto ima nas ssm clan...
Šta sad,opet da se kladimo?Ja tvrdim da je to baš ta :bye2
Iz dosadašnjih postova sam zakjučio da se tolko razumeš u "medicinu"da ne napraviš vezu kao na ovoj slici nego sam mislio da si negde naletio na "situaciju"pa ovekovečio.Ja sam npr naišao na situaciju gde je #majstor"presekao kapilar od termostata pa posle ladno povezao luster-klemnom :hh
Kad otvoriš vrata,grijač se nalazi ravno dole pri zadnjem dijelu,ja koristim ručnu bateriju tako da je stavim na dno(rupice na bubnju) iznad grijača,ugasim svjetlo tako da nemam refleksiju u bubnju i pomalo okrećeš lijevo desno i ako je oko grijača lako ćeš je primjetiti,kad lociram onda dužim iglama dovučem prema gumi vrata i hirurškim hvataljkama je izvlačim ili ako neće pocijepam uvrtanjem,najlakše se vadi ako je tkanina mokra a usput za one koji misle da osovina stoji na nečem drugom a ne na trokrakom nosaču
Naravno a gdje bi drugo bila.Trokraki nosač ili bilo koji drugi osovina je uvijek u centru vrtnje.
A ovo za kirurška klješta hahahahahahha pa kojeg si neurokirurga orobio za to hahahaaahhah..Ali Zlatane ideja i alatka su prva liga.
Ognjeni za tebe evo imam zadatak.Nadam se da imaš pomičnu mjerku pa ljepo izmjeri promjer osobvine na novoj makini kojoj budeš vadio čarapu.vidi od kojeg je materijala ali ja se kladim na č.1301(strojni čelik) pa pogledaj u tablicama koliki bi trebao biti promjer osovine u odnosu na težinu bubnja i robe koja se nadudla vode.Da se okladimo da je promjer osovine koju si mjerio manji i to za bar 10%?
Danas "cigane" na svemu,pa jbt. ja imam dvije komunjarske veš mašine sa propisnom osovinom po promjeru i bubanj od rostfraja.Rade 20 godina svaka kao urica.Vjerovao ili ne još ni gumu na vratima nisam mjenjao samo je otipšao hidrostat i kondenzator.Malo su ruzinave ali rade dan danas.Susjeda je kupila Beko novu makinu i pod garancijom je više bila na servisu nego što je šljakala.slično je i s drugim mašinama.Zato ja ipak preferiram Gorenje.
Miljak wrote:a masina sa slike jeste slicna ali nije taj tip sto ima nas ssm clan...
Šta sad,opet da se kladimo?Ja tvrdim da je to baš ta :bye2
Iz dosadašnjih postova sam zakjučio da se tolko razumeš u "medicinu"da ne napraviš vezu kao na ovoj slici nego sam mislio da si negde naletio na "situaciju"pa ovekovečio.Ja sam npr naišao na situaciju gde je #majstor"presekao kapilar od termostata pa posle ladno povezao luster-klemnom :hh
:hh :hh :hh :tup :tup :tup E taj je pravi majstor. hahahaahahah
Iskreno,to je iz ribarskog pribora,kad riba proguta udicu ali ako ima ko koga da radi po bolnicama mogu vam nabaviti takve
Cuo sam da luster klemna popravlja sve uz naravno neizbeznu izolir traku ili nedaj Boze selotejp....ali se sa takvim majstorlukom kakav si opisao Ognjeni jos nisam sreo....jel si proverio mozda i radi taj termostat???? :tup :tup :tup :hh :hh :hh
Uh , nastavlja se "saga" carapa. Skinuh termostat kao sto miljak rece (isti je raspored kao na slici).Zicom prodzarah i nista.Gledao sam i dzarao i sa prednje strane prolaz izmedju gume i bubnja (kao na slici) i nista.
I onda tom istom zicom pocnem da bockam sve rupice u bubnju redom.
Dosta je lako i brzo ide jer se lako cuje razlika kad udarite o metal a kada u gutu od trkanine.
Problem je sto je carapa u donjoj zoni po sredini dubine bubnja.
Podjednako je daleko i od termostata i od vrata.
Ne znam da li da izvadim i grejac , da li ce mi onda biti lakse da je dohvatim?
PozZz . . .
Rupa od grejaca je svakako veca nego od termostata i ukoliko je carapa bliza tom mestu onda izvadi grejac pa pokusaj tako....mada ja bi ti savetovao da malo budes uporniji i da cackas kroz rupu od termostata....pokusaj da napravis kuku od zice pa pecaj....
Samo ako je nasred kade nije mu to zablokiralo makinu bojim se...LJT probaj upaliti kad izvadiš čarapu makinu na prazno pa probaj s rukavicom zaustaviti elektro motor.Ako to uspiješ jbg i sam znaš šta ti je činiti....Ako neznaš pitaj....
Ukoliko je brzo reagovao i iskljucio masinu kada je zablokirala onda je najverovatnije sve ok....a ako je tako zakocena radila neko vreme onda je Maksov savet dobar...pokusaj to sto ti je napisao...ako motor mozes da zaustavis sa lakocom onda ti sledi premotavanje motora....
Uraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa . . . . . . . . . . . . . . .. .. . . . .. . . .
izvadih je kroz rupu od termostata.
Platice mi zena veceras . . . . . . . . . . . ima da gelja sutra ujutru!
Samo jos da vratim termostat , a s tim u vezi i pitanje.
Skidajuci termostat na njemu je ostala ona gumena rozetna.
Da li da je skinem sa njega , namazem lepkom pa onda termostat ili da probam zajedno da ubacim'
Imam sintelan i silikon , sta mi je bolje da koristim?
PozZz . . .
Da skini i namaži pa polako vrati nazad dok ljepo ne legne na svoje mjesto.Ako je rozetna(predpostavljam da na brtvu misliš) imalo oštećena kupi drugu da ne zapšlivaš pa ćeš ti geljat.....Imaš mast(može i neko ljepilo koje je kao bostik)kojom se namaže brtva i onda stegneš.
Ali neznamo još da li si probao upaliti makinu i zaustaviti okretanje rukom.To OBAVEZNO probaj da ne moraš ponovo rasklapat makinu.
I da šta reče jel sada okrećeš bubanj s lakoćom?
Ma bubanj se sada okrece sa lakocom
A u kakvom je stanju motor videcemo pod opterecenjem ?!?
PozZz . . .
Uraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa . . . . . . . . . . . . . . .. .. . . . .. . . .
izvadih je kroz rupu od termostata.
Aaaauuuu brateee!!!! Toliko muke zbog jedne čarape. Ja od sada perem čarape zajedno sa nogama. :roll
Ukoliko je guma citava onda je dobro ocisti od starog lepka i dobro ocisti otvor na kazanu ves masine gde stoji termostat.Fina smrirgla je odlicna za tu namenu.Zalepi dobro sa lepkom...ja koristim Tigar lepak....i sacekaj 24 casa...moj ti je savet da kod prvog pranja obratis paznju dali voda kaplje...ako je tako onda nisi dobro zalepio.....pozdrav i srecno pranje vesa!
ljudi opišite detaljnije kvar molim.Ovako je tepško pomoći.
Prije nego se raspišemo o riješenju reci mi jel kad okrećeš bubanj škripi i jel mašina prije kod okretanja ispuštala čudne zvukove?
Vidi kompa može biti elektromotor,kondenzator ili ležaj.A sve ovisi o tome kako se mašina ponašala u radu zadnjih dana.ako je unutra grebalo onda je najvjerocvatnije otišao ležaj a u tom slučaju trebaš ga zamijeniti novim.Ležaj nije teško promijeniti.ali moraš imati strpljenja.
Ako je zapekao motor ovaj trebaš zamijeniti ili premotati viklovati.Preporučio bi da prvo pregledaš kotao i cijelu mašinu jer su mogući i još neki daljnji kvarovi.Zamjena ležaja u samogradnji kontaj samo ležaj on je 15-ak eura.ako si siguran u ostatak mašine popravi ju jer niti jedna nova neće biti dugotrajnija od ove tvoje.
Ako je kondenzator isto tako moraš provjeriti s drugim da li bi radio.Paše čak i onaj od mješalice za beton.
Prvo pronvjeri da li mašina zapinje i cvili-to je ležaj.
ako nije to provjeri kondenzator a na kraju elektromotor.Kad ustanoviš šta je kaži pa ću ti pojasniti šta da radiš.