Curi mi ves masina Concorde 2120, na donjoj strani bubnja ima jedna poveca rupa.
Kazu da moze da se zavari, i nije nesto strasno skupo, ali mora da se izvadi bubanj.
Zanima me koji je redosled radova i na sta treba da obratim paznju.
Hvala unapred!
Ves masina Concorde, kako izvaditi bubanj?
Moze, naravno.
Citao sam u jednoj temi sa skenova "Uradi Sam" casopisa da je takva popravka izvedena poliester smolom i staklenim vlaknima. Da li to funkcionise u mom slucaju?
I izgleda da nedostaje jedan sraf i guma sa motora.
Rupa je velicine oko 2x2cm
Rupa
"Da se ja pitam ja bi preterao autobus,i nije to tako lose kao sto izgleda". :hh Salim se,mislim da nema potrebe za vadjenjem bubnja. :nono Treba osloboditi veliku selnu na zadnjem poklopcu i izvuci ga nazad sa sve remenicom,ulezistenjem,dobosem i grejacem i imaces rupu kao na dlanu.
Moze da se zahartletuje ili nekako alternativno zatvori bez problema ali zapamti samo iznutra,cak i sa CO2 aparatom spretan varioc moze da zakrpi i trajace,prevuces var tankim slojem silikona da ne korodira.
Zaboravih,pre skidanja raskopcaj zice sa grejaca i termostata i izvuci sondu od kapilarnog termostata.Sretno!
Srafovi su svi na broju!Kod ovakvog vesanja motora zbog lakseg spanovanja nazad je i fabricki samo jedan sraf.
да би се заварио бубањ веш машине цо2 апаратом место за флеку мора бити перфектно очишћено од емајла иначе је вар порозан и пропушта воду.треба да се бубањ извади јер то омогућује вариоцу простор за унутрашње флековање. :bye2
да би се заварио бубањ веш машине цо2 апаратом место за флеку мора бити перфектно очишћено од емајла иначе је вар порозан и пропушта воду.треба да се бубањ извади јер то омогућује вариоцу простор за унутрашње флековање. :bye2
Stojim iza svega sto sam napisao.Poznajem materiju sa obe strane.Rekao sam"spretan varioc" a to valjda podrazumeva da zna kako se ponasa emajl u kupatilu vara.
Druga stvar,u ovom slucaju varioc ce imati potpuno isti "komfor",komociju bez obzira da li vario izvadjen bubanj ili sa zadnje strane kroz otvorenu masinu i bubanj.Kazem u ovom slucaju ,jer je takva konstrukcija masine i zato sto sam to radio tako"x" puta uspjesno.
Moraćeš otvarati bubanj a u ovom slučaju smola ti neće pomoći jer to mjesto što je protrunulo direktno udara nosač bubnja tako da se mora iznutra provjeriti stanje a vjerujem da će biti još načetih mjesta.Svakako bi bilo praktičnije da uradiš onako kako predlaže ognjeni i kad izvadiš unutarnji bubanj imaćeš predstavu o svemu.Kod skidanja cijelog bubnja čeka te poveći posao,dosta obilježavanja žica ,skoro sve se mora povaditi da bi bubanj izašao i onda opet sve nazad.Ako je iznutra situacija zadovoljavajuća onda možeš sa smolom zakrpiti na taj način da izvana ide sloj sa vlaknima a iznutra samo smola koja će ujedno zaštiti od korozije jer za nanos smole mora površina biti očišćena do metalnog sjaja kao za aparat
изварих камару казана веш машина које су ми донели на ноге,у оно време док су људи оправљали исте.у шали сам то звао"брза лова србије"јер постоји спрега између оних што поправљају веш машине и оних који варе казане као успутни посао.нисам растурио у животу ни једну веш машину али варење трулежи без унутршњих флека је "мрка капа".толико од мене по овом питању........ :bye2
изварих камару казана веш машина које су ми донели на ноге,у оно време док су људи оправљали исте.у шали сам то звао"брза лова србије"јер постоји спрега између оних што поправљају веш машине и оних који варе казане као успутни посао.нисам растурио у животу ни једну веш машину али варење трулежи без унутршњих флека је "мрка капа".толико од мене по овом питању........ :bye2
"Ljutis se bez veze"-Frano Lasic,niko nije spominjao varenje trulezi bez unutrasnje fleke,samo ti neces da uvecas sliku i shvatis da se ovaj kazan moze odraditi"iznutra"u cemu se svi slazemo ali bez rasturanja cele masine sto prilicno pojednostavljuje celu stvar.
Sto se tice kamare kazana,"brze love srbije"i sprege izmedju varioca i servisera ... Sve je to lepo upakovano sa dozom humora i zalom za nekim vremenima ali poredjenja radi i ja sam izvario omanju kamaru bubnjeva i bio sam u sprezi sa samim sobom pa nisam zaradio ni brze ni velike pare a nisam delio ni sa kim.Nema narod para za bacanje,a i bela tehnika je sve jevtinija...
P.S."Scrumiera",natovari tu prakljacu i donesi u Mosorin da ti to odradim gratis, radi mira na forumu! :roll
па нисам у пензији,рекох своје искуство и ништа више.не растурих у животу ни једну машиницу али није ни "свето писмо"варење казана.испричах верзију из "мајсторског"угла и кроз шта прођох.па није веш машина "свемирски брод".може се казан заменити и за репарирани који је емајлиран а не премазан...то не рече,али нећу више о томе :bye2 :nono
Mir u sudnici! :hh :hh :hh
Najiskrenije postujem svaki savet koji sam dobio , i neizmerno vam hvala. Za vikend cu da vidim kako igleda unutrasnjost masine, posto iskustva imam toliko sto sam jednom menjao lezaj...
Za pocetak, izvadicu taj unutrasnji bubanj, da vidim kako izgleda ta rupa sa druge strane, pa cu videti kako dalje sa osobom koji ce zavariti. Ako on kaze da moram da vadim bubanj, vadicemo a ako ne mora, ja bih iskreno voleo da ostane na svom mestu. Znam svasta da radim, i pogotovo u poslednje vreme sam puno naucio zahvaljujuci i forumu i nuzdi, ali o ves masini znam samo toliko da ukljucim jedan jedini program, i da posle iskljucim na prekidac i da okacim ves da se susi... :tup
Slede slike i izvestaj
Malo kasnim sa slikama, ali radovi su jos uvek u toku, nazalost.
Prosli vikend smo sa drugarima izvadili unutrasnji bubanj (ni kablove nisam skidao, a trebao sam...) i ocistio rupu s unutrasnje strane sa brusilicom i grubom laminiranom smirglom pa je rupa postala RUPA. Par santimetara od te rupe se posle ciscenja taloga od praska za ves, pojavila se jos jedna Rupa i na trecem mestu sam primetio rdju.
Posto je zima i nisam hteo da transportujem masinu, resio sam da pokusam sa poliesterom sto sam imao u radionici. Sa spoljne strane sam zalepio krep traku, ocistio i osmirglao oko rupa pojas od oko 3-4 cm i premazao smolom (naravno sa ucvrscivacem), stavio isecenu mrezicu, i tako x3. Mesto gde se pojavila samo rdja sam samo premazao smolom.
Posle kafe i par piva sklopili smo sve i ubacili u kupatilo. Ja sam nestrpljivo cekao sutradan da vidim rezultate rada. Ubacio ves, podesio sve, ukljucio masinu, i posle par sekundi sam video baricu ispod masine...
Bio sam maksimalno razocaran, i prva i poslednja ideja mi je bila da nisam stavio dovoljno smole, pa sam napravio sito od fiberglasa.
Danas sam ponovo skinuo poklopce, pustio masinu u rad , cisto da vidim gde curi, i primetio sam kako siklja voda na poklopcu bubnja sto nismo primetili od srece sto smo sve zavrsili za kratko vreme
E, sad. Ideja je da ja i ovu rupu zakrpim sa smolom, ali ne mogu da pridjem dok ne povadim one elemente sto su ubodeni u bubanj. Sta su to ustvari? Znam da je desni grejac, i ovi su termostati ( a zasto dva termostata ?) ...Ti termostati su u tim rupama i izgleda da su zaliveni nekim lepkom. Sta ja da koristim kad ih vracam?
Evo i slika.
Jos
Ustvari ti otklanjas posledice a uzrok ostaje,ova masina nema klasicne amortizere nego kao obodinka ferodne plocice pod oprugama.Moguce da fali koja plocica pa masina jako trza na centrifugi usled cega je i popucao emajl na ovim mestima a zatim korozija uradila svoje.Ako si vec stekao iskustvo sa smolom i hoces da resis i taj poklopac obrati paznju na sondu kapilarnog termostata(prva s leva).Sledeci je staticni termostat(verovatno NO30 iliNO40)koji sluzi da zadrzi napredovanje programatora dok masina ne zagreje vodu do te temparature(to je ono kad masina cuti samo se cuje grejac da susti)
Sonda i termostat su zalepljeni neostik lepkom a moze da se lepi i silikonom,ja koristim onaj crveni termootporni.
Grejac selako vadi,otpustis sraf,ali se tesko vraca polovan,lakse je nov,tako da ako bas ne moras nemoj da ga diras.
P.S.Kolko vidim ipak je bolje bilo da si doso u Mosorin! :hh
ništa ti ne treba,termostati na vrhu imaju oblik šešira i samo su umetnuti u gumu koja je zalijepljeba,znači pažljivo vadiš termostat a guma ostaje u slučaju da je guma dotrajala i da pušta vodu pored termostata onda možeš staviti malo sintelana ili sl.ljepila
Idemo dalje...
Ne da se ova tvrdoglava masina...
Na kraju nisam vadio termostate, samo sam skinuo kablove , prebrusio i zatvorio rupu poliesterom. Krajnje jednostavno, samo sto se kblovi od vibracije iskocili sa mesta gde sam ih zaglavio pa sam 2 presekao sa brusilicom.... :tup
Spojio ih ponovo, termobuzir, itd. Jednostavno.
Pokusaj br. neznamvisekojiporedu. Prima vodu, ne curi (samo par kapi gde se zavrce crevo za vodu, ali to cu da zategnem), odradi ceo ciklus pranja, i onda prc...ne radi centrifuga, ne izbaci vodu. Da sam imao neku bejzbol palicu, razbio bih je!
Nista, ispustio vodu kroz filter , poplava naravno, i odneo ves na pranje kod prijatelja.
Nisam je ni pogledao nekoliko dana, i vec sam razmisljao i o nekim kreditima, ali stvarno mi se ne daju tolike pare jos i za to. Procitao sam ponovo sve teme vezane za ves masine i napravio kabl sa dve papuce i direktno spojio pumpu za izbacivanje vode. Pumpa bruji nesto, ali ne izbacuje vodu. Nije mi dalo mira dok je nisam skinuo i rastavio. Okacicu i sliku, i da krenem sa pitanjima.... :hh
Pumpa je puna neke bele bljuzge...
I kod rotora je puno vode...
Koliko je to sve normalno (pogotovo ova druga recenica), i da li ce raditi ako to sve ocistim i sastavim? Treba li necim da premazem spojeve ili osovinu?
I da li ce ova zla masina najzad proraditi kako treba? :hh
Zaukaj tu pumpu i odi u Laze Nancica 10,nova pumpa kosta oko 500 dindzi namontiraj i peglaj to jest peri!Veruj mi,kad sam ja odustao od popravke tih pumpica onda znas kolko je sati.Voda je prosla tamo gde ne bi smela(do magnetnog rotora)ali nije samo to!Verovatno je razlokano plasticno leziste osovinice i rotor nije u zazoru sa kucistem sto podrazumeva povremeni izostanak starta sto moze da bude kobno za ciklus pranja i zivce majstora(narocito majstora u pokusaju).
Ne odustaj sad kad je najzanimljivije!!! :nono :hh
Da posle ne bude da ne slusam savete...
Radi! Hvala ti zmaju, odnosno Zmaju!
Pumpa je bila 450 dinara, ako nekom koristi ova infirmacija.
Svi ucesnici u temi zasluzuju pice, definitivno.
Hvala svima jos jednom.
Vidi se da si neki uporan(citaj tvrdoglav)covek,ko sto sam i sam,sto je za postovati.
Bitno je da te zena ne tera da vise peres na ruke :hh
Secas se da sam ti negde na pocetku i rekao da to i ne izgleda tako lose(i da bi ja preterao autobus) :hh
Sad kad si se lepo namucio oko toga mozes na miru da nastavis radove na"babi" pardon "devojci" :hh
Ukoliko popravljate kazane kako da stupim u kontakt sa Vama. Procureo mi je kazan na niškoj veš mašini VM 18,50 . molio bih vas da mi ostavite neki kontakt telefon
identicno ista je i moja masina,samo sto se zove favorit prima..i trebao bi da promenim lagere, pa me interesuje da li ima neka guma koja se stavlja kad se spoji taj poklopac na kazanu?i da li treba da se ti novi lageri podmazu kad se stave?
ja bi voleo kad bi neko mogao da mi objasni kako da izvadim filter od pumpe za ovu ves masinu da ga ocistim.
U donjem desnom uglu masine imaju vratanca kad se ona otvore postoji navrtanj koji kad se skine ima plasticni cep koji nisam uspeo da skinem pa mi nije jasno gde se nalazi filter od pumpe?
Baci neku sliku(odozgo ispod poklopca i spreda)ako moze!
Ve-ka majstor, popravlja sve osim karaktera-nema delova(Ve-ka nije kvalifikacija nego skraćeno ime)
https://www.facebook.com/cepacizadrva1/