Ljudi pomagajte!! Vozim renault clio 1.5 dci 2002 godiste i imam problem a ne znam o cmu se radi,a u servistu standardno lupaju gluposti kako bi mi uzeli sto vise para...
Dakle: desava mi se u voznji da mi se pali lampica za grejace(na sredini komandne table) i dok dodajem gas drasticno slabije vuce auto,kao da se gusi ili kao da je ugusen!? cuo sam da je osetljiv na gorivo,vec sam pre toga promenio jednu diznu(posto je crkla,a nemam pare za sve 4 u paketu),strogo pazim gde sipam gorivo i odrzavam ga( filteri,ulje)...
Cuo sam svakakve price,pumpa visokog pritiska,voda u gorivu,EGR ventil,talog u rezervoaru,bos pumpa,roto senzor bos pumpe...ali sve je to skupo pa ako neko zna nesto o tome neka mi pomogne...Hvala!!!
1.5 dci
Meni se cini da ti taj grejac pravi problem, pre nekakav autoelektricar da otkloni ukljucivanje grejaca u toku voznje?
Pa i ja sam prvo mislio da su grejaci i promenio ih ali nije to..nesto je oko ubrizgavanja ili tako nesto....
Ako sam dobro procitao; "u toku voznje mi se pali lampica za grejace", po nekoj logici grejaci dobijaju kontakt od nekud i ako nije dat!? ili narodski receno; bacaju na masu!. Moguce kontakt brava ili elektro deo zaduzen za aktiviranje grejaca?
Mozda nece da ti dobro vuce zbog katalizatora pre neki dan sam drugaru skinuo katalizator sa auspuha a imao je isti problem gas do daske a auto 60 i ni makac dalje.Kad smo skinuli katalizator auto je poleteo.Posavetuj se sa nekim mozda je to tvoj problem
Hej malkin, mogao bi da nam razjasnis kada to auto slabije radi, stalno ili samo u trenutku kada se ulljuci grejac?
Gledajte ljudi...meni se grejaci ne pale stalno,tj dok auto stoji,vec samo pri dodavanju gasa,pogotovo na bas malim obrtajima(recimo 3. brzina na 1.5 obrtaja ili na vecim obrtajima preko 2.5) tako da ga vozim bukvalno na kasicicu jer sta kako god da dodam gas oni se upale! dok se grejaci ne upale on ok vuce,medjutim cim se upale on izgubi snagu,kao da mu se turbina ne upali ili tako nesto...sta mislite da probam sa Wynns-om?? koliko to moze da pomogne oko tih stvari oko ubrizgavanja?
javljam se sa prilicnim zakasnjenjem, tako da je problem mozda vec i resen. ako nije:
lampica na kontrolnoj tabli za grejace je istovremeno i signalna lampica greske na kompjuteru ubrizgavanja (pogledaj dobro, nalaze se simboli grejaca i osciloskopa). za tvoj problem moze postojati niz uzroka, a u svim slucajevima je pravilo veoma jednostavno: idi u ovlasceni servis i opisi problem, trazi dijagnostiku. u zavisnosti do toga gde si, mogu ti dati spisak najblizih ovlascenih servisa. sve ostalo kod majstora tipa pera, mika, laza, zika, kostace te mnogo, a samo slucajno mogu da rese problem, ako ga rese - nece znati cak ni sta se zapravo desilo.
pozdrav!
Na zalost nije jos resen problem ali ima malo pomaka....sipao sa onaj Wynns dry fuel i kao malo je bolje ali i dalje mi se isto desava...inace ja sam u Bgu na Vozdovcu,aj mi kazi neki servis koji je dobar da ne bacam pare bezveze?? Hvala i pozdrav!!!
u Beogradu idi u Hit Auto na starom sajmistu, ili u AK Kompresor, na kraju Francuske... obzirom na moja iskustva sa nekim tripovima u napajanju kod 1.5 dci prema kome prethodni vlasnici nisu imali milosti, mozda ti je najzgodnije da izdvojis malo vremena i zapalis do NS u Master Group - tamo je cak i Renoov centar za obuku za Srbiju. u tvom radijusu 'dejstva' ovo su ti preporuceni servisi, a ako zelis, na private ti mogu poslati spisak svih renoovih servisa u srbiji. zapamti samo da definitivno ne vredi gubiti vreme po okolnim servisima, samo ces izgubiti vreme i na kraju ponovo zavrsiti u ovlascenom servisu sa daleko vecom konacnom cifrom koja ti je izbijena iz dzepa. nemoj napamet da koristis aditive, ako ti u servisu nije tako preporuceno, jer pumpa visokog pritiska kosta oko 40 000 dinara, svaka pojedinacna dizna oko 28 000 (cene ce ici gore uz ovaj trenutni cirkus sa evrom). raspon uzroka za problem koji imas moze da ide od neadekvatnih patosnica pod nogama vozaca (ma koliko ti to smesno i neozbiljno zvucalo) do zamene kompletnog sistema za ubrizgavanje. najcesci uzrocnici su: filter za gorivo, potenciometar gasa, EGR ventil, regulator visokog pritiska. sta je tacno, niko ne moze da ti kaze bez dijagnostickog uredjaja. takodje, "znam majstora koji je nabavio najnoviju dijagnostiku" je samo jos jedan nacin da se na kraju odreknes Clia. 1.5 dci i 1.9 dci motor sam video unisten ako i samo ako je bio totalno zanemaren, da ne kazem maltretiran sa namerom da ga ubiju
pozz...
koliko ja znam na tim motorima se NIKADA ne menjaju dizne po komadu, idu UVEK u paru. Ovo su jako osetljivi motori a pogotovo ako voziš na rezervi...
problem je u pumpi visokog pritiska u njoj samoj dolazi do mikronskih lomova koji se pod pritiskom nabijaju u dizne i one stradaju... dakle treba i nju ispitati po zameni dizni.
Javi šta su ti rekli-uradili u servisu.
Ok,hvala puno ljudi!!! Javljam se posle dijagnostike u servisu...pozzz
@ kriviekser: da, ima jos takvih tripova koje su ljudi culi, a zbog kojih se na kraju debelo izuvaju kod mene u servisu kad im svi prijatelji, poznanici i ostali 'dobronamerni' ukazu pomoc
isti problem sam ja imao sa meganom 1.9 dti kvar je bio lose podeseno pred paljenje cim su majstori podesili bosch pumpu auto je radio ok
dTi motor je dizel stare generacije, sa manje-vise klasicnom pumpom za ubrizgavanje (tzv. Bosch pumpa), ima ih sa pumpama Lucas-roto koju kompletno vozi kompjuter (F8Q motor) i sa Bosch sistemom (F9Q motor) sa pumpom koja vecim delom mehanicki zavrsava posao, a jednim delom je 'vozi' kompjuter. dCi motori, za razliku od dTi motora su 'common rail' dizeli, kod kojih takva funkcija kao sto je mehanicko podesavanje pocetnog pretpaljenja jednostavno ne postoji - sve vozi kompjuter na osnovu informacija sa razlicitih davaca na kompjuteru i sa vozackog mesta. Pumpa visokog pritiska ima samo jedan zadatak - da obezbedi dovoljnu kolicinu dizel goriva pod visokim pritiskom. Pritisak goriva se krece za K9K motor (tj. 1.5 dCi) recimo od 300-400 bara pri hladnom startu, oko 220 bara pri radu na praznom hodu (leru) pa sve do 1125 bar-a pod punim opterecenjem i na max broju obrtaja. Vreme, kolicinu, trajanje ubrizgavanja (sekvenca od nekoliko ubrizgavanja u jednom jedinom ciklusu) je diktirana od strane kompjutera i izvedena preko specijalnih brizgaljki - dizni, ciji je sastavni deo elektroventil za gorivo (u razlicitim izvedbama). Na taj nacin kompjuter bira i vreme pred-ubrizgavanja i sve druge parametre za optimalan rad motora uz optimalnu emisiju izduvnih gasova. Uporedite ove pritiske sa recimo 130 plus-minus 5 bara kod mehanickih brizgaljki kod dTi motora.
sve je to istina sto si rekao samo paljenje se moze podesavati pomocu kompa. kako se ustvari radi tunig motora
Kod renoa-, odnosno kod sistema koje koristi reno, samo zamenom cipa sa programskom mapom, u prevodu, zamenom kompjutera. Ne postoje opcije za 'servisersko' podesavanje. Znam sasvim slucajno... radim kao sef jednog ovlascenog renoovog servisa
ok.uglavnom nema popravke bez kompa kod novijih automobila
otprilike, tako nekako. na zalost, vecina 'majstora' skrpi nekakvu dijagnostiku, pa krene da zaludjuje narod... ni dijagnosticki komp 'ne prica' sve sam od sebe . ako si pratio raniju diskusiju, zato sam i savetovao inicijatoru teme da abtali sve i ide u ovlasceni servis. inace, primer od prosle nedelje iz mog servisa:
dolazi stranka kojoj je prijatelj 'majstor sa najnovijom dijagnostikom' utvrdio da mu je neispravan senzor bregastog vratila na 1.5 dci... btw, na tom motoru ne postoji senzor na bregastom vratilu (postoji senzor koji radi taj posao, ali on je na sasvim drugom mestu na motoru). razlog odlaska kod majstora je bio taj sto kada se pritisne pedala kocnice, instrumentna tabla 'poludi'. krivo mi je sto nismo imali senzor da prodamo, pa da cekamo nastavak price. inace, uzrok opisanih problema je nagoreo kontakt voda mase na konektoru na jednom od zadnjih svetala... resava se za manje od 5 minuta i tu intervenciju cak i ne naplacujemo... a cena pomenutog senzora (za koji smo na doticnom vozilu utvrdili da savrseno fercera) je izmedju 8 i 10 kilodinara
Postovani Foreigner,
Molio bih te da kazes svoje licno misljenje o 1.5dci Renoovim motorima.
Na netu sam nasao da su to odlicni motori i sve naj, naj (obicno kod predstavljanja novih automobila Reno i Dacia) ali i sasvim suprotno da mnogi majstori dobro zive zbog tih 1.5 dci motora koji su ocajno i konstruisani i napravljeni da budu osetljivi na gorivo i da im se dizne menjaju samo u komplet itd itd (na forumima koji se ticu odrzavanja vozila).
Sta je prava istina? Unapred hvala!
ako pokusam da ti odgovorim na bas sve stavke iz tvog pitanja, rizikujem da napravim veooooma dugacak post . 1.5 dci je verovatno najbolji common rail dizel motor u klasi ispod 2000 kubika, do sada napravljen. mogu samo da kukam sto sebi ne mogu da priustim auto sa tim motorom, i to u najjacoj verziji (prepoznatljiva po tome sto vec na isparkiravanju turbokompresor sa promenjivom geometrijom nervozno zazvizdi). ni jedan motor poslednje generacije (hdi, dci, a zatim i benzinci, bez obzira na proizvodjaca) nece oprostiti svom vlasniku bilo kakvu zajebanciju sa redovnim odrzavanjem i to je ama bas sve o cemu treba voditi racuna. takodje, ti motori vise veze nemaju sa onim motorima koje su videli majstori koje pominjes. svi vlasnici vozila novije generacije, bez obzira na proizvodjaca, prakticno su 'osudjeni' na ovlascene servisere. tacno je da vlasnicima ponekad nije jasno otkuda razlika u troskovima odrzavanja izmedju ovlascenog servisa i ovakvih majstora koji ispod svoje sljive dele 'korisne savete'. sto se tice tih saveta (konkretno za 1.5 dci), nijedna od ovih stvari koje si citirao nije tacna! dovoljno ti govori o onima koji su ih izneli?
da skratim: ne treba se plasiti renoovog 1.5 dci, nego ovakvih majstora!
ista ili slicna prica vazi i za neke druge motore nekih drugih proizvodjaca, koji su kod nas na losem glasu, a da sami ama bas nikakve veze nemaju sa stvaranjem tih glasina.
vec i tema o kojoj pisemo govori dovoljno - upravo smo zbog toga u realnim okvirima mnogo blizi poredjenju sa recimo zimbabveom nego li i sa jednom evropskom drzavom.
izvini ako sam mozda malo vise pisao o necem drugom, a ne o samom motoru, sve sto te konkretno interesuje staje u dva reda, a ti ces znati da izvadis to iz ovog mog pisanija.
mnogo pozdrava!
Neznam da li si rešio problem ja sam imao isti problem je bio potenciometar pedale gasa.1.5dci motori definitivno nisu za SRBIJU i naše gorivo.Reno kangoo 2003 god 180000 kod nas prešao 60000 zamenjena dizna pre 5000 i ponovo problem nepravilnog rada na leru.Da li neko zna na kakav način da proverim stvara li pumpa opiljke.
videh post, ali ne stigoh ranije da se javim... kod nas definitivno mucke sa gorivom su u stanju da sahrane sistem za ubrizgavanje da svim common rail dizelime, pa tako i renoove dci motore, ne samo 1.5 dci (da li ste znali da pezoov hdi deli isti sistem kao recimo renoov 1.9 dci?). naojosetljiviji sistem kod 1.5 dci je onaj koji se primenjuje na nizim nivoima snaga (delphi, oni najjaci koriste siemens-ovo sistem za ubrizgavanje). kvalitet goriva i narocito prisustvo vode su smrt za njega. ali ne samo oni. gorivo ubija pumpu visokog pritiska, a ova posle svojim opiljcima regulator pritiska i dizne. medjutim, ako se locira neispravnost samo dizni (nema tragova opiljaka u rezervoaru za gorivo) krivac je najcesce motorno ulje u kombinaciji sa opstim stanjem motora i narocito stanjem turbokompresora.
najpouzdanija provera opiljaka je pregled rezervoara, odnosno paketa plovka nivoa u rezervoaru. medjutim ovo iako je brzo i jednostavno, zna da bude neprakticno van servisa jer je bez posebnog alata jako tesko odviti i posebno - zaviti bez ostecenja navrtku koja drzi paket plovka u rezervoaru. mnogo manje pouzdano, ali prakticnije 'na terenu' je skidanje filtera goriva, pazeci da ne iscuri gorivo iz njega, i zatim ispustanje goriva iz filtera na cepu za drenazu vode u pogodan sud. treba ostaviti sud nekoliko minuta da se proveri prisustvo vode, a zatim magnetom proveriti cvrsti otpad koji se natalozi na dnu. pojava metalnih opiljaka = nova pumpa i dizne. digresija: na vozilima namenjenim zapadnom trzistu, zbog strozeg postovanja standarda i mogucnosti da se pravnim putevima naplati steta, na filteru goriva ne postoji senzor kriticnog nivoa vode u filteru. sva vozila koja su unapred namenjena balkanskom trzistu (slovenija, hrvatska, bosna, s(v)rbija, rumunija...)opremljena su senzorom vode. zbog toga je za 'domaca' vozila skuplji redovan servis, a za polovno-uvezena bitno redovno dreniranje filtera na gorepomenuti cep koji se nalazi na dnu filtera. pokazalo se u svakom slucaju da je (iako reno predvidja nesto duze periode) najbolje na svakom drugom redovnom servisu, ilina svakih 20000 km zameniti filter za gorivo... itekako se isplati.
ulje je posebna prica. svako ulje koje zadovoljava specifikaciju je u principu ok. medjutim, u praksi se pokazalo koliko ima 'mucki' sa uljima. obzirom da su renoovi servisi primorani da prate i renoove uslove sto se tice partnerstva, elf je obavezno ulje koje se koristi u ovlascenim servisima i samo u vanrednim situacijama (desava se da zataji nabavka) ili na zahtev stranke (u kom slucaju sam snosi odgovornost) sipa neko drugo ulje, ali opet u predvidjenoj specivfikaciji. elem, bili smo svedoci kada je elf cinio prava cuda. ovo nije reklama za elf, eventualno svedoci da je elf nesto malo manje zastupljen medju uljima koja su 'interesantna za falsifikovanje'. za tvoj motor (odnosno generaciju) koristi elf excellium. rec je o sintetickom ulju viskoznosti 5w-40. ulja koja se prodaju kod nas pojavljuju se sa dopunom komercijalne oznake NF i LDX, ali ti je svejedno, za tvoj motor nije od znacaja.
jos jednom - veruj mi, bez dijagnostickog uredjaja i nekih pratecih alata prakticno je nemoguce utvrditi bilo sta na sistemu za ubrizgavanje. takodje, ne postoji opcija da dobijes nekakve reparirane dizne, ukoliko ti zatrebaju, ma sta ti ljudi napricali. mozes da eventualno ustedis pare kupujuci repariranu pumpu visokog pritiska, ali ni za to ne postoji niko kod nas ko je u stanju da odradi, najblize kvalitetno odradjene reparirane pumpe mozes da nabavis tek u sloveniji. u opciji da uzimas polovno, preporucujem samo i iskljucivo da na tvoje oci skinu sa motora koji radi. i8 tada moras da znas da vrlo cesto bar jedna od cetiri dizne nece preziveti to prebacivanje, makar auto stajao jedan pored drugog.
malo se pogubih... ajde, javljam se kad iscitas, pa ako budes imao nova pitanja
Hvala za ovako iscrpan odgovor meni sad trenutno dijagnostika nepokazuje ni jednu grešku kao prvi put kada mi se problem desio tada je bila greška nepravilno sagorevanje u trećem cilindru.Tada sam menjao jednu diznu koja je bila polovna i radila je ok jedno vreme(5000km )i ponovo ista priča.[i]NEPRAVILAN RAD NA LERU[/i].
ako je nepravilnost tipa 'zaletanja' na leru, broj obrtaja osciluje, ali je evidentno da sva cetiri cilindra rade kao i da na visim obrtajima i pod opterecenjem ne primecujes nista - probaj regulator pritiska.
pazi nema pravila jedno vreme radi ok pa krene da "zaleće",u vožnji se ništa neprimećuje sem možda ponekad u trećem stepenu prenosa sa malim gasom oseti se blago trzanje ali nisam siguran da to ima veze sa tim.Moje sumlje su vezane za tu treću brizgaljku polovnu!Prvo ću proveriti sadržaj filtera kako si opisao.Zbunjuje me što motor radi super i odjednom krene da zaleće,čega u predhodnom kvaru nije bilo.
Evo jedno od mogucih rjesenja za probleme sa bosch pumpom.
To je radio kolega sa drugog foruma.
na ovom motoru nisu te pumpe već delphi.
pejky, hvala na trudu, ali ovo nema veze sa konkretnim problemom, samo zbog toga sto je na potpuno drugaciji nacin odradjen sistem za ubrizgavanje. na ovim pumpama nema ni parceta elektronike, osim elektroventila - regulatora pritiska kojim se upravlja modulisanim naponom. medjutim, bicu ti zahvalan za svako parce informacije koje prosledis, nebitno i ako se ne odnosi na renoe kojima se trenutno bavim.
pozdrav!
Opiljaka i vode u uzorku nafte iz filtera nije bilo.
- 1
- 2
- 3
- 4
- sledeća ›
- poslednja »
Nisam siguran, ali mogu ti reci za audija, da je najcesci uzrocnik takvih desavanja EGR...
Mislim da je za te stvari pametnije da se obratis na neki drugi forum, npr. http://www.cannonballforums.se/.
Nadam se da se administracija ovog foruma nece ljutiti zbog ovog linka.