Kad ga čepam po gasu uzbrdo temperatura skoči na 110 i ne ide gore čim dođem do nizbrdice temperatura opata, dok pri normalnoj vožnji oko 70-80 km/h drži temperaturu na oko 80 c jel to normalno ili ? Strah me da ne izbije dihtung glave
Alfa 146 1.9 td se pregrijava?
Sve ovo kako reče Gile je OK uz dopunu: Radna temperatura dizel motora je veoma osetljiva na spoljne temperature - u zimskom periodu se motor znatno sporije greje a često bez ozbiljnijeg napora (npr. neka uzbrdica ili rad na višim obrtajima) neće uopšte da postigne radnu temperaturu; ponekad i kada dostigne radnu temperaturu a vozi se neko vreme kako ja kažem 'bez napora' tj. na otvorenom putu i ravnom a svakako na nizbrdici u 5-6 stepenu prenosa ume i da obori radnu temperaturu. Svega toga leti nema, tako da dizel nije ni malo pogodan za kratke i česte relacije ali većina ljudi to i ne uzima u razmatranje.
U konkretnom slučaju proverio bih stanje termostata (njegov rad i eventualno onu zaptivnu gumu oko njega) a i svakako rad senzora/termodavača za uključenje ventilatora ... ne znam da li konkretni motor ima visko-ventilator (ventilator sa koji stalno rad sa promenljivim brojem obrtaja).
Prije nego sto se bacis na kopanje po motoru, pokusaj da izmjeris te temperature putem dijagnostike. Imao sam slican problem na Alfi 156, isao majstoru, prljavo ovo i ono, ne valja to i slicne price. Na kraju kupim OBD bluetooth adapter i instaliram Dash Command na telefon i izmjerim temperature direktno sa motora. Rezultat je da cajger u kabini laze. Pokazuje tacno jedino kad je normalna temperatura, a kada se motor ugrije uz brdo, ode previse u crveno a kada se ohladi na nizbrdici ode kazaljka previse dole. Ne znam za tvoju Alfu koji OBD ima i da li pasuje adapter ali preko laptopa moze sigurno.
Po meni su to sve normalne temperature.
Verovatno ti termostat ne zatvara 100% i ako ga nisi nikad menjao (ne znam koliko je vremena automobil kod tebe) nije lose da ga zamenis do zime. Preko leta neces osetiti benefit njegove zamene.
Samo da znas da je nekim dizel motorima normalna radna temperatura 100-110 stepeni.
Sto se tice donje temperature, ne bi valjalo da ide ispod 75.
ventilator hladnjaka joj ne redi jer su otišle četkice treba prvo to napraviti pa onda dalje skinuo sam ventilator ali ne mogu ništa napraviti do ponedjeljka jer nemam gdje kupiti četkice kad je sve zatvoreno
U ovakvim slucajevima je pametno ukljuciti grejane u kabini na maksimum ( pomaze motoru da se rashladi u toku voznje). U slucaju da grejanje ne utice na pad temperature , boje stati i zvati slep sluzbu pa kod majstora ili kuci na popravku. Posto se sumnja da je ventilator u pitanju, njega se moze direktno spojiti na 12v radi provere. Termostat valja promeniti na svakih 40k-50k predjenih kilometara, bez obzira sta majstori kazu. Uvek stavite original. Antifriz treba cesto pogledati ( nivo i stanje). Bar jednom u dve nedelje, zavucite ruku kod creva i selni, da bi ste osetili ako negde curi. Ako curi , znaci da termostat ne otvara dovoljno ili je selna popustila i u gorem slucaju moze zaglaviti u zatvorenom polozaju sto bi dovelo do maximalnog pregrejavanja i isteralo antifriz na kazance. Nemojte sipati samo vodu . Antifriza ima razlicitih , a najgori su oni sto svaka prodavnica prodaje. Proizvodjaci automobila imaju svaki svoju neku formulu i najbolje je koristiti originalni, naravno ako se moze naci. Antifriz bolje hladi motor i ujedno je zastita protiv korozije .Proizvodjaci motora koriste razlicite formule metala, plastike i dihtunga ,tako da koriste odredjeni antifriz i ulje radi dugotrajnosti tih delova. Treba pogledati i radiator , zna da se napuni prljavstine , pa ga valja isprati sa crevom" ali ne pod pritiskom vode", samo obican smanjen mlaz.Vodena pumpa zna da se ishaba zbog loseg kvaliteta i neadekvatne tecnosti za hladjenje, tj.peraja se pojedu tako da nema sta da gura
Evo uspio sam riješiti kvar promjenio sam ,termo prekidač ,termostat vodenu pumpu i remen je da su dijelovi koštali al sad sam miran par godina.
nije normalmo ni jedno ni drugo. dizel motori rade na temperaturi od probližno 90 stepeni a to im obezbeđuju termostat i ventilator. prvi ne pušta vodu prema hladnjaku dok ne dostigne radnu temperaturu a drugi se uključuje termoprekidačem, nalzi se dole na hladnjaku, ventilator kad temperatura pređe recimo 95 stepeni, u zavisnosti koji je termoprekidač u pitanju. ono što ti možeš kao ssm da uradi jeste da upališ motor u mestu i držiš ga upaljenog pipajuči gornje i donje crevo u blizini hladnjaka. jedno od ta dva ne sme da se greje sve dok termostat ne otvori, ako počnu jednako da se greju termostat je neispravan isto je i ako ne otvori na radnoj temperaturi, kada oba creva progreju čekaš da se uključi termoprekidač i okine ventilator, on treba da spusti temp motora na radnu i da se isključi. pošto je to zatvoreni sistem ne kuva on sve do 130 stepeni, sudovi pod pritiskom, ali nije dobro da ima tolike oscilacije, sa 80 stepeni ti voziš pothlađen motor koji lošije sagoreva, dimi i više troši i više se haba.