Dobio sam besplatno jednog opel kadeta dizel obični dizel motor indirektno ubrizgavanje problem je što dimi kao lokomotiva i troši jako puno ulja na 25 km potroši svo ulje iz motora i sam od sebe dodava gas ali vuče jako dobro uz brdo ne nznam jesu li u pitanju zaljepljene karike ili su cilindar i klipovi potrošeni ili nešto drugo? Pitao sam više majstora i svaki ima svoju teoriju u glavnom što može biti motoru da troši toliko ulja a ne curi nigdje?
Auto troši 3 litre ulja na 25 km ? Šta može biti
Skini iber lauf crijevo koje vodi od kartera ili bloka motora na usisnu granu, i vidi koliko baca ulja na njega, isturiraj auto i stavi toalet papir na iberlauf pa vidi kolikoo ulja izbacuje na iber. Onda malo otvori cep za ulje pa probaj ponovo. Nemoj skidati cep od ulaj skroz, jer opel nema onu plastiku ispod poklopca glave pa oce ulje da prsce i na cep.Najcesce kad je losa kompresija nabija pritisak u karter pa na iberlauf izbacuje ulje, i to domacinski. Opasnost koju to nosi sa sobom je da izbaci vecu kolicinu ulja i dobije tzv iberturu, a ako je sam dodavao gas, to ti je znak da ti se ibertura jako primakla. Tu ako nabije veci pritisak u karter ili pusti malo vise pritiska izmedju karika grunuce ulja na usisnu granu i eto ti zatvorenog kruga, motor dobija ulje kao gorivo, dizel mu i ne treba, nvazduha ima kolko treba, nabije obrtaje koliko moze i tako drzi dok se ne ugasi, a ugasi se kad ostane bez ulja i zariba obicno radilica, ili pokida klipnjace pa ih izbaci kroz blok motora. Kod starijih dizela se jako cesto desavalo da pred kraj ono sto bi rekli idu ko zmajevi, pale ko mina i ponasaju se kao novi motori. Moze jos biti da su otisle gumice i vodjice ventila, no ne moze tolika kolicina ulja da prodje kroz njih nikako. Ali vidjeces kad skines iber dal baca na njega. Najcesce je kompresija u karteru tj donjem dijelu motora uzrocnik basnoslovne potrosnje ulja. To da ulje ulazi u cilindre preko karika je skoro neizvodljivo jer je u cilindru zona veceg pritiska mnogo vise nego usisavanja pa sasnsa da ulazi pored karika je vise nego nemoguca.
Jako si dobro objasnio moram sutra odvojiti iber lauf crijevo pa viditi jel baca ulje, a može li se mjerenjem kompresije šta utvrditi ? Mogu posuditi mjerač kompresije pa probati mjeriti
pritiske u cilindrima.
Kompresija kao kompresija, moze da slaze vrlo lako, sli svakako je jedan pod pocetnih pokazatelja da li nesto nije u redu. Za taj motor bi trebalo da je preko 21 bar kompresija, mada rade i do 18, neki golfovi su recimo isli kao metak sa 15 kompresijom...sve je to relativno. Vidi prvo kompresiju onda ako mozes, pa da vidimo sta dalje.Obavezno je da se mjeri skroz hladan motor, sa dobrim akumulatorom i ispravnim anlaserom. Poskidas dizne i polako uvrnes jedno po jedno leziste, zaverglas nekih 5 sec i vidis. Zavisno od vrste mjeraca, neki se uvrcu na mjesto grijaca, ali onda mora da se raskaci bos pumpa da ne baca gorivo, ili lektroventil na njoj, ili cijevi od dizni.
Приликом мерења компресије не може се установити да ли су карике лоше, тј. има ли рисева на стублини или су лоши вентили. Компресор може да отклони дилему ако се надува притисак у горњој мртвој тачки чује се да ли дува на усисној или издувној грани или дува у картер.
Da je kompresija toliko loša ne bi upalio,kad palim zavrti 2-3 kruga i odma uvati imao sam jednom isti takav problem na passatu B3 ali prodao sam ga tako da nisam raskopavao da vidim šta je problem
90% mi uzela kafana a ostalih 10 trošim ovih dana