curi nešto iz motora

29 poruka / 0 new
Poslednja poruka
jovicpetko
jovicpetko's picture
Offline
Registrovan dana: 24/09/2013
Poruke:

Pozdrav svima.
Imam problem, nešto curi iz motora.
Nadam se da neko na forumu ima iskustva oko popravki dizelaša.
U pitanju je AUDI A 80 B4 1.9 tdi .

Već duže vreme nije vožen, bio je garažiran otprilike oko 5 godina. Pre nekoliko dana smo ga upalili, naravno sa novim akumulatorom 72 Ah startna struja 640 A, i sipali 5 l goriva( u autu je bilo i starog goriva), ulje u motoru je crno i ne toliko gusto, a nivo između min i max .Filteri za gorivo ulje i vazduh nisu promenjeni .Pre nego što je motor upaljen primetili smo fleku na motoru kao da je nešto curilo za vreme stajanja auta. Fleka je najverovatnije od goriva, kada se gleda s preda na motor fleka je nastala na četvrtoj brizgaljki( iz ove brizgaljke viri crevce sa pancirom koje je zatvoreno). Pošto je auto upaljen prvi put posle dužeg vremena stajanja, radio je oko 5 min na prazno, pa je zatim vožen 2 km i pravio pauzu od 2 dana. Posle vožnje smo osetili jak miris ustajale nafte, puno je dimio beličast dim. Posle pauze od 2 dana je ponovo vožen 2 km i isto tako ponovo jak miris sagorele nafte, beličast dim i pojava goriva na mestu četvrte brizgaljke u tolikoj količini da je dosta ovlažilo zadnji deo motora(kada se gleda s preda na motor) i da je došlo do prokapavanja na zemlju. Predpostavljam da je u pitanju gorivo, ali ne liči na novo gorivo koje smo sipali na pumpi ono je skoro bezbojno i veoma tečno, a ovo što je curilo pomalo je žućkasto i gišće. Čak i kada je motor ugašen sve dok je vruć oseća se (kada se otvori hauba) na ustajalu naftu baš neprijatan užegli smrad. Pomoć forumaša molim.

dragan3203
dragan3203's picture
Offline
Registrovan dana: 04/04/2013
Poruke:

Lično mišljenje: curi gorivo - NE KORISTITI MOTOR. Mehaničar ili bošista da to sredi pa da budete bezbrižni.

jovicpetko
jovicpetko's picture
Offline
Registrovan dana: 24/09/2013
Poruke:

Evo mene opet na forumu, kako bih se zahvalio Draganu za savet, potvrdio njegovo mišljenje, i podelio nova iskustva oko auta.
Dakle to što je curilo iz motora, jeste bilo gorivo, i problem je rešen tako što je majstor samo zamenio crevo za višak goriva( postojeće crevo je bilo krto, lako se kidalo). Novo crevo je presvučeno jačim pancirem od konca. Ono što je bitno, jeste da smo auto posle zamene creva, vozili 10 km i gorivo više nije cuirilo.Pre vožnje smo zamenili još i staru rashladnu tečnost novom. Majstor je tada turirao auto otprilike 5 min kako bi se sve produvalo kroz sisteme za gorivo, ulje, vazduh, jer kako sam u prvom obraćanju napisao auto je stajao duže vreme. A isto iz razloga kako bi auto dostigao temperaturu od 90 celzijusa i okrenuo kroz sistem za hlađenje rashladnu tečnost. Posle pređenih 92 celzijusa temperature, uključili su se ventilatori na hladnjjaku. Za vreme turiranja dim na auspuhu je menjao boju i gustinu. Bio je beo i gust, pa onda plavičast i proziran, onda sivkast. Na mestu gde je dim udarao u zemlju nastala je crna garež. Auto je vožen sa starim prerađenim uljem, i starim filterima. Eto za sada toliko oko popravki auta. Pozdrav svima.

zvukoljub
zvukoljub's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 05/09/2007
Poruke:

Прва ствар која се мора мењати код мотора који су стајали то је уље. Без обзира на пређену километражу уље које није у оригиналној амбалази временом губи своја својства у контакту са ваздухом и препорука је да се такво уље замени. Боље мењати уље него радити генералку.

Без алата нема заната, a без знања ни најбољи алат неће помоћи..

jovicpetko
jovicpetko's picture
Offline
Registrovan dana: 24/09/2013
Poruke:

Naravno to je sledeći korak, promena ulja u karteru motora. Ali tu postoji jedna dilema kod mene.
Koje ulje koristiti kod benzinca, a koje kod dizelaša, i zavisi li izbor ulja od modela vozila? Ako ima razlike, koje bi ulje bilo naj efikasnije za dizelaša AUDI A 80 B4 1.9 TDI ?
Pozdrav.

dragan3203
dragan3203's picture
Offline
Registrovan dana: 04/04/2013
Poruke:

Pogledajte u servisno uputstvo, ako ikako možete nabaviti. Izbor je veliki, a model-vrsta motora je presudan.
Pozdrav

zvukoljub
zvukoljub's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 05/09/2007
Poruke:

Према страним препорукама за тај мотор је препоручено синтетичко уље 5W40, значи мултиградно, за све сезоне и зиму и лето.

http://www.kimbercarparts.co.uk/Service-Parts/Engine-Oils/Audi/80/All/1....

Без алата нема заната, a без знања ни најбољи алат неће помоћи..

jovicpetko
jovicpetko's picture
Offline
Registrovan dana: 24/09/2013
Poruke:

Hvala vam puno. Gledaću ovih dana da nabavim gore pomenuto ulje za motore. I nadam se da po preporuci zvukoljuba mogu naći u mom kraju takvo ulje.
Pozdrav svima.

jovicpetko
jovicpetko's picture
Offline
Registrovan dana: 24/09/2013
Poruke:

Evo još jednog iskustva sa autom, i još jednog pitanja za poznavaoce motora.
Prerađeno ulje u karteru je bilo na optimumu, i tako je auto posle dužeg stajanja, dakle vožen oko 10 km, pri čemu sam primetio da je potrošnja ulja strašno velika.Pošto je sišlo na min,
majstor je, da motor ne bi ostao bez ulja, dolio opet do max. I posle toga je opet vožen 10 km, ali sada nivo ulja u motoru se nije smanjio.
Da li je razlog velike potrošnje kod prvih pređenih 10 km bio to što auto duže vreme nije vožen, pa dok je ulje ušlo u polu suve kanale sistema za podmazivanje i time smanjilo nivo ulja sa optimuma na min, ili neki drugi razlog?

jovicpetko
jovicpetko's picture
Offline
Registrovan dana: 24/09/2013
Poruke:

Da li je pametno , da prilikom zamene ulja kupim neko jeftinije, i da pratim potrošnju ulja, pa ako troši bolje jeftinije da potroši nego skuplje. Da li može neko jeftinije ulje da uništi motor za recimo pređenih 200 km probne vožnje?

dragan3203
dragan3203's picture
Offline
Registrovan dana: 04/04/2013
Poruke:

To ulje je za pet godina stajnja + prethodno korišćenje izgubilo sav viskozitet i očekivano je da ga je trošio motor u velikoj meri. A da se iscedilo u karter potpuno je takođe moguće. Mislim da je ukoliko ima Optima ulje sasvim dobro za upotrebu. Prilikom zamene ulja nije moguće istočiti 100% korišćeno ulje već skoro 100%. Jedna minimalna količina uvek ostaje nemoguća za zamenu. Proizvođač je to uzeo u obzir i nema problema. Novo ulje će kad dostigne radnu temperaturu posle izvesnog vremena rastvoriti staro i neutralisati njegove mane. Moje skromo mišljenje je da ne uključujete više na bilo kakve probe dok ne obezbedite ulje za zamenu.
( da je neko ležao zbog bilo kakve bolesti 5 dana da li bi ga terali da 100 metara trči sprintom?)
Postojeće ulje je bilo dobro samo da se uključi motor da vidite da radi, nije za vožnju, kao što su Vas savetovali.

veteran
veteran's picture
Offline
Registrovan dana: 05/12/2010
Poruke:

Pa pored ulja obavezno treba zameniti i filter ulja, filter goriva, filter vazduha. Inače slušao sam priče starih majstora da auto ako dugo stoji a da se na pali, treba prvo okrenuti radilicu na taj način da se ubaci u najveću brzinu pa se onda gura auto napred ( bez paljenja ) i tako se "razmrda". Tek onda se startuje motor. Ima logike.

jovicpetko
jovicpetko's picture
Offline
Registrovan dana: 24/09/2013
Poruke:

To sam planirao po savetu majstora, da zamenim filter za ulje, gorivo i vazduh u trenutku kada zamenim i ulje.
Posle dužeg stajanja u garaži (povremeneno je paljen 2 puta u godini), verovali ili ne on je upalio skoro iz prve.Nismo ga gurali u većoj brzini, nego je vožen 2km.
Majstor mi je predložio, da se ispere motor nekom tečnošću sa ispiranje motora, kako bi se razbile zgusnute masnoće od taloga ulja. Ja mislim da je to idealno osveženje za motor.Šta misle forumaši o tome i sigurno da ima puno toga što ja neznam vezano za vraćanje motora u funkciji.
Pozdrav.

zvukoljub
zvukoljub's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 05/09/2007
Poruke:

Треба послушати мајстора. У овом случају је дао добар савет.

Без алата нема заната, a без знања ни најбољи алат неће помоћи..

dragan3203
dragan3203's picture
Offline
Registrovan dana: 04/04/2013
Poruke:

Čistiol / ulje namenjeno za čišćenje motora prilikom zamene ulja se koristilo do pojave multigradnih ulja krajem šezdesetih godina prošlog veka.
Od tada je prošlo dosta vremena i hemijska industrija je napredovala velikim koracima. Današnja ulja su nebrojeno puta moćnija od tadašnjih, a aditivi u njima čine gotovo nemoguće stvari.
glasam: uzdržan, ni za, ni protiv.
Niste nigde naveli pređenu kilometražu za opis stanja motora. Dizel u svršenom stanju pali u sekundi bez obzira na godište.

jovicpetko
jovicpetko's picture
Offline
Registrovan dana: 24/09/2013
Poruke:

Kilometraža koju je prešao AUDI A80 nije velika, u razgovoru sa ljudima kad im pomenem kilometražu oni se čude. Prešao je 141 200 km. Jedan moj prijatelj kod svog auta (AUDI A80) ima pređenu kilometražu oko 800 000 km. Šta misle forumaši vezano za kilometražu generalno za automobile AUDI A80?

zvukoljub
zvukoljub's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 05/09/2007
Poruke:

Километража сама по себи није неки посебан податак, много је битније како је вожен ауто, како је одржаван и да ли су на време отклањани кварови. На пример, једно прегревање мотора може да направи више штете него пређених 200.000 километара умерене, нормалне вожње, затим кратке километраже су далеко штетније него нормална вожња неколиоко стотина километара. На пример пре бих купио полован ауто од неког пословног човека који је прелазио дуже километраже него што бих купио ауто од таксисте.

Без алата нема заната, a без знања ни најбољи алат неће помоћи..

dragan3203
dragan3203's picture
Offline
Registrovan dana: 04/04/2013
Poruke:

Ako ga je prethodni vlasnik održavao, to je divno. U tom slučaju ćete se dugo i srećno voziti. Dizeli imaju dug vek i ako nisu zlostavljani (bez vode ili ulja) ne očekujte iznenađenja.

jovicpetko
jovicpetko's picture
Offline
Registrovan dana: 24/09/2013
Poruke:

Pozdrav!
Saznao sam ovih dana još nešto oko ispiranja motora. Kod starih motora nije pametno ispirati motor sredstvima za ispiranje. Razlog su veoma guste naslage koje se ne mogu rastopiti, već ostaju u komadu a sada odvojene od zida kartera, pri čemu mogu začepiti uljne kanale za podmazivanje a i samu pumpu za ulje. Preporuka je da se ispiranje vrši samo ako se motor otvara.Šta mislite o tome ? Pomalo se brinem, da ne bude veća šteta nego korist od ispiranja.

jovicpetko
jovicpetko's picture
Offline
Registrovan dana: 24/09/2013
Poruke:

Veliki pozdrav!
Evo mene opet na forumu posle malog pauziranja.
Audi A80 je dobio novo ulje (VALVOLINE 10W40), novi filter za ulje i novi filter za gorivo. Pratili smo potrošnju ulja, i ustanovili da ne troši kao u početku.Sada je sve u redu. Motor nije ispiran nikakvim sredstvom za ispiranje.Koristili smo naftu da razredi staro ulje. E sada što mene interesuje, koliko je potrebno ulja u karteru motora za pomenuti auto? Neko kaže 5 l , a mi smo sipali 3,5l i više nismo smeli jer bi prešli max. I još jedno pitanjce. Nekad na auspuhu normalan dim, a nekad baš dimi ili sivkast dim ili gusti beli dim. Da li je to, što u rezervoaru za gorivo ima još stare nafte, ili je nešto drugo u pitanju?
Prijatan dan svim forumašima.

dragan3203
dragan3203's picture
Offline
Registrovan dana: 04/04/2013
Poruke:

Koliko je meni poznato gorivo nema rok upotrebe, a "nafta" pogotovo.
Uredan dizel na praznom hodu NEMA nikakav dim. Prilikom povećanja broja obrtaja izlazi crn u manjoj meri ali je to normalno. Dok se motor i izduvni sistem potpuno ne zagreju moguća je pojava kondenzata ( belog a zatim beličastog dima).

jovicpetko
jovicpetko's picture
Offline
Registrovan dana: 24/09/2013
Poruke:

Nisam baš siguran da je kondenzat u pitanju, motor je bio zagrejan do radne temperature. Ali izduvni sistem neznam koliko mu vremena treba da se dobro zagreje.
Miris dima je sličan mirisu dima lož ulja. Moje mišljenje je da nije kojim slučajem nafta parafinisana tokom dužeg stajanja. Da li bi ta stara nafta štetila bosh pumpi? Da li postoji mogućnost ulaska ulja u cilindre kroz sistem za ubrizgavanje vazduha?
Pozdrav .

dragan3203
dragan3203's picture
Offline
Registrovan dana: 04/04/2013
Poruke:

Nekada je smatrano da bezincu treba bar 18km da bi sve bilo potpuno zagrejano. Za dizel ne znam, verovatno je slično ili više jer je motor masivniji.
Možda je u gorivu bilo vode, ali parafin se izdvaja samo na hladnoći. Pitanje je kakvog kvaliteta je bilo to nekadašnje gorivo. ( ako je to tolika pretpostavka => skinete rezervoar, oprete i videćete. Samo je to malo veći posao nego što izgleda) Leti sve što može da uđe u pumpu sem vode, zemlje i peska sagori bez posledica, ako je razumna količina.
A ulje može kroz povratni vod oduške motora ući u kompresioni prostor, sa minimalnom količinom će se motor izboriti uspešno, to je i projektovano tako.

jovicpetko
jovicpetko's picture
Offline
Registrovan dana: 24/09/2013
Poruke:

Hvala puno na savetima. Još jedna interesantna stvar, koju nisam prošli put pomenuo, jeste da smo prilikom zamene filtera za gorivo, iz starog filtera isipali sadržaj u providnu flašu i videli kako se odvaja voda od nafte. Ta prikupljena voda možda je iz rezervoara, odakle bi inače i mogla doći. Znači pored toga što se dimi beličast dim kad ima vode u gorivu, kakav još uticaj na motor može da ima takav rad prilikom sagorevanja goriva sa učešćem vode? Pozdrav.

zvukoljub
zvukoljub's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 05/09/2007
Poruke:

Вода у гориву није добра ни за један мотор, а код нових модела са дизел мотором може да направи веома скупе штете. Најбоље је скинути тај резервоар, добро га испрати ако је ауто у таквом стању да у њега вреди улагати.

Без алата нема заната, a без знања ни најбољи алат неће помоћи..

jovicpetko
jovicpetko's picture
Offline
Registrovan dana: 24/09/2013
Poruke:

Evo mene opet na forumu posle duže pauze.
Što se tiče auta, stanje se nije puno promenilo, od onoga što je pisano u gore poslata pitanja forumašima, jer auto za svo ovo vreme nije pretrpeo bitne popravke.
Znači kratak podsetnik
Promenjeno
Filter za gorivo
Filter za ulje
Ulje
Antifriz
Nije promenjeno
Stara nafta u rezervoaru
Filter vazduha

Problem 1. Auto u vožnji puno dimi u početku je bio beli a sada plavi dim( naročito kada se ide uzbrdo) , troši ulje, slabo vuče, motor reži (jako se čuje), opet na jednoj brizgaljki curi gorivo, a oko druge smolasta crna masa.
Problem 2. Auto na leru puno dimi (beli i plavi dim se smenjuju), ali kad dam gas do kraja na kratko onda izbaci gust oblak belog dima, i to svaki put kada to radim.
Rashladna tečnost se ne smanjuje.
Problem 3. Kroz sistem za grjanje,ulazi vazduh koji smrdi na sagorelu naftu.
Prijatelji i kolege koji imaju audi 80, kažu sledeće
Turbina ne radi ili/i
Boš pumpa raspomerena ili/i
Brizgaljke ne raspršavaju dobro ili/i
EGR ventil pokvaren ili/i
Neko crevo za vazduh koje ide do glave motora je izbušeno
Vozim ga kod majstora nema mi druge.
Pomagajte forumaši vašim savetima, da odem kod majstora sa nekim min predznanjem.
Hvala na vremenu i strpljenju koji čitate ova pitanja!
Unapred hvala na vašim odgovorima!
Veliki pozdrav!

zvukoljub
zvukoljub's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 05/09/2007
Poruke:

Код мајстора се не иде са предзнањем него са пуним џепом. Знање је потребно ако ће човек да буде сам свој мајстор, а ни један мајстор не воли да му се "попује". Онда обично се сведе на ону познату: "Ако већ све знаш уради сам што си дошао у радионицу". Wink

Без алата нема заната, a без знања ни најбољи алат неће помоћи..

Foreigner
Foreigner's picture
Offline
Registrovan dana: 27/10/2008
Poruke:

plav dim - gori ulje
smolasta masa na jednoj dizni - popustila zaptivna podloška dizne, smolasta masa predstavlja karbonske naslage zbog 'curenja kompresije' iz cilindra pored dizne... biće frkastično izvaditi tu diznu
smrad sagorele nafte - na nekoliko mesta ti curi gorivo, obično na prelivnim crevima koja odvode 'višak' goriva sa dizni, zameniti creva
turbina ti je 'kaput' ukoliko vidiš i gust crni dim svaki put kad naglo 'potopiš' gas

zaključak: ima tu dosta da se radi!

jovicpetko
jovicpetko's picture
Offline
Registrovan dana: 24/09/2013
Poruke:

Pozdrav forumašima!
Evo pre nekoliko dana auto je vožen kod majstora.
I tada je majstor odradio sledeće:

1.vadio dizne iz motora, čistio ih, izduvao kopmresorom, i naštelovao da sve bacaju gorivo na isti pritisak.( inače bile su dosta garave i nisu radile na isti pritisak, a foreigner je bio u pravu za onu diznu oko koje je bila smola - jedva je izvađena.)

2. menjao nazubljenje zupčastog kaiša.
rezultat rada - sada motor mirnije radi na leru, i divno je slušati taj zvuk.

Majstor kaže da turbina ipak nije otišla i proveravao da li previše troši ulje.

Međutim kada se auto vozi motor i dalje reži kada se malo više doda gas, i dalje ima slabu snagu, i dalje dimi.
Ali primećeno je da kada smo auto odvezli do majstora, to je nekih 7 km, prestao je da dimi, i kući kada smo se vratili kada je motor bio hladan, auto je ponovo počeo da dimi.
Sve nekako mislim da motor nema dovoljno vazduha u prostoru za sagorevanje( zapušen EGR ventil) i da zbog toga se toliko guši, dimi i nema snage, ili je zapušena izduvna grana ili možda grešim?
Pozdrav!