Problem: Ne pali se ventilator hladnjaka na kolima.
Prokuvao mi je hladnjak.
Izvrsio sam odredjene provere.
Pumpa za vodu radi,u crevima ima pritisak,i voda cirkulise kroz sistem.Ventilator hladnjaka sam ukljucio tako sto sam otkacio konektor od termoprekidaca hladnjaka i kratko ga spojio i on radi,bez problema. Konstatovao sam da problem mora biti do termoprekidaca na hladnjaku,kupio sam novi,orginalni,samim time sam ispustio i antifriz iz hladnjaka, sve to zamenio i dolio dve litre tecnosti...kupio sam neki koncentrovani antifriz i razblazio ga u odnosu 40%-antifriz, 60%-voda, sto na specifikaciji kaze -25c...
Medjutim...
I dalje mi se ne ukljucuje ventilator. ali mi nije prokuvao niti je imao neke intikacije da ce prokuvati,ali sam vizualno zakljucio da je postignuta visoka temperatura jer mi je auto radio dobrih 30 minuta u leru..
Zanima me da li postoji nesto sto sam prevideo? da li s'obzirom na ove niske temperadure nisam dovoljno turirao masinu i zagrejao je dovoljno da se termoprekidac ukljuci?, ili sam mozda pogresio u izboru antifriza? I da li cu imati neki problem sa motorom ako mi ipak prokuva? Na fiatu,posebno mom modelu,ne postoji indikator temperature u kabini tako da ne mogu ocitati temperaturu motora.
Molim za savet.
Fiat Uno 97' 1.0 FIRE Ne pali se ventilator hladnjaka
Osigurac sam proverio i on je ispravan.Ostaje mi da proverim i taj relej.
Reci mi samo jedno...
Bez obzira sto sam kratko spojio konektor od termoprekidaca i ventilator je proradio, i dalje postoji mogucnost da je problem do releja?
Hvala mnogo na savetu.Svakako cu voditi racuna o prokuvavanju. Vec sam imao to zadovoljstvo da platim 100-tinak eura.
Ako si spojio konektor od termoprekidaca i ventilator proradio onda nije do releja.
Nego kako si ti zakljucio da voda cirkulise kroz sistem (kazes da u crevima ima pritisak), ali to ne znaci da voda cirkulise kroz hladnjak !
Mozda ti je zaglavio termostat ili ti je zapusen hladnjak pa nemas CIRKULACIJU.
Kad se termostat otvori i kad pocne cirkulisati tecnost kroz hladnjak onda je temperatura na gornjem i donjem crevu hladnjaka priblizno ista (oba su vruca) a u fazi zagrevanja dok se termostat jos nije otvorio samo je gornje vruce.
Ajd' ti proveri sada temperaturu na crevima ..... pa nam javi sta si otkrio.
Problem resen...
Trebalo mu je dosta vremena,zbog ovih niskih temperatura da postigne odredjenu temperaturu...citavih sat ipo vremena rada u leru uz povremeno turiranje...A onda se ukljucio ventilator...
Sada radi normalno i sve je ok.
Verujem da si bio u pravu kad si rekao da mi je hladnjak bio zapusen.
Preteca ovog problema je bila kad sam odsrafio poklopac hladnjaka da bih dolio antifriz...Bilo je sitnih komadica leda u njemu ali mi nije palo na pamet da ima i vecih komada leda. Samo sam dolio antifriz i upalio motor...Rezultat je bio taj da mi je voda pod pritiskom pare, iscurela iz hladnjaka...
Eto...
moja nemarnost me je kostala zivaca i novog termoprekidaca koj sam kupio za 600 kinti.
Ovo se vise nece ponoviti.
Hvala CARLOS i ACA DORCOL na dobrim i konstruktivnim savetima.Mnogo su mi pomogli.
i da....Postoji lampica koja zasvetli na komandnoj tabli,ali iz mog iskustva upali se prekasno.
najbolje rjesenje termoprekidac 82 stepena i nema nikakvih problema
Proveri osigurac i rele ventilatora, moguce je da ti termoprekidac sada radi (stavio si novi) ali mozda je osigurac ili relej ventilatora pregoreo, pa ne vredi sto ti je dobar termoprekidac. Na nekim FIAT-ima taj osigurac i rele se nalazi u motornom prostoru, a ne u kabini vozila a releji su obicno crvene boje i ima ih dva, jedan je od pumpe za gorivo, a drugi je od ventilatora hladnjaka...
Kod fiata je mnogo gadno kada ti auto prokuva, tad gotovo sigurno riknjava dihtung glave motora, tako da to moras hitno sanirati, ako vec i nije kasno, posto kazes da je vec prokuvao. za utehu, ravnanje glave sa promenom dihtunga je sa rukama je oko 100 eur.
pozz