Generalka za jugo 60

28 poruka / 0 new
Poslednja poruka
zoki1606
zoki1606's picture
Offline
Registrovan dana: 30/11/2009
Poruke:

Imam jugo 60 radio bi generalno na motoru ali me muci jedan problem ima ugradjen gas pa me zanima dali pre toga treba oterati u ovlasten servis da se poskidaju instalacije gasa jer ne verujem da to mehanicari znaju i smeju.

vaskee
vaskee's picture
Offline
Registrovan dana: 09/11/2009
Poruke:

Ma opusteno, nije to nista komplikovano... Ako covek koji ce ti raditi nosi zvanje mehanicara, lako ce ti to resiti...

maradona
maradona's picture
Offline
Registrovan dana: 05/03/2009
Poruke:

уопште не треба ни да скидаш гасну инсталацију,немој да те неко навлачи..... :nono

vaskee
vaskee's picture
Offline
Registrovan dana: 09/11/2009
Poruke:

maradona wrote:
уопште не треба ни да скидаш гасну инсталацију,немој да те неко навлачи..... :nono

Mislim da je zoki pogresno napisao, instalacija ne treba da se skida vec samo da se otkaci od motora

maradona
maradona's picture
Offline
Registrovan dana: 05/03/2009
Poruke:

"пиши како говориш,читај како је написано".ја прочитао.....

vaskee
vaskee's picture
Offline
Registrovan dana: 09/11/2009
Poruke:

maradona wrote:
"пиши како говориш,читај како је написано".ја прочитао.....

:+ LoL

zoki1606
zoki1606's picture
Offline
Registrovan dana: 30/11/2009
Poruke:

Jedan mehanicar mi mi gledao i kaže da je tako uradjen plin da smeta da se izvadi motor po njegovom to treba da se skloni i on mi kaze da treba plin da se iskljuši a on nezna ni gde ima ventil za prekid gasa.

tenzor
tenzor's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 01/11/2008
Poruke:

Sta da ti kazem , al ce ti biti najpametnije da tog "majstora " OBIDJES u sirokom luku

zoki1606
zoki1606's picture
Offline
Registrovan dana: 30/11/2009
Poruke:

Jeste stvarno uradjen plin tako da je sve problematicno jedan mi je menjo zupčasti kaiš pa se čovek namuči nikako da skine zaštitnu plastiku smetaju delovi od plina sa gornje strane videću sutra da slikam pa da postavim sliku kako je to postavljeno.Pitam se kako dobi atest ovaj auto.Vodena creva što greju plin izprepletana preko motora užas.

tenzor
tenzor's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 01/11/2008
Poruke:

Ma nije problem nikakav u tome kako je uradjen plin i slicno . Vec je problem u tom tvom "majstoru " . On hoce da ti radi generalku a ne ume da skine il otkaci plinski uredjaj . Kako li ce tek da sklopi motor

maradona
maradona's picture
Offline
Registrovan dana: 05/03/2009
Poruke:

и без слика,мењај "мајстора" :tup .....

zoki1606
zoki1606's picture
Offline
Registrovan dana: 30/11/2009
Poruke:

Pa covek je steko penziju u servisu za zastavina vozila ali sa plinom se nije susreto kaze da oko njega nema pojma.

vaskee
vaskee's picture
Offline
Registrovan dana: 09/11/2009
Poruke:

zoki1606 wrote:
Pa covek je steko penziju u servisu za zastavina vozila ali sa plinom se nije susreto kaze da oko njega nema pojma.

Najjednostavnije ti je naci drugog majstora koji ce to da ti odradi... Najgore je kad upetljas vise majstora, jedan da radi generalku, drugi da ceprka oko plina i onda kad se auto sastavi - nesto obavezno ne valja. Ovaj krivi ovoga i obrnuto... Ovako kad radi jedan majstor on je odgovoran za sve.

zoki1606
zoki1606's picture
Offline
Registrovan dana: 30/11/2009
Poruke:

Posle predjeni 4.500 km danas sam gledao ulje falilo je ali mi se lampica nije palila do sada.Malo je sinoc kad sam upalio bio mi je zadnji deo auta dosta nizi u nekoj strani sam bio tada mije nekoliko puta na trenutak na kratko se upalila.Bio je pod sauhom ali ovako po u radu nikad nisam primetio.Danas mi ode 1.5 litra ulja u njega.Toje skoro pola od sipanog pri zameni.Tada sam nasuo 3.5 litara tako su mi rekli da ide u njega.Sobzirom da sam cuo da zastavina vozila daje normalno da na tolikoj kilometrasi potrosi dosta ulja dali je ovo Previse.I jos nesto me je zbunilo na njegovom meracu ima onaj stanjeni deo trebalo bi do pola da se sipa medjutim kod mne iznad toga,od kraja tog udubljenja pola centimetra zarez i odprilike odatle neka 2 cm ponovo jedan predpostavljam da to nije orginal merac pa me je zbunilo sad prema kome da se upravljam.Molio bi vas ako neko ima jugo 60 da izmeri duzinu meraca do pocetka udubljenja dabi znao koje ovde prava mera da kupujem drugi.

vaskee
vaskee's picture
Offline
Registrovan dana: 09/11/2009
Poruke:

Jesi ti radio generalku?

zoki1606
zoki1606's picture
Offline
Registrovan dana: 30/11/2009
Poruke:

Nisam jos nista dirao.Samo promeno ulje i zupcasti.

vaskee
vaskee's picture
Offline
Registrovan dana: 09/11/2009
Poruke:

izmeri kompresiju i znaces sta ti je ciniti... sto se tice potrosnje ulja, cini mi se da je to mnogo. ali opet sve to zavisi od vrste ulja koje sipas, ne mora da znaci da ti je motor riknuo. mozda su otisli i tefloni... ja sam npr. dok sam vozio forda sipao u njega GM polusintetiku i trosio mi je oko 1.5l ulja na 10000km. Kada sam poceo da sipam orginal Fordovu polusintetiku potrosnja je pala na 0.5l na 10000km.

zoki1606
zoki1606's picture
Offline
Registrovan dana: 30/11/2009
Poruke:

Ulje mislim da je bilo optimino ali provericu sutra nisam siguran nasa je proizvodnja uglavnom.Imam negde kanticu od njega.Nego me buni onaj merac sad neznam dokle se sipa ali neverujem da su oni zarezi jel mi ulje merac nije nikako dohvato a lampica mi nije gorela mada nisam siguran kad se ona treba da upali kad nestane skroz ulja ili kad padne na neki odredjen nivo.Jer ona je meni malo pocela da treperi kad sam upalio ali je bio u strani pa sam mislio da je zbog toga inace na ravnom se nikad nije palila ni na ler gasu.

zoki1606
zoki1606's picture
Offline
Registrovan dana: 30/11/2009
Poruke:

Ulje je modrica 10-40

SaleB
SaleB's picture
Offline
Registrovan dana: 19/01/2010
Poruke:

Ja koliko znam lampica se pali kada pritisak ulja padne ispod odredjene vrednosti. Tako da moze da se desi da se lampica ne pali sa daleko manje ulja od potrebne kolicine.

Primera radi, ja sam pre par godina na jednoj askoni imao sledecu situaciju. 4L staje u motor sa zamenom filtera, 1l je raspon od max do min na stapu i jos 0.5l od min do vrha stapa, a ja sam morao da sipam litar ulja da stignem do vrha stapa u trenutku kad je pocela na leru da mi treperi lampica tj u motoru je bilo 1.5l ulja.

Sto hocu da kazem, ne uzdaj se u lampicu da ti odgonetne nivo ulja, nego koristi stap. Kada proveravas nivo trudi se da je auto na ravnom i da je vec nekoliko minuta ugasen motor da ima ulje vremena da se slegne u karter.

Sto se oblika iduzine stapa tice ne mogu da pomognem.

Pozdrav,
SaleB

vaskee
vaskee's picture
Offline
Registrovan dana: 09/11/2009
Poruke:

Lampica moze da se pali u vise slucajeva:
- kada usis uljne pumpe ostane "na suvom"
- kada su zazori u motoru (leteci, lezeci lezajevi...) toliko veliki da ne moze da se postigne odgovarajuci pritisak
-kada se sipa dosta redje ulje od potrebnog...

i sve to pod uslovom da je davac pritiska ispravan

zoki1606
zoki1606's picture
Offline
Registrovan dana: 30/11/2009
Poruke:

Evo stanje je ovako kompresija gledajuci sa leva na desno prvi 11 bara drugi deset i 3 i 4 po 11 e sad neznam koje su vrednosti kompresije na dobrom motoru.Ulje je bilo optima modriica 20-40Kad je menjan zupcasti promenut filter i jedan mali zupcanik ispod razvodnika palenja neznam cemu sluzi ali majstor je preporucio da i to treba da se promeni.Tada smo zamenuli i onaj mehanizam koji aktivirala lampicu ja neznam kako se zove kao svecica i dolazi kabal na njega.Dal je prekidac nije ni bitno znate nasto mislim.Ovaj danas sto mi je merio pritisak kaze da je dobar motor i po njemu je krivac potrosne ulja lose ulje.Sta vi mislite o ovome.

zoki1606
zoki1606's picture
Offline
Registrovan dana: 30/11/2009
Poruke:

Nema niko da odgovori koja vrednost kompresije treba da bude na dobrom motoru.I ujedno da pitam ako neko zna da mi kaze cenu elektronske bombine za jugo.

vaskee
vaskee's picture
Offline
Registrovan dana: 09/11/2009
Poruke:

to je dobra kompresija! obicno se kod benziskih motora krecu od 8 - 12

Floyd
Floyd's picture
Offline
Registrovan dana: 20/08/2008
Poruke:

Ja koliko znam normalna kompresija je između 10 i 12 ali to ipak zavisi kako se meri. Bitno je da bude ujednačena u svim cilindrima tako da je 10-11 OK.
Ovde možeš da nađeš sve o Jugu, kompresiji i svim kvarovima http://www.yugofanclub.com/forum/index.php
Kad se menja filter ulja sipa se 3,5l-3.6l ulja na prazan i koliko tada merač pokazuje ma kakav bio - to je maksimum. Lampica se pali kad padne pritisak ispod 0.5 bara odnosno kad nivo ulja padne ispod nivoa usisa uljne pumpe u karteru, obično u krivini u vožnji - vožnja sa upaljenom lampicom nekoliko minuta = smrt ležajeva tj. generalna osim ako nije sipan ruski univerzalni modifikator - koji preporučujem ( ja sam vozio 40 km Juga tako sa zapušenim sitom na pumpi i sa upaljenom lampicom ) .
Dobro je što je promenjen mali zupčanik ispod razvodnika - on služi za pogon uljne pumpe i dešava se da otkaže posle velike kilometraže.
Potrošnja 1-1.5l na 5000 km za zastavin DMB motor ne znači uvek da je baš za generalnu ako nema lupanja može on još da gura, možda ti i curi ulje negde po malo, pa za 5000 km dosta izađe i tako . Moj DMB motor na Floridi ovih dana puni 19 godina i 200000 km i troši 1,5l na 10000 km ali dobrog ulja, sipam Valvoline Maxlife, dok sam sipao Galax i Optimu, trošio je više. Mislim da će moći još 50000 minimum Cool
Koliko duva na iberlauf (odušak) i da li ti je izbačen sa filtera vazduha na karburatoru?

Floyd
Floyd's picture
Offline
Registrovan dana: 20/08/2008
Poruke:

Bobina 1100 dinara u Ap sportu: http://www.ap-sport.rs/prodavnica/index.php?dispatch=products.view&produ...

zoki1606
zoki1606's picture
Offline
Registrovan dana: 30/11/2009
Poruke:

Jeste izbaceno crevo ali nisam zagledao koliko duva ali vidim na cepu gde se sipa ulje da je masno znaci da baca.ima na par mesta da je malo masan neznam odakle baca koje mi vi ulje preporucujete za njega.Sad za zimu a koje za leto.Inace nikad u krivini nisam primetio dami se lampica upalila.

Floyd
Floyd's picture
Offline
Registrovan dana: 20/08/2008
Poruke:

Ako ćeš neko skuplje ulje prvo eliminiši sva curenja, obično curi na poklopcu ventila, na čepu kartera, na dihtungu benz. pumpe i na samom čepu za dolivanje ulja koji nije skup za promeniti ako ne dihtuje ili izbija na njemu zbog zapušenog iberlaufa - stvrdne se čađ i ulje, što može lako da se očisti. Odvrne se jedan šraf i skine kućište odakle ide crevo iberlaufa - tu obično imaš i jednu žičanu četkicu ako je nije već neko izvadio. Očisti se sve lepo i vrati i neće više izbijati na čepu. Ulje po meni najbolje za stariji motor - polusintetičko Valvoline Maxlife 10w40 i leti i zimi. http://www.valtec.rs/proizvodi/top.php, može i takvo isto mineralno. Ne reklamiram ih i nemam veze sa tom firmom :nono ali imam već treći auto u koga ga sipam i prezadovoljan sam. U suštini ako troši 1-1.5 l na 5000km, dobro ti je i Modriča pa čak i Galax.