идеја за похвалу :+ с тим да се форумаши не збуне различитим искуствима са 4 пута 4.наиме нису исте потребе таквог погона паора по њивама војводине,авантуриста и "ловаца на медведе"по планинама србије и оних којима је овај погон ствар престижа на асфалту...или сам погрешно протумачио пост 8-O
Iskustva sa ljubimcima na četiri točka
Bilo bi dobro u okviru ove teme da vlasnici automobila napišu nekoliko redaka o svojim iskustvima u pogledu eksploatacije automobila.Koliki je potrošač, kakvi su kvarovi, kakva je servisna podrška itd. u nameri da se pomogne onima koji razmišljaju o kupovini novog ili polovnog automobila pa ne mogu da se odluče koji bi im najviše odgovarao.
Aj da kazem koju o svom vozilu .
Moje vozilo neopravdano nosi stigmu velikog potrosaca i jako teskog za upravljanje . U pitanju ja Lada 2105 1300 Riva , kupljena 1992 u salonu i to ganc nova . Sto se tice eksploatacije mislim da sam vrlo merodavan posto u zadnjih 6 godina je mozda bilo 10 dana da je ne vozim bez 200 -300 kg tereta (alat ) + 2 ili 3 putnika . Ona mi je i radno i paradno vozilo kuka i prikolica i krovni nosac se podrazumevaju . Potrosnja benzina na otvorenom putu pri 90 km/h je oko 7,33 L ,a kad je dobro natovarena oko 8 L zimi u gradskoj voznji (saug ,kratka relacija ) moze i da ode na 10 L . Lada generalno ima par glupavih boljki zupcanik razvodnika paljena , delovi prednjeg trapa , blatobrani . I recimo jako joj se zamera zadnja vuca pogotovo zimi , ali ko ne zna da vozi dzaba mu svega Ali posto ja redovno odrzavam auto nikad od 1992 g me nigde nije ostavila . E sad malo o pozitvnim stvarima to je pouzdan i siguran auto , robustan i izdrzljiv . I sto je najbitnije izuzetno jeftin za odrzavanje , delovi siroko dostupni , cisto karburatorsko ubrizgavanje , vrlo prost i pregledan motor za bilo kakve intervencije .I sto je najbitnije ima upustene klipove ko OHC motor . Evo jednog parametra samo kao ilustracija ,stelovanje karburatora sa zamenom dizni i ultrazvucnim pranjem 4000 din , a nov karburator u radnju 6000 din .Remontovani anlaser (staro za novo ) + 25 e ruke a, nov u radnji 5000 din Komplet delovi za generalnu samo blok i karter i dekle nisu menjane cena 35000 din . Izuzetno udobna sedista , odlicni farovi , prcizan menjac .
Drugo vozilo koje koristim ne spada u putnicka , to je WV T2 kombi za njega nista ne treba reci drugi naziv za njega je "mula " natovari i vozi ,naravno uz redovno odrzavanje odlicno privredno vozilo
Svaka cast zvukoljube, tema je za svaku pohvalu :+ .
Ajde da ja probijem led pocevsi od svog "ljubimca". Trenutno vozim Pezoa 406 1.8 16V. Auto ima prelepu liniju (naravno, kao i svaki Pezo), o udobnosti da ne pricamo, upravljivost extra, mesta koliko hoces (i pored plinske boce u gepeku). Kod mene je godinu dana, presao sam sa njim 60000Km i nisam imao nekih posebnih problema ne racunajuci problemcice sa plinom (klasika).Potrosnja 10 l plina/100km.
Delovi za redovno odrzavanje nisu toliko skupi kao sto je provikano, a sto se tice svetlosnih grupa i ostalog to je papreno kao i kod svih novijih auta. Sve u svemu auto je odlican za cenu koju ima na nasem trzistu.
Moram pomenuti paklenu masinu koju takodje posedujem, a to je Ford Escort 1.6D IV. Iskreno, ja sam odusevljen tim autom. Kad sam ga kupio 2002 god, presao sam 150000km i uradio generalku (500eura) kod cubija. Od tada sam presao 500000 (radio kao taxi) i dalje ide super da ne poverujes. Naravno redovno je odrzavan i od pocetka je sipana fordova polusintetika. Trosi do 5 litara/100km. Preporucujem ga svima koji bi za male pare da uzmu solidan auto.
Nadam se da ce ovo pomoci nekome pri odlucivanju o kupovini.
mercedes 190 e,2000ccm,66 kw,1986.god.,benzin plin,karburator strombergov,potrosnja nikakva, maksimalno 10 l,plina po gradu,zimi,poluotvorena voznja jer ne idemo autoputevima,(do mora preko brda i gora 300 km sa 20-25 l plina).problema nikakvih,osim jednom promjenjene kugle,vise me kostala slepa nego kugla.osim standardnih promjena ulja,kocnica ,filtere.i jednom uradjena zastita,ipak je auto star preko 20 god.ne da se isplatio,skoro dzaba se vozimo a o udobnosti da ne pricam.
Dobro je tema je krenula u pravcu kako sam želeo.Nadam se da će to biti ubuduće kultno mesto za sve one koji bi da saznaju sve iz prve ruke od vlasnika automobila, a ne od prodavca ili iz prospekata.Tako ćemo sami sebi najviše pomoći pri izboru novog ili polovnog automobila.
Pa da dodam i ja koju.Imao sam Opel kadett suzu, tzv. sa OHC motorom od 1.3 i to je izvanredan auto sa predjenih 230000 nikakvih problema nisam imao, osim njegove tradicionalne mane a to je trulex pragova i lukova koje sa morao i da menjam jednom.Naravno to mi je bio jedan od mnogih automobila, a ono što više ne bih uzeo ni na poklon to je Zastava 101.Kupio sam je novu 1980 i jedva sam čekao da je se rešim,toliko problema i to sa novim autom da to nije normalno.Više sam bio u servisu nego što sam ga vozio.
Sledeći auto mi je bio Moskvich i taj auto je neuništiv.Pali bez greške i na -20, jedino što voli malo više benzina.Gradska vožnja oko 9 litara.Sad sam trenutno u dilemi pa mi je zato i palo na pamet das pokrenem ovu temu, jer momentalno nemam auto.
zavisi zvukoljube koliko si likvidan(lova) i za sta ti auto treba,radni ili paradni ili oboje zajedno...
Ma nisam ja u problemu, nego mi je sinula ideja da bi bilo dobro razmeniti mišljenje i čuti tudja iskustva.Pišemo o motornim testerama, o raznim alatima, a o automobilu baš ništa nismo do sada rekli u smislu pohvale i zahvalnosti ili kritike a svaki dan nam je pri ruci.
ok,mislio sam jer si rekao da si sada bez auta.ja sam se bio zapalio da umjesto ovog merca kupim puha isto mercedesovog,svi znamo sta je puh.ali eto ispade ekstra stvar sto sam kupio ovu 190-ku.pa sam poslije nabavio jos jednog samo sto ovaj drugi ima 87 kw i K glavu.i ovaj je ekstra,kao ladja ide,pa se pocesto zapitam kakve su to ladje bile tih osamdestih,kad je tada u pola auta bio samo karburator i otpadali bubrezi dok se vozis...
ја се као патриота дружим са живадином већ неколико година.купљен очуван а због себе одрађена лимарија и фарбање у фулу.добио мишелинке и алу фелне као и бутањерку.да уме да прича свашта би се могло чути...купљен још један за тепсију рибе који служи само за одржавање овог прво јер су резервни делови у продавницама изразито лошег квалитета.уколико су делови редовни проблема са живадином нема.пољубљен у хаубу не једном.са новим законом о саобраћају за моју трочлану породицу и више него довољно :dacne пс није за џабе оно:"no computer no turbo no problem" :hh
Ukratko..VW Bora 66kw, 90 ks, 1.9 tdi..malo jaci zbog tuninga prethodnog vlasnika. Vozim ga nesto vise od 2,5 godine. Malo je reci prezadovoljan..komfor gotovo kao u pasatu a odrzava se po ceni golfa 4. Inace meni licno i dosta lepsi od pasata. Uradjen veliki servis 3 meseca posle kupovine i od tada jos samo par malih. Jedino ne predvidjeno od troskova: prekidac stop svetla, par sijalica (previse cesto). Naravno bilo je tu i ne potrebnih stvari ali iz licnog gusta: alu felne Borbet, dupli alarmi, kvalitetnija muzika...Auto za preporuku ako se uzme odnos ulozeno vraceno. Moram i da se ogradim da ne bi doslo do prozivanja tipa da su svi vozaci vw pacenici koji cene i vole samo tu marku, ja cak i prodajem svog ljubimca (jer imam neku manijakalno, ne objasnjivu, potrebu da svako 2,3 god. menjam automobile, iako za tako nesto nemam finansijsku potporu) i nikad nisam imao takav stav.. Ja jednostavno volim dobre i kvalitetne automobile pa ma kojeg proizvodjaca bili. Inace mali servis za ove 1.9 motore je od 80-120 eura u zavisnosti od majstora i ulja koje se sipa (ja licno samo Mobil 1 cistu sintetiku, iako fabrika preporucuje drugo ja sa ovim imam savrseno iskustvo). Ono sto je skupo je isto kao i kod svih novijih automobila:farovi, limarija, plivajuci zamajac i jos par stvari ali se to zaista ne kvari cesto. Skuplji su malo i kaisevi i spaneri, mozda i duplo u odnosu na druge marke, ali se i menjaju tek na svakih 80000km. Eto to ti je nesto ukratko. Kao zakljucak mogu Boru preporuciti svakom za kupovinu ali priznajem da mu je i nabavna cena prevelika u odnosu na druge marke. Na njegovoj strani je svakako ne sporan kvalitet i fantastican motor koji trosi malo goriva i ne smeta mu ovo nase prljavo. I taj motor prosto je sa stazom sve bolji i za razliku od drugih turbo motora ovom ne smeta gas do daske...cak mu i koristi. Doduse ima puno toga i do prvog vlasnika ali da ne sirim temu. Ono sto mu ne ide u prilog su ne udobnost, manje opreme nego kod konkurenata i ,kao sto sam rekao, veca nabavna cena..koja je ruku na srce u sadasnjem stanju na trzistu dovedena u normalu. Cena ti je (u zavisnosti od godista i stanja) otprilike od 6500-10000 eura. Nadam se da sam pruzio solidne informacije..i pre svega od koristi svakome ko je eventualno razmisljao o ovom autu. I da..za kraj..ovi automobili traze perverznu zastitu (ako tako nesto uopste i postoji) jer ih lopovi obozavaju i u skladu sa tim voznja istih donosi i prilicnu glavobolju. Doduse mislim da i tu nema vise pravila..sve se krade..
ja sam od skoro (jula)ponosni vlasnik punta iz Kragujevca
osim sitnih problema sa ventilatorima koji skripucu auto leti ko zmaj ma kakav zmaj ko dva zmaja
ugradio plin u proseku trosi izmedju 7,5 do 8 l ako se vozi normalno do 120km/h preko ide bez problema i ne oseca ali onda trosi neodredjeno preko 10l
prvi servis za plin 800din servisi rade profesionalno sto za plin sto sami fiatovi servisi ubacis auto u dvoriste kazes koji je problem posle dodjes po popravljen auto sve maksimalno profesionalno
auto za svaku pohvalu za sada sam prezadovoljan
11000km bez problema
Evo ovako;Paralelno vozim dva auta-golf mk2 gtd iz '85 i zastavu 128 iz '88."Brena je Brena-al' dvaput je dvaput.Hoću da kažem da bih verovatno mogao da nabavim i bolji auto ali vožnja ovih krševa mi se svodi na gorivo,ulje i po gasu!Mnogi se neće složiti samnom jer znam dosta ljudi koji vozilo doživljavaju kao živo biće pa mu tepaju,gnjave majstore (što ovima naročito "teško" pada),ukratko-vežu se za auto kao za člana porodice...Ja automobil doživljavam kao sredstvo pomoću koga najlakše stignem od tačke A do tačke B, i kraj.Da kojim slučajem imam nov auto tj. da ga dobijem od RTS-a pomoću najniže i "jedinstvene" ponude (koju ne šaljem jer ne verujem u sreću već u nesreću),sigurno da bih ga redovno održavao,servisirao,itd,što bi mi verovatno u početku bio problem jer nemam svest da trebam plaćati majstoru da mi kaže kako ne treba ništa popravljati,ili da mi menja delove trapa samo zato što nikad nisu menjani.Jednostavno,teško bih se odvojio od novca za takve stvari,pa valjda zbog toga podsvesno i nebih želeo da mi neko pokloni nov auto.Ako ga nebih održavao po uputstvima proizvođača bio bih neozbiljan,a ako bih to radio-bilo bi mi skupo.Što se tiče mog voznog parka,iako nisam iz te branše neke stvari sam naučio,pa svoje automobile u 99,9 posto slučajeva popravljam sam.Naravno ima tu dosta karabudženja,ali prilično pomaže program TecDoc koji ima opciju da možete da vidite šta vam od delova sa drugih vozila odgovara.Na primer golf;Kad sam ga kupio,dobio sam ga za 500 eura jer bivšem vlasniku su rekli da je motor gotov pošto troši litar ulja na 1000 km.Do sada sam dva puta menjao karike (lično),što je trošak od po 70 evra jer ne računam svoj rad,sipam najjeftinije moguće ulje(feniks SAE 30) i mesečno napravim minimalno 2500 km.Za ovih pet godina takođe sam izmenjao kugle i silent blokove napred i zakrpio auspuh.Da,setih se upravo:Prošle zime mi je procurio "mali hladnjak",onaj za grejanje kabine.Kupio sam nov,na moju žalost kasnije sam ustanovio da je u EU uvezen iz PRC (peoples republic of china),a iz EU kod nas.Cena novog radijatora je bila 690 dinara,a na odpadu su za polovne tražili 20 evra.Da san se zajebo video sam čim sam ga ugradio;Prosto rečeno-celu zimu sam se voziop bez grejanja.Zato sam se za ovu priopremio,kupio sam stari radijator od dvojke i mogu reći da kad je grejanje na max,posle 3 km ne možete sedeti u kolima.
O 128-ici ne bih ovom prilikom,o njoj je uglavnom sve poznato.Najveća mana po meni je to što nema mogućnost proširenja gepeka kao stojadin.Ali i sa tim ću se nekako izboriti-krovni nosač i kuka.
dragoslave daj neki link za taj spasonosni "tecdoc" al naravno da je free
Evo linkova,ali fajl je oko 12 GB,meni je dosta usporio laptop,ali pošto ga uglavnom koristim u radionici nije neki problem
DVD1:
http://rapidshare.com/files/106361114/02-2008_DVD1.part01.rar
http://rapidshare.com/files/106364189/02-2008_DVD1.part02.rar
http://rapidshare.com/files/106367544/02-2008_DVD1.part03.rar
http://rapidshare.com/files/106370771/02-2008_DVD1.part04.rar
http://rapidshare.com/files/106374145/02-2008_DVD1.part05.rar
http://rapidshare.com/files/106397241/02-2008_DVD1.part06.rar
http://rapidshare.com/files/106400885/02-2008_DVD1.part07.rar
http://rapidshare.com/files/106404414/02-2008_DVD1.part08.rar
http://rapidshare.com/files/106407830/02-2008_DVD1.part09.rar
http://rapidshare.com/files/106411126/02-2008_DVD1.part10.rar
http://rapidshare.com/files/106414502/02-2008_DVD1.part11.rar
http://rapidshare.com/files/106418365/02-2008_DVD1.part12.rar
http://rapidshare.com/files/106421895/02-2008_DVD1.part13.rar
http://rapidshare.com/files/106426477/02-2008_DVD1.part14.rar
http://rapidshare.com/files/106430954/02-2008_DVD1.part15.rar
http://rapidshare.com/files/106437679/02-2008_DVD1.part16.rar
http://rapidshare.com/files/106455318/02-2008_DVD1.part17.rar
http://rapidshare.com/files/106462481/02-2008_DVD1.part18.rar
http://rapidshare.com/files/106469348/02-2008_DVD1.part19.rar
http://rapidshare.com/files/106475524/02-2008_DVD1.part20.rar
http://rapidshare.com/files/106479668/02-2008_DVD1.part21.rar
http://rapidshare.com/files/106483074/02-2008_DVD1.part22.rar
http://rapidshare.com/files/106486173/02-2008_DVD1.part23.rar
http://rapidshare.com/files/106490429/02-2008_DVD1.part24.rar
http://rapidshare.com/files/106493471/02-2008_DVD1.part25.rar
http://rapidshare.com/files/106496776/02-2008_DVD1.part26.rar
http://rapidshare.com/files/106499097/02-2008_DVD1.part27.rar
http://rapidshare.com/files/106504421/02-2008_DVD1.part28.rar
http://rapidshare.com/files/106507359/02-2008_DVD1.part29.rar
http://rapidshare.com/files/106521917/02-2008_DVD1.part30.rar
http://rapidshare.com/files/106524177/02-2008_DVD1.part31.rar
http://rapidshare.com/files/106526023/02-2008_DVD1.part32.rar
http://rapidshare.com/files/106527779/02-2008_DVD1.part33.rar
http://rapidshare.com/files/106529436/02-2008_DVD1.part34.rar
http://rapidshare.com/files/106531094/02-2008_DVD1.part35.rar
http://rapidshare.com/files/106532535/02-2008_DVD1.part36.rar
http://rapidshare.com/files/106534034/02-2008_DVD1.part37.rar
http://rapidshare.com/files/106535623/02-2008_DVD1.part38.rar
http://rapidshare.com/files/106537327/02-2008_DVD1.part39.rar
http://rapidshare.com/files/106538978/02-2008_DVD1.part40.rar
http://rapidshare.com/files/106540554/02-2008_DVD1.part41.rar
http://rapidshare.com/files/106542180/02-2008_DVD1.part42.rar
http://rapidshare.com/files/106543795/02-2008_DVD1.part43.rar
http://rapidshare.com/files/106545485/02-2008_DVD1.part44.rar
http://rapidshare.com/files/106547251/02-2008_DVD1.part45.rar
http://rapidshare.com/files/106548942/02-2008_DVD1.part46.rar
http://rapidshare.com/files/106550544/02-2008_DVD1.part47.rar
http://rapidshare.com/files/106552235/02-2008_DVD1.part48.rar
http://rapidshare.com/files/106553899/02-2008_DVD1.part49.rar
http://rapidshare.com/files/106555844/02-2008_DVD1.part50.rar
http://rapidshare.com/files/106560472/02-2008_DVD1.part51.rar
http://rapidshare.com/files/106562422/02-2008_DVD1.part52.rar
http://rapidshare.com/files/106564456/02-2008_DVD1.part53.rar
http://rapidshare.com/files/106566533/02-2008_DVD1.part54.rar
http://rapidshare.com/files/106568699/02-2008_DVD1.part55.rar
http://rapidshare.com/files/106571044/02-2008_DVD1.part56.rar
http://rapidshare.com/files/106573387/02-2008_DVD1.part57.rar
http://rapidshare.com/files/106575823/02-2008_DVD1.part58.rar
http://rapidshare.com/files/106578293/02-2008_DVD1.part59.rar
http://rapidshare.com/files/106580830/02-2008_DVD1.part60.rar
http://rapidshare.com/files/106740744/02-2008_DVD1.part61.rar
http://rapidshare.com/files/106765468/02-2008_DVD1.part62.rar
http://rapidshare.com/files/106768408/02-2008_DVD1.part63.rar
http://rapidshare.com/files/106770859/02-2008_DVD1.part64.rar
http://rapidshare.com/files/106776704/02-2008_DVD1.part65.rar
http://rapidshare.com/files/106778701/02-2008_DVD1.part66.rar
http://rapidshare.com/files/106780475/02-2008_DVD1.part67.rar
http://rapidshare.com/files/106782255/02-2008_DVD1.part68.rar
http://rapidshare.com/files/106787645/02-2008_DVD1.part69.rar
http://rapidshare.com/files/106789310/02-2008_DVD1.part70.rar
http://rapidshare.com/files/106790850/02-2008_DVD1.part71.rar
http://rapidshare.com/files/106792403/02-2008_DVD1.part72.rar
http://rapidshare.com/files/106793974/02-2008_DVD1.part73.rar
http://rapidshare.com/files/106795704/02-2008_DVD1.part74.rar
http://rapidshare.com/files/106797078/02-2008_DVD1.part75.rar
DVD2:
http://rapidshare.com/files/106798524/02-2008_DVD2.part01.rar
http://rapidshare.com/files/106799839/02-2008_DVD2.part02.rar
http://rapidshare.com/files/106801304/02-2008_DVD2.part03.rar
http://rapidshare.com/files/106803044/02-2008_DVD2.part04.rar
http://rapidshare.com/files/106804689/02-2008_DVD2.part05.rar
http://rapidshare.com/files/106806263/02-2008_DVD2.part06.rar
http://rapidshare.com/files/106808000/02-2008_DVD2.part07.rar
http://rapidshare.com/files/106809702/02-2008_DVD2.part08.rar
http://rapidshare.com/files/106811262/02-2008_DVD2.part09.rar
http://rapidshare.com/files/106812968/02-2008_DVD2.part10.rar
http://rapidshare.com/files/106814643/02-2008_DVD2.part11.rar
http://rapidshare.com/files/106816273/02-2008_DVD2.part12.rar
http://rapidshare.com/files/106818182/02-2008_DVD2.part13.rar
http://rapidshare.com/files/106819910/02-2008_DVD2.part14.rar
http://rapidshare.com/files/106821643/02-2008_DVD2.part15.rar
http://rapidshare.com/files/106823308/02-2008_DVD2.part16.rar
http://rapidshare.com/files/106825257/02-2008_DVD2.part17.rar
http://rapidshare.com/files/106827278/02-2008_DVD2.part18.rar
http://rapidshare.com/files/106829363/02-2008_DVD2.part19.rar
http://rapidshare.com/files/106831482/02-2008_DVD2.part20.rar
http://rapidshare.com/files/106833802/02-2008_DVD2.part21.rar
http://rapidshare.com/files/106836146/02-2008_DVD2.part22.rar
http://rapidshare.com/files/106838377/02-2008_DVD2.part23.rar
http://rapidshare.com/files/106842006/02-2008_DVD2.part24.rar
http://rapidshare.com/files/106845434/02-2008_DVD2.part25.rar
http://rapidshare.com/files/106849484/02-2008_DVD2.part26.rar
http://rapidshare.com/files/106852511/02-2008_DVD2.part27.rar
http://rapidshare.com/files/106856076/02-2008_DVD2.part28.rar
http://rapidshare.com/files/106858992/02-2008_DVD2.part29.rar
http://rapidshare.com/files/106863506/02-2008_DVD2.part30.rar
http://rapidshare.com/files/106866742/02-2008_DVD2.part31.rar
http://rapidshare.com/files/106871627/02-2008_DVD2.part32.rar
http://rapidshare.com/files/106874794/02-2008_DVD2.part33.rar
http://rapidshare.com/files/106878454/02-2008_DVD2.part34.rar
http://rapidshare.com/files/106881849/02-2008_DVD2.part35.rar
http://rapidshare.com/files/106885929/02-2008_DVD2.part36.rar
http://rapidshare.com/files/106886961/02-2008_DVD2.part37.rar
Patch:
http://rapidshare.com/files/113367579/TecDoc_crk_.rar
Svaka cast
moze li neko reci kako naci OT kod golfa 3 TDI,automatik
zastava 128,moje iskustvo je katastrofa,neprestano ulaganje a nikad ispravna,kad sam je prodao zarekao sam se da mi zastava vise nece u dvoriste,to je moje misljenje na osnovu mog slucaja,bez uvrede nekome...
sledeci auto opel kadet 88god.1,6i-osim klasicnog problema sa limarijom ekstra auto,pouzdan,udoban,tih,mali potrosac,ma sve pohvale...
sledeci auto ford scorpio 2,0i-grdosija od 2 tone izmisljen za dalja putovanja,apsolutno ne oseti rupe i neravnine,mana mu je elektronika,uvek mu bar jedan podizac stakla nije radio,ili zvucnik,upaljac,sirena...sitnice ali uvek nesto,i redovno mu je pucala neka plastika na pedali kvacila i sledi mu slepanje,ta je plastika bila jeftina i brzo se stavlja ali zakljucak da je zbog takve sitnice krajnje nepouzdan auto...
sledeci auto koji sam imao je ford escort IV,1,6 karburator,iste mane kao i scorpio plus sto je trosio kao kadilak,njega sam se zato i resio posle samo par meseci...
sledeci auto je bila honda civic 87god 1,3 karburator,e to je perfekcija od auta,savrsenstvo za to vreme,nemam ni jednu manu koju bih naveo,startna,sigurna,mali potrosac,ma nemam reci...
sad imam toyotu corollu 87 god,1.8dizel,nemam je dugo pa necu za sad nista o njoj da komentarisem...
Novopeceni sam vlasnik Daewoo Lanosa , ne bih da iznosim nikakve komentare mada poredjanja radi u odnosu na zastavu koju sam imao nebo i zemlja , hteo sam samo da pitam ako neko poseduje Daewua da kaze svoja iskustva
Neko moje iskustvo sa automobilima poto ih jako cesto menjam a procitao sam sva zapazanja na forumu.
Punto za mene je los auto iz razloga sto u hladnim danima ceo autu makli iz nutrai jako tesko se susi malo mu pomogde klima ako poseduje,brdo vidi pre nego vozac jos pogotovo motor 1.2 i ako ima ugradjen plin a pustite klimu bolje idite peske. Zadnji amortizeri cesto propadaju to jest silen blok na njemu a amortizer ispravan a mora te ga zameniti.Plin sekvent koji je ubacen u Zastavi je los nemoze dizne da sastave 70000km i mora cesto da se steluju parametri. Joko lose koce u krivinama i izbacuju to jest produzavate pravo , uzrok npravilna raspodela tezine.
Po meni od manjih automobila je Toyota yaris koja je jako pouzdan i poslusan auto sa malom potrosnjom i velikom stabilnoscu i ima dobru opremu koja je standarna.
Ja inace poseduem Subara leone 1.8 turbo 4WD karavan 91 koji je malo skuplji za odrzavanje al se i ne kvari jako pouzdan auto.
Imam i servoleta clasik 5700cm V8 kabriolet iz 73 godine tu nema sta reci.
I kupio sam novu Hundu civic 1.8 vetec 2008godine skojom jos nisam imao problema za sada.
Ja vozim stari dobri Renault 18 tl 1.4.Vozilo koje se prinudno zaustavlja samo zbog probušene gume.Mala potrošnja,udoban,kvarova skoro i nema,jednostavan za održavanje....
Imam u dvorištu još dva primerka samo sa različitim motorima.R18 gtx 2.0,koji vozi supruga i R18 td,koji stoji u dvorištu ne registrovan.
Ni jedan od ovih automobila mi nije napravio ni jedan problem.Održavanje obavljam sam a na delovima se ne štedi.Srećom,imam dobrog prijatelja u Francuskoj koji mi šalje kvalitetne delove ako ih ovde ne mogu naći.Gorivo,ulje i udri!
Mislim da je svaki polovan auto macka u dzaku i na osnovu loseg primerka auta tj izradjenog polovnjaka sa vracenom kilometrazom ne moze se osuditi cela serija ili marka da je losa. Citam ovo za punta i ne mogu bas da skapiram zasto je los auto, to sto magli-pa nemagli svaki, tu mozda curi mali hladnjak ili su mokre patosnice ili napadalo lisce i zapusilo odvod,vidi brdo pre vozaca- ne znam ni za jedan auto bilo koje marke ili proizvodjaca da je sa tom snagom (64ks) trkac za pistu, jednostavno ta snaga motora cini sta moze u toj sasiji kao i bilo kog drugog proizvodjaca(ima punto i hgt, on ne vidi brdo on ga preleti), plin koji ugrade u zastavi je los- pa kakve to ima veze sa puntom, nasi lopovi ugradjuju uredjaj loseg kvaliteta-znaci nemojte ga ugradjivati u zastavi, mora cesto da se steluje- pa to ima veze sa prljavim plinom i udelom butana u njemu, opet nema veze sa puntom. U krivinama... ne znam sta...pa i ovo zavisi od stila i nacina voznje, ja vrlo lako proklizam sa bmw i u krivini i van nje kad hocu ili nemam meru. Subaru ima pogon na sva cetiri tocka pa normalno da u krivinu ide ko po sinama, slozio bih se samo za ovo sa amortizerima da zbog tog silen bloka mora da se menja ceo amortizer, ali mnogo proizvodjaca ima neka losija resenja za neke stvari pa kod astre je lezaj tocka upresovan u glavcinu i ako je astra po meni ok auto.Uglavnom sa ovakvim konstatacijama se nikad ne slazem,a pogotovu ovakvim koji i nemaju veze sa samim autom, inace ne vozim punta pa nemam razlog da ga branim, ali opet kazem proglasiti neku marku ili model losim zbog necijeg subjektivnog osecaja ili zbog toga sto je kupio auto sa 500.000km pa se nesto kvari je po meni pogresno.Pozz!
Nešto i od mene na temu,
HYUNDAI ELANTRA 1,6 benzin, 110 KS. 2001 godište.
Prešao neverovatnih 59.000 km kada sam ga kupio pre godinu dana ( sigurna kilometraža, kupljen od prijatelja), a kod mene još 20.000 km do danas.
Opis za auto je FANTASTIČNO ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! !
Imao sam jedan manji problem sa trzanjem i gašenjem što sam i naveo u jednoj od tema na ssm, ali je rešeno za relativno male pare.
Automobil je ogroman, udoban, s obzirom na veličinu parkiranje je vrlo lako, pregledan, startan....
Nemam ni jednu zamerku.
Letos sam išao sa njim u Crnu Goru na letovanje. Potrošnja goriva je iznosila 6,5 l/100 km. Grad, otvoren put, brda i doline, autoput malo....
Mada po gradu voli više benzina. Potrošnja u gradskoj vožnji bude čak i 9 l / 100 km. Možda je i zbog malo oštrije vožnje, kreni stani...
Iskustva kod prijatelja su bila sledeća: Sipaj i vozi, redovno menjaj ulje, odradi servis kada treba po katalogu i nema problema.
Zamena potrošnih elemenata je u rangu svakog drugog automobila. Nije imao ni jedan jedini kvar.
Jedan poznanik je vozio istu takvu ELANTRU samo sa petoro vrata i nažalost imao udes. Pri nekih 60 na sat je na njega naleteo drugi automobil i udario između prednjih i zadnjih vrata. U kolima su mu bili i žena i deca. Automobil je toliko čvrst da srećom nikome nije bilo ništa. Sigurnost na nivou.
Topla preporuka svakome ko želi da za relativno nisku cenu dobije pouzdan i siguran automobil.
Cena je trenutno oko 3.500 evra za 2001. godište.
Ja trenutno imam passata B5 limuzinu, 2.0 TDI i mogu vam reci da sam prezadovoljan, ide kao lud, a imajuci u vidu da sam ja vozio radne masine, kamione, a sada imam i neke autobuse, vjerujte mi da znam sta je auto... Znaci definitivno glasam za svabu!
Imam Forda Mondea 1,8 td. Udoban, lep ., malo troši. Od skoro imam problem sto mi ventilator duva samo u Šoferšajbnu: ne prebacuje na noge i na one prednje izduve, dakle samo šoferka. Moje pitanje je da li nešto crklo ili se samo zaglavilo? majstor kaže da mu je mali problematično da otvara sve to: Znate ono... ROTOR, STATOR, CINCILATOR... bla bla , samo da me otkači... Pomozite...
Toyota Carina II , "91 1.6 16v, danas na satu 435000km, pre 626km uradjena generalna, za 20 godina star auto, prezadovoljan sam.
Ja izvozah sve evropske marke. Pod stare dane mi dopade Skanija. Doduše, ima i prefiks Saab
Još koji mesec pa će biti dve godine kod mene. Izvanredan auto, pogotovo zbog tehničkih rešenja koja su prva uvedena kod njih. Naravno, kasnije se GM potrudio da napravi prosečan auto od njega, mada su neka rešenja i ostala.
Uzeo sam ga sa pređenih 250.000 km, a onda ga čipovao. Šta ću, mator pa poludeo :cool
Zanimljiva a zaboravljena tema. Izmjenjao sam automobila da se ni sam ne sjećam svih...sigurno preko 25 vozila. Kad sve uzmem u obzir najbolje što sam vozo je Subaru Legacy 1.8 benzin. Malo je više trošio ali bez i jednog ozbiljnog kvara i 200 000 pređenih km. Kad sam ga prodao na satu je bilo 470 000 km. Ljubitelj sam i starih Citroena, imao sam i BX i CX, za takvu udobnost bih prešao preko svake mane. Zbog ovih cijena goriva morao sam preći na dizele i trenutno vozim Mercedesa 250 D. Udoban, pouzdan i ne planiram da ga uskoro mijenjam. Vozila srednje klase koja se sad proizvode su blago rečeno loša, što kvalitet što udobnost...a cijena paprena.
Nisam mislio na pogon na sva četiri točka ili 4X4 nego na iskustva sa našim svakodnevnim "ljubimcima", običnim, od Juga do ne znam sve čega ne.Zašto nas je izneverio, koliko nas košta, šta se najviše kvari itd.
Без алата нема заната, a без знања ни најбољи алат неће помоћи..