Koje ulje je najbolje za eskort dizel 89 god. 1800 kubika.
Hvala
Koja ulja koristite?
Hvala.
Ja u mog fordica posle generalne sipam fordovu polusintetiku 10w40 i mogu ti reci da je ulje prva liga. Inace i moj kolega ga koristi u mercedes vitu. Cena je 2000 din 5L. I da ne zaboravim... Posle generalne sam presao 400000km i jos uvek ne dosipam (potrosi oko 0.5L na 10000km)
Vaskee hvala na savetu.Molio bih te da napišeš puno ime ulja.
Hvala još jednom.
Cini mi se da se bas tako i zove "Ford", ali pogledacu jos da li nesto pise pored toga. Ja ga uzimam u jednoj prodavnici fordovih delova u Zrenjaninu...
Sve je to fino, divno i krasno, ali zaboravljaš da je 10W40 ulje za malo novije motore, tako da u neku ruku i malo šteti starijim motorima. Stoga sipaj 15ku i miran si.
"... U NEKU RUKU STETI STARIJIM MOTORIMA... ".
Druze izvini, ali vidi se da nemas Bog zna kakvog znanja o motorima. Pre nego sto nesto napises razmisli malo, a ako ne mozes tako, onda se raspitaj na pravim mestima. Prvo saznaj razliku izmedju "ulja za novije motore" i "ulja za starije motore" kako si ih ti podelio pa onda siri dalje, a ne da ovde dezinformises ljude koji pitaju i zale da saznaju iz, ako je moguce, prve ruke, a ne "tako sam ja cuo, rek'o mi Pera". Ovaj forum je zamisljen kao ozbiljno mesto gde bi KO NE ZNA mogao da se informise od ONOG KO ZNA ili KO JE IMAO ISKUSTVA, a ne da se lupeta i nagadja.
@Zongler, ako si do sada sipao mineralno ulje, kupi sredstvo za ciscenje motora koje se sipa u staro ulje, ostavi motor da radi 15-ak min, ispustis ulje i sipas polusintetiku. Ta Fordova je odlicna, a nije preterano skupa, govorim ti iz iskustva. U svakom slucaju polusintetika (10W40) je bolji izbor od mineralnog zbog niza aditiva koje sadrzi, a koji imaju vise uloga, od ciscenja do smanjenja habanja povrsina izlozenih trenju itd.
i ja u mog dizeleša sipam polusintetiku i jako je dobra
menja se na 15000km ali je ja menjam na 10000km zbog lošeg kvaliteta goriva u našoj zemlji
dok se mineralno ulje mora menjati na 10000km ali se preporučuje na 5000km za našu zemlju
Ne zeleci da ulazim u vasu raspravu o uljima i koje je ulje bolje . Recu vam samo jednu stvar otprilike 70-80 % ulja na nasem trzistu imaju takav kvalitet da su jedini dobra za podmazivanje sarki na kapijama u to ako je tolerans doseda u sarci veci od 1mm .
A sad svima malo upozerenja , ako vec pisete nesto i usput drugima drzite predavanje , onda to cinite tako da to ima nekog smisla . SAE oznaka je samo USLOVNO oznaka kvaliteta ulja , tj to je oznaka viskoziteta pro odredjenim spoljnim temperaturama . Da uprostim malo oznaka ulja SAE 10W 30 znaci da je to ulje predvidjeno za koristenej u rapsonu temperatura od -18 do +38 . Znaci SAE standard je samo uslovna oznaka za kvalitet ulja . Postoje jos dva standarda u oznakama ulja i ona su mnogo preciznija u odnosu na SAE standard . A jedan od najboljih standarda za ulja je ruski vojni standard ali je dostizanje kvaliteta za taj standard preskupo za obicne proizvodjace ulja .
Inace je skraceinaca SAE znaci Society of Automotive Engineers i odnosu sa na sve oblasti motora i vozila od mopeda pa do aviona pa cak spejs satlova
pero....veruj mi , menjaj ti polusintetiku na 7000......to sto pise na boci..... ne praktikuj...moze samo bolje da mu bude ako menjas ranije
sto se tice gradacije ulja ....istina je da svaki motor zahteva razlicit tretman , a ako je neki motor stariji to ne znaci da mora bas mineral ali je svakako preporucljivo ..... sve zavisi od kilometraze.....
SAE 30 ili40 itd.monogradno ulje a SAE 10w40 ili 15w40 itd. multigradno motorno ulje tj. zima leto.Inace 15-stak godina sam radio u firmi koja proizvodi ulja i maziva i mogu vam reci da smo ulja koristili bas onako kako je naznaceno na ambalazi.U svom autu sam menjao na 10000-15000 km a u kamionima smo ulja koja su za njih namenjena vozili 30000km.Nisam naveo da je u pitanju privatna firma i da sam u njoj bio od prvog dana
U odnosu na mineralna ulja, sintetička ulja imaju bolje osobine:
- visoka termička i oksidaciona stabilnost,
- dugotrajnija su u eksploataciji,
- visok indeks viskoziteta,
- dobre viskozno-temperaturne osobine,
- niska isparljivost, a samim tim i manja potrošnja
- nizak sadržaj koksa, stvara manje taloga u motoru pa motor ostaje čistiji i dugotrajniji.
I kakve sad to veze ima SAE standardima za ulja ??
A ko je i poceo pricu o SAE standardima? A kad si to vec tako lepo poceo da teoretises, onda i zavrsi jer nisi napisao ni 5% od onoga sto treba da bi se u potpunosti razumela razlika izmedju pomenutih i uvidele prednosti pojedinih. Samo si nabacao niz informacija koje na ovom forumu prakticno nikome ne znace nista iako se slazem da su tacne. Posto toliko volis da siris znanje, prezentuj nam to u malo razumljivijem formatu, stavi neke teze kako, zasto, a ne da sejes suvu teoriju prepisanu odnekle.
Polusinteticko ulje Ford 10W40. Evo slike kako izgleda pakovanje od 5L mineralnog, a polusinteticko je isto, ali sa prethodnom oznakom. Govorim o ulju koje sam ja koristio.
http://www.takolako.rs/user/include/takolako/images/items/motorne_ulje5V...
Ne zelim da ulazim u bilo kakvu raspravu sa tobom jer za istom nema . To sto si ti nesto sipao u svoj auto i sto mislis da je to najbolje to je jako daleko od poznavanja ulja a jos dalje od mogucnosti davanja preporuke nekom .
I donekle je tacno da su sinteticka ulja bolja od mineralnih samo izbor ulja ne zavisi od toga sta bilo ko od nas misli da je bolje . Pre svega za starije motore ili motore koji su pohabani mineralna ulja vecih viskoziteta su bolji izbor , a uglavnom i preporuka proizvodjaca a i majstora . Za novije motore motore sa turbopunjacima i slicno sinteticka ulja su izbor broj 1 . Da bi ti slikovito objasnio zamisli jedan motor koji ima 15-ak godina , koji su zazori na uljnoj pumpi , koliki su zazori na rukavcima , osovinama u dosedima lezajeva , uglavnom ihaaaj veliki . I sad ti u jedan takav motor sipas sintetiku ili polusintetiku i to vrlo velikog raspona gradacije . Sta ce da se desi , takav motor ce sa takvim uljem da ima vrlo "suvo stratovanje " samim tim jos brze ce povecavati sve zazore i na kraju ce biti zreo il za staro gvozdje il za generalni remont .
Polusintetska ulja su namenjena za neku klasu vozila izmedju najkvalitetnijih i nekih iz donje klase , pricam o novim motorima .
Ovo se sve naravno odnosi na obicna putnicka vozila .
Ipak se preporuka mora davati tako da stoji bar neko znanje iz svega .
O podmazivanju i habanju motora i masinskih elemenata se uci u 2 i 3 razredu srednje skole.
U nekim stvarima se slazem sa tobom, ali imajuci koliko toliko znanja o uljima, podmazivanju masinskih sklopova, a isto tako i iskustva sa mojim autom sa kojim sam presao vise od 400000km posle generalne opravke (uzmimo to kao eksperiment) i koji posle te kilometraze trosi 0.5l/10000km, mogu da kazem to sto sam i rekao.
Slazem se sa tobom i apsolutno si u pravu za svoj motor tj agregat , ali to generalno ne znaci da je dobraprepruka za bilo kog forda da se sipa neko ulje . Pa cak i da su u pitanju isti motori i recimo ista kilometraza posle generalne . Kod nas je pojam generalnog remonta motora valjda "najrastigljiviji " pojam . Pa se tako cesto sve naziva generalkom od zamene samo karika pa do pravog generalnog remonta sa sve masinskom obradom polusklopa motora i testiranjem na probnom stolu . Za svaki posteno remontovan agregat polusintetika jeste pravi izbor , ovo naravno vazi za starije modele agregata . E sad posle generlane za svaki tip agregata se zna tablicna vrednost ili ti predjena kilomoetraza kada je vreme da se prelazi na mineralna ulja . Tako se agregat kolko tolko pravilno eksploatise i produzava se vek trajanja samog agregata.
A tebi zelim jos 400 000 km pa onda dao bog da kupis nov auto i da sioas u njega sintetiku
Slucajno se poznajem sa Cubi-kom pa ti je sve jasno oko "rastegljivog" pojma generalne opravke. Naravno, radjena je kompletna masinska obrada na prvu specijalu i stavljeni novi delovi. A sto se tice sintetike, ne znam kad cu preci jer se moj Peugeot potpuno slaze sa Totalovom polusintetikom
E pa lako je tako raditi generalnu pa jos kod takvog majstora . Ali 90 posto ljudi pod generalnom podrazumeva neka buzdenja a sve to zove generalkom pa jos kad na to tvrde da je sisntetika najbolja . onda nastaje haos
ljudi moji, oko čega se vi svađate... teška artiljerija, uvek oko centra, ali nikako pogodak... ako može jedno malo podpitanje, kome od vas živi od struke vezane za automobile?
jednostavan odgovor na čitavu raspravu: držite se preporuka za svoj motor. viskozitet je samo jedna od stavki... osnova ulja opet samo jedna od... specifikacija paketa aditiva, za razliku od prethodnog (pogađate), opet samo jedna od stavki... i paz' majku mu, ni jedna od tih stavki nije presudna sama po sebi, već opet ima "šta, kako, zašto..."
pravilan izbor ulja čuva motor, ali ga neće spasiti ako je već doveden do određene tačke istrošenosti... od određenih uslova eksploatacije motor ne spašava ni jedno ulje...
recimo, samo na temu osnove ulja: mineralno, polusintetičko, sintetičko, koje uzeti? ako vam je to presudno za odlučivanje, uzmite mineralna ulja: recimo za protekli vikend bolidi u koreji su potrošili mašala količine mineralnog zejtina. zašto? pa jedino ono zadovoljava ono što im treba. ček' malo, ako je tako što su onda mućkali onu sintetiku? e, pa zato što ima posao koji radi samo ona.
još jednom, pogledajte preporuke za motor: viskozitet (SAE) birate prema temperaturnom rasponu prema preporuci, ostalo je nebitno, inače bi ste na kilometar mogli da znate razliku između recimo 5w-40 i 10w-40 ( stvarnom životu je znate samo na osnovu onoga što piše na kutiji, ili ako imate veoma specifičnu laboratorijsku aparaturu za merenje. osnova ulja će vam biti preporučena na osnovu tehnološke generacije, primenjenih materijala u motoru i zakonskih propisa o toksičnoj emisiji za čije zadovoljenje je motor konstruisan. obratite pažnju na API specifikaciju u preporuci, motorima iz polovnjaka starih 10 godina, recimo prilično ne prijaju ulja specifikacije koja traže aktuelni motori da bi zadovoljili euro 4 i 5 (pa i 6, mnogi su koji su ovih dana izašli na ulice su već spremni za novi paket propisa...).
sve ostalo je - koliko para, toliko i muzike. opšte pravilo je: ko štedi na ceni ulja - već je spremio pare za generalku!
imajte na umu da je najveći deo buke oko najboljeg ulja rezultat lobiranja proizvođača i "proizvođača" ulja... a da vam ne pričam da i jedni i drugi u svojim (različitim) pakovanjima najčešće nude jedno te isto ulje... sa iste 'pipe' natočeno...
Upravo tako Foreigner
I ono sto si napisao je jako kao bunker .
I mozda najtacnije sto bi se moglo reci o uljima za motorna vozila
Pozdrav,
evo da u ovoj temi malo razmenimo iskustva sa uljima i mazivima u vozilima. Dakle, preporuke za odredjeni tip automobila, cene, kvalitet itd.
Kod mene je situacija sledeca. Auto: Lada 112 1.5 Li '04. godiste. Do sada presla oko 45000, ugradjen plin...
Motorno ulje: Total Quartz 7000 10w-40 polusinteticko
Menjacko ulje: Total Transmission BV 75w-80 puno sinteticko
Kociono ulje: Ferodo DOT4
Sve ovo je zamenjeno pre mesec ipo dana.
Motul,za sve marke automobila,skutera,motorcikla,brodskih i vanbrodskih motora.kosilica...
Pa ovako ja sam završeni strojar i ja koristim najjeftinije ulje za motor ali ga mjenjam na 5000 km kao i filter.Kad sam s autom(ford Sierra) došao na kontrolu kompresije nakon 160000 km) kompresija je bila kao nova.Sada auto ima preko 250000 i još uvijek ne troši ulje.
Krivulja trošenja motora najoštrija je kod paljenja/zagrijavanja motora a motor se najbrže i najravnomjernije zagrije u vožnji.Dakle ne čekati i zagrijavati auto na mjestu nego krenuti i ne po gasu dok motor ne dostigne radnu temperaturu.
Tko će kupovati skuplja ulja isto bi često trebao mjenjati ulje sa kraćim intervalima jer se ulje"troši" nakuplja vlagu(higroskopno je) i svaki put promijeniti filter od ulja.
Za ulja 15w40 mjenjajte nako 5000 za 10w40 nakon 7500 a za 5 i 0w40 do 10000km i auto će vam zahvaliti rijetkim odlascima kod mehaničara.
au ta MOTUL ulja,za njih sam čuo da su loša,dešava se da troši ulje,međutim dosta isparava.
Imao sam lično iskustvo na tri različita automobila tako da...
Zna li neko da kaze kako da se ulje dobro proceni odnosno koji su simptomi dobrog ulja,a koji kada je ulje lose odnosno na koju foru obzirom da niko od nas nema laboratoriju za ispitivanje,kako ga mozemo najprakticnije ispitati i testirati?
Optima Modriča 15W40. Kratko i jasno.