Da li moze doci do kvara na motoru ako mu se poveca kompresija?
I da li to doprinosi ubrzanju i maksimalnoj brzini?
Kompresija
Koliko će doprineti ubrzanju i maksimalnoj brzini nisam u mogućnosti da odgovorim pouzdano, ali da će mu se skratiti vek to je sigurno.
Trkački automobili imaju takav tretman odrađen, a životni vek im je max 10% od normalnog.
Na F1 imaju motore za TRI kruga koji samo za to služe i u otpad.
A kako bi povecao kompresiju na motoru?
najjednostavniji način je tzv. "spuštanje" glave, odnosno brušenje glave zbog čega se smanjuje kompresioni prostor. dalje povećanje se postiže promenom klipova, pa ima još... pojma nemam o kom motoru je reč, najviše zavisi od konkretne konstrukcije motora, a za većinu postoje i kitovi za napaljene ulične mamine i tatine trkače...
nikako ti ne savetujem da se upuštaš u to. proguglaj malo, potraži podatke o tjuningu motora, pa će ti biti jasnije o čemu je reč. stepen kompresije za konkretnu konstrukciju je ograničen vrstom goriva, odnosno njegovom otpornošću na samopaljenje (oktanski broj). priča nije ni izdaleka tako jednostavna kao "podignem kompresiju i piči k'o raketa", jer samopaljenje (detonacija) osim od karakteristika goriva, zavisi od strujne slike u komori, formiranja toplih tačaka na zidovima, formiranja depozita... treba menjati šemu razvoda (bregasta vratila), usis, izduv, logiku upravljanja (pretpostavljam da je motor savremeniji)... sa te strane, računaj da ti je motor već fabrički nabudžen u onoj meri u kojoj ima smisla i da je gomila inženjera, tehničara, majstora, probnih vozača, laboranata, hemičara... potrošila stotine hiljada čovek-sati dok su postigli ono što ti je pod haubom... pa to još ukrsti sa raspoločivim gorivima na našem tržištu koja su ispod propisanog kvaliteta (jer nema ko i kako da kontroliše) i uz to nestabilnog kvaliteta...
e, sad, možeš da informacije skupljaš i po forumima od onih koji su nešto već i odradili, ali moje iskustvo je da ćeš uglavnom naći diskusije od onih koji su kao nešto budžili, šatro dobijali boga oca na vračke i specijalne tehnike duvanja guma (karikirano naravno... ovde je postao običaj da se figurativno izražavanje shvata bukvalno), i ni po koju cenu ne žele da priznaju da ni izdaleka nisu zadovoljni onim što su dobili, jer ko će da prizna da je spiskao pare u srnj....
Da ne pametujem, bio je nekad još jednostavniji način: umesto npr zaptivke glave od 1.00 mm - staviš tanju (npr 0.60) i ne mora ostalo ništa da se dira. Malo se dobije - neki procenat, ali se ne skraćuje život motoru.
kratko:
da
mož' da bide, al' ne mora da znači