Limarija na automobilu

11 poruka / 0 new
Poslednja poruka
JamesBond
JamesBond's picture
Offline
Registrovan dana: 30/12/2009
Poruke:

O ovome postoji nekoliko detalju u neki temama, ali mene zanimaju detalji.

naime uzeo bih da radim auto u sam svoj majstor varijanti i da ga rasklopim u detalje i da ga zastitim od moguce ili vec nastala korozije i da ga zastitim.

Vreme koliko cu auto raditi mi nije bitno, ali mi jeste BITNO da uradim auto da bude zasticen kao da ga je "NEMAC PRAVIO " Smile

Naime, zamina me ispravna procedura:

1. skidanje svih delova koji nisu limarija
2. pranje vodom pod mlazom visokog pritiska
3. susenje
4. skidanje rdje (mehanicko i hemisko) ovde vec postoje podpitanja, kako mehanicki, celicna cetka na busilicu, na brusilicu ili rucno? Hemisko, antirost.
Kako nanositii, cetkom ili prskati povrsinu? Koliko da se sushi? Kada se osusi, da li sprati vodom i ponoviti postupak, sta se time postize?
5. ciscenje i spremanje za sastitu. Cime se cesti metal kome je odstranjenja rdja?
6. zastita. Da li se radi samo nekoim zastitnim sredstvom ili se prvo premaze zastitnom farbom... koja farba, nitro lak ili nesto drugo
6'. zastita. Koje sredstvo ide kao zastita od korozije??? na trzistu postoje vise, ali verovatno da postoje bolja i losija?

kada se zastita nanese, da li prefarbati osnovnom bojom ili ne

Ovde se prica o zastiti auta od dozdo, uznutra, ali i gepek i motorni prostor, sajtne i krila...

Posto satne ne mogu cetkom iznutra, da li znate ili imate preporuku za neki servis koji radi to nekim sredstvom pod pritiskom... kao i unutrasnjost vrata.....

Cime se premazuju hladnjak, creva (gumena, metalna, pancirna) auspuh....

Znam da ima mnogo pitanja, ali neka svako odgovori deo koji zna.

unapred hvala

maradona
maradona's picture
Offline
Registrovan dana: 05/03/2009
Poruke:

ајде кажи који ауто и ако није проблем нека слика и жеље...па ће се нешто већ рећи,није проблем :bye2

JamesBond
JamesBond's picture
Offline
Registrovan dana: 30/12/2009
Poruke:

pa koji auto ima problem sa limarijom??? Opel naravno Smile

slike nemam, a auto treba da preuzmem za mesec dana

zelja mi je da auto zastitim spolja i iznutra...

maradona
maradona's picture
Offline
Registrovan dana: 05/03/2009
Poruke:

ево укратко:треба поскидати бранике,фарове,жмигавце,маску,украсне лајсне,задње светлосне групе,ретровизоре,кваке врата,,налепљене ознаке типа возила,сва стакла(осим лепљених),брисаче,прскалице,механизме брисача,тапацирунге,кедер гуме врата,механизме за подизање стакала,механизме за отварање врата,клизаче стакала у вратима,седишта,тепих,изолацију на патосу,уфф.вероватно сам нешто прескочио али ће ти сесамо рећи шта још треба кадабудеш радио ово што сам навео.пошто си акумулатор скинуо на почетку ОБАВЕЗНО СКИНУТИ РЕЗЕРВОАР ГОРИВА И ИЗБАЦИТИ ВАН ПРОСТОРИЈЕ У КОЈОЈ ЋЕ СЕ ВРШИТИ ОПРАВКА.УКОЛИКО ВОЗИЛО ИМА УГРАЂЕН БУТАН ТАКОЂЕ.затим треба поскидати сва врата и игранка може да почне.уколико крпиш патос обавезно треба избацити све труле делове.лим који ћеш варити обавезно одмасти,прешмирглај и офарбај барем нитро темељном(наравно да је боље епокси прајмером ал ајде..).обрати пажњу да не оштетиш кочионе водове,вод за гориво и наравно електричну инсталацију.за чишћење метала користи камен за метал за брушење.никако не користити антирост већ конвертор рђе(нпрWURТ).

maradona
maradona's picture
Offline
Registrovan dana: 05/03/2009
Poruke:

уколико је ауто крпљен имаш дупло посла.што се тиче спољне лимарије за чишћење сумњивих места ламеласта плоча за мали флекс.рђу одстранити.уколико постоје делови за мењање обавезно скинути "фабричку"фарбу,прешмирглати па епоксид прајмер.евентуално где постоји потреба конвертор рђе па епоксид.пазити где врцају варнице приликом флексања и варења.исто тако са вратима.приликом варења спољње лимарије обратити пажњу да се лим не прегреје јер ћеш то касније морати да "пеглаш".варове обрусити ламеластом шмирглом,издувати прашину па епоксид.пошто си одрадио лимарију повадиш све могуће чепове на праговима,стубовима и свим могућим местима која ти падну напамет па удуваш кобит(валволинов је,екстра остаје еластичан и после пар година,проверено).постоји и "смола" "body 999"којом премажеш све спојеве пре тектирања.не користи се за спољну лимарију мада се може префарбати без реакције фарбе.након тектирања пребрисати ауто нитро разређивачем (да се поскида магла катрана)затим брисање антисиликоном.

maradona
maradona's picture
Offline
Registrovan dana: 05/03/2009
Poruke:

е сад можеш да прешмирглаш ЦЕО ауто и почнеш са гитовањем па шмирглањем па гитовањем па шмиглањем па......кад то одрадиш следи маскирање унутрашњости аута и фарбање стубова и унутрашњости врата.затим монтажа врата,маскирање по потреби па епоксид преко гитованих места.поново шмирглање,брисање нитро разређивачем па антисиликоном.уколико си извадио мотор добро одмастити па прешмирглати моторни простор.е сад можеш офарбати ауто (препорука је акрилна фарба а не обична а ако је металик онда металик).након фарбања поскидати маскирање и остаје ти "само да склопиш ауто".уффф .ово је редослед уопштено.надам се да је довољно за почетак .уколико ауто није труо онда си на коњу јер за ово што описах треба доста времена. :bye2

JamesBond
JamesBond's picture
Offline
Registrovan dana: 30/12/2009
Poruke:

E ja ovo zovem detaljnim postom, ali ...

auto je vec ofarban ili bolje reci sve mu je sa njega poskidano ostala su u njemu sedista i donji tapacir, a ja sada zelim da ga zastitim :
pod, krila, sajtne, pod iznutra, vrata, gepek i motorni prostor.

takodje cu verovatno skidati kompletan zadnji trap i tu sve sto treba cistiti i zastiti ili prefarbati.

kao sto rekoh ono oko ili u sta se ne rezumem je

koje vrste materijala da koristim...

za skidanje rdje, za zastitu metala, za skidanje oksida antirosta, za odmascivanje....

posto auto nema rupa ili nije tako ostecena limarija, onda se treba pripremiti za zastitu do "belog sjaja" i da kada dodjem do te faze da ne smem vise od 30-tak mi da cekam pre nego sto zastitim osnovnom farbom jer vlaga iz vazduha vec pocinje da radi svoj proces vezivanja za metal?

sta je najbolja zastitna farba, koja su najbolja zastitna sredstva...

auto ima veliku emotivnu vrednost pa cu ga tako i raditi.

unapred hvala

strbacns
strbacns's picture
Offline
Registrovan dana: 12/11/2009
Poruke:

Au Maradona svaka ti čast. Kako si objasnio dođe mi da krenem da rasturam sopstveni auto ...kojem inače ne fali ništa Smile. Alal vera majstore!

maradona
maradona's picture
Offline
Registrovan dana: 05/03/2009
Poruke:

хвала лепо на похвалама али искрено речено не рекох ништа ново што колеге из бранше не знају само можда неће да поделе.ових дана ћу фотографисати неке од хемија које поменух па окачити и објаснити "која за шта" а еквиваленти других произвођача вероватно постоје.на власнику возила је колико је вољан да потроши на свог љубимца а свако "забушавање и шпарање"је као ђаво и дође по своје пре или касније(обично пре).онда иде "ватање за главу и пребацивање лопте".ово је нека основа а ресто иде кроз посао. :bye2

JamesBond
JamesBond's picture
Offline
Registrovan dana: 30/12/2009
Poruke:

limarija na ovom autu je dobra i ovo je jedina slika koju za sada imam

i tu se vidi da je sajtna zrela za zamenu, ali to ce vec da odradi limar.

ono sto cu ja da uradim je sve ostalo....

rekao sam vec da zelim da auto dovedem u fabricko stanje.... vreme mi nije limitirano (godina ili dve nebitno je) novca ... pa njega uvek nedostaje, ali mislim da ce u ovom poslu ipak najbitnije biti vreme i radni sati utroseni na pripremu.

2 maradona, hvala na iscrpnim objasnjenjima. ne mislim da stedim jer kao sto rekoh zelim da ovaj auto ostane u porodici.... ma koliko znam da to nije nakit ili oruzje, je ga tako posmatram. znaci stednja ne dolazi u obzir, samo najkvalitetnije i jedino tako.

zato i zelilm da znam kompletnu i pravilnu proceduru.

Hvala jos jednom na savetima.

Wizard
Wizard's picture
Offline
Registrovan dana: 23/05/2010
Poruke:

Opel nespada u automobile to su samo prevozna sredstva.ne kupuj opel