Od davno nisam sipao u juga pun rezervar benzina,pre neki dan naspem i sad mi se oseća benzin u kolima kad je povučen taster za hladan vazduh.Kad je upaljeno grejanje ne osećam inače vozim stalno na plin na motoru nigde ne curi benzin suv je motor pre neki dan sam ga opro toplom vodom odmašćen nema nigde ništa.Znali neko odakle taj miris može da potiče,ne mora da znači da je uzrok pun rezervar jer sam i pre par puta sipo pun ali nisam osećao benzin.
Oseća se benzin u autu
Proveri ulivnu gumu od otvora za sipanje goriva do rezervoara.Dešava se da se probuši, tj. strada tokom vremena.
u pitanju je bilo prelivno crevo na rezervaru moro sam istočiti 10 litara sad se ne oseća.Inače znali ko koliko staje u rezervar na jugu 60.Neznam koliko sam pre imo ali kad sam sipo stade samo 25l u rezervar skoro je do čepa nasuo.
Yugo 55 a verovatno i 60 posto su isti, (razlika u karburatoru i izduvu) ima 32 litra rezervoar.
hvala na odgovoru.
opet mi se oseća benzin i na maloj količini pre dva dana sam zameno crevo kroz koje se sipa benzin ali se i dalje oseća iako uvek vozim na plinu motor suv nema nigde kapi da curi šta još može biti.
Treba pogledati povratnu cev iz karburatiora do rezervoara, jer iako auto radi na plin, pumpa za gorivo radi i vraća benzin u rezervoar.
Proveri i crevo za odusak .... ono je isto prikljuceno blizu otvora za sipanje goriva.
Proveri dihtung gumu davaca nivoa goriva (plovka) na rezervoaru. Podigni tapacir u gepeku i ispod crne plastike je pricvrscen davac sa 6 srafova (kljuc osmica).Tad ces videti i creva pa proveri i njih.
Proveri i crevo i cev dovoda goriva u motornom prostoru. Moze se desiti da je crevo celo ali je vremenom postalo porozno.
Provereno crevo oduška dal nije zapušeno nije nigde ne primećuje se golim ookom da ima negde oštećenja diktung na rezervaru promeno jedino ostala ona dva creva od benzina prema motoru neznam kako bih njih mogo proveriti jedino da ih menjam ali i to neznam kako izvesti.Kud sve prolaze
Najpre proveriti, dok motor radi, da ne preliva negde benzin iz karburatora ili da ne flisuje negde na nekoj šelni ili da nije naprslo koje od tih cevi za dovod goriva.
Pitanje:
Osećam miris čistog benzina kad uđem u auto. Izvetri brzo, i pri vožnji se ne oseća, ni iz klime kad je uključim, niti kad stanem. Ali ako ga ne vozim dan, dva, oseti se miris kad uđem. Ovako ne primećujem da nešto curi iz auta, niti da mi se gorivo brže troši.
Skoro sam bila kod majstora zbog nekih drugih stvari (menjala diskove i pločice, I ulje) , i pregledao mi je detaljno auto (rekla sam mu da hoću da sredim sve što ne valja, pošto sam ga skoro kupila polovnog). Od tada mi se oseća to, mada mi je majstor rekao da je sve u odličnom stanju (i ovo sto je radio nije bilo baš hitno za rad, već da se sredi u perspektivi, ali sam htela odmah da to završim).
Nisam osetila taj dan kad sam otišla po auto, ali ga posle toga nisam par dana vozila i kad sam ušla sledeći put, osećalo se. I sad osećam čim auto malo stoji, dan ili dva, baš izražen miris čistog benzina (ne izgorelog).
Šta može biti problem?
može biti više stvari napuklo crevo od rezervoara goriva gde se sipa gorivo ili dihtung plovka rezervoara goriva
negde verovatno isparava ili rosi
koji model auta u pitanju
Auto izađe nov iz fabrike, koristi se maksimalno i redovno se sipa do vrha rezervoara, Dođe vreme za prodaju i taj auto boravi minimum par meseci u inostranstvu i još barem toliko dok ne pronađe sretnog kupca kod nas a sve to vreme u rezervoru nema goriva ili ga ima vrlo malo, Kada počne ponovo da se vozi sipa se gorivo i sređuju se neke druge stvari (zupčasti kaiš, pumpa za vodu, klinasti remen, dizne, svećice, gume ...). Sve to važi i za benzinske i za dizel motore.
Gumene zaptivke između poklopca-nosača pumpe za gorivo i rezervoara (to je onaj deo koji se uobičajeno nalazi ispod zadnjeg sedišta a ne misli se na čep radi ulivanja goriva, gumena creva za gorivo kojih ima dosta od pumpe za gorivo do sistema ubrizgavanja na samom motoru, gumena creva za povratni vod od regulatora pritiska goriva pa nazad do rezervoara su se, usled stajanja stvrdle ... ukrutile odnosno izgubile su funkciju. Sve to treba pažljivo pregledati i bez imalo razmišljanja menjati ako se i pomisli d anisu dovoljno elastične. U pitanju je na prvom mestu bezbednost.
Trošak za rezervne delove je u opisanom slučaju vrlo mali ali je vreme potrebno za pregled obrnuto srazmerno. Potrebno je naći majstora koji i hoće-želi da to uradi precizno a iskreno i koji ima vremena za to. U suštini to sve može da se uradi i u SSM varijanti sa ne tako mnogo predznanja.
Kada se sve to to jednom dotera u pređašnje tj. fabričko stanje treba barem jednom u 60 dana sipati pun rezervoar kako ne bi dolazilo do 'ispošćavanja' gumenih creva i zaptivki. Pogotovu u letnjem periodu.
Veoma, veoma mali broj majstora postoji kojima možemo da poverimo da se bave ovakvim ili sličnim stvarima.
To što se benzin ne oseća pri vožnji samo dodatno upućuje na ovaj problem jer usled kretanja vozila miris benzina ostaje iza vozila.
Kao sto rece Astrea, miris u kabini kad auto stoji duze moze da se osjeca uglavnom samo iz rezervoara, ako je gumena zaptivka poklopca lose postavljena ili se razgnjecala od benzona tako da postane prevelika i ne moze nikako da se postavi na svoje mjesto. na ovim vrucinama benzin isparava, i vecina ih isparenja zavrsi u EVAP rezervoaru koji se prazni kad se auto upali, ali ako sistem nije zadihtovan kako treba hoce ispod sjedista da se osjeca gorivo. Prvo treba vidjeti u kom dijelu se najvise osjeca, sprijeda kroz ventilaciju ili pozadi ispod sjedista. Onda je lako utvrditi sta je problem.
Hvala puno.
Ne oseća se kroz ventilaciju, nego onako u celoj kabini. Nije preterano jak miris (muž kaže da preterujem), ali meni jako smeta i nije se osećao pre odlaska kod majstora. Ovako kad se otvore prozori i izluftira auto, ne oseća se nigde. Izbacila sam i kantu sa uljem koja je bila u gepeku, mislila sam da ona smrdi, ali nije do toga.
Auto nije mnogo star i nije puno prešao (30tak i nešto hiljada), ali je od lošeg vozača pa sam zato htela da da zamenim diskove i plocice, drndane su puno kocnice. Generalno je u super stanju i uzet je iz aktivne vožnje, nije stajao.
Samo da dodam da se juče pumpadzija dosta mučio da otvori rezervoar (kao da je pogrešno usrafljen kad je zatvaran poslednji put), ranije je to išlo normalno. Ali opet, gorivo sam pre toga uzimala pre odlaska majstoru, nije se osećalo, a ne znam da li je majstor imao šta da otvara rezervoar, pa da ga ne zatvori dobro i da počne da se oseća.
Definitivno se od odlaska majstoru oseća. Sad cu bas da sidjem da proverim da li se oseca, pošto je juče rezervoar dobro zatvoren.
Pa moguce da je cep bio pogresno navrnut, mada opet nelogicno je da spolja moze da udje isparenje u kabinu, vjerovatnije je da miris potice od poklopca rezervoara ispod sjedista
Hvala puno svima.
Otkako sam sipala gorivo i čep dobro zatvoren, ne oseća se više. Mislim da ipak nije bio dobro zavrnut čep, i da je deo mirisa benzina ulazio i u kabinu, i sakupljao se kad ne vozim dan, dva. Meni se užasno osećalo (bas sam osetljiva na mirise), a muž je rekao da trupujem, to je auto, normalno da se malo osećaju ti neki mirisi. Ali ja sam apsolutno osećala benzin koji se ranije nije osećao.
Samo mi ostaje enigma šta je majstor imao da radi sa rezervoarom, pa da ne zavrne čep dobro. Apsolutno sam sigurna da je na prethodnom sipanju goriva čep dobro zavrnut, i apsolutno sam sigurna da se pre majstora nije osećali. Logičan zaključak je da je on otvarao rezervoar.
Ko god da je zatvarao poklopac rezervoara nikako mi nije jasno kako jew momoguće da se pogrešno, nakrivo ili šta već uvije taj poklopac. I dete od deset godina sam učio da uvek, ali baš uvek pre nego zavije bilo koji navoj prvo okrene do jednog kruga u suprotnom smeru a onda nastavi u smeru zavijanja. To je stvar i tehničke kuture i urednosti, da ne kažem aljkavosti a sve to nema povezanosti ni sa polom ni sa zanimanjem.
Ako mu je plovak ispod zadnjeg sjedišta,provjeri tamo