Na sta treba da pazim(mislim da se ne osteti nesto unutra)kada palim motor koji je stajao u garazi nekih 5 godina?I kako bih mogao da proverim da nije slucajno zaribao bez rasturanja?.U pitanju je Zastava 750.
Pokretanje motora posle stajanja
Hvala lepo na odgovoru!
Ja sam sa renoom 5 koji je stajao napolju 4 godine tako postupio i posle startovanja izvrsio ispiranje kartera sa uljem dva puta i nekim sredstvom za ispiranje kartera i dva puta promenio filter za ulje (kod fice imas na zamajcu takozvani centifugalni filter) koji se lako skine i ispere u nafti ili bebnzinu lici na poklopac remenice koji je pricvrscen sa vise vijaka. Posle sam ispustio vodu i isprao motor sa nekim sredstvom za ispiranje sistema za hladjenje. Sipao sam novu tecnost za hladjenje i promenio svecice i filter za gorivo prcvrstio sve vijke na poklopcu karburatora i poklopcu pumpe za gorivo. Imao je 85000Km predjenih sad ima 106000Km, ulje menjano redovno na 7000Km zajedno sa filterom za ulje i radi bez problema. Kod pljenja fice pogledaj razvodnik i platine koje se obicno ociste i nasteluju pre nego sto startujes motor.
Prvo vidi merac za ulje dali ima ulja u karteru, drugo vidi dali sistem za hladjenje ima vode i koliko, trece izvadi svecice i sa lampom pogledas malo unutrasnjost cilindra i na rucno vidi dali mozes pokrenuti motor rucno(pokrenes kaisnike levo desno). Ukoliko mozes da radilicu sa klipovima pokrenes rukom sipaj malo (jedno pola cepa po cilindru) ulja u svaki otvor svecice ili uzmes WD40 i po malo isprskas jednako po svakom cilindru i na kraju ako mozes da alnasujes to ucinis nekoliko puta po 5 sekundi. Posle te kontrole i zahvata vratis ociscene i nastelovane svecice i napunis rezervoar sa benzinom pritegnes sve srafove na karburatoru i pumpi za gorivo i probas da upalis motor.