kad motor dostigne radnu temperaturu upali se lampica za ulje i svetli ali se upali kad stisnem kocnicu ali kad je tu oko radne temperature a dok je hladan nista.zna li neko sta to moze da bude? Inace menjao sam uljnu pumpu i ulje skoro pre mozda mesec dana.hvala unapred.
problem sa lampicom za ulje
samouki, nisi rekao da li je rec o benzincu ili dizelu. pretpostavimo da je benzinac:
izmeri pritisak ulja u magistrali kod nekog majstora. paljenje lampice na zagrejanom motoru na niskim obrtajima ukazuje na pohabanost pumpe za ulje i/ili pohabanost lezajeva radilice i bregaste. zavisno od podesenosti motora, pritisak na pedalu kocnice, zbog delovanja servouredjaja, najcesce izaziva mali pad obrtaja motora, time i pad pritiska ulja, sto dopunski ukazuje na hitnost provere pritiska. ukoliko je pritisak nedovoljan (mora da bude minimalno 0.8 - 1.0 bar na leru, zavisi od konkretnog motora, tacne podatke dace ti majstor), treba da se radi motor, ili mu uskoro 'nece biti vise nista'. ukoliko su pritisci ok, treba proveriti prekidac pritiska (tzv. ampulu) i elektricnu instalaciju da bi se eliminisao lazni signal. minimalni pritisak ulja je suvise vazna informacija za vlasnika da bi se mogle tolerisati lazne uzbune.
pozdrrav!
hvala momci na odgovorima probacu da vidim prvo pritisak inace radi se o yugu 55 problem je u tome sto sam imao sudar prosle godine i nekako je sve tad pocelo.u svakom slucaju provericu prvo pritisak.inace i meni kad je ler vislji nepali se lampica ali cim stisnem kocnicu upali se i kad pustim lagano se gasi kao trepce vise puta i ugasi se
Onda vjerujem da je dotrajala uljna pumpa, ili je ler-gas bas prenizak...
Ne razumem se bas mnogo u mehaniku ali i ja imam slican problem.
Imam Audi B4 2300 benzinac(plin)
Naime lampica za ulje se povremeno pali i gasi na par sec do par min bez ikakvog pravila (ler,srednji,visok gas).
Promenio sam po preporuci mehanicara prvo braon indikator a zatim i beli ali opet isto.Pritisak je normalan kao i sve ostalo sem te proklete lampice.
Primetio sam da ponekad kad ostrije udjem u desnu krivinu ona se ili upali ili ugasi.
Da nije to bas taj lazan signal i odakle to moze da potice? Kao da negde neka zica landara pa kad udjem u krivinu ona dotakne masu negde... :?
Adresa sajta :nono
ne landara nikakva zica, landara ulje u karteru... a i sto se tice pritiska ulja, izgleda da bi trebalo da potrazis 'second opinion', bar sudeci po ovome sto opisujes....
Sta rece? "second opinion" prevedi to na Srpski zivota ti... 8-O
"second opinion" znači drugo mišljenje, a pošto se lampica pali kad se stisne kočnica, tj. kad se aktivira prekidač stop svetla i pošto je reč o vozilu koje je pretrpelo izvesnu havariju, najpre neka električar dobro pregleda instalaciju.Predpostavljam da je negde neki provodnik sa oštećenom izolacijom pa se zato dešavaju te čudne pojave.To treba uraditi što pre da ne bi došlo do nekog požara.
Bas danas sam rijesio slican problem na Audiju 100 (motor 1.6TD iz 80-ke)
Lampica se palila kad motor dostigne radnu temperaturu, ali samo na "stan-gasu" (kada je papucica gasa pustena).
Nakon dosta mudrovanja i zakljucka da ulja ima dovoljno, samo smo malo podigli stangas na vece obrtaje i lampica se prestala paliti.