Od nedavno mi se nesto cudno desava sa temperaturom.Pre izvesnog vremena mi crkne termoprekidac na neki 500 metara do kuce temperatura raste i dodje na ivicu crvenog kad sam stao poce da pusi ispod haube vidim da mije crevo puklo gornje od pumpe do hladnjaka zamenem termo prekidac i crevo.Neko vreme je bilo bez problema i sad mi je pocelo za razliku od pre toga kad mi teperatura nikad nije prosla polovinu polja sad mi se krece do nadomak crvenog vidim da se ukljucuje ventilator znaci prekidac je ispravan,pa mi jedan majstor skido termostat kaze da je ispravan ali je zbog neceg probusio jednu rupicu na njemu neznam zbog cega.Pito sam ga dali slucajno onda kad je prslo crevo nije slucajno srado diktung na glavi motora on nesto gleda kad je upaljen i otvori hladnjak i kaze da nije.Ali neznam staje obavezno kad ugasim auto i posle toga nekih 5 minuta radi ventilator.Pitam se sta ce biti kad budu temperature preko 40 stepeni kad je sad ovako.Dali je to normalno ili ne i sta bi bio uzrok ovoga.Termo prekidac pise da otvara na 82 stepena.
Problem temperatura na jugicu
Imam ga kupljenog ali majstor me ubedi da ne treba on njega stavlja na sporet i gleda hoceli se otvoriti. a tecnosti ima nije bas ni lako zamenuti ga.
Prijatelju, taj tvoj "majstor" je teski salabajzer... Izvini, nisam mehanicar, ali toliko znanja imam da znam da se termostat ne provjerava stavljanjem na sporet!!! Termostat treba da otvori na odredjenoj temperaturi i ako to ne napravi, ne valja. Na sporetu je mnogo visa temperatura nego u tvom hladnjaku i naravno da ce otvoriti, ali na kojoj temperaturi, to nemas pojma. Nece otvoriti samo ako se zavario, a to se ipak rijetko dogadja. Moj brat ima Yuga i vrlo tesko se zagrijavao, a i kad se zagrije, kazaljka nikad ne dodje ni do pola (malo predje 1/4), a to, po meni, nije normalno jer nikako ne dodje do radne temperature. Odoh do servisa i kupih original termostat, zamijenih ga i opet ista stvar!!! U servisu me ubjedjuju da je to normalno za Yuga i da se svi tesko zagrijavaju... Zivim na Zapadu i za mene su to nenormalne stvari, ali moj burazer se ne nervira, njemu je OK pa sta onda ja da se nerviram oko toga?! Izgleda da je tamo sve normalno, i da se pregrijava i da se ne zagrijava...
(P.S. Ako bas hoces da provjeris tacno tvoj termostat, prvo treba da znas na kojoj temperaturi TACNO treba da se otvori, uzmes serpu sa vodom i u nju stavis tvoj termostat okacen na konac. Zagrijavas vodu do te temperature (naravno da moras imati i odgovarajuci termostat...) i na njoj bi trebao da se otvori. Ako se to ne desi, nije ispravan.)
Moraju da budu uskladjeni termostat i termodavac po temperaturi. Ako imaju razlicite vrednosti, nece dobro da radi iako su oba ispravna. Posto su delovi za Yugica stvarno jeftini, idi u neku bolju radnju (tipa AP Sport), i kupi upareni termostat i termodavac, pa ce raditi bez problema.
Zoki, ako već imaš nov termostat, kao što ti je kolega već predložio, zameni ga. Pritom nije loše da i ti izbušiš tu rupicu cca 1mm jer ona služi da prilikom punjenja sistema antifrizom lakše izađe sav vazduh iz sistema, (neki termostati to već imaju fabrički). Bitno je kakva ti je rashladna tečnost u sistemu za hlađenje; češće se događa da vlasnici vozila a nekad i majstori, gubitak tečnosti prilikom nekih radova na sistemu za hlađenje nadoknađuju tako da dosipaju destilovanu vodu, te tako vremenom u sistemu ostano skoro samo voda, koja ključa već od 96C dok klasičan antifriz pomešan sa vodom 50/50 ključa na 108C. Antifrizi novije generacije (G11, G12 ili Chevron Supreme npr.) pomešani sa vodom 50/50 ključaju na 129C što je itekako značajna razlika, te ti preporučujem da pređeš na neki od njih, kako bi poštedeo sebe od troškova tipa, ravnanje glave, zaptivač glave.....
http://www.uns-oil.ru/catalog/Chevron/166/document689/
Ovo što si na početku naveo, da ti je otkazao termoprekidač na hladnjaku; proveri dali ti taj termoprekidač direktno uključuje ventilator hladnjaka ili to radi preko posrednog relea. Vremenom ležajevi ventilatora se pohabaju i on počne da vuče dosta veću struju nego normalno i zbog toga strada termoprekidač ako direktno on uključuje ventilator. Ugradnjom posrednog relea poštedećeš sebe ovog tipa neprijatnosti (termoprekidač uključuje rele strujom od cca 100mA a ovaj uključuje ventilator gde su struje reda 6-10A). To što ti ventilator nastavi da radi 5 min po gašenju motora nije ništa nenormalno niti opasno po motor; koliko se sećam termoprekidač ima dosta veliki histerezis, uključuje ventilator kada tečnost na dnu hladnjaka dostigne 82C a isključuje se tek kada tu temperatura padne na 68C, a pošto pumpa ne radi kada ugasiš motor cirkulacija tečnosti je mnogo usporenija. I na kraju, ako je u sistem za hlađenje često sipana "bunarska voda" moguće je da se u hladnjaku nataložio debeo sloj kamenca, pa je samim tim odvod toplote loš. Ovo "leče" majstori koji se bave hladnjacima tako što ga ispiru rastvorom blagih kiselina pa posle urade neutralizaciju blagom bazom. Normalno da je najbolji ultrazvuk ali nema baš puno majstora koji imaju tako veliku kadu... Imam knjigu "Zastava,Yugo" (Tehnička knjiga) i mogu ti skenirati i poslati na mail tih 10 strana koliko ima u knjizi o sistemu za hlađenje,ako te zanima, ali mislim da je za forum to baš previše.
Pozdrav
Jedno popravio drugo pokvario
Diktung glave zamenut glava poravnjana izmenjene gumice ventila sad mi ne trosi ulje ali nece da vuce auto.Gde sam na plinu uz nagib uzlazio trecom da ne pada brzina i pun auto sad mene samog jedva druga izvuce e da je samo na plinu znao bi staje nego je i na benzinu isto.Putem sporo ubrzava po ravnici.Prvo sam pomisli lamela ali kad u prvoj dodam jak gas i naglo pustim kvacilom on plese znaci da nije .Reklamiro sam kod majstora koji je radio i ni on nezna staje kaze nevalja karburator pregledoje sa stropovskom lampom palenje kompresiju merio.Pre ovog je bila kompresija 10,11,11,11 bara sad je 10,11,12,12 znaci ni to nije pa sta onda moze da bude bjesan sam svi uzimaju pare jedno poprave drugo pokvare.Pre ovog je ehstra vukao.
Ako mu je kompresija dobra i pretpaljenje dobro ( VN kablovi i svećice normalno), onda verovatno nema "klopu". Sredi ga prvo da dobro radi na benzin (karburator) pa onda sređuj plin. U međuvremenu sam skenirao knjigu "Zastava, Yugo, Tehnička knjiga" pa možeš da je preuzmeš na donjim linkovima. Zbog veličine fajlova i ograničenja za free korisnike, knjigu sam podelio na dva dela, pa je sam kompletiraj. Možda unutra nađeš odgovor na pitanja koja te interesuju. Pozdrav
ako je karburator u pitanju jel nece ni na benzinu ni na plinu dobro da vuce?
Zajebi stropovsku lampu već nađi nekog ko će ti naštelovati razvodnik paljenja na "uvo". kod starijih motora lampa nije baš mjerodavna!!!
A dali je pronađen uzrok prvobitnog pregrevanja motora? Dihtung glave i ostalo je lečenje posledica... a uzrok pregrevanja šta je? Dali si nešto radio po pitanju provere prohodnosti hladnjaka (da nije pun vodenog kamenca?). Ako ti se motor opet pregreva isto neće da vuče.
pregrevanje motora je bilo posledica crkavanja prekidaca i nisam primetio temperaturu video tek kad je doslo na pocetak crvenog.A stropovska lampa mu je digitalna ne verujem da je omanula a probo je nekoliko puta pomero predpalenje i kaze nesme vise dami nebi lose palio.
ja sa svojim jugom imam takodje probleme sa hladjenjem,crevo od hladnjaka do termostata se naduje,munjevitom brzinom dotera skalu u crveno i hladnjak je skroz hladan,a ventilator i kada radi ne smanjuje temperaturu...
zoki,koji je jugic u pitanju,velika je razlika izmedju 45 i 55 nisi naveo koji je tvoj.
npr 45 je vrlo osetljiv na pregrevanje za razliku od 55,desava se i da lako pukne glava onda baca kompresiju u vodeni prostor,nekad baci vodu u u ulje.
sto se tice termo prekidaca za ventilator njegove vrednosti su 92-87,na 92 ukljucuje ventilator na 87 iskljucuje tako da odrzava radnu temperaturu oko 90.
termostat zavisi od kog proizvodjaca razlicito otvara,jedino teleoptikov je ok ali tesko se nalazi ostali su vrlo sumljivi.
sto se tice matovicevog komentara malo je smesno to audio stelovanje(na uvo) .desava se da kod 45 lanac se istegne razvodnik dobije luft u biksnama i tegovima platine ko zna kakve su itd
pa bas naprotiv sa stroboskopskom lampom je bolje nastelovati paljenje jer se javljaju dosta velike razlike u uglu kod stelovanja glimericom(ugasen motor) i kod istog sa lampom(upaljen motor)
kod upaljenog motora svi ti nedostatci se u vecoj meri smanjiju i ugao je idealniji ako se moze reci idealno sobzirom na razne luftove.
sto se tice slabe vuce ne znam koji je jugic,ako je 55 moze da se desi da mu pobegne u zupcenju jedan zub pa se desava motor radi ali je vrlo lenj,treba proveriti zupcenje.
kod 45 toga nema jer je lanac u pitanju i kad se glava skida nista se ne remeti oko toga,sto se tice "kompresije"kako mi to zovemo radi se o pritiscima u cilindru time se utvrdjuje neko stanje karika koliko zaptivaju sto se ne moze reci u kakvom je stanju uljna karika koja utice na podmazivanje cilindra i potrosnju ulja,desava se da motor ima dosta dobre pritiske a da troskari ulje zbog njih,svako pregrevanje utice na karike i ostale sklopove.
dosta si sturo naveo problem pa stoga se i desava da ljudi pricaju sve i svasta(bez uvrede ostalim clanovima) zavisi koji je jugic u pitanju sta je radjeno sa glavom itd.
za ostalo pitaj i navedi koji je jugic u pitanju.
lep pozdrav
yugo 45,obradjena glava,stavljeni ,klipovi karike sve novo,zamenjen lanac i lancanici,krenuo sam da ga sredjujem za sebe i svaki put drugi problemi zapalicu ga.
Ako imaš dovoljno rashladne tečnosti, onda je problem termostat. Šta je majstr gledao na termostatu kad je utvrdio da je OK ? Termostat za juga je jeftin, ima ga svuda i lako se menja, tj. možeš i sam. Kupi i zameni, ne može da škodi.