kako da ispitam da li mi nesto vuce struju na kolima,imam onaj mali digitalni instrument,aku.mi izdrzi 4-5 dana ako stoji na autu i mora na punjac,svi simptomi kazu da je aku.gotov ali ja se bojim da ga nesto isprazni.svaki savet je dobrodosao,radio sam test aku.sa onom tzv viljuskom i majstor kaze da ima struje,nisam bas pri parama da sad ostavljam auto kod majstora pa bi probao sam da nadjem kvar.prvo sam mislio da mozda ne puni dovoljno ali on se najbrze isprazni kad ga ne vozim par dana...
Provera struje
Najjednostavnije ti je da skines jednu klemu i ostavis auto, ako posle par dana nece da zavergla znaci akumulator je "kaput".
Punjenje proveris sa tim malim instrumentom, prebacis na voltmetar + na +, - na - vidis koja ve vrednost pre paljenja, upalis auto kada se ugasi lapica alternatora treba da pokazuje vrednost od 13,7 do 14,5v (malo dodaj gas dok gledas u instrument), ako se nista ne desava vrednost ista ko pre paljenja onda ne puni.
Proveri nivo "vode" u akumulatoru i po potrebi dospi.
Ajd pa javi sta bi...
ovu semu sam dobio na forumu toyota club-a,
izmerio sam 0,01,prema ovome ne vuce mi struju...
sledece sto sam probao je da merim napon na akumulatoru sa klemama i bez njih!dobio sam 12,41V sa klemama,isto toliko kad skinem minus klemu a kad skinem obadve kleme dobijem 12,44V,E sad ne razumem se u struju ali zdrav razum mi kaze da napon mora malo da padne ako neki potrosac vuce struju,mozda gresim...0,03V je mozda zanemarljivo ali u isto vreme dokaz,da ima razlike sa klemama i bez njih????
bilo bi super da se ukljuci neko ko se bakce strujom............
Jedini "veci" potrosac kada je ugasen auto moze biti radio koji ti vuce struju za memoriju i sat, ako nemas alarm i centralnu.
mislim da je normalno da padne napon za tih 0,03v kada se nakaci instalacija, ima gomila stvari koje mogu da prave tako mali "kratki spoj" (masne naslage u kontak bravi, na rotoru alnasera i alternatora). Nemoj se opterecivati sa tih 0,03v, oni ne mogu da isprazne akumulator za 4-5 dana. Skilni klemu ostavi auto bez nje par dana i vidi sta se desava....
kontakt brava je zrela za zamenu,zapinje mi kljuc zestoko,radio imam obican kasetas,doduse digitalni sa plocicom na skidanje,ali ono sto sam primetio je da ne ide preko onog fabrickog osiguraca,znaci da je plus od radija ko zna odakle,imam centralnu,alarm i kuku odnosno onaj prikljucak za struju,imam i digitalni sat,znaci u principu moze biti bilo sta???????
Radio ti je nakacen najverovatnije na "zivu"struju, alarm i centralna su pod naponom da bi bili spremni za akciju kada se od njih ocekuje.
Za dobar akumulator to ne predstavlja nikakav problem da tako to stoji par meseci i da auto posle upali.
0,03v je zanemarljivo
sutra idem na put,pa kad se vratim skinucu kleme i gledacu par dana sta se desava!u principu najveci problem mi je sto trebam menjati i bravicu,i akumulator a ne znam sta je skuplje,pa hocu da budem nacisto sta je u pitanju,ako je aku.dobar da ne trosim pare ako nije neophodno...zaboravio sam da kazem kad je bilo hladno vreme,bukvalno sam imao 1 pokusaj za jutarnje palenje,ako ne sastavi na zub nije imao snage da vergla posle...u svakom slucaju javljam sta je kad nadjem gde je problem!
Kad smo se vec raspisali, to sto ti bravica glavi najverovatnije je do same bravice a ne do uloska brave u kome se odvija prenos struje, tj. koji ima ulogu da spoji odgovarajuve kontakte, moja graska nisam se precizno izrazio. Bravicu gledaj da sto pre resis da te ne bi negde neprijatno iznenadila...
Sad dolazi toplije tako da ce i aku drzati duze struju pa onda ga ostavi par dana duze raskacenog.
Ja pare stavljam na aku...
Pa jel imas onih 13.6V-14.3 kad auto radi??
Ej pazi sad.Ziva struja ide direktno na anlaser. Onaj elektromagnet koji ukljucuje anlaser i povlaci viljusku ima jedan prekidac koji salje dalje struju na anlaser da vergla,kada je u nategnutom polozaju.Sa toga elektromagneta ide zica na salter od kontakz brave. Ako je taj prekidac malo oksidirao onda oksidacija prenosi i otprilike je tolika razlika koju si ti naveo mernim instrumentom.
Pa jel imas onih 13.6V-14.3 kad auto radi??
nisam imao pomocnika da dodaje gas,merio sam samo na leru pokazuje mi 14,12v sa iskljucenim potrosacima ali jako malo kad ukljucim sve potrosace 12,44v,aj sad budi pametan...
Ljudi treba mi pomoc u vezi instalacije na jugu, ovakav je problem. jugo nije hteo da upali na obicnom naponu sa akumulatora od 12v, pa sam spojio dva akumulatora i dodao smu struju od 24v i u tom trenutku je upalio ali je instalacija zbog velike struje negde riknula, ili tako nesto. kako da proverim gde je riknula instalacija i jel mogu to da zamenim sam. gledao sam osigurace i sa njima je sve ok.
Da li je skoro kontrolisan regler, da nisu istrošene četkice? Sem toga možeš i sam da dodaš gas iz motornog prostora i očitaš tada napon. 14.12V je dobro za neopterećen ler gas.
Sada će biti malo teže. Postoji i neosiguran deo strujnog kola koji je otporan na sve sem na 24V.
( tanji kabl od +, pa ka kontakt bravi, pa iz brave, pa ka bobini) + elektrosko palenje.
Srećno
najjednostavnije kako otkriti sta u autu vuce struju i dali vuce je
1.proveriti nakon nekoliko dana skinute kleme dali akumulator ima i dalje struje (tada je resena opcija dali je neka celija probila ili ne)ako aku.ima struje znaci da nam auto negde vuce
2.uzeti ampermetar crvenu zicu postaviti u poziciju na merenje ampera (A)
3.crna i dalje stoji na poziciji uzemljenja
4.skinuti klemu minus
5.na nju zakaciti crvenu sa ampermetra(ampermetar postaviti u poziciju merenja ampera - 50 - ako je moguce)
6.a na praznu klemu sa akumulatora vezati crnu sa ampermetra
7.kljuc postaviti u poziciju kontakt
8.pad ampera bi trebao odma poceti
9.otvoriti kutiju sa osiguracima i vaditi jedan po jedan sve dok ne nestane pad
10.kada utvrdimo na kom osiguracu je pad napona,vise ne vracamo osigurac ,a tada je vec lako utvrditi gde je uzrok.
nadam se da sam bio dovoljno detaljan i jasan .
Veoma jasno .Samo bih da dodam. Poneki volt/amo metri nemaju zastitni osigurac pa su limitirani u sekundama koliko dugo mogu da izdrze merenje amperaze.koja je isto tako limitirana do 10, 15, 20 amp .Pise na voltmetru. Obratite paznju da vam ne pregori amperometar u slucaju da vuce vise of limita. Moze da se doda na jednom od test kablova osigurac koji je manji of limita radi zastite instrumenta
Usporeno verglanje je znak nedovoljne cirkulacije struje od B+ preko alnasera do B- ... Najefikasnija je provera padom voltaze koja ce pokazati ako imate problem sa kablovima I spojevima ( korozija ,nedovoljan kontakt).Test se vrsi pri verglanju .Koristi se digitalni voltmeter.Baterija/akumulator treba da bude puna 12.4-12.6v. Pocetna merenja se vrse na olovnim stubovima akumulatora I na navojnom stubu alnasera ili kucista alnasera ( znaci ne na kablobima /klemama I navrtkama/srafovima ) .Ako se ustanovi problem onda se vrse detaljniji testovi izmedju klema,klema I stubova I t.d.. Ako je sve u redu merenja ce pokazati ne vise od 0.25v na pozitivnoj strani , a na negativnoj strani I manje.Da napomenem ,masa alnasera na novijim vozilima je ditektno vezana sa kucista alnasera na motor (bez kabla ), tako da povrsina I srafovi gde se montira alnaser treba da budu cisti. U slucaju da voltaza pokazuje vise od 0.5v (moze biti I vise 5.0v , 7.5v ,sto je vise to je losija veza) bilo gde ,a posebno na negativnoj straini ,onda je problem sa kablom ili spojevima. Evo nekoliko prikaza. Napomena: U ovim diagramima se pokazuje spajanje voltmetra samo na pozitivnoj ili samo na negativnoj strani. U ovim slucajevima sva merenja na pozitivnoj strani vam pokazuju koliko se volti izgubi od postojecih 12.5v. Znaci , ako je izmereno 7.5v ostalo je 5.0v za alnaser, a treba 12.5. A.ako bi ste spojili negativan kabal voltmetra na B- , a pozitivnim kablom merili na pozitivnoj strani, onda bi ste dobili tacnu voltazu koja dolazi do te tacke testiranja (recimo dobili ste 10.0v i fali vam jos 2.5v za pravilan rad).
Dodao bih na predhodni clanak , da sporo verglanje moze biti usled ostecenog elekricnog prekidaca u sklopu brave (los kontakt) I loseg kabla koji vodi do alnasera zajedno sa relejom I neutral sigurnosnin prekidacom koji se nalaze u tom strujnom kolu. Merenje pada voltaze je najsigurniji I naefikasniji nacin pronalazenja otpora u kablovima I spojevima . Na primer: stop lampa vam gori na pola snage ,vi je izvadite ,ocistite grlo, izmerite struju I pokaze vam 12.4v I mislite da je uredu. Vratite sijalicu u grlo/leziste ,a ona opet slabo gori..Da bi se ustanovio problem , sijalica treba da je instalirana I u toku rada vrsiti merenja pada voltaze.Kako? Negativni kabal od "digitalnog" volt metra spojiti na negativ akumulatora (najbolje ,a moze I dobra masa).Pozitiv kabal volt metra na pozitivnu stranu sijalicnog grla.Neki put se ne moze prici spoju kabla I grla , pa se mora uvuci spajalica za papir pored kabla da bi se dohvatio kontakt..Pritisnuti kocnicu.U slucaju da voltaza pokazuje 7.3v ,sto je nedovoljno za sijalicu , a trebalo bi 12.3v ,onda je problem na poz. straini el. kola. Moze se desiti da vam pokaze 12.3 , onda treba premestiti spajalicu u neg.stranu I ako vam tu pokaze mnogo vise of 0.02 ,recimo 6v ,problem je u neg strani el. kola. Sialica koja pravilno funkcionise bi pokazala 12.3 na poz strani, a 0.02 na neg. strani. Pri koriscenju ove tehnike je veoma vazno da el. komponenta bude instalirana I pokrenuta davanjem kontakta (prekidacom, pedalom, jump kablom, pa I komputerskom kontrolom) Pre nego sto se posumnja u neispravnost el. komponente ,uraditi pad voltaze da bi se izbeglo bespotrebno menjanje zdravih delova koji mogu biti dosta skupi. Ako pumpa za gorivo ne dobije dovoljno struje ,nece se ni pokrenuti , a vi umesto popravke korodiranog kontakta/kabla zamenite pumpu ,a ona opet ne radi.
Ovako se pravilno meri pad voltaze na konektorima/terminalima. Moze I da se probije izolacija na kablu ,ali nije dobro, jer tu se moze ostetiti po neka licna I uvlacice se vlaga, sto ce dovesti do korodiranja kabla. Svako ostecenje na izolaciji valja premazati lakom za nokte. U slucaju da se koriste dva takozvana pina ( spajalica za papir ili slicno) treba biti veoma pazljiv da se ne dohvataju zbog mogucnosti kratkog spoja. Pametnije je je jedna pa premestiti ako treba.
Kako proveriti ispravnost releja. Postoje releji sa 5,4 I 3 kontakta , Releji sa 5 I 4 se proveravaju merenjem otpora izmedju terminala 85 I 86 koji bi trebao da iznosi od 50 - 120 oma u zavisnosti proizvodjaca (obicno su oko 74 oma) .85 I 86 je el.magnet koji se aktivira sa 12v preko brave, prekidaca ili kompjutera (pumpu za gorivo) I privlaci prekidac u releju koli je izmedju terminal 30+ I 87 (terminal 30+ je uvek pod naponom od 12v kad je instaliran) . Od 87 terminal struja ide prema el.komponenti/potrosacu (ventilator,pumpa Ili nesto drugo ).Test se vrsi na stolu (izvadjen relej) .Spojiti sa akumulatora 12v na terminale 85 I 86 I pri tom spoju ce se cuti klik sto znaci da je prekidac spojen , zatim izvrsiti merenje otpora izmedju 30+ I 87 pri kome bi trebalo da pokaze oko 00.5 oma ili manje. Pri ovom testu , multimetar je ukljucen na skali od 200 oma .U slucaju da relej pokazuje van limita 50-120 oma ili vise od 00.5 oma relej je neispravan. Releji sa 3 terminala su drukciji I samim tim se test vrsi na drugi nacin. Da napomenem : iako se relej cuje da klikce ,nemora da znaci da funkcionise pravilno .On klikne ali kontakt moze biti nedovovoljan/zaprljan I samim tim moze dovesti do pada voltaze u tom strujnom kolu.
Kako proveriti na prostiji nacin , dali nesto vuce struju .Padom voltaze se moze ustanoviti dali nesto vuce. Ukljucite mulimetar na merenje mV I spajate na krajeve osiguraca (bez vadjenja osiguraca) . Ako voltmeter cita 0.00 mv onda ne vuce nista, ako cita izmedju 5-20mv onda malo vuce (trebalo bi proveriti sta radi), ako cita preko 20mv bilo bi zabrinjavajuce. Merenja vrsiti 30 min posle gasenja automobila.Toliko otprilike treba kod nekih vozila da kompjuter ide u spavajuce stanje, koje ce svesti na minimum koriscenje struje.Znaci ,podignite haubu ,ugasite motor I izvadite kljuc I zatvorite sva vrata I ugasite sva svetla I cekajte 30 min.Posle 30min ne pipajte vise nista osim merenja osiguraca..Da napomenem: posle 30 min jedino sto ce vuci struju ce biti kompjuter, radio I alarmni system I to ce biti vrlo malo (ispod 5mv) Svi drugi osiguraci koji nemaju veze sa ova 3 potrosaca trebalo bi da pokazuju 0.00 mv . Uslucaju da se mere osiguraci u kabini potrebno je pritisnuti prekidac na vratima (kao da su vrata zatvorena) I cekati 30 min. Ima I tabela za velicinu osiguraca, koliko mv bi bilo amperaze.Evo tabele za mini,standardne fuse/osigurace.Prva vertikalna linija su merenja u mv ,a sve druge vertikale su rezultati ,protoka struje u " milliamp (mA)".
Kako proveriti dali alternator/generator korektno puni .Starija vozila imaju voltazni regulator koji su ugradjeni u ili na alter., a na nekima su pricvrsceni na limariji kod motora. Kod novih vozila su u kompjuteru ,t.j. komp. kontrolise punjenje. Generalno ,kad motor radi na leru (bez upaljenih potrosaca), na stubovima (ne klemama) akumulatora bi trebalo da pokaze of 13.5v -14.3v. Vol.regulator regulise tu voltazu.Neka Japanska vozila pune I do 15.0v, pa zbog toga je pozeljno znati specifikaciju punjenja za vozilo koje se testira. Punjenje moze biti slabo, normalno I visoko. Prejako/visoko punjenje moze dovesti do ostecenja elektronskih delova ,dok slabo punjenje nije tako opasno. Testiranje : 1. bez paljenja, izmeriti akumulator.Trebalo bi da bude 12.4-12.8v,ako nije dopuniti ga. 2. Upaliti motor I na leru bi trebalo biti 13.5 pa do 15.0v(u zavisnosti od vozila).Zatim dati gas od1500 -2500 obrtaja I potvrditi da volt.regulator limitira maksimalnu struju do 15.0v ili ispod. Ako ide preko( na prm.16.0v) to nije dobar znak(regulator ne izvrsava svoju duznost). 3. Upaliti sve potrosace (svetla,zmigavce, stereo, brisace,klimu,grejac na zadnjem staklu) I u leru bi trebalo da bude min 13.0v I da drzi tu voltazu. Zatim dodati gas I potvrditi 13.0v Ili malo vise.Na nekim vozilima moze I da spadne na 12.0- 12.5 ali ne ispod. Sve sto je ispod 12,13.0 je problem ,a pogotovo sto je preko 15.0v. U slucaju nepozeljne voltaze( ispod 13 ili preko 15v) ,proveriti pad voltaze na kablovima: 1. Spojiti digitalni voltmetar na poz. stub ( +B ) akumulatora i +B stuba na alternatoru .Trebalo bi da cita manje od 0.2v na leru I kad se da gas.Ako je preko (nevalja), proveriti konekcije kablova sve do akumu(+B). 2. Spojiti voltmetar na neg.stub akumu. (-B) i kuciste alter.(- masa) .Trebalo bi da bude ispod 0.2v pri leru I dodatom gasu ,ako nije proveriti spoj kablova.Proveriti spojeve : odsrafiti/diskonektovati , ocistiti I vratiti. Ako posle provere kablova I dalje postoji problem ,skinuti alternator i regulator (ako externalni) i odneti na proveru da bi se zvanicno potvrdio problem sa alternatorom/volt.regulatorom.
zakcoske, pohvale za prikupljanje materijala na jedno mesto
Hvala Foreiger. Trudim se u ovoj oskudaciji da pomognem koliko mogu . Svaka pomoc dobrodosla.
ti to igraš da mi proradi savest što ja ovo nisam okupio? radi i bez tebe... Srećna Nova!
ECT sensor (termo pokazivac/davac rashladnog Sistema motora- antifriza) . Ovaj sensor snabdeva kompjuter informacijom o toploti motora koji utice na : 1. dovod goriva (vremenski rad ubrizgivaca goriva), 2. hladno paljene motora( dizne duze rade I samim tim vise goriva), 3. kontrolise rad ventilatora na radiatoru , 4. Diriguje otvoren I zatvoren loop rada motora( kad je zatvoren O2 senzori- lambda su aktivni , 5.kontrolise rad auto/elektronskog sauha, 6.koriguje vreme paljena ,7. utice na rad EGR I EVAP Sistema (evap - isparenja goriva iz tenka uvlaci u motor preko elektricnog ventila koji otvara I zatvara vakum Iz motora) I t.d. Ovaj sensor je thermistor koji menja otpor/omazu u zavisnosti od temperature I samim tim varira voltaza koju koristi kompj. za kontrolu predhodno navedenih operacija. Termistor se obicno snabdeva sa 5.0Vdc of strane kompjutera (signal) I vraca promenljivu voltazu (povratni signal) u komp. koji obezbedjuje uzemljenje/masu za strujno kolo tog termistora. U slucaju neispravnosti ovog senzora ,obicno se upali servisna lampica, a u nekim slucajevima se ne upali ali utice na rad motora: uvecana potrosnja goriva, pregrevanje motora (nepali ventilator kad treba), na nekim vozilima motor nece da startuje (mozda posle nekoliko verglanja upali ,a mozda I ne), crn dim iz auspuha I t.d..Najprostija provera se izvrsi sa diagnostickim aparatom. Prati se temperatura pri radu motora( of hladnog do zagrejanog).Pocetna temp.bi bila priblizna spoljnoj temp I postepeno ce rasti do 108-110C I onda bi ventilator trebao da upali .Ako se koristi klima onda se pali I ranije.Kod starijih vozila ventilator se pali oko 100c ,dok novija vozila su dizajnirana da rade na vecoj temp. U slucaju da vam curi antifriz iz radiatora ili bilo gde , nemojte sipati tecne tretmane za zaptivanje, jer te tecnosti nanesu tanak film na ECT sensor, tako da reaguje kao isolator.
Gofl 2 1.3i monopoint! Kupio nov taxon akumulator pre 6 meseci i sve ekstra funkcionisalo sve do pre 3 dana posle ovog zahladjenja nisam palio auto 3 dana kad da upalim ujutru slabo vergla i nece da upali ja samo uneo akumulator u kucu u hodnik gde je bilo toplo misleci da pozajmim punjac ali posto mi komsija nije bio kuci nisam ni mogao da ga punim, nakon 3 sata sam vratio akumulator i upalio bez problema kada je vec i otoplillo napolju! Sumnjam da negde malo vuce struju, Probao sam da iskljucim malopre osigurace od alarma i radija !!!
Mislim da ovde ima dovoljno informacija da se izvrsi bazno testiranje. Poceo bih prvo sa proverom punjenja. Treba vam multi metar/volt metar jer bez toga mozete samo da nagadjate . Ako se ne varam Golfov voltazni regulator limitira punjenje na max 14.6v.
ипак препусти то сервису :bye2