Zna li neko da mi definise kako se pouzdano ispituje i podesava paljenje kod dizela (mislim na fino podesavanje),u slucaju kada ima rotacionu i kada ima linisku pumpu?
Ima li neko nekakvu litelaturu u vezi tih stvari?
pumpa visokog pritiska
...ne da si naceo temo nego si prakticno sve objasnio.
Sve je kompromis izmedju trajnosti i zeljenih performansi. Jos kad se tu doda trenutno stanje motora kao promenljiva, onda se ide na odstupanje od fabricnih normi. Jos jedna stavka i stelovanje samih brizgaljki odnosno na kolikom pritisku ce da otvaraju, kada se radi o klasicnom dizelu.
Zato iskusan majstor zlata vredi, nije dovoljan samo manual.
Koliko sam shvatio kada je motor dotrajao i ima slabiju kompresiju treba podesiti ranije paljenje nego inace da bi olaksao hladan start.
Koliko sam shvatio kada je motor dotrajao i ima slabiju kompresiju treba podesiti ranije paljenje nego inace da bi olaksao hladan start.
Da, kad kompresija oslabi moze se poraniti palenje i time za nijansu olaksati palenje.Medjutim, posto je problem startovanja dizel motora sa slabijom kompresijom pri niskim temperaturama i usled pada kapaciteta baterije(akumulatora) kao i zbog stisnjavanja(gustine) tj. otpora maziva
u samom motoru ,broj obrtaja "verglanja"-okretanja alnasera znatno smanjena , te je nemoguce tako upaliti motor..Obicno kad se u tim uslovima
pogura(povuce) vozilo i upali jer je znatno veci broj obrtaja motora.
Iz licnog iskustva sa OPEL Ascona 1.6D sa slabijom kompresijom (dotrajalim motorom) bez problema startujem i na -7*..-9*, tako sto sam zamenio mot.ulje 15w/40 sa redjim 10w-30 i sipao "modifikator" upravo koji smanjuje trenje(otpore) i na taj nacin povecao broj obrtaja alnasera.
Naravno, grejaci su bili novi tj.ispravni
Ukoliko se porani znatno ugao palenja, moguce je da ce vozilo lakse upaliti ali, to nepovoljno utice na ostale sklopove u motoru jer se javlja lupanje, tj, detonacija znatno veca od dozvoljene-uobicajene.Proizvodjac
motora(vozila) je propisao ugao podesavanja predpalenja i tu netreba bitno odstupati.
zanima me kako se seluje palenje na opel kadeta dizela ?posto mi se desava sledece kad ga palim na kljuc on vergla al nikako da upali a kad ga palim na guranje on posle pali na kljuc pa me zanima sta i kako da radim a stavijo sam nove grejace! unapred zahvalan
Možda treba proveriti kompresiju.
a kolka kompresija treba da bude
Ne znam tačno za taj model motora, ali dizeli imaju najmanje duplo veću kompresiju nego benzinski motori.Red veličina je preko 25 bara.
a reci mi ocu li dobiti sta ako mu zamenim sipan redje ulje kao so je ovaj u askonu uradijo
mogu li dobiti odgovor od nekog
za linijske pumpe ne znam pouzdan nacin posto sam se do sada sretao sa dosta razlicitih nacina podesavanja, zavisno od proizvodjaca i same pumpe,
rotacione za putnicki program su maltene po slicnom kalupu radjene, a kod vecine je proizvodjac BOSCH, pa je to koliko toliko standardizovano.
naime sve se najfinije podesavaju komparaterom, ili ti mjernim uredjajem koji se lako moze napraviti od komparatera za strugove, i sl uredjaje. u pitanju je obican ako da kazem satic koji mjeri koliko je linearno rastojanje presao klip koji sluzi za mjerenje.
e sad samo podesavanje je stvar onoga o cemu se ne slazu mnogi,a to je da li podesavati na fabrickizadate vrijednosti, tj nulirati pumpu, ili ici u predpaljenje zavisno od karakteristika motora, istrosenosti dijelova i sl.
to u mnogome zavisi od pritiska koji sama pumpa obezbjedjuje, jer sto je manji, duze ce vremena trebati da se odredjena kolicina goriva rasprsi u pretkomori i izmijesa sa vazduhom pa samim tim treba vise ici na predpaljenje. nulovanje pumpe, tj trenutak kad je klip u GMT sa nulovanjem pumpe, kad je njen mjerni klip u krajnjem polozaju vjerovatno daje dobre karakteristike kod novih motora, mada se kod mene u praksi pokazalo da je predpaljenje od nekih -7 stotih neki hajde da kazem idealan polozaj.
zama pumpa se podesava rotiranjem oko svoje ose u jednu li drugu stranu zavisno od same izvedbe i polozaja zavisi i pravac okretanja pumpe da bi se dobio zelejni efekat.
polozajem u predpaljenju se dobija zivlji motor, sa malo boljim odzivom na gas, ali se i povecava nivo buke motora i sto se vise ide u predpaljenje buka postaje sve veca, ali se samo paljenje lakse, naravno ukoliko se ne pretjera.
iance kod vecine dizel motora sa tzv sauhom, tj polugom za hladan start, stvar je u tome da se potezanjem rucice ugao paljenja pomijera za oko 2,5 stepeni u predpaljenje, i zato motor drci kad se upali, i ta rucica se po pravilu vraca u osnovni polozaj posle 1-2 min rada motora..
kasnjenjem paljenja dobijamo motor koji se jako lijepo cuje, mekano radi, i prosto sapuce, ali je trom, vise cadi, i slabije vuce...
e sad o tom finom podesavanju ne znam sta da napisem, to zavisi od mnog faktora, i jediini po meni pouzdan nacin je pratiti parametre komparaterom, ali po licnom osjecaju naci ono sto nam ai motoru najvise odgovara, i tu karakteristiku koristiti za dalja podesavanaja kao osnovnu
toliko od mene, nadam se da sam bar naceo temu...