Punjenje amortizera???

18 poruka / 0 new
Poslednja poruka
Denca
Denca's picture
Offline
Registrovan dana: 01/02/2009
Poruke:

Ima li neko iskustva sa punjenjem amortizera, efekat, količina ulja, koje ulje, vredi li truda,.....

  • toyota carina 2.jpg
montoya
montoya's picture
Offline
Registrovan dana: 22/05/2009
Poruke:

Denca wrote:
Ima li neko iskustva sa punjenjem amortizera, efekat, količina ulja, koje ulje, vredi li truda,.....

koristi se amortizol ulje u zavisnosti od gradacije(viskoziteta) za sta se koristi.Ukoliko je ulje iscurilo zbog ostecenja nekog semeringa(zaptivaca) ili kliznog sklopa nema svrhe puniti jer ce opet iscuriti.Popravke su obicno skuplje i mukotrpne u odnosu na cenu novog amortizera.Tehnichki je izvodljivo da se u pojedinim situacijama remontuje amortizer ali obicno se sve radi tj. menja u paru...ako je rec o amortizeru na automobilima.

peradetlic
peradetlic's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 07/03/2009
Poruke:

to se nakad radilo ali na starim amortizerima gde je moglo da se odvrne da se zameni semering i dolije ulje ali takvi se već odavno ne proizvode prestalo tamo 80-ih neisplativo jeftinije kupiti nove
i uvek menjati u paru kao što montoya kaže

BOSSKE
BOSSKE's picture
Offline
Registrovan dana: 13/06/2010
Poruke:

ako sam radis, moze da se izvede ali samo punjenje bez zamjene i obrade dijelova unutar amortizera je vrlo rijetko uspijesan poduhvat, posto ako je propisao negdje to ulje koje sipas ce vrlo brzo da izbije ponovo.
imas decka koji puni amortizere u batajnici, dasiroko poznat, mislim da je 10-15e punjenje, ali odradi ih fenomenalno.
sto se tice ssm punjenja, kolicina ulja zavisi od amortizera do amortizera, sad za kolicinu ne znam, posto sam par puta probao sam da punim i bilo je skoro pa bezuspijesno, jer ukoliko je los dihtungtj semering u samom klipu to brzo izbije ponovo

montoya
montoya's picture
Offline
Registrovan dana: 22/05/2009
Poruke:

peradetlic wrote:
to se nakad radilo ali na starim amortizerima gde je moglo da se odvrne da se zameni semering i dolije ulje ali takvi se već odavno ne proizvode prestalo tamo 80-ih neisplativo jeftinije kupiti nove
i uvek menjati u paru kao što montoya kaže

upravo tako, ali ko je "dokon" moze da prepravi "zapertlovani" amortizer tj. da napravi novi poklopac na srafljenje u kom ce ugraditi adekvatan semering.Medjutim, to kosta svakako vise nego nov amortizer i to se radi u slucaju da nema naravno nov da se kupi.Radio sam to nekoliko puta i pokazalo se dobro i dugotrajno.Za vozila koja su u sirokoj eksploataciji na drumovima nema smisla to raditi jer iziskuje vreme, novac i "budzevinu".
Novo je pravo resenje i svakako u paru menjati....

Denca
Denca's picture
Offline
Registrovan dana: 01/02/2009
Poruke:

Hvala na savetima.
Čitao sam negde sa se na telo amortizera zavari matica M6, ili M8, probuši rupa kroz nju, napuni se špricem i stavi se zavrtanj sa bakarnom podloškom.
Neznam kakav je tip amortizera,pertlovan ili na zavrtanj, nisam još skidao, inače u pitanju je Toyota Carina "91, sa predjenih skromnih 434500km :roll
Videću da se ovih dana pozabavim ovim pitanjem, pa ću izvestiti :blob1

zvukoljub
zvukoljub's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 05/09/2007
Poruke:

Denca wrote:
..... u pitanju je Toyota Carina "91, sa predjenih skromnih 434500km :roll
:blob1

Pa to mi se čini da treba menjati ceo automobil, a ne samo amortizere. :hh

Без алата нема заната, a без знања ни најбољи алат неће помоћи..

montoya
montoya's picture
Offline
Registrovan dana: 22/05/2009
Poruke:

Denca wrote:
Hvala na savetima.
Čitao sam negde sa se na telo amortizera zavari matica M6, ili M8, probuši rupa kroz nju, napuni se špricem i stavi se zavrtanj sa bakarnom podloškom.
Neznam kakav je tip amortizera,pertlovan ili na zavrtanj, nisam još skidao, inače u pitanju je Toyota Carina "91, sa predjenih skromnih 434500km :roll
Videću da se ovih dana pozabavim ovim pitanjem, pa ću izvestiti :blob1

Rec je o pertlovanom amortizeru.Nemas razloga da punis jer ih ima na trzistu.Tacno je da "strucnjaci" probuse rupu, zavare maticu, spricem napune gusce ulje kako bi smanjili ponovno curenje i zasrafe sraf na tu maticu.
Takva intervencija odlaze kupovinu amortizera za 2..3 meseca najvise.
Obicno to rade vlasnici kad spremaju "lepoticu" za udaju.To nije resenje iako je primamljiva cifra za popravku.

Denca
Denca's picture
Offline
Registrovan dana: 01/02/2009
Poruke:

zvukoljub wrote:
Denca wrote:
..... u pitanju je Toyota Carina "91, sa predjenih skromnih 434500km :roll
:blob1

Pa to mi se čini da treba menjati ceo automobil, a ne samo amortizere. :hh

Sad kad sam uradio punu generalnu, :nono ipak ne bi da menjam ceo auto.
Toyota, ne Zastava.

  • toyota carina 2.jpg
zvukoljub
zvukoljub's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 05/09/2007
Poruke:

Ma sve ok, ali kad se to preračuna u dane ispada da taj auto nije gašen godinu dana neprekidno.Uradjena je generalna motora, ali nije motor jedini vitalni deo auta.I još kad se zna da je sada 2011 godina, znači da je auto odavno punoletan, tj. već spada u oldtajmere.

Без алата нема заната, a без знања ни најбољи алат неће помоћи..

Denca
Denca's picture
Offline
Registrovan dana: 01/02/2009
Poruke:

zvukoljub wrote:
Ma sve ok, ali kad se to preračuna u dane ispada da taj auto nije gašen godinu dana neprekidno.Uradjena je generalna motora, ali nije motor jedini vitalni deo auta.I još kad se zna da je sada 2011 godina, znači da je auto odavno punoletan, tj. već spada u oldtajmere.

Tek dve godine je punoletan, lično bi voleo da dobijem sertifikat da je oldtajmer. :roll
Što narod kaže : "Ne kudi konja kojega nisi jahao", s toga o stanju moje Toyote nemam nameru da raspravljam, a i nije politički forum, pa da raspravljamo zbog čega je vozni park u Srbiji jedan od naj vremešnijih u Evropi.
Postavio sam pitanje u vezi punjenja amortizera, pa ako šta pametno na tu temu imaš da kažeš, bio bi ti veoma zahvalan.

Denca
Denca's picture
Offline
Registrovan dana: 01/02/2009
Poruke:

montoya wrote:

upravo tako, ali ko je "dokon" moze da prepravi "zapertlovani" amortizer tj. da napravi novi poklopac na srafljenje u kom ce ugraditi adekvatan semering.Medjutim, to kosta svakako vise nego nov amortizer i to se radi u slucaju da nema naravno nov da se kupi.Radio sam to nekoliko puta i pokazalo se dobro i dugotrajno.Za vozila koja su u sirokoj eksploataciji na drumovima nema smisla to raditi jer iziskuje vreme, novac i "budzevinu".
Novo je pravo resenje i svakako u paru menjati....

Hvala na objašnjenju, i po svemu sudeći, ne gine mi da kupim nove :nes , jer :nono nemam nameru da prodajem taj auto.
Još kad bi mogao za auto iz 1991 godine da dobijem sertifikat oldtajmera :gu:
Laughing out loud

zvukoljub
zvukoljub's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 05/09/2007
Poruke:

Denca wrote:
"Ne kudi konja kojega nisi jahao",
Postavio sam pitanje u vezi punjenja amortizera, pa ako šta pametno na tu temu imaš da kažeš, bio bi ti veoma zahvalan.

Ima i druga narodna, dobar jahač odmah prepozna dobrog ili lošeg konja, a što se pameti tiče, ja nikad ne bih ulagao velike novce u održavanje vremešnog auta, jer se to nikad neće vratiti.Stari auto je stari auto, ko što od babe ne možeš napraviti devojku, tako je i kod automobila.Stari auto traži veće investicije oko održavanja, pa ako već nemamo novaca onda je bolje naći rešenje gde će se ulagati što manje.
To je moje mišljenje i nadam se da imam pravo da ga podelim sa članovima foruma, bez pretenzija da je jedino moje razmišljanje ispravno i tačno, ali sa preko 40 godina vozačkog staža i raznih eksperimenata sada tako razmišljam.

Без алата нема заната, a без знања ни најбољи алат неће помоћи..

Denca
Denca's picture
Offline
Registrovan dana: 01/02/2009
Poruke:

zvukoljub wrote:
Denca wrote:
"Ne kudi konja kojega nisi jahao",
Postavio sam pitanje u vezi punjenja amortizera, pa ako šta pametno na tu temu imaš da kažeš, bio bi ti veoma zahvalan.

Ima i druga narodna, dobar jahač odmah prepozna dobrog ili lošeg konja, a što se pameti tiče, ja nikad ne bih ulagao velike novce u održavanje vremešnog auta, jer se to nikad neće vratiti.

Apsolutno se slažem, iako imam duplo kraći vozački staž.
Za dve godine koliko posedujem ovaj auto, jedina investicija sem goriva i registracije bila je zamena Bobine (ja zezno, prao motor, a nisam zaštitio), zamena dve gume i kočionih pločica,naravno ulje i sada generalna. 23000km je bilo sedi i vozi, i penjanje na Kopaonik i Staru planinu.
Voleo bi i ja nov ili noviji auto, al nisam u mogućnosti da to sebi i mojoj porodici priuštim.

montoya
montoya's picture
Offline
Registrovan dana: 22/05/2009
Poruke:

Denca wrote:

Hvala na objašnjenju, i po svemu sudeći, ne gine mi da kupim nove :nes , jer :nono nemam nameru da prodajem taj auto.
Još kad bi mogao za auto iz 1991 godine da dobijem sertifikat oldtajmera :gu:
Laughing out loud

Naravno, njegova upotrebna vrednost je veca nego cena na trzistu.Isto i ja posedujem Mitshubishi iz 1991, menjao sam amortizere pre 5..6 god.Stavio sam nove Kayaba amortizere napred i dan danas su perfektni.U svakom slucaju bez obzira sto je auto star odrzavanje je neminovno(kako kod starog tako i kod novog auta).Dok mu je limarija(pocinkovana) u perfektnom stanju moze se koristiti.
Ko se gadja sa desetinama hiljada yevreja(EUR) svakako treba voziti nov auto i biti u trendu sa svetom.... :hh

Denca
Denca's picture
Offline
Registrovan dana: 01/02/2009
Poruke:

montoya wrote:
Denca wrote:

Hvala na objašnjenju, i po svemu sudeći, ne gine mi da kupim nove :nes , jer :nono nemam nameru da prodajem taj auto.
Još kad bi mogao za auto iz 1991 godine da dobijem sertifikat oldtajmera :gu:
Laughing out loud

Naravno, njegova upotrebna vrednost je veca nego cena na trzistu.Isto i ja posedujem Mitshubishi iz 1991, menjao sam amortizere pre 5..6 god.Stavio sam nove Kayaba amortizere napred i dan danas su perfektni.U svakom slucaju bez obzira sto je auto star odrzavanje je neminovno(kako kod starog tako i kod novog auta).Dok mu je limarija(pocinkovana) u perfektnom stanju moze se koristiti.
Ko se gadja sa desetinama hiljada yevreja(EUR) svakako treba voziti nov auto i biti u trendu sa svetom.... :hh

Novo je novo, ali Kayaba 6500 dinara po komadu, znači 13000RSD :nes
Šta je tu je.
Od nedelje mi ne gine ili remont ili novi.
Hvala još jednom da savetima.
:bye2

montoya
montoya's picture
Offline
Registrovan dana: 22/05/2009
Poruke:

Denca wrote:

Novo je novo, ali Kayaba 6500 dinara po komadu, znači 13000RSD :nes
Šta je tu je.
Od nedelje mi ne gine ili remont ili novi.
Hvala još jednom da savetima.
:bye2

da da....a za Toyotu Corollu 2002 cena amortizera po komadu je 120 Evra...Smile)) a zamisli da si u trendu sa novim autom koji nosi tochkove 16 cola...guma po komadu 130-150E...Smile))A podjednako se na oba krsa trose delovi...Smile))

Denca
Denca's picture
Offline
Registrovan dana: 01/02/2009
Poruke:

montoya wrote:
Denca wrote:

Novo je novo, ali Kayaba 6500 dinara po komadu, znači 13000RSD :nes
Šta je tu je.
Od nedelje mi ne gine ili remont ili novi.
Hvala još jednom da savetima.
:bye2

da da....a za Toyotu Corollu 2002 cena amortizera po komadu je 120 Evra...Smile)) a zamisli da si u trendu sa novim autom koji nosi tochkove 16 cola...guma po komadu 130-150E...Smile))A podjednako se na oba krsa trose delovi...Smile))
:nes
ma ok, ja ću da se držim pravila da devojke i automobile treba koristiti samo ako su punoletne Laughing out loud