pozdrav...imam problem sa autom.naime,cim je niza temperatura napolju(8-10 stepeni)tesko vergla kao da je prazan akumulator(nov je).posle nekih 15 sekundi upali sa malim zatrzavanjem.kada se zagreje radi normalno i normalno pali,do sledeceg jutra kad se isto desava.nekad cak i nece da upali posle mnogo verglanja kad vec isprazim akumulator.teze vergla pa sam kao laik,posumnjao na dizne,cetkice na anlaseru,fals-vazduh...da li moze zbog neceg nabrojanog da se to desava i molim za pomoc...hvala
reno 5 dizel
Ja bih proverio grejače a i elektropokretač, Kad je sad teško startovanje kako ćeš zimi??
napon akumulatora kao i kiselina odgovaraju.grejace stalno proveravam jer mi je to najlakse i uvek su u redu.elektroventil sam zamenuo pre oko mesec dana jer mi je pravio problem u voznji.trzao je a nekad ide normalno.nacuo sam da anlaser ume da pravi problem jer ne startuje odgovarajucom snagom i ne moze motor da napravi odgovarajuci potisak.ne znam da li da krenem redom sa menjanjem delova
Servis elektropokretača je pametno uraditi pre zime. Da li ćete Vi ili majstor odlučite sami.
izgleda kao klasični simptomi elektro pokretača (anlasera)... skontaj malo i sam koliko dizne imaju veze sa tom što motor 'zateže' pri verglanju.... ne popravljaj ono Što nije pokvareno
#foreigner# je to divno sročio da ne bi terajući vuka isterali lisicu.
Koliko sam čuo od mnogo boljih od mene, nije loše da se pred zimu kod svih dizela proveri elektropokretač. Daleko je jeftinije nego nov akumulator ili sportske igre kad neće da startuje.
Sve što se ne uradi na vreme obije se o glavu i to kad najviše boli. U knjizi održavanja sigurno piše na kojoj kilometraži se to radi a pošto je auto vremešan nije uzalud i ranije to uraditi.
@FMJ: nema nekog roka za ovakve stvari kao anlaser... jednostavno, teraj dok radi, pa sad, ako na vreme uhvatiš simptome...
sličan trip sam imao i ja na R5 dizel... kod mene je priča išla ovako: statorski namotaji u latentnom proboju, sve fercera dok je hladan... ako se malo ugreje (recimo od motora pri dužoj vožnji, Što je meni bilo svakodnevno do posla i nazad), ne pokušavati paliti najmanje 30 minuta... zbog širenja, statorski namotaji lepo nalegnu pa probija sve u 16, što kao simptome daje okretanje motora kao da je priključen na bateriju od 1.5 V iz zidnog sata, a ne na akumulator... i naravno ubrzano pražnjinje akumulatora....
Ima rok - bolje pred zimu makar proveriti četkice nego kad stegne -10 igrati "Gluvi Glamoč" i čuditi se kao mlada!
Moj drug ima automehaničarsku radionicu: kad mu dizel dođe zimi koji jako teško ( uopšte ne) pali od moguća 4 grejača ponekad bude 1 ispravan. A osetilo se to i leti...
Smatra se da je vreme kad 1/2 od km za alternator. (alter.=60000km), u gradskoj vožnji pola od toga.
izmeri kompresiju,ispitaj grejace,dizne,pa tek onda sumnjaj na elektro pokretac ili akumulator ili .................
Nisam majstor ali imam neko iskustvo sa dizelima pa da odgovorim dok se ne javi neko sa više znanja i iskustva. Uzrok može da bude sve nabrojano ali ti je najjednostavnije (i najjeftinije) da pre jutarnjeg paljenja izmeriš napon na akumulatoru bez obzira što je nov. Takođe proveri da li ti rade svi grejači.