Da li OPEL KADET ima fabrički ugrađene releje za farove? Imam halogene sijalice 60/56 w,da li bih mogao da stavim 100/90w ? Unapred hvala! OPEL KADET je inače '89. godište. :?
Sijalice na OPEL KADET-U
ako sam te dobro razumeo treba da zamenim releje za jače, tj.postojeći su slabi za ovo opterećenje
Ne samo releji nego je i pitanje projektovane instalacije, da li može da izdrži, jer ako počnu žice da se greju eto problema pa i požara.
hvala na savetima, ipak cu zadrzati stare sijalice
ps.sajt je super,vrlo koristan, odgovori stizu brze nego sto sam mislio, brze od pitanja
Pre bih savetovao upotrebu sijalica sa povecajem osvetljaja, a iste snage. Postoje na trzistu razliciti modeli Osram, Bosch, Philips sa povecanjem osvetljaja +20, +30, +50, +60% u odnosu na klasicne, a pri tom vuku istih 60/55W, tako da ne opterecuju instalaciju. Konkretno sam koritio Osram-ove +30% i sa njima nisam bio previse zadovoljan, sad koristim Bosch-ove +60% i zadovoljan sam, a nekoliko ljudi mi je prenelo da su veoma zadovoljni sa Osram Nightbuster-om, njegova prednost je sto daje za nekoliko nijansi belju svetlost od ovih koje trenutno koristim.
Druga stvar koja kod farova moze da umanjuje osvetljaj je ogledalo. Ja trenutno ne mogu da se setim da li kadetovi farovi imaju zabice za otvaranje, a ako ih imaju ne bi bilo lose skinuti ih, pazljivo otvoriti i prebrisati ogledalo sa suvom, cistom, pamucnom krpicom. Gumeni dihtung se pre sklapanja moze tretirati nekim sredstvom za odrzavanje gumenih delova, a pogotovu ako pokazuje tragove starosti (krutost, ispucalost, ..) I ponovo sklopiti farove. Ja sam to vise puta radio na farovima na Asconama i Vectri. Mada ako je ogledalo osteceno, pocinje da rdja ili puca sjajna povrsinska obrada malo se toga moze uciniti.
Sijalice od 100W opterecuju kompetnu instalaciju od alternatora, preko releja, instalacija. Moze doci do grejanja kontakata, pucanja istih kao posledica svakodnevnog grejanja i hladjenja. Ove sijalice proizvode daleko vise toplote od klasicnih, standardom predvidjenih. Na novijim vozilima koja imaju pomenuta ogledala od plastike lako doalzi do topljenja ogledala. U najgorem slucaju dolazi do grejanja i topljenja zica, topljenja fabrickih releja i pozara. Sada kada je obavezno da farovi rade tokom celog dana je jos opasnije igrati se time.
Moja topla preporuka, zaobidji ih.
Pozdrav,
SaleB
Imam jedno pitanje u vezi osvetljenjea instrumeneta.
Naime, imam Opel Suzu `91. godište i u unutrašnjosti mi ne rade svetla na komandama za grejanje, na upaljaču i na satu.
Da li neko zna kako se one menjaju i koliko je komplikovano?
Konkretno kod tog auta nisam cackao, ali se sve svodi na isto... Sve plastike na komandnoj tabli imaju neku foru na koju se skidaju. Negde je to na prvi pogled vidljivo, a kod nekih se moras malo pomuciti da skontas na koji fazon se kace... razne zakacke, zavrtnji koji su poklopljeni plasticnim cepovima radi estetike, uskocnici i niz drugih nacina. Dobro razmotri, bez zurbe, strpljivo.... nije to neka nauka
@Bakib
Nije komplikovano, ali kao sto vaskee rece treba strpljenja. Ja sam davno rasklapao, ali ne mogu tacno da se setim gde su srafovi. Sigurno je nekoliko srafova iza piksle i sat ako je onaj izmedju ventilacionih otvora on je samo na zabicama, to je jednio sto znam na pamet.
Ja sam obicno taj sat vadio tako sto sam vadio radio pa sat gurnem od pozadi, da ne bi ostali tragovi cupanja na okviru sata.
Ako ti nije problem da postavis sliku ili dve one zone desno od volana od ootvora za ventilaciju, pa dole skroz do piksle i rucice menjaca i jednu sliku one zone bocno slikano s mesta vozacevog levog kolena. Mislim da cu znati da cu se setiti tacno gde se sta nalazi.
Ima nekoliko varijanti enterijera u suzmam pa ce pomoci da utvrdimo koja je u pitanju.
Pozdrav,
SaleB
Hvala vam puno na odgovorima.
Kola su trenutno kod majstor, pa kada dođu uslikaću i postaviću slike.
Pozdrav
http://rapidlibrary.com/download_file_i.php?file=5747544&desc=Haynes+Ope...
Skini sa ovog sajta servisnu knjigu i tamo imaš detaljan opis za montažu i demontažu, tj kako rasturiti ili sastaviti kadeta
ili kucaj u pretraživaču:
opel kadett e service manual
данас приметих да ми не ради десно кратко светло
проверио сам осигураче-нису они, сви здрави
сијалица-није
позиција и дуго светло ради али кратко само на десном фару неће
помагајте
@bakib
Hvala za sliku, ali i dalje ne mogu da se setim da ti kazem gde je koji sraf tacno, a mislim da neces naci taj podatak ni u Haynesovom uputstvu za koje ti je Denica da link.
@mastanje
ako su osiguraci i sijalica u redu onda je najverovatnije dzek koji se prikljucuje na sijalicu tj buksna u horizontalnom polozaju. Na H4 dzeku je sledeci raspored pinova
http://oak.cats.ohiou.edu/~ridgely/Photos%20and%20stuff/H4_Pinout.jpg
Znaci pri testiranju sijalice common kacis na minus, high ili low na plus i treba da svetli dugo kada je + na high, a oboreno kada je + na low. Ako zakljucis da nije sijalica, proveravas isto to sa probnom lampicom na instalaciji dok je svetlo upaljeno i prikljucak skinut. Povezivanjem probne lampice izmedju common i high ustavnovljavas da dugo dobija struju, a povezivanjem izmedju common i low treba da dobijs potvrdu da oboreno dobija struju tj u tvom slucaju verovatno nece dobiti. Radi lakseg snalazenja, ako nista nije prepravljano na instalaciji common bi trebala da bude braon zica na opelu.
Moja je pretpostavka da je buksna izgorela ili istrulila, ali ako nije to treba proverii da li na vodu ima nekih prekida, spojeva, releja i sl. Moze da bide i relej ako postoji ili ako je naknadno dodat.
poz,
SaleB
Kako se tacno zovu te sijalice sa povecavanjem osvetljenosti,posto imam H4 60/55 w i hteo sam da stavljam 100/90,ali pokusacu sa ovim 60/55+60% ...problem je na opel kadetu,jer se stv slabo vidi...a postoji jos jedan problem desni far je zamaglio,ne znam kako da to sredim? pomagajte,unapred hvala,pozdrav!
Evo obelezio sam ti na slici trebas obicnim srafcigerom da iscupas sat nije bitno sa koje strane ubacujes srafciger kad izvuces sat nazad imas jednu sijalicu zameni je pa vidi da li radi,ona se pali cini mi se na kontakt ali probaj i kad upalis svetla da vidis da li ce da svetli moras da vratis kuciste sijalice u sat jer je sat masa sijalice.Sledece ono gde podesavas za ventilaciju skines prvo ono sto vuces gore dole isto obicniim srafcigerom gurni iza toga i samo povuci prema sebi i tako ce da izadju, 1 po 1 a posle plocicu sastrane isto izlacis prema sebi ima zabicei kad skines videces sijalicu,onda imas sijalicu na prekidacu za ventilaciju izvadi CD player i videces dzek od prekidaca za ventilator sa donje strane ima zabicu moras da pomeris zabicu i onda izvadi dzek i videces sijalicui to zameni lepo svetli , sledeca ti je na upaljac i nju ces da vidis lako ona je odma pored prekidaca za ventilaciju i imas jos jednu u piksli, mislim da ce ti biti lakse ca je menjas sa zadnje strane iza cele maske videces u piksli idu dve zice izvuci ih i videces sijalicu... to bi bilo to ako ti treba jos nesto pitaj
Izvadite pepeljaru i tu su dva zavrtnja, što se skidanja tiče. Sijalice su sve male ubodne 3 W. A, za ovu sliku sa maskom za upaljač.... Samo origanalni upaljač iz stare Opelove game odgovara. Maska se ukloni, postavi se upaljač, ako nema instalacije izvede se sa tri provodnika; plus, minus i plus za osvetljenje. Plus konektor, naravno. To je već posao za nekog ko ume. Jer, da ima konektora, i upaljač bi fabrički bio tu.
Na instalaciju za upaljač se mora obratiti pažnja, jer je tu praktično kratki spoj, na taj način se usija spirala koja je u držaču upaljača.Ja ne znam kolika je vrednost tog otpornika, nikad mi nije palo na pamet da to izmerim, ali je verovatno nekoliko oma, zato se brzo usija, ali to istovremeno zahteva i odgovarajući presek žice za spajanje, da se ne bi stopli izolacija i da ne dodje do požara na vozilu.Moj savet je, prepusti taj posao autoelektričaru, biće jeftinije nego splati auto.
Postoji mogućnost da instalacija za upaljač već postoji i da je potrebno samo spojiti upaljač na nju. Na tu pomisao me navodi situacija kod mog auta gde sam naknadno ugrađivao tempomat koji nije postojao kao fabrička ugradnja iako je kompletna instalacija već postojala.
Dobar dan.Ja se izvinjavam ako nije odgovarajuce mesto za moje pitanje.Da li znate da li se brezoni vade iz farova Opel Kadeta C?Na farovima su po tri brezona koja drze far za karoseriju.Neka budala je cvikovala sve brezone tako da farovi ne mogu da se fiksiraju..nema prostora ni matica da se zavrne.Da li postoji mogucnost da se ti brezoni izvade a na mesto njh dodju novi?
Opel ima fabrički ugradjene releje i to prema opterećenju za koje su predvidjeni, tako da izmena slijalica nije jednostavno uzmi pa zameni za veću snagu.To što planiraš je povećanje opterećenja instalacije za 66%
Без алата нема заната, a без знања ни најбољи алат неће помоћи..