ne znam da li je neko vec postavljao ovo pitanje,zanima me da li ako umjesto standardnog filtera za vazduh stavim sportski filter(takozvana GLJIVA),da li ce nesto zezati regulator protoka vazduha(onu uzarenu nit),da nece doci do kvara na njoj ili mozda treba nesto namjestati jer je protok vazduha kroz sportski filter veci nego kroz standardni...ako neko zna da objasni...razmisljam da postavim pa da znam da li bi se nesto pokvarilo,jer regulator protoka vazduha nije bas jeftin(ako se pokvari).
sportski filter za vazduh
A 4,jbg,ta starija nemaju regulator protoka vazduha...a u njemu i jeste fazon,bojim se da ne rikne a to je oko 200 eura...
znam da je moj prijatelj stavio to na bmw 520 98 god..radi ako ti to ista znaci...
'gljiva', 'sprint'... daje dobre efekte prečišćavanja uz manji otpor, što znači da motor 'lakše diše'... protokomeru neće biti ama baš ništa, osim ako ti nešto ne zabrljaš tokom prepravke. jedino moram da upozorim da ukupni efekti prečišćavanja takvog filtera su ipak ispod onoga što ti daje obični, to i jeste razlog što takav filter ide u kontrolisane uslove (staza i druga slična mesta, u skorije vreme parkinzi sa tune-up priredbama, mnogo pokazivanja, malo kilometara), a u svakodnevnom životu stvarčice koje bolje čuvaju motor
Sto se tice visokoproticnih filtera, mislim da mogu da pojasnim, jer sam dosta dugo u ovoj bransi.
visokoprotocni filteri se rade u dvije izvedbe, otvorena ili ti "pecurka" sistem i zatvoreni ili "box" sistem, Pecurka sistem je otvoren i montira se umjesto postojeceg boxa filtera vazduha, odlikuje ga bolji zvuk,veca buka motora, i mogucnost podesavanja dubine zvuka promjenom dozune usisa izmedju pecurke i usisne grane.kod turbo motora pogotovo otvara zvuk turbokompresora pa se mnogo bolje cuje sistanje turbine sto daje fantastican zvuk. ali i nesto nizi stepen preciscavanja vazduha zbog manje povrsine kroz koju vazduh prolazi, pa samim tim ima i vece otvore. podlozan je uticajima atmosfere, prvenstveno vode, koja ukoliko dodje na njega biva usisana u motor, sto moze lako da izazove hidroudar.
box filteri se montiraju na mjesto postojeceg, i ne daju nikakvu promjenu zvuka motora, ali vrse bolje preciscavanj vazduha, i koriste istu usisnu granu koja je kod vecine automobila tako odradjena da ne dozvoljava vodi da udje u kuciste filtera.
sa obje vrste airflow filtera dobija se nesto bolji odziv na papucicu gasa, kao i zivlji motor, o nekoj razlici snage je bilo diskusije ali je ona jako mala, vise se dobija na obrtnom momentu, i motor brze i lakse ulazi u obrtaje. takodje neznatno se smanjuje i potrosnja, jer veca kolicina vazduha ulazi u cilindar.
sve su to neke ne bas toliko znacajne stavke pri normalnoj upotrebi vozila, i rade se vise estetike i zvuka radi. visokoprotocni filteri imaju svoju pravu svrhu na nabrijanim motorima gdje je potrebna ogromna kolicina vazduha i gdje standardni filteri ne bi mogli svojim gabaritima da se uklope.
sve u svemu, mislim da je isplativa varijnata, ako nista, ono bar zato sto su maltene vjecni, peru se vodom i sapunicom, s vremena na vrijeme, jednom mjesecno i sl, i obaveza je da pecurke imaju tretman sa uljem za filtere ili obicno motorno ulje, ali rasprseno preko njih, na suvo slabo filtriraju vazduh i skracuju zivotni vijek motora poprilicno.
sto se tice uticaja na protokomjere i sl, to su babske price, i nacin na koji se pokusavalo u pocetku manipulisati trzistem kako bi se osporila djelotvornost ovih filtera. otkazi s ejesu desavali ali samo nepravilnom upotrebom istih, dok se kod pravilne upotrebe jos nikom nista lose nije desilo.
prije par dana sam gledao na diskaveriju sredjivanje auta,i majstor je stavio na neki noviji auto,mislim da je bila subaru impreza,sportski auspuh i filter,mislivsi da ce povecati snagu motora ali na zalost nije nego je cak i smanjio,jer po objasnjenju majstora za tuniranje,je samo zbunio kompjuter jer je podesen na parametre protoka vazduha i ispuha za standardne dijelove,pa je morao da prepravi te parametre da bi pojacao snagu motora,sto znaci da bi trebao da vozim kod majstora za tuniranje da bi sve to uradio,a to je vec skuplji fazon...
pa sasvim je normalno da kada postoji komplikovani racunarski sistem koji upravlja parametrima rada motora mora da postoji sklad svih komponenti da bi to funkcionisalo kako valja. svaka izmjena mora da se isprati odgovarajucim parametrima i tek onda ce imati smisla, da se ne bi desavalo bas to kao sto rece da dolazi do brljavljenja racunara
kod sistema sa mehanikom i malo elektrike to je mnogo lakse da se izvede
u prevodu stavljaj slobodno .......
hmmm , po komplikovanosti postova bi rekao da znam bosske-ta sa nekih drugih foruma )))
koji auto znam da je to bilo aktuelno 80-ih
http://peradetlic.hupont.hu/
http://kreativnost.4umer.com/