stelovanje ventila Golf II TDI

28 poruka / 0 new
Poslednja poruka
nikolar
nikolar's picture
Offline
Registrovan dana: 12/01/2010
Poruke:

Koliko treba da bude zazor izmedju ventila i bregaste osovine?(svaki pojedinacno)
Na koju kilazu se steze glava a na koju bregasta osovina?
Na koju kilazu se zatezu saravi koji drze lezajeve na radilici?

Unaprijed zahvalan,
Nikola R.

  • komora3.jpg
  • direktno3.jpg
  • motor12.jpg
bmwclubserbia
bmwclubserbia's picture
Offline
Registrovan dana: 28/04/2010
Poruke:

nikola......ako nisi to ranije radio i ako nisi strucan..... nemoj to ni da radis ..... igrati se sa glavom automobila je jako zajeban posao i zahteva veliko iskustvo..... oteraj kod majstora da on to uradi ..... inace ce te kostati mnogo vise......

mozda ti nisam dao konkretan odgovor ali sam ti dao jako koristan savet

Carlos
Carlos's picture
Offline
Registrovan dana: 25/01/2010
Poruke:

U principu bi mogao odraditi sam, ako smatras da mozes. Ja sam to radio sam i nista mu ne fali mada je moj bio obican, nije turbo.
- Neka me neko ispravi ako gresim !

ispravka:
Podaci obrisani iz razloga

BOSSKE wrote:
ma dajte ljudi nemojte covjeka savjetovati ako nemate relevantne podatke, shvatam zelju da s epomogne, ali pogresna informacija je nekad pogubna.

Neka on postavi ispravne podatke.

tenzor
tenzor's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 01/11/2008
Poruke:

Ne znam tacne podatke za silu stezanja za golfa .
Ali ako auto data kaze 40 Nm za prvi krug stezanja i 60 za drugi krug stezanja uz OBAVEZNU paznju rasporeda stezanja onda na toliko treba i stezati glavu .
Ovo sa dotezanjem za pola kruga i za jos cetvrtinu kruga mi nije bas najjasnije a mislim da se tim dodatnim zatezanjem dobrano prebacuje propisana sila stezanja sto moze dovesti do deformacije same glave ili pucanja srafova .
Podrazumeva sa da imas pouzdan "moment " kljuc .

maradona
maradona's picture
Offline
Registrovan dana: 05/03/2009
Poruke:

vw i audi podrazumevaju zamenu vijaka pri svakom skidanju glave.nekada se uz zaptivach glave dobijalo kpt uputstvo sa sve redosledom i nachinom stezanja glave jer postoji zamor materijala.imam negde papir iz seta.al tad ne bi ping pongova :hh

BOSSKE
BOSSKE's picture
Offline
Registrovan dana: 13/06/2010
Poruke:

ma dajte ljudi nemojte covjeka savjetovati ako nemate relevantne podatke, shvatam zelju da s epomogne, ali pogresna informacija je nekad pogubna.
prvo, gtd g2 ima hidropodizace ventila, tako da nema podesavanja niti stelovanja, nije to yugo\
sto se tice zatezanja glave kod gtd se ide na stezanje shodno dihtungu i vrijednosti variraju, i na svakom pakovajnu dihtunga pose tacno koje su vrijednosti za stezanje, i one idu za prvu ruku odko 4, druga na oko 7kg i posle se ide na stepenovanje sa 2x90 stepeni, kod svakog novijeg tipa dihtunga.
i naravnno predvidja se zamjena srafova prilikom svakog otpustanja glave, ali praksa je pokazala da je bolje vratiti stare jer je kvalitet ovih koji se mogu kupiti toliko ocajan da se desava vrlo cesto da puknu, a izvaditi zalomljen sraf iz glave je posao koji je nocna mora za sve koji su probali tako nesto da rade
okacicu vrijednosti svih drugih stezanja, samo da sve skeniram i okacim na net, mozda ce da pomogne

Carlos
Carlos's picture
Offline
Registrovan dana: 25/01/2010
Poruke:

BOSSKE wrote:
ma dajte ljudi nemojte covjeka savjetovati ako nemate relevantne podatke, shvatam zelju da s epomogne, ali pogresna informacija je nekad pogubna.
prvo, gtd g2 ima hidropodizace ventila, tako da nema podesavanja niti stelovanja, nije to yugo\
sto se tice zatezanja glave kod gtd se ide na stezanje shodno dihtungu i vrijednosti variraju, i na svakom pakovajnu dihtunga pose tacno koje su vrijednosti za stezanje, i one idu za prvu ruku odko 4, druga na oko 7kg i posle se ide na stepenovanje sa 2x90 stepeni, kod svakog novijeg tipa dihtunga.
i naravnno predvidja se zamjena srafova prilikom svakog otpustanja glave, ali praksa je pokazala da je bolje vratiti stare jer je kvalitet ovih koji se mogu kupiti toliko ocajan da se desava vrlo cesto da puknu, a izvaditi zalomljen sraf iz glave je posao koji je nocna mora za sve koji su probali tako nesto da rade
okacicu vrijednosti svih drugih stezanja, samo da sve skeniram i okacim na net, mozda ce da pomogne

Molim BOSSKE da okaci vrednosti zatezanja ... cekamo vec 10 dana.
Ja sam gore izbrisao moje objasnjenje i vrednosti, mada nisam trebao jer sam jos u pocetku naglasio da se odnose za obicne ventile.

Ako to ne uradi meni nije tesko, napisacu opet ...

BOSSKE
BOSSKE's picture
Offline
Registrovan dana: 13/06/2010
Poruke:

malo sam i zaboravio na temu...pa zaboravio da okacim.
nisam jos skenirao knjigu, imao sam sve u racunaru ali sam zagubio negdje.
vidjecu da to odradim jos koliko danas i okacim imam za g2 1.6d sve podatke za motor sta se na koliko doteze, samo sad sam na poslu pa nemam ovdje.

bmwclubserbia
bmwclubserbia's picture
Offline
Registrovan dana: 28/04/2010
Poruke:

pa kakav bi ti bio bosanac a da ne znas sve o golfovima Laughing out loud Laughing out loud

shala mala Laughing out loud

ja sam mu jos na pocetku napisao da se ne igra sa tim stvarima , bez uvrede za momka ali o njegovom iskustvu sa kolima govori dovoljno naslov topica.....takav motor (tdi) u golfu dvojci ni ne postoji.....

montoya
montoya's picture
Offline
Registrovan dana: 22/05/2009
Poruke:

Podaci za VW Golf ll 1.6 TD

Po katalogu svi G2 1.6 TD i 1.6D imaju hidraulichne podizace sto znaci da se zazor ventila nesteluje.Kod G1 1.6 d podizaci su sa plocica i ventili se steluju.
Usis 0.25mm na vruce 86*
izduv 0.45 mm na vruce 86*

po katalogu glava se steze iz 5 puta:
l. 40 Nm
ll. 60 Nm
lll. 180*
lV. ugrejati motor na 50*C
V. dotegnuti jos za 90*

Ja neradim tako vec dotegnem glavu na 110 Nm ili 11 kg/cm3 iz 3 stezanja.
Svaki put menjam srafove novim, kako bi izbegao bilo kakvu nedoumicu.
lezeci poklopci radilice 80 Nm
leteci poklopci radilice 50 Nm
poklopci bregastog vratila 25 Nm
centralni vijak remenice radilice 250 Nm

montoya
montoya's picture
Offline
Registrovan dana: 22/05/2009
Poruke:

VW Golf ll 1.9 TDI tip 1Z/AHU 1991-1998

ventili hidraulicni(nema podesavanja

zatezanje glave:
l. 40 Nm
ll. 60 Nm
lll. 90*
lV. 90*

lezeci lezaji radilice 65 Nm +90*
leteci lezaji radilice 30 Nm + 90*
poklopci bregaste 25 Nm

BOSSKE
BOSSKE's picture
Offline
Registrovan dana: 13/06/2010
Poruke:

Na zalost prilikom prebacivanja stvari po garazi negdje sam zagubio tehnicko uputstvo pa sam sve prevrsnuo da ga nadjem ali bezuspijesno....tako da moram da se izvinim sto sam obecao nesto sto ne mogu da rijesim. ali bice, izbunaricu je ja , samo da malo otopli

I mala napomena, TDI motor u g2 POSTOJI.
1,6 tdi motor snage 59KW, sa vodenim hladjenjem turbine i intercoolerom za vazduh smjestenim pored motora iznad mjenjaca (malo tragicno rjesnje za intercooler).
jako zivahna masinica, sa problematicnom turbinom, koja je cesto otkazivala. motor kao motor sa ugradnjom obicne turbine uz intercooler, davao je takodje odlicne karakteristike sa skoro istom snagom, dok je sa varijantom uz prepravke ubacivana i 1.9td turbina uz zatvaranje wastegatea i ugradnju blow off ventila pravila od njega pravog zmaja.\

sto se tice ovih motora mislim da sam ih doktorirao 1.6-1.9 d i td varijante uz jakog ucitelja i mnoooogooo rasturanja i prepakivanja.
evo sta radi 1.9td (malo prepravljen po mom ukusu), samo mi ne radi km sat posto dodje do 130kmh, a mrzi me da je skidam, ko se baktao sa tim zna sta treba da se skine instrument tabla, pa mi se ne mili to krenuti da radim
http://www.youtube.com/watch?v=pqyPjKvx6kE

hehe,,,,nije benzinac,,,1.9td u g2 je u pitanju (turbina 2.5, intercooler, dizne na 175 bari, wastegate iskljucen, egr zatvoren, malo polirani usisi i izduvi i izduvna grana bez ikakvih prepreka, skinuta blokada sa pvp... i jos po nesto hehe,,,dizel je to...

edosoko
edosoko's picture
Offline
Registrovan dana: 05/01/2011
Poruke:

polako sa disertacijom (doktoriranjem), za to treba truda i vremena....
TDI nije skracenica tubo-diesel intercooler kao sto vecina tumaci
TDI = Turbochaged Direct Injection
taj motor na mk2 s 59 kw ima indirektno ubrizgavanje stoga nikako ne moze biti DI

BOSSKE
BOSSKE's picture
Offline
Registrovan dana: 13/06/2010
Poruke:

ok, samo jos da nam pojasnis pojam indirektnog ubrizgavanja kod tog motora

edosoko
edosoko's picture
Offline
Registrovan dana: 05/01/2011
Poruke:

kod DI motora (ne mora nuzno imati oznaku DI kao kod VW-a) prostor za sagorijevanje je omedjen cilindarskom kosuljicom, celom klipa i cilindarskom glavom (glavom motora), gorivo se ubrizgava u taj prostor - direktno, vrlo cesto brizgaljka malo zalazi u celo klipa jer je kod DI vrtlozna komora smjestena u celu klipa; postoje razni oblici vrtlozne komore

kod indirektnog ubrizgavanja, slucaj sa svim VW 1.6 (i nekadasnjim 1.5) dizel motorima, pored glavnog prostora za sagorijevanje u glavi motora postoji pretkomora ili vrtlozna komora u koju se ubrizgava gorivo te mijesa sa zrakom koji je klip potisnuo u pretkomoru te nastao kovitlac sto pospjesuje mijesanje zraka i goriva, glavni prostor za sagorijevanje i pretkomora su spojeni jednim ili vise kanala......to su oni "cepovi" na glavi VW 1.6 motora

naravno postoje odredjene karakteristike brizgaljki i kod jednih i kod drugih, stepena kompresije......

  • komora3.jpg
  • direktno3.jpg
BOSSKE
BOSSKE's picture
Offline
Registrovan dana: 13/06/2010
Poruke:

Pa zato sam i pitao, posto su ovo dvije varijante direktnog ubrizgavanja, a za pojam indirektnog do sada nisam imao prilike da cujem, pa sad moguce da postoje razlicita tumacenja, pa stim i drugaciji nazivi, jer po onome sto sam ja ucen to su samo dvije izvedbe, ali sada sam vidio na wikipediji da se pominje indirektno ubrizgavanje kao pojam ubrizgavanja sa pretkomorom.
sama predkomora kod starijih dizela imala je kao sto je navedeno ulogu kovitlanja i boljeg mijesanja rasprsene magle sa gorivom dok je kod novijih dizel motora to rijeseno savremenijim diznama koje nemaju potrebe za tim, a kasnije i elektronskim diznama koje su bile jos vise usavrsene, u sustini isti je princip funkcionisanja samo sto je razlicita tehnologija izrade i konstrukcijskih rjesenja dovela do razlicitih varijanti

Sto se tice oznacavanja, motor od 59kw nosio je ipak oznaku tdi, odnosno
1.6L 80 PS (59 kW; 79 hp) I4 turbo-intercooler diesel po fabrickoj specifikaciji - izvor wikipedija. to je bio prvi naziv za tdi koji s epominje u vw koncernu, kasnije je on dobio drugo znacenje(kao sto GTI znaci Grand turismo international) i bile su dvije izvedbe, sa hladnjakom za ulje i bez hladnjaka, hladnjak je imao izvode sa filtera za ulje, tj njegovog nosaca i koristen je pretezno kod modela audi 80 i passat b3 do 1992 godine kada se preslo na 1.9td motore.
relativno mali broj ovih motora se nasao u upotrebi jer su se javljali problemi kod turbine, i to konstrukcijsko rjesenje nije naslo primjenu na kasnijim modelima (vodeno hladjenje), pa se kod sledece generacije motora vratilo na TD varijantu, prvo sa skoro identicnom turbinom kao na 1.6gtd, a kasnije je turbina modifikonava i dobila je wastegate sa mehanickom regulacijom protoka preko poluge, i promjenjivi broj obrtaja, cime je blow off ventil (ventil ogranicavac pritiska) koristen na starijim modelima izbacen

edosoko
edosoko's picture
Offline
Registrovan dana: 05/01/2011
Poruke:

BOSSKE wrote:
Pa zato sam i pitao, posto su ovo dvije varijante direktnog ubrizgavanja, a za pojam indirektnog do sada nisam imao prilike da cujem, pa sad moguce da postoje razlicita tumacenja, pa stim i drugaciji nazivi, jer po onome sto sam ja ucen to su samo dvije izvedbe, ali sada sam vidio na wikipediji da se pominje indirektno ubrizgavanje kao pojam ubrizgavanja sa pretkomorom.
sama predkomora kod starijih dizela imala je kao sto je navedeno ulogu kovitlanja i boljeg mijesanja rasprsene magle sa gorivom dok je kod novijih dizel motora to rijeseno savremenijim diznama koje nemaju potrebe za tim, a kasnije i elektronskim diznama koje su bile jos vise usavrsene, u sustini isti je princip funkcionisanja samo sto je razlicita tehnologija izrade i konstrukcijskih rjesenja dovela do razlicitih varijanti

koje su dvije varijante direktnog?
ako se govori o necemu direktnom onda valjda paralelno s tim ide i druga varijanta - indirektno :roll:
a koje si dvije izvedbe ucio?
pretkomora ili vrtlozna komora prvo nije nuzno olicenje starijih motora a DI olicenje novih motora; drugo nije radjena iskljucivo zbog vrtloga vazduha.....

ne razumijem te ovo u vezi sa starijim i novijim brizgaljkama? sta je ustvari usavrseno?

BOSSKE wrote:
Sto se tice oznacavanja, motor od 59kw nosio je ipak oznaku tdi, odnosno
1.6L 80 PS (59 kW; 79 hp) I4 turbo-intercooler diesel po fabrickoj specifikaciji - izvor wikipedija. to je bio prvi naziv za tdi koji s epominje u vw koncernu.......

mijesas I kao injection i I kao intercooler
da je to bio motor TDI bilo bi velikim slovima ugravirano da se vidi sa svih strana, kao sto je uradjeno na TDI motorima, ali tog TDI nema nigdje na mk2, niti na motoru niti na karoseriji

bmwclubserbia
bmwclubserbia's picture
Offline
Registrovan dana: 28/04/2010
Poruke:

gde vi odoste........

motor TDI u g2 nije nikad postojao.....

edosoko
edosoko's picture
Offline
Registrovan dana: 05/01/2011
Poruke:

bmwclubserbia wrote:
gde vi odoste........

motor TDI u g2 nije nikad postojao.....

pa to i ja tvrdim i pokusavam da objasnim :roll:

Zilevarnica
Zilevarnica's picture
Offline
Registrovan dana: 17/11/2010
Poruke:

bmwclubserbia wrote:
gde vi odoste........

motor TDI u g2 nije nikad postojao.....Nemoj da ste sigurni! Ja sam ga vozio. Intercoler se nalazi ispod haube iznad menjača. :hh

edosoko
edosoko's picture
Offline
Registrovan dana: 05/01/2011
Poruke:

evo ga sad i on....... :nono

montoya
montoya's picture
Offline
Registrovan dana: 22/05/2009
Poruke:

Zilevarnica wrote:
bmwclubserbia wrote:
gde vi odoste........

motor TDI u g2 nije nikad postojao.....Nemoj da ste sigurni! Ja sam ga vozio. Intercoler se nalazi ispod haube iznad menjača. :hh

Nije iskljuceno da si vozio "skarabudzenu babarogu", ali u serijskoj izvedbi se nije pojavio na trzistu.Vozio sam i ja Yugo 1,6 D sa motorom VW 1.6 D pa se nehvalim...Smile)) :hh

Zilevarnica
Zilevarnica's picture
Offline
Registrovan dana: 17/11/2010
Poruke:

Montoya,nehvalim se.!A što se tiče skarabudženja,auto ima fabrički intercooler,to ti je zadnja serija G2.

montoya
montoya's picture
Offline
Registrovan dana: 22/05/2009
Poruke:

Zilevarnica wrote:
Montoya,nehvalim se.!A što se tiče skarabudženja,auto ima fabrički intercooler,to ti je zadnja serija G2.

mozda je zadnja serija od par stotina komata gde su utrpali sve najegzotichnije sto su imali za to vreme, ali tu informaciju nemam u
redovnoj servisnoj dokumentaciji...sve je moguce.... :nes

edosoko
edosoko's picture
Offline
Registrovan dana: 05/01/2011
Poruke:

de ljudi skontajte (pojedinci) da ako ima intercooler i malo opaku turbinu, to ga ne svrstava u grupu TDI

montoya
montoya's picture
Offline
Registrovan dana: 22/05/2009
Poruke:

edosoko wrote:
de ljudi skontajte (pojedinci) da ako ima intercooler i malo opaku turbinu, to ga ne svrstava u grupu TDI

To je jasno, nego nemamo inf. da su ugradjivali hladnjak za TK. u G2.poznato mi je G2 TD bez opcije sa hladnjakom....

edosoko
edosoko's picture
Offline
Registrovan dana: 05/01/2011
Poruke:

hladnjak zraka definitivno postoji, tvornicki, ne znam dali je ogranicena serija ili sta vec......ali to opet nije DI motor

  • motor12.jpg
montoya
montoya's picture
Offline
Registrovan dana: 22/05/2009
Poruke:

edosoko wrote:
hladnjak zraka definitivno postoji, tvornicki, ne znam dali je ogranicena serija ili sta vec......ali to opet nije DI motor

Da, ovo je fabricka izvedba TD sa hladnjakom(interkulerom)...nisam to video na ulici..... :roll