E pa elektricari i elektronicari da vas vidim na delu .
Posto se od 10 12 ove godine biti obavezna kratka svetla i po danu , predlazite resenja za gasenje i palenje svetala po danu . Jer mnogo vozila ima nezavisno paljenje svetala od kontakt brave . A ko zaboravi da ugasi svetla zna se sta ga ceka gurka , slepanje , kablovi ,punjaci ..... :tup :tup
A zna se i sta ceka onog ko ne upali svetla pa i po danu :hh :hh
I sad bi moja baba da je ziva rekla : " Sinko pa ko jos NORMALAN po danu pali svetlo , gasi to ! :tup :hh
Al ajd da vas vidim
Svetla od 10.12.2009
не знам да ли се може прочитати на нету,али јуче у "Дневнику"је изашао специјални додатак "водич за возаче" од петнаестак страна.то написах и јуче у теми за ауто седишта за децу.много је новина.ваљда ће милиција неко време "гледати кроз прсте " док се не скупимо на гомилу. ваљда.... 8-O
gledace kroz prste samo kada njima punimo dzzepove da nam ne pisu kaznu........
ako sam dobro procitao za crveno se ide u corku 15 dana
пролазак кроз црвено преко пешачког прелаза на којем се налази пешак:14 поена,ћорка најмање 15 дана,одузимање дозволе најмање 8 месеци,а ако је изазвана незгода 16 поена,ћорка најмање 45 дана и дозвола лети најмање 10 месеци.... :nes2
http://www.nspm.rs/politicki-zivot/jedan-pogled-na-predlog-zakona-o-bezb...
Ovo je moje mišljenje o novom zakonu iz vremena dok je bio tek Predlog zakona.A sad će da nas karaju...
Драгославе шта рећи осим свака част.одераће нам кожу с леђа и стрпати пола србије у затворе(можда су повећани капацитети истих).ал закон је закон и ту је крај приче, на жалост......
Svi znamo da u gradovima nema dovoljno prking prostora, pa hteli mi to ili ne ali svako je potencijalni prekšitelj zakonskih odredbi ako želi u gradu da parkira auto.E sad dolazi ono najgore, za taj prekšaj možemo da budemo trostruko kažnjeni.Da nam se naplati mandatna kazna, da nam se uzme jedan bod i da nam pauk ukloni auto.Pitam se gde to još ima u svetu da se za jedan prekšaj naplaćuje trostruka kazna.
E da zvukoljube trostruka kazna je samo kod nas moguca , ali nije ni ti kraj ako bi recimo u slucaju koji si ti naveo se u vozilu nalazilo i dete onda su kazne duplirane . pa je tako 3X2=6
Što se tiče novog zakona, pa i starog, štošta nije u redu ali ko nam je kriv. Toliko ima vozača a nemamo neku asocijaciju pod kojom bi se sakupili. Eno, u Lapovu stotinak ljudi danima blokira prugu tražeći svoja prava, i uspeće u tome. A mi...nismo u stanju da blokiramo nikog i ništa.
Nego, da vratim temu na kolosek
Nađoh ovo na nekom forumu, a da li "pije vodu", tu su elektroničari, pa neka kažu :roll:
sve resavate jednim odnosno dva relea....
86.....d+ (sa alternatora)
85.....31 (masa)
30.....30 (napajnje +12v)
87.....56 (izlaz za kratka svetla)
ako hocete da se pale i pozicije...onda dodajte jos jedan relej paraleno gde ce se 87 povezati na 57(poziciono svetlo )
moze ovo malo da se razjasni?jer jedan relej ide za svetla a drugi za poziciju ili 2 za svetla?
Da to je potpuno ok varijanta za kratka i poziciju ali fale dugacka svetla pa je to jos jedan relej (150din) ali mislim da je bolja varijanta da se pale sa nekom vremenskom zadrskom od recimo 30ak sekundi od kad se auto upali da svetla ne vuku struju iz akumulatora dok ga hladnog startujemo sto moze da uzrokuje probleme pogotovo kad je hladno i kad je akumulator slab
Sa nekog drugog forma sam copy/paste sledece..
Prilikom postavljanja jacih halogenih sijalica,tipa 100W,potrebno je postaviti relej koji ce osigurati instalaciju i prekidac od ostecenja.
1.Relej se moze povezati kod table osiguraca
2.Kod akumulatora,sto je bolja varijanta.
Moze se koristiti relej od 30A
Sema releja sa 4 izvoda:
85-masa
86-struja sa prekidaca ka releju
87-izlaz iz releja ka potrosacu(svetlima)
30-stalna struja
dovodjenjem + ili - na 85 ili 86(mozemo da ukljucujemo i plusom i minusom pod uslovom da je onaj drugi vec doveden na jedan od ova dva pina) u stvari spajamo pinove 30 i 87
izuzetak su releji sa tzv radnim kanalom,,,oni imaju jos i izvod 87a(imaju 5 nozica),,,,i to je obican relej samo sto kod njega ima spoj od 30 na 87a kad je iskljucen i spoj standardni 30 na 87 kad je ukljucen,,,i kad je ukljucen nema struje na 87a......
Ukoliko je instalacija slaba i stara pozeljno je postaviti novu debljine od 2-2.5mm2
Ako se ne koriste releji za automatsko paljenje bilo bi dobro ugraditi zujalicu (imao sam to na Kadettu) pa kad izlazite iz auta a ono zuji i podseća da se isključe svetla.
cekaj ovo sto si napisao je za povezivanje svetla preko prekidaca ali njega opet moramo sami da aktiviramo,koliko sam ja razumeo ovo objasnjenje,jer imas negde tu semu za ukljucenje svetla posle 30 s ali sama da se pale?
Posto nemam problem sa iskljucivanjem svetala,vec samo sa ukljucivanjem,resio sam to na sledeci nacin...
na instrument tabli,na vidnom mestu,postavio sam ceduljicu:
UPALI SVETLA!!!
Jedino treba upotrebiti kvalitetan lepak da ceduljka ne otpadne. :tup :tup :tup
Jasta,Expres fix je rodjen za to,samo ceduljicu treba cuvati od vlage.Recimo,uraditi na fotopapiru.. :hh
Mozda resenje problema, nasao negde na netu. Pali svetla nakon startovanja motora sa zadrskom od 7-8sec.
jer je led dioda izlaz za svetla?
da li neko zna da li je sledeca tvrdnja tacna-po novom zakonu svako ko ima xenon farove(sijalice)morace da ima i prskalice za iste......????
Po predlogu zakona je tako predvidjeno,ali sutra cu imati u rukama ceo zakon,pa cu znati da li je i izglasan.
код мене на послу,у радионици техничког прегледа се ватају за главу већ неко време због овог закона али се ствари полако кристалишу. :tup.вероватно ће постојати неки "прелазни период" јер ни милиција још не зна "шта је по закону а шта не" :hh
sve resavate jednim odnosno dva relea....
86.....d+ (sa alternatora)
85.....31 (masa)
30.....30 (napajnje +12v)
87.....56 (izlaz za kratka svetla)
ako hocete da se pale i pozicije...onda dodajte jos jedan relej paraleno gde ce se 87 povezati na 57(poziciono svetlo )
To je pravo resenje, paljenje se upravlja alternatorom tj samo kada motor radi pale se automatski svetla.
Dovoljan je jedan rele, ostaju fabricki releji za oborena odnosno duga svetla ako ih ima a ovaj novi se spaja u paralelu na oborena svetla.
I naravno, tu treba jedan osigurac za 30 tj napajanje 12V u seriji.
Automobili konstruisani zadnjih 20tak godina obicno imaju fabricki varijatnu za dnevna svetla, treba pogeldati u uputstvu za rukovanje kako se aktivira, bilo samostalno bilo u servisu preko softvera ta funkcija oborenih svetala.
cekaj ovo sto si napisao je za povezivanje svetla preko prekidaca ali njega opet moramo sami da aktiviramo,koliko sam ja razumeo ovo objasnjenje,jer imas negde tu semu za ukljucenje svetla posle 30 s ali sama da se pale?
Kupiti relej za kasnjenje, takodje koristi D kontakt alternatora i obicno 8-10 sekundi kasnjenja aktiviranja izlaza.
Koristi se za ukljucivanje klima kompresora, standardni rezervni deo pa moze od maltene bilo kog auta (VW, Mercedes, Volvo, BMW, AUDI i slicno)
da li neko zna da li je sledeca tvrdnja tacna-po novom zakonu svako ko ima xenon farove(sijalice)morace da ima i prskalice za iste......????
Da naravno. I obaveznu automatsku nivelaciju snopa xenona.
To je bilo i po starom zakonu, tj ECE pravilniku.(i mi smo clanice ECE)
I vazi vec godinama u 100njak zemalja sveta.
nesto sam tumarao po netu i cita po raznim sajtovima pa sam nesto zamislo pa da pitam dali to tako moze:
ja sam zamislo tako da uzmem direktno plus od akumulatora(normalno osigurac) na relej i od njega na svetla. a mesto sto bi uzimao od alternatora da d+ da uzmem od plinskog uredjaja prekidac koji ima elektroniku i da njega stavim. mislim na onaj prekidac sto automacki prebacuje na plin posle odredjengo broja obrtaja!
tako da bi palio motor bez svetla a prilikom dodavanja gasa na primer oko 2000 obrtaja da se upale svetla!
sta mislite?
Po obicaju da se za sve neplaca majstor interesuje me kupio sam maglenke pa bih ih namontirao na auto ali sam od nekog majstora cuo da mora da ide preko releja da se nebi grejale zice nabavio sam relej sa 4kontakta pa me interesuje kako njega povezati gde je na njemu dovod struje a gde ide odvod na farove.Na kutici nema nikaka sema za spajanje.
To je pravo resenje, paljenje se upravlja alternatorom tj samo kada motor radi pale se automatski svetla.
Dovoljan je jedan rele, ostaju fabricki releji za oborena odnosno duga svetla ako ih ima a ovaj novi se spaja u paralelu na oborena svetla.
I naravno, tu treba jedan osigurac za 30 tj napajanje 12V u seriji.
A od koliko ampera treba da budu releji i osiguraci?
to za nivelaciju snopa me ne brine jer to imam,ali prskalice cu znaci morati da ugradim:(inace to je malo glupavo po meni iz razloga sto sigurno vecina ljudi koji to imaju ni ne koriste,mozda cak ni nemaju tecnost za pranje:)uvek mozes pre voznje da prebrises far jer ako je prljav,posto moze da se desi da muti snop i zaslepljuje vozace iz suprotnog smera.
nesto sam tumarao po netu i cita po raznim sajtovima pa sam nesto zamislo pa da pitam dali to tako moze:
ja sam zamislo tako da uzmem direktno plus od akumulatora(normalno osigurac) na relej i od njega na svetla. a mesto sto bi uzimao od alternatora da d+ da uzmem od plinskog uredjaja prekidac koji ima elektroniku i da njega stavim. mislim na onaj prekidac sto automacki prebacuje na plin posle odredjengo broja obrtaja!
tako da bi palio motor bez svetla a prilikom dodavanja gasa na primer oko 2000 obrtaja da se upale svetla!
sta mislite?
MOze i tako, samo programiraj prekidac da se granica paljenja pomeri na recimo 1000 obrtaja.
Mada je to skuplja varijanta ali ako vec imas visak koji komad sto da ne.
Interesantna primena, svaka cast na ideji.
energija wrote:
To je pravo resenje, paljenje se upravlja alternatorom tj samo kada motor radi pale se automatski svetla.
Dovoljan je jedan rele, ostaju fabricki releji za oborena odnosno duga svetla ako ih ima a ovaj novi se spaja u paralelu na oborena svetla.
I naravno, tu treba jedan osigurac za 30 tj napajanje 12V u seriji.
A od koliko ampera treba da budu releji i osiguraci?
Snaga sijalica oba fara zbirno, podeljena sa 12 daje iznos potrosnje u Amperima.
Osigurac, 1.5 veci od tog broja.
Bilo bi dobro da u okviru ove teme informišemo jedni druge šta je to novo što nas čeka od 10. decembra u saobraćaju, a što nam može uštedeti i znatne novce, ako će ta saznanja pomoći da ne platimo kaznu za neki prekršaj koji ćemo možda učiniti iz čistog neznanja.
Без алата нема заната, a без знања ни најбољи алат неће помоћи..