Turbina pišti !

24 poruka / 0 new
Poslednja poruka
milanrade
milanrade's picture
Offline
Registrovan dana: 09/02/2010
Poruke:

U toku vožnje ili na leru , ono prijatno zviždanje turbine sada prelazi u neprijatno pištanje čiji nivo raste sa dodavanjem gasa. Na leru bez gasa se ne čuje. Ne izbacuje nikakvu grešku.Slabije viče nego obično. Majstor reče turbina , najverovatnije mehaničko oštećenje . Jel bio u pravu ?Njegova preporuka je da odvezem auto u servis ( Kruševac) a to je oko 80 km odavde. Da li to smem da uradim da ne dodje do nekog daljeg oštećenja usput. Ili da je skinem ? Molim za savet .

JamesBond
JamesBond's picture
Offline
Registrovan dana: 30/12/2009
Poruke:

turbina se vise cuje zimi nego leti, vise se cuje kada je motor hladan.

problemi koji mogu da nastanu kod turbine su da se semerinzi ili dihtunzi oko osovine turbina potrose i onda turbina.osovina turbine ima lufta i time vise "sisti"
U svakom slucaju ona i nova sisti, ali je pitanje koliko.

najgore sto moze da se dogori je da pocne da pusta ulje na turbini i tada ce trositi ulje koje ce svakako izlaziti na auspuh

retki su slucajevi da se turbina fizicki raspadne

sto se tice servisa znam da je servis u Uzicu jeddan od boljih za remont turbina u SBR, ali ne mogu nista da tvrdim, samo prenosim iskustva drugih.

remont u zavisnosti od turbine je oko 250 evra.

nova turbina, nemam poima koliko moze da bude.

http://www.youtube.com/watch?v=Xp-EVOPBhIo

Foreigner
Foreigner's picture
Offline
Registrovan dana: 27/10/2008
Poruke:

pojacano pistanje + slabije vuce=najverovatniji uzrok pustanje vazduha pod
pritiskom na relaciji kompresor (ono sto zovemo u zargonu turbina je u stvari
turbo kompresor: centripetalna turbina koju pogone izduvni gasovi na istom
vratilu sa centrifugalnim kompresorom koji ona obezbedjuje extra vazduh za
sagorevanje) - intercooler - usisna grana. podigni haubu, zamoli nekoga da
lagano podize i spusta broj obrtaja motora (nema potrebe vise od 3000 - 3500
o/min) i potrazi izvor zvuka. posto svaki turbokompresor na semeringu vratila na
strani kompresora pusta neke kolicine ulja, ususni sistem je uvek masan i na
mestu pustanja vazduha se pojavljuju i masne fleke, tako da i ovo posluzi kao
dobra indikacija mesta pustanja. zvuk je pojacan kada 'dodas' gas zato sto
turbina kod vecine motora pocinje da jako ubrzava negde u rasponu od 1800 - 2500
o/min motora, zavisno od toga kako je dimenzionisano sve, obicno se gadja da se
izvuce maksimalni obrtni moment od motora cim motor pocne da pravi dovoljan
pritisak/protok sa izduvnim gasovima.

mehanicka ostecenja turbokompresora, zapravo najcesce lezajeva daju drugaciji
zvuk koji je narocito prepoznatljiv ako se skine crevo od filtera vazduha do
usisa kompresora: podignes broj obrtaja, drzis par sekundi, a zatim naglo
oduzmes gas i cuces zvuk slican mlevenju. naravno, pod uslovom da rotor nije
blokiran.

sve ovo po tvom opisu nije slucaj kod tebe: pistanje
znaci da se turbokompresor vrti jako brzo (tako i treba) a pojacan zvuk znaci da
uvo nekako dolazi u kontakt sa vazduhom koji taj zvuk nosi, sto ranije nije bio
slucaj. to opet vraca temu na pustanje vazduha pod pritiskom.

kod trazenja mesta pustanja obrati posebnu paznju na stegnutost selni i mesta
gde se eventualno nalaze prikljucci tanjih creva za recimo senzor pritiska,
pneumatske aktuatore... nisi nista rekao o tome kje je vozilo i koji motor,
dobio bi tacnije uputstvo gde tacno i sta tacno treba da pregledas.

sto se reparacije tice 250evra je pocetna cena, a konkretna zavisi od toga sta
je sve potrebno uraditi na tvojoj turbini... najcesci iznosi su izmedju 300 i
450

milanrade
milanrade's picture
Offline
Registrovan dana: 09/02/2010
Poruke:

Hvala na savetima. Auto je megan 1,5 dci 105 KS 2004 godište

Foreigner
Foreigner's picture
Offline
Registrovan dana: 27/10/2008
Poruke:

provera selni na spojevima, provera vakuum creva i elektroventila za upravljanje geometrijom turbine.

milanrade
milanrade's picture
Offline
Registrovan dana: 09/02/2010
Poruke:

ipak je turbina, servis užice + zamena ulja i filtera + rad = 370 e
Pa posle vozi renoa !!

nakamura
nakamura's picture
Offline
Registrovan dana: 09/03/2009
Poruke:

milanrade wrote:
ipak je turbina, servis užice + zamena ulja i filtera + rad = 370 e
Pa posle vozi renoa !!

Nije tebi kriv Reno. Pre će biti da smo navikli na jeftine popravke i kojekakav krpež starih Zastava i Lada. Sad smo dobili mogućnost da za relativno male pare vozimo dobre automobile, a niko nas nije pripremio, a ni naučio da takve automobile moramo da redovno održavamo i, pogotovo, da sve to košta mnogo više nego što smo navikli.
Uostalom, ne voziš Reno 5 ili 18 kod kojih su popravke neuporedivo jeftinije, nego DCI, Turbo. Ta slovca koja su dodali na auto jaaako mnogo koštaju. I kod nas, i na zapadu.
Za utehu- nova turbina košta oko 1000 €.

milanrade
milanrade's picture
Offline
Registrovan dana: 09/02/2010
Poruke:

DCI - šta sam time realno dobio , osim pretpostavljam nove tehnologije ?

nakamura
nakamura's picture
Offline
Registrovan dana: 09/03/2009
Poruke:

Ako Bog da da se javi Foreigner, koji ima Reno-e u malom prstu, biće dobro.

Inače, i sam si rekao- nova tehnologija. Zapreminski manji motor, veća snaga po litri zapremine, mnogo čistiji izduv (zeleniji Smile ), mnogo osetljiviji na čistoću goriva i mnogo, mnogo više delova za redovno održavanje.

Ovo govorim na osnovu poređenja sa starim mercedesovim motorima koji su gutali i masne krpe.

daki86
daki86's picture
Offline
Registrovan dana: 09/04/2010
Poruke:

Foreigner mislim da si ga mnogo zbunio oko ove turbine ipak mislim da mu je turbina gecrk i da je bolje da je skine jer postoi mogucnost da se u toku voznje raspadne i delovi peraja usisne strane odu u motor.

Foreigner
Foreigner's picture
Offline
Registrovan dana: 27/10/2008
Poruke:

bio sam bizi, pa sa zakasnjenjem upadam. davao sa informacije sta sve treba proveriti, naravno ako je sve na svom mestu, krug se lagano suzava oko pravog krivca... obicno ne postoji nacin da direktno ukazes na neispravnost necega sto je sakriveno na nekom veoma nepristupacnom mestu, ali sistematican pristup i strpljenje uvek resavaju problem. to je ono sto se odnosi na potencijalno zbunjivanje, jbg, ni ja nisam bas uvek u situaciji da sistematicno i napisem ono sto treba sistematicno uraditi, ponekad napravim dovoljno materijala za potencijalni nesporazum, pa ispadne da nekoga zezam umesto da mu pomognem... desava se...

kratak osvrt na ono 'sta sam dobio sa dci' (moze slobodno da se prosiri na hdi, tdci, cdr, jtd, i jbm li ga kakve sve razlicite nazive da bi se sacuvale pare za copyright): vozis 150 km/h po 200 km rastojanja sa kolicinom dizela koja staroj mecki ne moze ni da zamasti onu pomenutu krpu. ima jos dosta toga, ali mislim da za nas obicne smrtnike ovo predstavlja najpragmaticniji opis. jesu stari motori (dizeli kakav jos uvek vozim ili karburatorski benzinci) bili jednostavniji ali pripadaju nekom drugom vremenu. ni ovi novi nisu mnogo komplikovani, samo su prekoracili granicu kada mesar moze u mirno popodne da kaze sebi u bradu "e, taman da prestelujem paljenje dok pijem ovu kaficu..."

napomena: primer je samo pokusaj slikovitog opisa nekoga ko nema veze sa odredjenom tehnologijom, a ne vredjanje nekoga. ne samo motori, i mnogo druge stvari iz danasnjeg svakodnevnog zivota su postale dovoljno 'zaguljene' da ti teba neko ko se strucno bavi time, ili je bolje da ne diras uopste. nema vise: "pa svako zna da zameni svecice"... to je jednostavno realnost i treba videti kako cemo s time, umesto da se zalimo i pominjemo 'dobra stara vremena'

( ja u recenici od petnaest slova napravim trideset gresaka u kucanju, zato sam morao da editujem post)

Peđa
Peđa's picture
Offline
Registrovan dana: 20/02/2009
Poruke:

Pazi, Foreiger, delimično si u pravu. Dobio si manju potrošnju i mirniji rad motora. Odlično, zaista.

Ali, da li si nešto i izgubio ? Jesi. Uzgubio si stabilan, pouzdan jednostavan dizel motor, koji radi maltene bez održavanja.
Umesto da platiš malo više za gorivo, platićeš gomilu skupih "ovlašćenih" servisera (u Srbiji ih je ovlastila moja baba), i enormno skupe zamenljive delove.
Turbina 500 - 1000 EUR
Brizgaljke 200 - 350 EUR (ima ih 4 komada !)
Plivajući zamajac - 400- 600 EUR
ERG ventil, vakav i onakav ventil još stotine i stotine EUR.

Ove cene su otrpilike, koliko sam čuo i video. Ne tvrdim da su tačne. I moj post je takođe slikoviti opis, bez namere da vređam nekoga.

Foreigner
Foreigner's picture
Offline
Registrovan dana: 27/10/2008
Poruke:

Moram da te malo korigujem, barem prema poslednjim podacima kojih se sećam. naravno odnosi se na nove delove:

Turbokompresor (turbina, popularno) - cena 1100 evra sa carinom i pdv-om; vek >150000km nemilosrdnog maltretiranja na autoputevima na brzinama većim od 150km/h. Može i manje i sporije ali moraš da se potrudiš pa da sipaš ulje lošeg kvaliteta i neadekvatno gorivo i to kad s setiš ili ako pogodiš tik pred zaribavanje motora umesto u predviđenim servisnim intervalima

Brizgaljke (dizne) - cena 190 evra po komadu (a ima ih četiri), idu uvek u paketu sa pumpom ubrizgavanja, distributivnom rampom, kompletnim cevovodom, rezervoarom za gorivo... vek > 300000km još goreg maltretiranja nego onog koje važi za turbinu, pošto je ona malo osetljivija... i to može da se skrati na isti način kao gore

Plivajući zamajac: nema ga na 1.5 dci motorima, ali tamo dge ga ima, svaka čast ako ga nađeš za te pare, ja nisam uspeo ispod 700 evra. Vek >200000 km, ali i to može da se skrati recimo tako što ćeš da se K..čiš da potpisuješ auto ispred kafića, cimaš prikolicu za koju ti u atestu piše PPA500, a sam si je pravio, mož' da potera boga oca, bez problema 10 džaka cementa, onomad kum pravio kući... naravno, i ako imaš drvenu levu nogu kao kapetan Kuka

EGR ventil - cena 140 jevreja, vek >200000km, ali može i manje... pregreješ motor par puta dok pokušavaš da odjednom ubiješ i turbinu i dizne i plivajući zamajac (ah, da, nema ga na 1.5 dci... ali recimo da ga ima) i naravno uljem ekstra kvaliteta (kod komšije koji ima tezgu na buvljaku) i prvoligaškim gorivom maznutim iz firmine turbozete

može još...

samo nešto kontam... je li to problem savremenih tehnologija ili nečeg drugog?

Peđa
Peđa's picture
Offline
Registrovan dana: 20/02/2009
Poruke:

OK, cene sam onako napisao, bez nekog velikog iskustva. Dobro je da nisam i više pogrešio.
Poenta je da su ovo delovi koji se troše sami od sebe: potpuno je nevažno kako ti voziš i po kojim putevima - brizgaljka (na primer) ima svoj vek.

Gde je problem ? Pa ne znam. Činjenica je da su automobili sve jeftiniji, ali posedovanje automobila košta sve više !

Foreigner
Foreigner's picture
Offline
Registrovan dana: 27/10/2008
Poruke:

da, brizgaljka ima svoj vek... samo za četiri godine rada na mesti Šefa servisa sam video samo jednu (da samo jedno) koja je crkla eto zato Što je crkla, na nekih 160000 km. Turbokompresori na uveženim vozilima (uglavnom iz italije) su 'načeti' na nekih 120000 - 150000 i pokazuju znake pojačanog curenja ulja... i mogu da se srede odmah za trošak od 250-350 evra, pa da je zaboraviš, ili da nastaviš da voziš još 80000 - 100000 koje će i takva da bez problema prevali, u uslovima normalne eksploatacije...

kao što si video, svugde stoji znak '>'

što se tiče kilometraža: odnose se na uvežena vozila, drugu, treću... petnaestu promenu vlasništva. Interesantno je da NIŠTA od ovih problema nema na vozilima koja su ovde kupljena i ovde vožena (uz ogradu: ne odnosi se na službena vozila)

inače, video sam ja i pločice i diskove prednjih kočnica potpuno istrošene nakon 5500 km... kada je zamenjeno, izdržalo je nešto duže, oko 8000 km, onda je čovek prodao "govno" od clia kome se tako brzo troše kočnice, kupio Hyundai i posle 3000 km nastavila se priča, na svu sreću ne u mom servisu, ne bih podneo da vidim tog majmuna još jednom... poenta priče je da kada ovako pukneš blizu 20000 dindži za kočnice na novom vozilu (a, ne, izvinite, taj deo ne može kao garancijska zamena), naravno da ćeš da pričaš da je krš od auta... kome smeš da priznaš da u stvari ne znaš da voziš? ili, kome smeš da kažeš da si se zeznuo i kupio polovan auto u lošem stanju za velike pare? sve se svodi na to da ovakve priče liče na epizodu gde majmun ženi devojku zapslenu u javnoj kući pa se posle prve bračne noći raskukao po selu, zeznula ga novopečena tazbina, mlada nije nevina!

nije mi nešto do polemisanja, mada sam se raspisao na sve strane... kuknjava je na pogrešne stvari... uostalom, ako je bolja stara mečka koja vozi na masnu krpu - ljudi, kupujte stare mečke, nikako nove renoe, pežoe, sitroene, volkswagene, audije...

P.S. uveren sam da će Mercedes kada uvidi da postoji profitabilno tržište sa velikom potražnjom, krenuti da proizvodi stare mečke sa 200 000 - 300 000 km na satu, ali će verovatno tačna kilometraža zavisiti od skale doplata...

Foreigner
Foreigner's picture
Offline
Registrovan dana: 27/10/2008
Poruke:

... i da, zaboravih... tačno je da posedovanje auta košta sve više i više... dovoljno je samo imati ga, nije potrebno njime preći niti jedan jedini metar da bi se uvidelo koliko godišnje košta posedovanje te gomile gvožđurije i plastike

Sasa77
Sasa77's picture
Offline
Registrovan dana: 07/12/2011
Poruke:

Poštovani Foreigner, potreban mi je Vaš savet u vezi sa dilemom koju imam. Naime, utisak mi je da imam dobru ponudu za kupovinu, Skoda Oktaviija 2003. 1,9 tdi, 66kw 90 ks, koja je kupljena u Srbiji, prešla realnih 105.000 km (nude mi je prijatelji koji su i prvi vlasnici). Redovno je održavana, mali servis na 7.500 km. Moje pitanje je u vezi sa turbinom / diznama / plivajućim zamajcem, pošto vidim da na forumima ima dosta priče o tome kako ovi delovi mogu da stradaju zbog lošeg kvaliteta euro dizela kod nas ili lošeg održavanja, pa čak i ranije od očekivanog. Da li je moj strah od otkazivanja ovih komponenti neracionalan, s obzirom da mi neki poznanici tvrde da su to jako dobri motori i da je za njih ova kilometraža tek razradjivanje. I da li postoji neki trenutak kada se turbina redovno servisira ili se to čini tek kada otkažu? Naravno da postoji mogućnost da nešto vanredno otkaže i pored očuvanosti auta, ali šta je Vaše mišljenje statistički gledano, vidim da imate dosta iskustva ?

Foreigner
Foreigner's picture
Offline
Registrovan dana: 27/10/2008
Poruke:

sa mnogo zakašnjenja... nisam nešto ljubitelj vw familije, ali ovaj 1.9 tdi.... kapu skidam! (ne bi bilo pristojno da skidam i ostalo)

na 105000 to bi trebala da bude dobra kupovina, statistički gledano.... međutim, ti ne kupuješ statistiku, nego tačno određeni automobil, u tačno određenom stanju, tako da: otvori četvoro oči, sve zavisi od stanja baš tog primerka koji ti je ponuđen. što se tiče turbine/dizni. plivajućeg zamajca - u firmi sam počeo da okrećem leća škodi superb sa pomenutim motorom, jer ne mogu više da gledam kako je muče i maltretiraju... prebacila je 280000 uz osnovno održavanje koje je stvarno bilo redovno... kad je bila na oko 220000, bez problema smo se trkali sa bilo čim na oko 200km/h kroz sloveniju... dizne su joj u lošem stanju, turbina na izdisaju, prognozirao sam joj progaranje klipova još pre dve godine, ali se mrcina od motora jednostavno ne da i još uvek kotrlja... ako je i ta octavia održavana kako treba, imaš veoma dobru priliku za dobar auto

kirten
kirten's picture
Offline
Registrovan dana: 29/08/2012
Poruke:

Poštovani poznavaoci, imam problem u stvari više nedoumicu. U prilici sam da kupim Xsaru karavan 2.0 hdi 66kW 2003. godište koja izgleda prilično dobro (što bi neki rekli ko čaša), bio sam s njom kod mastora koji kaže da su trap i generalno mehanika ok. Ima nekih grešaka koje dijagnostika pokazuje za klimu, airbag i akumulator ali mi je dosta bitniji sam motor za koji kaže da je ok sve osim malih odstupanja u prohodnosti dizna. Naime, 1. i 4. pokazuju 105% a 2. i 3. oko 93%. Sistem ubrizgavanja je Siemens što je izgleda loše jer im se navodno ne radi remont dizni nego stavljaju nove i to u kompletu od 4 komada. Interesuje me mišljenje ljudi koji imaju iskustva sa diznama da li su ova odstupanja alarmantna jer mi majstor nije ništa konkretno rekao osim predloga da se radi čišćenje Wins metodom. Inače auto je navodno prešao 150000 km iako verovatno sam bog zna koliko su velikih tih 150000. Hvala uapred!

zvukoljub
zvukoljub's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 05/09/2007
Poruke:

Ja kao vlasnik dizel auta samo mogu da ti savetujem beži od toga ko djavo od krsta.Skupo održavanje, skupo gorivo, skupi delovi.Kupi nekog benzinca sa plinom i da te vidi Bog, što bi se reklo.Cena goriva upola od cene dizela i delovi su kudi kamo jeftiniji.Mene su lepo savetovali, al nisam hteo da slušam, a sad je kasno za kajanje.

Без алата нема заната, a без знања ни најбољи алат неће помоћи..

Foreigner
Foreigner's picture
Offline
Registrovan dana: 27/10/2008
Poruke:

mislim da ti ta kupovina možda i nije najpametnija, ali ne zbog izbora vozila i motora, nego zbog pogrešnog pristupa...
Zvuki ti je izneo svoje iskustvo... moje iskustvo je da su dizeli mnogo zahvalniji od benzinaca, ali samo pod uslovom da godišnja kilometraža prelazi preko neke ekonomske granice (granica nije fiksna već zavisi od vlasnika do vlasnika i njegovi uslova, ali u svakom slučaju više od 20000 km godišnje, za većinu bar 25000 km godišnje).

naveo si godište vozila, ali ne i kilometražu... bitna stvar... za većinu savremenih vozila je servisni period 20000km godišnje, pa tako treba i auto da posmatraš... npr, gledaš auto star 4 godine sa 150000... u glavi treba da ti ide matematika kao da posmatraš 7.5 godina star auto, bez obzira na to da li auto izgleda kao čaša, tanjir, bokal, ili neko drugo posuđe... i to naravno, ako je redovno i pravilno održavan, inače ide i gore od toga.

nije bitno da ti majstor objasni koje je tačno greške našao dijagnostikom, bitno je da ti kaže koliko bi te koštalo njihovo trajno toklanjanje - to je jedan od parametara u odlučivanju za vozilo
Ako je priča o tom autu stigla do toga da kalkulišeš o nekakvoj reparaciji dizni, ili koliko koštaju 4 nove (ne, nije potrebno zameniti sve četiri, već samo one neispravne, a neispravna dizna i dalje može da radi bez nekih vidljivih simptoma sa dijagnostikom ili bez nje i da na duže staze napravi totalnu havariju motora), onda je bolje da prestaneš da razmišljaš o tom autu... sistem za ubrizgavanje (Siemens ili neki drugi, svejedno) je projektovan na radni vek motora (za većinu savremenih vozila oko 300000km u nekim srednjim statističkim uslovima koji uračunavaju i određen procenat totalnih kretena od vlasnika među potencijalnim korisnicima), tako da od te priče o sistemu za ubrizgavanje možeš samo da nagrabusiš. i ako imaš apsolutnu podršku za kupovinu nekog auta (majstori, prijatelji, forumaši...), kod kupovine polovnjaka ćeš ovek naknadno svhatiti (za bar 3 do 6 meseci) šta si tačno kupio, da li si se zeznuo i koliko...

botr
botr's picture
Offline
Registrovan dana: 30/08/2012
Poruke:

Foreigner wrote:
Kod kupovine polovnjaka ćeš ovek naknadno svhatiti (za bar 3 do 6 meseci) šta si tačno kupio, da li si se zeznuo i koliko...

Ovo apsolutno podrzavam! Koliko god da si iskusan, da si pregledao auto u nekom renomiranom servisu, nikada ne mozes biti siguran sta si kupio. Tek posle nekoliko meseci, kada uocis razne "sitnice" i detalje na koje nisi obracao paznju prilikom kupovine, kao i na osonovu eksploatacije i troskova odrzavanja, shvatices sta si kupio! Do tada ti preostaje samo da se nadas da si kupio dobar auto.

Mozda i biitnija stvar od gledanja auta, je gledanje vlasnika vozila. Iz njegovog ponasanja, price, drzanja, hodanja, se moze zakljuciti dosta. Npr. ja sam kupio auto od vojnog lica. Auto je odrzavan po PS-u, svaka sitnica je sredjivana.Nakon godinu dana eksploatacije, jedino sam menjao gornje viljuske na prednjem trapu i radio redovan servis, tako da mislim da se uopste nisam pogresio sto sam kupio taj auto.

zvukoljub
zvukoljub's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 05/09/2007
Poruke:

Postoji onaj stari vic o polovnim automobilima.Kažu ljudi najbolje je kupovati polovan auto jer se onda dvojca raduju.Onaj što ga se rešio i prodao ga i onaj što ga je kupio, jer misli da je jeftinije prošao.

Без алата нема заната, a без знања ни најбољи алат неће помоћи..

rajkolucar
rajkolucar's picture
Offline
Registrovan dana: 27/04/2015
Poruke:

Dobar dan, obratio bih se korisniku Foreigner, jer vidim da ima iskustva. Naime imam Renault Clio II 1.5 dci 2003. godiste, odnedavno je poceo tesko da pali, prvo paljenje zna da potraje 30-ak sekundi, a dalje palji posle 3-4-5, zavisi kako kad. Motor se cuje normalno, ponekad mi se upali lampica grejaca, lampica za stop i ona lampica u kojoj pise stop, opisana nekom nepravilnom linijom(podseca na motor). Auto normalno vuce, nema promene broja obrtaja. Primetio sam da ima vazduha u crevima za gorivo. Pri tom', isao sam kod majstora da mi napuni klimu(odrao me) i rekao sam mu da usput prekontrolise da vidi zasto teze pali. Po njegovim recima, auto je za otpad, kaze da su dizne na izdisaju, da turbina pisa, da ovo da ono. Inace isti se bavi i trgovinom auta, takodje mi je predlozio neku smesnu svotu za moj auto, tako da mi ta cela prica i nema nekog smisla. Ako moze bilo kakva pomoc ili savet bio bih jako zahvalan. Hvala unapred.