da li se neko usudio ili ozbiljno razmisljao o ugradnji plina na dizel.Ja licno razmisljam o tome obzirom da sam video da su ljudi ugradjivali na traktore i kamione i sl.Ugradio bih na mercedes 123 pa ako neko nesto zna o tome neka kaze.
ugradnja plina na dizel
ja sam čuo da može i da neki ugrađuju e sad kolko je to isplativo i dal bi uticalo na potrošnju ne znam i dal bi motor zadržao snagu sve je to za sad ??????
Motor kao motor ne bi bio problem prilagoditi koriscenju plina, ali citava igranka bi kostala skuplje nego kupiti benzinski motor. Opet mislim da bi bilo nemoguce da se taj "dizel"koristi u rezimu poput benzinskog sa LPG, mislim na povremenu voznju na dizel pa prebacivanje na benzin.
Kolko sam informisan, znam da se ugradjuje plin na dizele ali samo kao dopunsko gorivo, gde dizel sluzi kao "svecica" za gas, i samim tim se povecava ucinak sagorevanja dizela. E sad koliko je i to isplativo nemam predstavu.
ništa nebi dobili ugradnjom a može samo u novije modele
i trošili bi 30% plina 70%dizela
tako da sve u svemu skupa igranka recimo za dizel koji troši od 5 do 10l na 100km nebi dobili nikakvu uštedu
plin.
Ugrađuje se to već dosta dugo vremena ali veoma retko. Ne isplati se nikako..
ovako samo da pojasnim:
kompletna plinska instalacija je ista kao kada se ugradjuje na benzinca samo sto nema elektroventil za benzin, a ima elektro magnet koji vuce zupcastu letvu na pumpi u momentu ukljucivanja plina.Dizel motor vuce vazduh sa plinom koji se u cilindrima pali pomocu nafte kao sto inace pali i kad nema plina stim sto kad ima plina brizgaljka baca znatno manje nafte cisto da upali smesu.Na taj nacin motor trosi 20% nafte i 80% plina sto u stvari pravi ustedu i potpunije sagoreva i ta nafta tako da nema zagadjenja.
Jedini je problem u sustini je gde naci i kako ugraditi taj elektro magnet na bos pumpu morao bih da se konsultujem sa nekim dobrim bosistom u vezi mesta i nacina ugradnje a mislim da bi mogao da se iskoristi onaj koji se ugradjuje na instalacije sa metanom (video sam na zastavici kamion sa metanom).I sve to bi kostalo koliko da se kupi ta instalacija i eventualno majstorska ruka bosiste. :tup
Slazem se potpuno sa kolegom mrakovicem,video sam to svojevremeno dok sam radio karoserije autobusa u bosni 90tih ,autobus sa dizel motorom koji koristi i dopunske rezervoare sa plinom sa sagorevanje smeshe nafte i gasa u kompresionom prostoru,vrlo skupo ali moguce i nema ushtede .....nema ni poente chemu to....
A šta je sa euro 3 dizel motorima gde nema boš pumpe, nego je elektronika preuzela sve od ubrizgavanja, pa do izveštavanja šta komšinica kuva danas za ručak.Ovo na kraju je mala šala, jer kompjuter u kolima toliko stvari kontoliše i o svemu obaveštava, da me baš čudi da ne daje i takvu informaciju.
ljudi pronaso sam cinimise bolju alternativu odnosno ona je pronasla mene.Zove se biodizel pa sam malo proucavao i cinimi se da je dosta pismeniji od onog biodizela u vreme krize 91-92god od uljane repice ostaje samo da sipam i vidim o cemu se radi
pa nemoze da shteti s obzirom da nashi auti koji se godinama voze na dizel s vodom u meshavini,to je bar dovoljno masno ako nishta drugo,ali ipak sipaj i malo ulja,ditaktola najjeftiniji je za sada ili neko drugo tek da podmaze pumpu...sretno u svakom sluchaju.Ja sam lichno vishe za benzince na plin,otkako sam se kurtalisao mog forda dizelasha....jojjj koliko sam plakao pored puta sa njim,sa benzincem ma i na kraj sveta i na dva cilindra,ma da duva i troshi ko neman ali ide nema stajanja,ma divotaaaa...pocheo sam da dishem normalno.
http://www.rtrs.tv/av/player.php?id=17187&x=1
pogledajte ovaj video, tamo negdje od osme minute
nije rijec o plinu propan-butan, vec o drugoj vrsti plina , ali je vezano za ovu temu, jer se ugradjuje na dizel
Gas se lako ugradjuje u benzinske motore, ali dizeli rade na drugom principu, tako da mi nije jasno kako bi to fukcionisalo bez svećica i razvodnika paljenja.
Без алата нема заната, a без знања ни најбољи алат неће помоћи..