Na mom starom yugu su blokirale kocnice,
sta moze biti kvar :tup ?
Hoce li me majstor "odrati"? :nes
yugo, blokirale kocnice!
Da li su blokirale prednje ili zadnje?
Prednje obično blokiraju kada se pocepa zaštitna gumica na kočionom klipu pa sam klip zarđa. Neki majstori to kao "razrade" ali je pravo rešenje zamena kočionih klešta. Nažalost, zahvat je prilično skup.
Kod zadnjih može biti da su zaribali kočioni cilindri - opet je najbolje zameniti ih - malo jeftinije nego kočiona klešta.
Zadnje mogu blokirati i zbog ručne kočnice - verovatno treba zameniti sajlu - od navedenih finansijski najpovoljnija varijanta.
Na mom starom yugu su blokirale kocnice,
sta moze biti kvar :tup ?
Hoce li me majstor "odrati"? :nes
о овоме је већ писано на форуму,прелистај мало.иначе вероватно ће ти мајстори ући у новчаник :bye2
dragica wrote:Na mom starom yugu su blokirale kocnice,
sta moze biti kvar :tup ?
Hoce li me majstor "odrati"? :nes
о овоме је већ писано на форуму,прелистај мало.иначе вероватно ће ти мајстори ући у новчаник :bye2
Sta ce ljudi,moraju od necega da zive.
@diplduduk
Hvala puno
@darkelja
hvala na "savetu", ja jesam udovica i jesam ostala bez posla
ali nisam veverica.Hocu da platim ali ne da mi menjaju i
sta treba i sta ne treba kao do sad.Racunam...tu ste vi.
Ne ulazim u to ko je veverica,udovica ili tajkun niti me interesuje.Takodje nisam ni automehanicar ali znam ponesto oko mehanike.Savet sam ti dao jer sam pre 4-5 dana vozio Juga kod majstora na popravku (kocnica naravno)pa iz tog razloga znam i cene delova.Cena rada se razlikuje od majstora do majstora i tu ti nema saveta.
A to sto racunas na nas,veoma je lepo,ali niko ti ne moze dati precizan savet na nevidjeno,tako da na kraju ipak majstor mora da proceni da li je neki deo za zamenu ili ne.
A ko je pomenuo tajkuna?!
nerazumijem se u popravke auta ali koliko puta sam bio na popravkama mogao sam i nauciti ponesto dok sam imao Z 128-icu svaki mjesec sam bio kod mehanicara i uvijek te kocnice naravno moja greska svaki puta hajde moze da se popravi sve dok nisam poceo dolaziti sedmicno i kada sam morao zamijeniti i lezaj jer se tocak grijao pa mi je riknuo i lezaj e onda sam odlucio da sve promijenim, prednje celjusti sa plocicama i neke gumice 75 eura za sve to a zadnji kocioni cilindrici su bili nekih 12 eura + ovaj moj majstor je uzeo nekih 30 za ruke da a da zaboravih hidr. ulje pa vama ostavljam matematicke detalje, a svi znamo sta kocnice znace na autu pogotovu sto sa yugom i 50 km/h je opasno... rucna manje vise nikada je nisam ni koristio
Ja sam pomenuo tajkuna
I na kraju nisi nam objasnila kako se kvar manifestuje.Da li su kocnice skroz blokirale,ili samo delimicno?Ili si resila problem???
оправке аута обично људи смарају скупим али превиде нередовно одржавање.благовремене оправке ситнијих кварова сачуваће и нерве и буџет.боље је спречити него лечити.и фића а и мерцедес могу избити пуно новаца из џепа ако се не одржавају редовно.није до кола него до власника. :nono
Vozila sam Mazdu 626 i za dvanaest godina nista nisam skrsila
zaglavila ili nedaj boze napravila neku saobracajku.
Kad mi je muz 2008 god. preminuo kupila sam ovog Juga.
U startu nisu radile:
Kontak brava (pali na srecu)
Rucica za prozore (cuvena dodatna oprema na Jugu je srafciger u prozoru).
Posto auto (citaj krs) ima plin,zbog predostoznosti sam promenila
sva creva za benzin,jer je poznato da se srbinu osladilo da vozi jevtino
na plin pa kad sipa malo benzina a creva krta,odmah se zapali.
Sinu mi je tako izgoreo BMV,pa nam je majstor rekao zasto.
Prazna creva postanu krta i porozna, pa se zapali benzin a ne plin.
Cim se pojavi neka zena vozac sa nekim kvarom asocijacije su proste.
Nema ona pojma, kad je zena bila dobar vozac,one to krse i lome.
Ustvari su cinjenice dijametralno razlicite.
Zene mahom voze tudje(muzevljeve etc. auta, pa stoga vise paze.
Nije zabelezen nijedan katastrofalan udes koji je izazvala zena,oni snimci
sa YT su cisto da bi muskarci omalovazili nas zene vozace.
Samo da vam kazem da ja sama jurim registracije,tehnicke preglede
imam cak i trecu tablicu jer vucem svoju kamp prikolicu.
Hocu uvek da platim, sve sto treba ali sto ne treba necu.
Jer ako mi propadne gumica na slavini za vodu necu da menjam celu slavinu vec samo gumicu.
Ne bih vas vise zadrzavala s ovom temom.
Samo cu reci jedno,ne kupujte nikad juga, ni novog a kamoli polovnog.
Posle svih saveta koje sam pročitao u vezi sa Jugom i kočnicama, mišljenja sam da je najbolje zameniti auto.Od kada sam pre 30 godina raskrstio sa Zastavinim automobilima više se ne bavim automehanikom.Inače pre toga sam bio više pod automobilom nego u njemu i nigde nisam kretao na put bez alata i rezervnih delova.Od kad sam počeo da vozim drugu vrstu automobila više mi nisu masne ruke i ne smrdim na naftu ili benzin.
Mozda je proslo malo vise vremena od zadnjeg posta na ovoj temi, ali moram da napisem da sam vozio Yugo, sad vozim 101 i kod mehanicara idem samo na redovne servise i nemam tih problema koje vi iznosite samo zato sto i Zastavini automobili kao i svi ostali zahtevaju paznju! Ako se redovno odrzavaju, ne iziskuju velike troskove. Ako BMW vozite tako da ulje menjate po sistemu "moze on jos 200-300 km sa ovim, pa cu kad imam para da ga promenim" kostace vas mnogo vise! Tako je i sa Zastavama!
Ljudi kazu da u Zastavu ne treba sipati neko kvalitetno ulje, vec sta nadjete! Greska! Dajte mu najbolje! Isto kao i skupljim kolima!
Kocionu tecnost treba menjati na najvise dve godine jer je higroskopna (prihvata vlagu)!
Znaci koliko ulazete, toliko i ocekujte!
Za Zastavina vozila nemam ni jednu lepu reč, jer nisam od vozača koji ne brinu o vozilu, baš naprotiv.A nagledao sam se dosta loših stvari na tim tipovima vozila jer sam aktivno radio kod prijatelja automeraničara nekih 5 godina u radionici gde su servisirana skoro isključivo vozila iz programa Zastava.Šta reći na primer za vozilo kod koga je loše cementirana bregasta osovina i bregovi se u rekordno kratkom vremenu ostružu i napravi se krug itd itd. da ne nabrajam sve gluposti i fušeraj kojih sam se nagledao.Što se mene tiče hvala meni Zastva više nikad neće biti u vlasništvu.
Za Zastavina vozila nemam ni jednu lepu reč, jer nisam od vozača koji ne brinu o vozilu, baš naprotiv.A nagledao sam se dosta loših stvari na tim tipovima vozila jer sam aktivno radio kod prijatelja automeraničara nekih 5 godina u radionici gde su servisirana skoro isključivo vozila iz programa Zastava.Šta reći na primer za vozilo kod koga je loše cementirana bregasta osovina i bregovi se u rekordno kratkom vremenu ostružu i napravi se krug itd itd. da ne nabrajam sve gluposti i fušeraj kojih sam se nagledao.Što se mene tiče hvala meni Zastva više nikad neće biti u vlasništvu.
Zastava je od '93. pravila vozila od onog sto je trenutno bilo u magacinu, pa se desavalo cak i da blok motora iz DMB-a bude ugradjen a da nije "sazreo" 8-O ! Do te godine je radjeno kako treba jer su jos imali zalihe.
Yugo "Koral 60" mi je bio '90. a 101 koji sad imam je '92. godiste i na njima sam imao problema samo sa limarima koji ne odrade posao kako treba, pa posle moram to da popravljam ja.
Za bilo kojeg stranca pri odlasku kod "majstora", prvo se ppitas koliko ce da kostaju delovi a za Zastavu ih ima svud, samo zavisi da li je ili nije "mala privreda"!
Moja iskustva sa Zastavom datiraju od 1968, a hvala Bogu ne vozim ih više od 1979 niti ću ikad više.Toliko o mojim iskustvima sa Zastavom.Što se stranih vozila i delova tiče.Vozio sam popularnu Suzu ili Opel 1300 jedanaest godina i za to vreme sam menjao dva puta disk pločice, jednom auspuh i dva puta komutator u razvodniku paljenja, kao i jednom pogonski kaiš.Cene delova su veoma pristupačne, a sve ostalo je bila zamena ulja i filtera bez štelovanja ventila, jer je OHC motor, a sem toga u menjaču se ulje ne menja nikad,sem ako nije nastalo neko oštećenje.Platina nema jer je elektronsko paljenje, a svećice su trajele preko 50.000 km.Inače sa tim autom sam prešao preko 140.000 km.Do sada sam vozilo preko 10-tak raznih modela atomobila i raznih proizvodjača, a što se tiče zastavinog programa neću voziti nikad više neki auto iz tog programa to je sigurno.
Imam jedan problem sa Yugom IN 55 - 1.1, 2008 godiste. Presao sam oko 37000 imam i plin od pocetka... na oko 11000 poceo je da STUCA kada je vruc(zagrejan motor) kada mu dam JACI gas kad polazim prvom ili kad idem polako 2 i dam mu gas on ne moze da povuce nego stuca-puca nesto, i sa cetvrtom negde u hodu kad nema snage, ali pre nego sto bi obicno kada je veci stepen prenosa...ja odem do majstora, mislio sam da je plin, on mi kaze da su svecice, i ja zamenim i ok je...Posle toga je pocelo sa stucanjem na oko 18000, i ja isto zamenim, pa na 25000, pa 30000, pa 36000, i sad sam promenio i ulje i svecice (mada sam i pre menjao ulje na 10000) i poceo je da stuca posle 300km, i onaj covek se u radnji cudi sto je to tako i kaze da svecice moraju da traju 10-15 hiljada(kupujem svecice kao i fabricke, po onom broju sa prvih svecica, super bosna...imam nove satove...)...ne znam sta da radim, i zbog cega li to zeza...jel moze neko da mi pomegne...unapred hvala
Imam jedan problem sa Yugom IN 55 - 1.1, 2008 godiste. Presao sam oko 37000 imam i plin od pocetka... na oko 11000 poceo je da STUCA kada je vruc(zagrejan motor) kada mu dam JACI gas kad polazim prvom ili kad idem polako 2 i dam mu gas on ne moze da povuce nego stuca-puca nesto, i sa cetvrtom negde u hodu kad nema snage, ali pre nego sto bi obicno kada je veci stepen prenosa...ja odem do majstora, mislio sam da je plin, on mi kaze da su svecice, i ja zamenim i ok je...Posle toga je pocelo sa stucanjem na oko 18000, i ja isto zamenim, pa na 25000, pa 30000, pa 36000, i sad sam promenio i ulje i svecice (mada sam i pre menjao ulje na 10000) i poceo je da stuca posle 300km, i onaj covek se u radnji cudi sto je to tako i kaze da svecice moraju da traju 10-15 hiljada(kupujem svecice kao i fabricke, po onom broju sa prvih svecica, super bosna...imam nove satove...)...ne znam sta da radim, i zbog cega li to zeza...jel moze neko da mi pomegne...unapred hvala
Odavno sam imao takav problem, sad ne mora da znaci da je isto kod tebe ali mozes probati.
Imao sam srecu da je moj brat imao bas isti auto, i ja sam jednostavno skidao sa njegovog redom ... kablove, svecice, razvodnu kapu .... elektroniku i na kraju se ispostavilo da je bila razvodna ruka u pitanju.
Ni dan danas mi nije jasno kako je ruka mogla da izazove takav specifican kvar ali ona je bila krivac i posle zamene problemi su magicno nestali.
Bas mi je jedan decko odgovorio na drugom portalu pogledam kablove i razvodnu kapu...moracu da probam...Hvala
Bas mi je jedan decko odgovorio na drugom portalu pogledam kablove i razvodnu kapu...moracu da probam...Hvala
Razvodna kapa i razvodna ruka nije isto, evo ispod kako izgleda razvodna ruka koju bi trebao zameniti.
Mogu biti kociona klesta ili cilindar,a mozda su se istrosile i pakne.Nova klesta su oko 5200 dinara,cilindar uglavnom moze i da se razradi a pakne nisu skupe.Naravno,plus cena rada.