Zimske gume
Dvoumljenje kupiti ili ne zimske gume, potpuno je opravdano. Razlog tome je što gume koje ste nameravali kupiti nisu dobre za celu zimu, već samo za snežni period. Možda bi ih i zato bilo bolje nazvati snežim gumama.
Naše navode opravdaćemo rezultatima uporednih merenja zimskih, letnjih i celogodišnjih guma. Ove poslednje trebalo bi biti uspešna kombinacija prvih dveju i zadovoljavati sve uslove na putevima.
Testiranjem na suvim putevima u prvi plan izbile su loše osobine zimskih guma. Njihov dublji profil povećava otpor kotrljanja i osetno doprinosti povećanju vibracija. Ukupna dodirna površina podloge manja je kod zimskih nego kod letnjih guma, a to za rezultat ima veće proklizavanje u zavoju i dužim putem kočenja.
Merenja na mokrim putevima išla su opet u prilog letnjim gumama. Njima se i pri većim brzinama moglo uspešno upravljati automobilom. Zimske gume, sa svojim profilima, rađenim za lakšu vožnju po snegu a ne kiši, počele su ranije glisirati. Vozeći 70 km/h golf se zimskim gumama zaustavio se nakon 35 m kočenja a to je bilo 5 m više od kočenja letnjih guma. Mogli bismo zaključiti da je po kiši bolje voziti letnje gume, bilo zimi ili leti.
Ono što se zimskim gumama mora priznati jeste vožnja po snegu. Na takvim putevima one imaju u proseku 20 posto više vučne snage od letnih i omogućavaju mnogo sigurniju vožnju i zaustavljanje. Pobornici letnjih guma tu će istaći prednost lanaca kojih su karakteristike, u takvim uslovima još bolje. Najbolja kombinacija za vožnju po snegu sa lancima na pogonskim točkovima. Vučna sila pri proklizavanju od 55 % veća je 0.4 puta (40%) od vučne moći zimskih guma.
Ja mogu da kazem iz licnog iskustva da zimske gume ne nose dzabe taj naziv. Pre par dana uzeo dve Wintere za golfica i nemam zamerki. Ali najvazniji faktor je naravno ljudski, jer ako neko tesko dize nogu sa gasa siguran sam da mu je slaba vajda od zimskih(letnjih) guma. Ja sam se ovih par dana po Beogradu nagledao takvih debila za volanom da nisam mogao da poverujem, cak i profesionalaca koji se pri skretanju okrenu za 360(taksisti, bus "drajveri"). I naravno na ledu su slabe sanse da se nesto uradi...
Pamet u glavu i nezno po gasu