Imam namjeru napraviti vakum pumpu za zrak , pri tome da koristim kompresor od frižidera ...
Jeli neko to radio i kako to detaljno ide ?
Na stoku imam frižider ( Ispravan ) , macolu i vjerovatno šarafciger , brifer ... , a imam i dobru volju .
Kako napraviti vakuum pumpu
Hvala na pomoci !
Preciznije ...
Radi se o vakumiranju zraka iz prostora gdje se vrši lameliranje poliesterom.
Gledao sam uputstva na Y.T. pa kako imam na stanju Zubarski kompresor , jedan onaj mali hobi od 30l i taj motor , tacnije frižider. Pa da probamo i to čudo !
Dakle ...
Postupci lameliranja , opciono suvo i mokro ...
Sve ovo pricam ( odnosno prepricavam ) po uputstvima Dalibora .
Ali ja bih da to probam uzivo !
Pa da vidim šta ispadne
PS
Taj sjekac koji si pomenuo , jel misliš na onaj sa tockicima , kao mikrometar!?
da takav je na pomicnom djelu ima dva tockica koji pritiskaju cjev na fiksnom djelu je noz za sjecenje cjevi. samo pazi ako ti je ispravan frizider kad pocnes da sjeces mora da izadje freon da te ne uplasi radi mirisa i sl.
Hvala za informacije ..
Pozdrav za Skopje !
Upavo sam sada i ja skinuo jedan motor od flizidera.Sve sam ovo ustanovio ,ali javio se jedan problemcic.Crevo kroz koje moze da iscuri ulje sam skratio do one resetke ili kako se vec zove iza flizidera.I nisam siguran ali cini mi se da sma ga malcice prekratio.Kada ukljucim motor malo izbacuje ulje,slinine mnogo,ali slini.E sada pitao bih sledece.Da li mogu da zatvorim to crevo skroz?Da li ce to ostetiti motor?I jos jedno sam primetio.Kada sam skidao motor jedno crevo je bilo zatvoreno od tri koliko ih ima..Na jedno aluminijmsko,ono mi je ispalo najduze,ne izlazi nista.Na to gde izlazi i ulje ,normalno struji vazduh.Ali nema onog koje pravi vakum .E onda sam ja presekao to zavareno ispod vara i pri ukljucivanju je pravilo vakum.Ali se malo jace cuo rad motora.Jace nego kada je bilo zavareno.Tu bi postavio pitanje.Da li je to normalno?I jos jedno pitaje,nadam se da nije suvise.Koliko bi otprilike mogao da napravi jak vakum ovaj motoric?Znaci otprilike.Meni naime treba taj vakum za inpregnaciju drveta(mislim na manje komade).Tu netreba neki jak vakum.Unapred hvala i pozdrav
azlatko .ja saam sa tim motorom pravio kompresor za airbrush i nabija do 5-6 atmosfera ,tako da mislim da bi toliko trebao da ide i u vakum .Jos bi ti bolje bilo za to sto hoces da radis da nades kompresor od klima uredaja ,ja sam sa njim pravio posudu za stabilizaciju drveta .Ako te zanima sta u vezi toga ,pitaj , pozdrav
Ta cev koja ti je bila zatvorena je servisna kroz nju se puni freon.Inace ona je usisna i moze se koristiti za vakuum.Tanja cev je potisna.Ti na tom kompresoru imas dve usisne,pa bilo koju mozes koristi za vakuum.
Nema vakuuma od minus 3,5,8 B....vakuum je minus 1-dna atmosfera i to je to!....Price da neko ima 5 puta nicega zvuce bas ovako kako zvuce...Kompresori iz frizidera su bolji za kompresiju vazduha nego za vakumiranje.Posotoje pumpe za vakumiranje ako neko hoce nesto ozbiljno....
Svi kompresori koji se koriste na kućnim frižiderima su klipnii bez kompresionih karika, znači da samo ulje omogućava zaptivnost između klipa i cilindra. Nema odstranjivanja ulja iz fluidu koji kruži u rashladnom sistemu! Ulje kruži zajedno sa freonom tj biva usisano zajedno sa freonom i potisnuto u sistem (on je kružni, zatvoren) i ponovo se vraća u kompresor. Onog momenta kad pritisak na usisnom delu kompresora padne ispod jednog bara, količina isisanog ulja se povećava i biva ubačena u cevni sistem. Pošto tada prestaje kruženje freona ili u ovom slušaju vazduha, kompresor će da ostane bez potrebne količine ulja u nekom doglednom vremenu i sasvim sigurno dolazi do "zaribavanja". To može da potraje i neko duže vreme sve zavisi od dužine rada i temperature na kojoj kompresor rad ali je i neizbežno. Pritisak koji takav kompresor može da ostvari je i do 40 bara, provereno... Znači, može da se kkoristi kao vakuum pumpa. Postoje tri priključka od kojih su dva usisna (jedan zatvoriti) i jedan potisni koji je uvek manjeg prečnika. Podpritisak neće biti baš zavidno nizak (do nekih 250 - 300 milibara) ali će sigurno zadovoljiti.
Pozdrav svima .Ta malo izdalje sam pratio kako lepo divanite ali eto moram nesto pitati elpispale-ta koliku zapreminu planiras vakumirati dali upste kvariti frizider praviti stetu.,Ako je vec demontiran razlikovati prikljucke kompresora nije komplikovano.Ako je ostao izvod za punjenje blindiran proveri kako si povezo napajanje i obavezno uzemljenje dali je na mestu.Ukljuci na mrezu ako je kreno, palcem zatvori tanji izvod iz kompresora drzi koliko mozes dugo ako pocne da ispusta pritisak ispod prsta raduj se jer to znaci da kompresor jos dobro radi .Drugi prikljucak je usisni koji tebi treba i kapacitet mu je jednak usisa - potisa ,sta uvuce to i izduva neostavlja nista unutar sebe ili dodaje od zapremine.Vakuum je u beskonacnoj vasioni 1 0 0 0
milibara naravno ili - 1 bar ne mozes dalje to je ustvari nula ako se skloni barometarski spoljni pritisak.Ako vam kompresor samo" slini "kako neko rece taj nije upotrebljiv ,nema kompresije. pozz
imam stari frizider koji ne koristim pa bih hteo da pokusam da napravim vakum pumpu za klime.Da li mogu saznati na koji nacin to uraditi?
Predpostavljam da se baviš ugradnjom klima uređaja čim je namena sprave za koju tražiš informacije, te vrste. Ako znamo da je na našoj tački planete pritisak 1.013 mB ili ti prostije rečeno nula, nadpritisak može da bude do u beskonačnost (skoro), ali podpritisak može biti samo minus jedan iliti apsolutna nula podpritiska. Niko još nije uspeo da postigne tu apsolutnu vrednost. Blizu su, međutim nedostižno.
Taj kompresor koji ti hoćeč da upotrbiš može da ostvari -0.25 do -0.3 bara što je nedovoljan vakum za izbacivanje gasova i eventualne vlage iz sistema iako može da posluži. Vakuum pumpe koje se koriste za pražnjenje sistema za komercijalne uređaje su rotacione i mogu biti jednostepene, dvostepene itd.. i mogu da ostvare i podpritisak manji od -0.5 bara što zadovoljava. Najbitnije je izbaciti vlagu koja čini čuda na kompresoru, učestvuje u razgradnji ulja i štošta još. Na usisu, (čitaj gornje postove, praktična izvedba) moraš imati elektro-magnetni ventil koji će da spreči povrat vazduha u vakumirani siste u slučaju da ti kompresor stane. U suprotnom si "nagrajsao".
Ja sam mislio kako doslovce napraviti vakum pumpu od motora za frizider?
Nece ti niko to tako reci .Svi smo mi pocheli sa kompresorima ,to je istina ,ali smo kupili nov ili bar da je shto ispravniji (kompresiono ) i da je vece snage od kompresora za frizider kome je usput dusha izvuchena.Nije tajna da dosta SAM -majstora zavrshe klimu bez vakumiranja ,zabadava bi ja sad tupio i objashnjavo da to nije dobro kada ce se javiti ljudi kojima su namontirane tako klime sa prichom da rade" besprekorno "da vakum pumpu su izmislili majstori da maznu lovu i sl. Kad kazem mi koji smo pocheli sa kompresorima ,mislim na frigo mehanichare i mada je montaza klima uredjaja,monterski poso , ne bih se slozio da to mogu da rade i vodo instalateri i zidari i banderashi i ostali .,Bez uvrede poshtujem svaku struku ali bi trebalo poshtovati i nashu.
Letece fantom firme koje prijave rad tri meseca sa kadrom kojii usput nema veze sa strukom, pokupe poslove nizom cenom prodje sezona i zatvaraj firmu !?Sad cete josh i komp. od frizidera da nosite.Moj savet ti je da najbolje ponesesh ceo frizider na lice mesta " doslovce ".
Izvinjavam se moderatorima ,ali ovo izlazi iz okvira sam svoj majstor ,ovo bi spalo u komercijalne svrhe jer bi da bude i drugima majstor. pozz
Ja sam LEPO pitao ko hoce ,moze i zna da mi da odgovor kako napraviti vakum pumpu od motora za frizider a Vi gospodine ,,cool men,, slobodno mozete da nosite i sada ceo frizider na ledjima kada ste usposno savladali <
Najjednostavnije na usisnu cev stavis prikljucak (ventil) kao sto je servisni na klimi.U prodavnici kosta oko 100 dinara.Mozes da nadogradis pa da stavis i vakuum metar,ali to vec iziskuje vise para i posla.Ako sam ti pomogao drago mi je.Pozdrav
I bre sto mucite coveka nije valjda da niko nema sliku pravljene pumpe za ispitvanje gasnih instalacija , posto nece niko moracu kolko vidim ja .
Od relativno dobrog kopresora moz da se napravi takva pumpa a evo i slika .
Na usis i izduv kompresora moras hartletovati muske zavrsetke na koji se zavrcu holenderi creva koje opet zavrces u set satova , na ovoj mojoj masini je Refco set .
O ostalim detaljima moz ovde da vidis http://www.klimauredjaji.com/montaza.do.
Ja inace ovu pumpu koristim za sve i svasta a najmanje za montazu klima uredjaja , jer taj posao mrzim .....
Izvini,sta povezujes na potisnu cev?
Ovako izgleda moja vakuum pumpa- rucni rad.
Ipak ima dobrih ljudi koji hoce da pomognu zasto uopste i postoji forum -valjda radi razmene znanja i iskustva-( po mom skromnom misljenju)Hvala ninoslavu023 kao i tenzoru.Mislim da je dovoljno za pocetak!
Sta god da zatreba tu sam.Pozz
Cool men,
imaš moje, kako bi to sad moderno reklj, "lajkovanje". Prestao sam da ugrađujem klime baš iz tih razloga koje si naveo. Alat tekućih montažera klima uređaja se sastoji od kompleta vilasto-okastih ključeva, komplet inbusa, komplet šrafcigera, jedna manja "hiltika", par krunastih šolja i sve se to može kupiti kod kineza za sitne pare. Aluminijumske merdevine su najskuplja investicija.
Ali, naš kolega je tražio praktičan savet kako da napravi priručnu vakuum pumpu pa ću mu to i objasniti.
Kad pogledaš kompresor sa prednje strane, tamo gde je nalepnica sa karakteristikama, videćeš tri cevna priključka. Dva su većeg prečnika, obično su Ø 6 mm ili je jedan Ø 6 a drugi Ø 8 mm. Treći potisni je po pravilu Ø 5.
Jedan od usisnih, ako su oba Ø 6 blindiraj nije bitno koji, ako imaš jedan Ø 8 njega blindiraj.
Na drugi nalemi ventil koji možeš da kupiš u prodavnici frigo opreme, sličan je ventilu na gumama automobila ali je drugih dimenzija koje odgovaraju crevima koja se koriste u rashladnoj tehnici.
Kupi dva takva creva da bi između njih mogao da postaviš manometar sa kojim kontrolišeš podpritisak koji pumpa ostvaruje.
Na kompresoru postavi elektromagnetni ventil (nekako ga mehanički prikači da ne landara okolo). Usis kompresora veži na jedan kraj ventila Strelica na ventilu ti kaže koji je smer, smer je prema kompresoru) a na drugi kraj ventila prikači crevo.
Ventil MORAŠ vezati električno preko bimetalnog izlaza koji napaja kompresor. U slučaju da se kompresor pregreje ili dođe do nestanka struje, kompresor će se isključiti i teško će krenuti par minuta što dovodi do povrata vazduha u vakuumirani sistem. Onda imaš mnogo veliki problem...
Izmeri razmake između gumenih oslonaca na kompresoru i napravi nosač kojim ga možeš učvrstiti sa četiri vijka. Nosač neka ima rukohvat u obliku kišobrana iznad tako da ga možeš lako prenositi. Ofarbaj ga nekom jarkom bojom, kompresor je crn. Između strujnog priključka i kompresora postavi neki prekidač da nemoraš gasiti čupajući viljušku iz utičnice.
Posle farbanja kompresora (kupiš crni sprej) nalepi vinjetu na kojoj piše da je Made in Germany, Pat. Reg. No xxxxxx (svi padaju na to, ko koristi kineske proizvode, hhheeehhe).
Kad si to kompletirao imaš vakuum spravu...
Popneš se na merdevine posle postavljanja erkondišna, priključiš crevo i počinješ da vakumiraš nekih deset do petnaest minuta dok nepopiješ kafu sa gazdom. Objasni mu da trendovi u toj tehnici kao i u elektrotehnici streme u pravcu smanjenja gabarita same servisne opreme. (Naročito naglasi da je to hergestelt in Deutchland).
Kad si zaključio da je šali došao kraj, desnom rukom čvrsto prihvati crevo pritisnuto na priključak erkondišna, levom odvrni maticu i naglo povuci da ti vazduh ne uđe u vakumirani sistem.
Odvrni kineskim inbusom vijak najpre na manjem ventilu pa kad prestane šištanje, onda i na velikom, skroz do kraja i jedan i drugi.
Traži od gazde da tri donese u jednom loncu sapunice za pranje posuđa, samo neka pena bude bogata i proveri spojeve na spoljnoj jedinici koje si zavrtao. Ako nema mehurića, ti si Hadžija...
Sedi sa gazdom, popij pivu i traži svoju zasluženu nagradu.
Ako ima mehurića... Pritegni još jednom, ionako ćeš doći za par dana...
Ako dolaziš za par dana... Huh... Ponesi bocu od 13.6 kg odgovarajućeg freona i objasni gazdi da je „Matsushita“ na tom modelu napravila katastrofalnu grešku i da sve prodate primerke povlače na reanimaciju ali to kod nas nemože zbog pomanjkanja servisne mreže. Količinu freona koju ćeš ubaciti izmeri odokativno tj. na sluh. Čim kompresor snizi ton prekini sa dodavanje, odspoji crevo pa malo ispusti da dobije malo veseliji zvuk.
Ili si na poslovnom putovanju u Indoneziji pa trenutno nemožeš doći...
Eto referata što bi rek’o „Zmaj od Šipova“ u kratkim crtama, ako sam pomog’o osevapilo se.
Pozdrav
@Ninoslav023
Kao sto sam vec napisao ja tu pumpu ne koristim samo za klima uredjaje , meni cesto zatreba podpritisak a i nadpritisak za provere kojekakvih sistema , a set manometara i ventila na njjima mi omogucava raznorazne provere koje mi zatrebaju .
@ firizideran svaka cast na objasnjenju za proveru spojeva sapunicom i cupanje creva da ne udje vazduh ..... A pogotovo za dodavanje freina na sluh
Jedino si zaboravio da napomenes da su oznake freoba izmislili trgovci i da se gasovi medjusobno mogu mesati , na kraju krajeva freon je freon , zar ne ??
Thank you!
@Ninoslav023
Jedino si zaboravio da napomenes da su oznake freoba izmislili trgovci i da se gasovi medjusobno mogu mesati , na kraju krajeva freon je freon , zar ne ??
Freone Nemožeš da mešaš, ti si pobrkao lončiće...
Na svakom kompresoru piše jasno istaknuto sa kojim freonom operiše. Ukoliko si upotrebio drugi freon, kapacitet kompresora se drastično menja ili čak neće moći ni da krene posle prvog stajanja. Freon R-502 nemožeš upotrebiti u instalaciji koja koristi freon R-22. Pritisci jednog i drugog freona su dijametralno različiti. Ulja koja se koriste za jedan i drugi freon nisu ni slična. Snage kompresora (električne) su različite. Ekspanzioni ventili su dimenzionisani prema freonu kao i kompresori, svaka greška se skupo plaća.
Pokušaj da ubaciš u bilo koji sistem freon R-600 osim u onaj koji je predviđen za njega. Imaćeš veselje. To je vrsta propana... Freon je naziv za rashladne fluide a da su slični, o tome nemoj ni da razmišljaš.
Iso kao da u dizel mašinu sipaš benzin. R-600 gori i vrlo je eksplozivan.
A ovde je samo za neke dozvoljeno da budu sarkasticni i ironicni .....
Ja sam se samo nadovezao na tvoj post i to ironicno .....
A i kad me citiras , citiraj me ispravno .....
"..al, u ruci Mandushica Vuka svaka pushka pushka ubojita.",tako i svaki rashladni gas u rukama "pravog majstora " , je explozivan.
R 600 jeste propan i uveden je radi eliminacije hlorni freona i to je ono shto ti @tenzor pokushava reci @friziDeran.Zbog globalnog zagrevanja koje je odraz prirodnih ciklusa ,neko se setio da iskoristi i unovchi pa je samo prelepio etikete .Freoni se meshaju i tako se dobijaju potrebne tachke isparenja.Za odredjene grupe je propisano namensko ulje.Za razlichita isparenja su potrebne i snage pogona , i debljina plashta ( zida ) kompresora da bi mogle da savladaju potrebna opterecenja.Ne preporuchujem ali iz lichnog iskustva uredjajie sa R600 smo u vreme kada ga nije bilo u prodaji zamenjivali sa R12 u to vreme stim shto se obavezno menja filter i ulje.Sad bi takva zamena mogla biti uradjena sa R 506 ili R134 tako je tada moralo a uredjaji josh uvek rade bez problema.
"hadzija " imali bi o cemu da prichamo jer i ti spadash u grupu iz gornjeg posta.Pa chemu ti sluze " satovi "ako cesh na sluh puniti sistem.Postavi temu pa cemo diskutovati !Zahvaljujem na lajku
@tenzore ,vidjali smo i tebe na klimama ,ali tebi je oproshteno jer spadash u grupu majstora koji " umu ":h
Ja sam mislio kako doslovce napraviti vakum pumpu od motora za frizider?
Doslovce nikako, barem da bi bila upotrebljiva. Neupotrebljivu možeš!
Da bi instalacija frižidera ili klima uređaja bila ispravna treba ostatak vlage u sistemu da je manji od 10 ppm (parts per milion) tj. 10 molekula vodene pare na milion molekula drugih plinova.
Da bi se to postiglo potrebno je postići i održavati vakuum manji od 1000 mikrona živinog stupca tj 1,33 mBar apsolutnog tlaka
http://i55.tinypic.com/2hi76sk.jpg
Kompresori za frižider i klima uređaj mogu postići, u najboljem slučaju 300mBar apsolutnog tlaka što je 300 puta lošije od potrebnog.
Stoga, takva vakuum pumpa bi imala nikakav efekt tj ne bi radila posao kojii treba i predstavljala bi bacanje novaca i vremena.
Nema drugog rješenja osim kupnje gotove dvostepene vakuum pumpe namjenjene vakuumiranju freonskih instalacija.
Oni koji "vakuumiraju" sa takvim uradcima (mislim na vakuum pumpe napravljene od frižiderskih ili klima kompresora) su ignoranti ili prevaranti.
http://www.youtube.com/user/HVACRat#p/u/11/_ISUGzoiui4
http://www.youtube.com/user/HVACRat#p/u/10/hCXNL0IWb1I
http://www.youtube.com/user/HVACRat#p/u/9/qdv77SyBgKE
http://www.mediafire.com/?zmyztx5gnzm
http://fanzo.org/forum/viewtopic.php?f=117&t=18355&p=168729&hilit=vakuum...
Nike ja se apsolutno slazem s tobom .
Ali kad se sabere cena alata potrebnog za profesionalnu montazu klima onda tu dolazimo do cifre od preko 10 iljada evropskih novaca i to bez vozila . A kod nas je cena za montazu po uredjaju 40-50 e , a moze se naci i za 30 e . Onda bi dosli do cifre da treba montirati bar 200 klima uredjaja samo da se otplati alat , i to pod uslovom da nema nikakvih dodatnih troskova prilikom montaze ....
@cool men vidjali su mene ( a i moju bandu ) kako potkivamo djavola na ledu , samo je ocevidce bilo strah da pridju blize od paklenog stvora , a i kovaci poceli da me izbegavaju kad cuju za sta mi trebaju potkovice i klinci : )
A sto se tice emisije hlornih gasova i jedinjenja , tu samo treba napomenuti da jedan vulkan pod morem izbaci vecu kolicinu hlornih jedinjenja nego sto je covek do sada uspeo da napravi taman kad bi iz sve hlorne pogonske gasove odjednom pustili .
hehe,,,pa lako je to, iz frizidera izvadis motor, ne moze macolom pa ces morati uzeti krstak srafciger ili kljuceve 13 ili 10 zavisno od nacina kacenja
cijevi koje vode od frizidera do unutrasnjosti i spoljasnosti moras pazljivo odsjeci, najboljje je uzeti u prodavnici mali sjekac za cijevi, kosta oko 100 dinara, mada moze i obican bonsek da zavrsi posao.
onda da ne bi lutao ukljucis motor, koji obavezno prije skidanja i tokom rade ne bi trebalo nikako obarati na stranu ili naglavacke, da ne iscuri ulje, ukljucis u struju direktno i prstom ustanovis koja od cjevcica pravi vakuumi nju izvodis do boce, u koju ce se skupljati ono sto treba da izvlaci vakuum. boca se postavlja uspravno, tako da dobija max zapreminu a da vakuum crijevo bude van dometa onoga sto se usisava, pozeljno je da ulazni vod onoga sto usisavas bude sto nize, po mogucstvu da ide odozdo ili odozgo kroz cijev do dna, jer ce se tako sprijeciti rasprsivanje ukoliko je tecnost u pitanju.
izvode koji preostaju na motoru treba cjevcicama izvuci sto visocije, jer se desava da kompresor izbacuje i pomalo ulje, pa treba napraviti sto visociju vertikalnu cijev preko koje ce da izduvava kako bi se ulje zadrzalo na njoj i vratilo u komoru kasnije kad se motor ugasi
e sad preciznije bi mogao pomoci kad bi znao koja je namjena uredjaja
pozdrav