Pozdrav svima,
Planiram da radim prilaz za kola do garaze, hteo bih da ga odradim od najobicnije cigle, ali imam jednu dilemu, pa ako moze neka sugestija bio bih zahvalan.
Ono sto me najvise muci je, kako bi se cigla ponasala zimi?
Plasim se sta ce biti kada se cigla nakvasi i smrzne, da li ce popucati pod tezinom auta :roll: :roll: ili se nece nista desiti?
Jos jednom pozdrav i hvala unapred.
Prilaz za kola
Ako ti ovaj prilaz nije samo privremen ( na desetak godina) nemoj koristiti ciglu. Vlazna cigla se pod mrazom raspada. Posle par godina ces to vec uociti a posle pet-sest ce cigle poceti gubiti oblik cigle...Ostace kao tvrda podloga (imace funkciju) jos nekoliko godina, a posle toga ces vec imati i rupetine.
Postoje sinterovane cigle, one su mnogo jace, ali ni one nisu pravo resenje ( u Srbiji).
Najefikasnije su betonske kocke, recimo 15x15x6 cm, na stabilizirajucoj podlozi : za auto, 10-15 cm debeo sloj peska, sa malim dodatkom cementa - ja sam koristio dvanaestak delova peska i samo jedan deo cementa - cement sluzi da masu zbije i privremeno skruti, 'plastifikuje' (dok radis), a posle je ovaj sloj ipak vodopropusan.
Ove kocke se u Belgiji mogu naci u raznim 'prirodnim' bojama, a u Srbiji je to mozda malo teze, proveri?
Evo jos jedna druga opcija sa ove strane planete. Ovdje se naime jako cesto koristi "stencil". E sad sta je stencil? To je najobicniji betonski put do garaze na koji se dok je mokar beton postavi matrica u raznim oblicima pa se onda pospe specijalnom prasinom sa bojom cigle (ili nekom drugom bojom) i dobijes utisak "ciglanskog" puta do garaze. Doslovno je neunistiv ako je debljina betona odgovarajuca i ako je ugradjena odgovarajuca armatura.
Evo link na neku firmu koja to radi pa pogledaj kako izgleda. Ideja je prilicno dobra. Posto se radi o betonu ne bi trebalo da bude ikakvih problema po pitanju smrzavanja a izgleda kao ciglanski put ako izaberes pravu boju. Nema klizanja u slucaju poledice jer je ova prasina teksturna osim ako te ne poklopi led debljine vise centimetara a onda ti ni centralno grijanje u betonu ne spasava.
http://www.dectech.com.au/Files/selector.htm
Na ovaj nacin imas dugotrajno rjesenje a imas i utisak ciglom poplocanog puta.
Razmisljao sam i o stencilu. To mi je poslednje resenje.
Ciglu sam video na jednom mestu, i mnogo lepo izgleda.
Uradjen je i prilaz i sjenica. Sve od cigle. Mnogo dobro izgleda.
E sad, secam se pre desetak godina da je cale imao gomilu blokova koji su stajali jedno dve-tri zime na zemlji, i oni koji su bili u dodiru sa zemljom (stalno vukli vlagu) su poceli da se raspadaju.
Zato mi je frka i za ciglu. Ali sam razmisljao, ako se uradi dobra podloga (tucanik i pesak) mozda bi to bila dobra kombinacija koja bi stitila ciglu od vlage iz zemlje.
Inace, zivim u Dobanovcima, i vidim u mnogim dvoristima je umesto betona, cigla. To su sve stara domacinstva, ko zna kada sagradjena i cigla je ko zna kada postavljena, ali nista joj ne fali.
E sad, jedino ako je tu neka razlika u kvalitetu izmedju ove danasnje cigle, i one stare..... :tup
Moj stari zivi u Subotici a i ja sam vidjao mnogo kuca po Sremu i Backoj koji imaju po dvoristima ciglu i to onu stariju. Da li se radi o drugom kvalitetu cigle ne mogu ti reci (sto nije iskljuceno, nekada su se stvari radile mnogo bolje i svjesnije nego danas). I moj stari ima dvoriste poplocano ciglom ali nemoj zaboraviti da je cijela Subotica i dobar dio Srema i Backe pa i Banata - pjescara i svaka kisa ne ostaje dugo na povrsini. Vjerovatno da je to razlog trajnosti tih cigli, hocu reci kad i kisa padne nema vremena da se zamrzne nego se procijedi u nize slojeve zemlje prije nego led dodje. Svakako da trebas odraditi dobru podlogu i dobar drenazni sistem da se voda ne zadrzava. Ako se dobro sjecam i Dobanovci bi trebali biti na pjescari tako da mislim da ne bi trebao imati problema. Obidji starije kuce pa pogledaj i razgovaraj sa ljudima, ako imas mogucnosti otkopaj nekoliko cigli pa pogledaj koje se tajne kriju ispod njih. U svakom slucaju ti zelim - lijep prilazni put.
Podvodno, u svakom slucaju, nije. Jos sam ja kao i na malo visljem terenu od ostalih, tako da zadrzavanja vode nema.
Kao sto si rekao, dobra drenaza bi trebala da odradi posao.
Moracu malo da obidjem dvorista i da pitam stare kako su to radili.
Hvala na pomoci.
ja imam neke staze od cigle koje sam sama radila već par godina i mogu ti reći da se dobro drže. cigla je stara i preko 60 godina. samo ne ide auto po njima, ali vjerujem da bi to funkcioniralo. mislim da je najvažnija stvar napravit dobru posteljicu (podlogu).
Nisam ranije primetio ovu temu ali nije ni sad kasno za one koji imaju sličnu ideju.
Stara cigla velikog formata može se koristiti za ovakve poduhvate. Naravno traži dobru podlogo , što se tiče tereta koji će trpeti ako je to ipak kolski prilaz okreni ciglu na kant . A kada dođe zima ne boj se mraza i vlage ta cigla će to izdržati mnogo pre nego beton , Ja sam takvu ciglu vadioiz dvorišta gde je preležala bezmalo 40 godina ,kroz dvorište su prolazili sa konjskom zapregom u posleratnom periodu . Ako znamo da je neki prosečan konj težak oko 300 kg a kada on hoda stoji na dve noge površina potkovica je značajno manja od površine tvoje četiri gume na autu , a kada smo povadili cigle tek po neka je bila naprsla na pola. Znači moj ti je predlog radi slobodno samo nađi staru dobro pečenu ciglu. :bye2
Nije kasno, nije.
Najvise bih i voleo naci tu staru ciglu, ali nikako da nadjem neku da iole pristojno izgleda.
U svakom slucaju, iskopao sam prilaz i nasuo tucanik. Taman preko zime da slegne, pa na prolece da radim dalje. Do tada cu valjda naci nesto da valja.
Moj kolega je letos rasturao dvorište stare kuće vadili smo takve cigle i liferovali da deponiju Pančevačku , razgrabili oni što im treba . Pazi cigla mora da je dvaput pečena , primetio sam da po neka ima pečat sa nekim velikim slovima ili su to rimski brojevi .
Kada kreneš da radiš preko tucanika obavezno stavi sitan pesak , i dobro ga sabi . Ciglu možeš šarati kao parket (mađarska šara) ili jednostavno kao da zidaš zid .
Nadam se da ćeš češće da nas posećuješ i da razmenjuješ sa nama ideje i znanje.
Apsolutno se slažem sa Ratkovim predlogom da ne odustaneš od ideje da prilaz odradiš sa ciglom. U mojoj Subotici i po stotinu godina stoji cigla na trotoarima i sl.
Jedino čega moraš biti svestan je da nećeš imati idealno ravnu površinu, ali sa druge strane nećeš ni ubiti prirodu u dvorištu sivim i mrtvim betonom.
Ma beton je zadnje ako nemaš drugu soluciju.
Odustati necu sigurno. Bitno mi je da sam nasuo tucanik, sad i ne moram da zurim, taman da iskrsne neka kvalitetna cigla.
Nego me zbunjuje, sto sam video u Gavrila Principa, ima neka "spomen kuca" (nisam siguran cija je), i tu su dvoriste uradili sa ciglom. I to koliko vidim, ova standardna dimenzija. Ubetonirali su je, i to stoji kako stoji.
Ne idu kola preko toga, ali prezivljava zime i mrazove.
Sigurno je kuća pod nekom zaštitom kao kulturni spomenik , pa su hteli da zadrže autentičnost , ali su nabi izvođači misleli da na ovaj način da malo ojačaju . Greška , sada će voda da zalazi između cigle i betona i erozija će odraditi svoje samo je pitanje vremena. Preko te tvoje šljake stavi kako sam već napisao pesak pa pojedinačno ređajući svaku siglu lepo je utopi (ušuškaj) sa pekom , jako je bitan ovde efekat drenaže da se voda ne zadržava na cigli da može kroz te" fugne "(sojevi dve cigle ) da odlazi. :eek:
Masinska cigla, koja se moze naci na ciglanama i stovaristima se raspada na mrazu jer se proizvodi od polusuve zemlje koju masina uvija.
Kasnije voda ulazi i pri mrazu cigla se isto tako odvija. Postoji rucno radjena cigla ili terracotta plocice koje se proizvode na sasvim drugi nacin i kojima mraz ne moze nista.
Poplocavanje moze da se radi ciglom, treba uzeti klinker opeku (narodski receno prepecenu ciglu) ako auto treba da prolazi onda mora da se uradi sljuncani tampon min debljine 30cm, onda uraditi ravnajuci sloj od peska rubove (ivice) postaviti opeku na kant na betonskoj podlozi , takva staza ce trajati kao i betonska .
pozdrav
Marko
hm, ja to nikada nigde nisam videla, pa prema tome mislim da nije dobro resenje. cigla je meka, krunice se, ne znam...ja je ne bih upotrebila u te svrhe.