Akumulacija je pozeljna cak i odlicna u kombinaciji sa kotlom na pelet. Ja samo ne volim te kombinovane akumulatore sa bojlerom za toplu vodu.
A gorionik moze da se podesi i na manju snagu od nazivne snage za na primer ferroli P7 od 10 KW. Podesavanjem vremena doziranja, intervala i kolicine primarnog i sekundarnog vazduha.
Minimalna snaga koju sam ja uspeo da izvucem je 5KW/h (uz dozvoljene granice O2 CO i CO2). Na primer u prvoj snazi doziranje je 1.2 sec...interval 15 s i to je to. Ako je kvalitetan pelet bez prasine i slicno...radi odlicno. Vec ako se pojavi prasina ili dosta sitan pelet, transporter ne ubaci skoro nista za tako kratak vremenski period. Mislim moze da se poveca i interval na 20 s pa se doziranje u prvoj snazi poveca na 1.7 s. Sve zavisi kakav je pelet. Ako je "brzo goreci" onda mora i interval da se smanji. Sve zavisi. Ja sam cak uspeo i P7 da navucem na teoretskih 42KW ali pelet je bio bas dobar.
Dosta sabijen i imao je oko 20% mekog drveta. Lako se podpaljivao. A za 60s rada transportera izbaci i 420g.
Sve u svemu..dosta zavisi i od peleta i od samog podesavaja gorionika. Eto ja nikad nisam probao na Ferroliju kostice od visnje. Ali sam probao neke mesavine agro peleta. Radi ali mora cesto da se cisti gorionik.
Grejanje na pelet
5 kW na Ferroliju je rezultat za divljenje. Koje konkretne vrednosti kiseonika, ugljen-monoksida i dioksida ste ostvarili?
Vrednost O2 je do 12 %. Po emisionoj klasi 5 bi trebalo da bude maximalno 13 %.
Sad me nemoj drzati za rec, ne cuvam isecke, ali vrednost CO je do 10% mozda 11%
A vrednosti CO2 250- 400 ppm
Napominjem da sam to postigao na novom kotlu. Nije radio ni na jedno drugo gorivo. To su mi neke referentne vrednosti koje pokusavam da dobijem. I to vecinom merim na kotlovima koji su novi. Posle 1h rada izvrsim merenje a najbolje se pokazalo posle dan dva. Valjda dok sve ogori u kotlu. Skupljaju se pare za noviji uredjaj ali...i ovako ne mozes da naplatis montazu.
Pojavili se decaci koji "pustaju" gorionik za 40 - 50 evra.
Mogu ti reci na primer vrednosti parametara za doziranje
Nasao sam izvestaj od prosle godine pa evo prepisujem parametre podesavanja
Izvrsene neke izmene na samom gorioniku (tajne velikih majstora)
Evo ovako prosecna vrednost doziranja u 60s je bila oko 300g
pa onda je pomeren interval na 17 s (sa fabrickih 15 i to je t07)
Pelet je Swiss Eco pellet
Pocetno punjenje (t04) je 9 = 36 s = 180 g
Ventilator pri potpali (t03) - 45
Ventilator 1 : 37 (t08)
Snaga 1 - 5 kw : 10 (t09)
Ventilator 2 : 40 (t10)
Snaga 2 - 7 kw : 14 (t11)
Ventilator 3 : 48 (t12)
Snaga 3 - 10 kw : 20 (t13)
Ventilator 4 : 58 (t14)
Snaga 4 - 15 kw : 30 (t15)
Ventilator 5 : 64 (t16)
Snaga 5 - 20 kw : 40 (t17)
Podesena snaga gorionika je na 15 KW
Kotao je Radijator Kraljevo K18, dimnjaca otvorena na MAX...regulacija preko sobnog termostata sa podesenom modulacijom. Greje se nekih 100 m2 prosecno izolovane prizemne kuce.
Potrosnja za ovu zimu je bila 3t.
Pretpostavljam da je ta "tajna velikih majstora" nešto sa rešetkom. Ne?
Nije nista modifikovano kod resetke (pepeljare). Modifikacija se odnosi na jedan savet koji si mi dao pre ne znam koliko vremena. Poslacu ti na pp tacno sve sta sam uradio.
Ovo sa Ferroli gorionikom - svaka čast: Ferroli nije mogao da dobije bolju reklamu. Istina, svaki na kome sam do sada radio imao je softversko ograničenje minimalne doze u toku rada na 20 (dve sekunde), tako da sa pauzom od 20 sekundi (nešto ispod) 10 kW je najmanje što sam mogao da dobijem. Sad vidim da ima elektronika bez te blokade, što je dobra vest.
O onom dimenzionisanju i uparivanju kotla i gorionika mišljenje jesam izneo.
E to je ona veeelika tajna majstora. Tek novije serije imaju mogucnost spustanja ispod 20 i iznad 100. Od sledece godine krece nova verzija Ferroli gorionika sa drugacijom automatikom i normalnim displejem i komandama koje nisu za na cackalicu
Moze li na CM gorioniku CPPL 20-35KW da se smanji snaga ispod 20kw?
Posto definitivno radim akumulacioni bojler od 1000l zanima me koja elektronika regulise cirkulaciju tople vode u sistemu a koja paljenje gorionika i dogrevanje vode?
Dali ima potrebe stavljati pumpu koja ce da pumpa toplu vodu po kupatilima, posto CM bojler ima bojler u bojleru?
Koji pelet od navedenih uzeti
Zelena Drina Bajina Basta 165e
Boljevac BioEnergy Point 190e
Koviljaca SWISSECO PELLET 160e
Najmanje što sam ja uspeo da dobijem je, dal' 12, dal' 14 kW, ne sećam se koliko tačno beše, baš na kombinaciji koju vi imate. Za manju snagu mora da se promeni komora za sagorevanje i rešetka. Međutim, budući da definitivno ugrađujete i akumulator toplote, redukovanje snage nije ni potrebno: postavite ga da radi na fabrikoj najmanjoj snazi i to je to, s tim da ventilator mora da se podesi spram vašeg dimjaka.
Dogrevanjem vode u akumulatoru toplote, paljenjem i gašenjem gorionika rukovodi eolektronika koju imate na kotlu s tim da vam je potreban i trokraki termostatski mešni ventil, na primer Laddomat 21 ili Esbe LTC 141/171, odnosno Esbe ACC30 elektro-pogon za trokraki mešni ventil, ili pak TrmRglt, kad najzad bude bio proizveden.
Za kontrolu temperature vode u sistemu neophodan vam je (opet) trokraki mešni ventil koji možete da podešavate ručno ili nekom kontrolerom kojih ima svakoraznih, a jedan od njih je (opet) TrmRglt, kao što rekoh - kad jedared bude bio proizveden.
Pumpa za sanitarnu vodu nije neophodna, s tim da razvod bude napravljen tako da omogućava prirodnu cirkulaciju. U svakom slučaju mora da postoji (i) povratni vod.
Od nabrojanih peleta, onaj koji je najjeftiniji fcco kuća, taj je najbolji.
@ boree @ grejac @ zmajdin
Kada bi ste uzimali kotao i gorionik sta bi ste odabrali i zbog cega?
Naravno da toga ima kupiti u Srbiji.
Mozda na kraju i ne bude CM.
Ako je "sad i odmah", uzeo bih Thermoflux 25 kW: ima lep raspon snage koji može i da se poveća, a za "ne daj Bože" može da radi i na drva, nije (pre)skup i tako to.
Ferroli (jeftin , solidna softver, hardver onako)
B Max Elmec (Dobar gorionik, dosta prostora za stelovanje, dobar sofver, hardver jos neispitan)
Mozda cak i EcoPell,a li nisam ga licno testirao pa ne znam. Hvale ga dosta
B Max Elmec!? Moja iskustva su upravo suprotna!
Ne znam koju verziju. Imas onaj home koji je tezak krs. Ja sam radio sa verzijom do 50 Kw.Problem je sto je vece snage. Jedino to. Nikakvih problema nisam imao. Do duse samo 4 gorionika. Sada je prosao test od 10 000h direkt kod uvoznika. Ja opet po licnom islustvu.
Šta znači "prošao test od 10.000 sati"?
Ne znam...veruj mi. U ponedeljak idem i PMN. Tamo je u laboratoriji radio 10 000h. Njihovi inzinjeri su vrsili ispitivanje. Ja sam uradio 4 kotlarnice sa B Max gorionicima jos dok ih je megal radio. Znam za sigurno da su dobri, jer se stvarno pokazao kao dobar. Cak sta vise jedan od njijh koristi i ljusku od lesnika...pa kad potrosi ljusku prelazi na drveni pelet.
Jedinu manu sto sam ja licno video su kontakti za kablove koji su jako osetljivi na mehanicke uticaje. Hoce da popucaju. Ostalo, transporter je jaci nego kod ferrolija. Unutrasnji transporter je jako dobro odradjen. 3 sezone npr nije menjan upaljac. Nije osetljiv kada se promeni proizvodjac i serija peleta. Opet ima mogucnosti za fino stelovanje ventilatora, doziranja...vreme rada transportera I i II. Modulacija....po meni je ok prica pogotovo za kotlove vece snage. Najmanji je raspona od 35 - 50 Kw mislim. Rade se cak u serijama do 300 KW sto je ok. Ko je na primer imao kotao od 80 Kw nije imao neki izbor. Morao je da kupi ceo kotao. Ima mogucnost nadogradnje GSM, BT modula
Eh sada nikako se nisam susretao sa Ecopell ali sa svima kojima sam razgovarao...kazu da je gorionik odlican. I mehanika i elektronika. Softver posebno.
@marko.m86 :
Kad bi opet uzimao kotao verovatno bi opet uzeo isto ovaj što sad imam , zašto ? Pa toliko mogu da se "ispružim" trenutno , jeftino a dosta dobro iako pojedinci pljuju i kažu svašta i onda hvale nešto što je 50+% skuplje , više troši i ima nedostatke .Da mi se novčanik ugoji mooožda bi razmislio o nekim drugim proizvođačima al za sad ovako. Ti ako želiš da ti ostane mogućnost da ložiš na čvrsto gorivo (mada ne vidim razlog tome jer ko pređe na pelet teeeeško da će se vratiti na "smrdljiva" goriva) uzmi takav kotao + gorionik , npr nešto od gore navedenog a ima tu još proizvođača gorionika . Da sam na tvom mestu uzeo bih integrisani kotao a rezervoar izbacio , opet zašto ? Pa integrisani ima veće iskorištenje , više opcija podešavanja, manje mesta zauzima , lepše je za oko ... a rezervoar bi samo zato izbacio jer je moje mišljenje (reko moje mišljenje) da u nekim situacijama ne da pomaže nego odmaže kao npr ove zime ,kako ? Uzmimo npr kod moje sestre CM set koji si hteo da ugradiš , gorionik radi non-stop na max zadatoj snazi da bi zagrejao kotao tj rezervoar , to je dobro kad je zima , mislim ono zima 0 i u minusu debelom , al šta se dešava kad je zima kilava ko prošla i izgleda kao da je prelazni period , i ugreje malo sunce ne radi ti grejanje jer nema preke potrebe , a gorionik radi li radi da bi zagrejao rezervoar koji se prirodno ohladio (ne kroz radijatore) i gde idu bačene kalorije - u dimjak . A da nemaš rezervoar onda bi kotao radio kad i koliko treba , ni više-ni manje , može se uprogramirati da se pali i gasi par puta dnevno tako da uvek možeš naći rešenje da ti bude prijatno. Velika je ponuda i teško je odlučiti se , u svakom slučaju nemoj da preteraš sa snagom .
Najveći doprinos akukumulatora toplote u ceni i komoditetu grejanja je onda kad je najmanja snaga izvora toplote - gorionika/kotla veća od trenutnih gubitaka.
Kad su gubici grejanog prostora recimo 12 kW, a najmanja snaga gorionika/kotla recimo 14 kW, gorionik/kotao neće da se ugasi kad se grejani prostor zagreje koliko treba, pa da se posle recimo pola sata opet upali, i tako po vas dan pali-gasi-pali.., već će onaj višak od 2 kW da lageruje u akumulator za neku kasniju potrošnju, recimo za jutarnji start grejanja. A u slučaju da su trenutni gubici recimo 6 kW, jer recimo ojužilo je, ali ne dovoljno da se sa grejanjem prestane, koliko često će se gorionik/kotao paliti-gasiti u toku dana bez, a koliko puta sa akumualtorom toplote.
Samo u slučaju da je najmanja snaga gorionika/kotla približna najmanjim gubicima toplote grejanog prostora, akumulator toplote nema smisla. Sa druge strane, gorionik/kotao moraju da imaju dovoljno snage da podmire i najveće gubitke grejanog prostora. Prema proralčunu, toplotni gubitak kuće u kojoj stanujem na minus 20 je nešto ispod 40 kW, na (oko) nula je između 10 i 12 kW, kako je pokazalo merenje, a kad je napolju plus 10, za grejanje mi je mnogo i 5 kW, što će reći da je odnos minimalne i maksimalne potrebne angažovane snage za grejanje 1 prema 8, odnosno i više od toga. Međutim, uobičajeni raspon snage kotlova/gorionika na pelet je (oko/ispod) 1 prema 3, kod Centrometala čak 1 prema 1,75, a najdalje je (za sad) dobacio Kozuslan sa rasponom 1 prema 5. Tu disproporciju raspona snage kotla/gorionika i toplotnih gubitaka grejanog prostora može da se ispegla samo akumuliranjem viška.
Auuuu Zoraneeee. Ode ti iz novinarstva u totalno drugi pravac.Vala jesi napisao clanak i to dooobar clanak.
Potpuno se slazem sa tobom, cak sta vise, skidam kapu
Nikada nisam ulazio toliko u sitna crevca. Do duse, sve ovo kad ispicas krajnjem korisniku...nema svrhe. Realno, ko ce jos da menja parametre na svom gorioniku sam.?! Jedino neko ko ima znanja i potrebnu aparaturu. Mozda
I ne treba korisnik sam da menja parametre: za tu priliku postoje serviseri koji razumeju suštinu stvari, koji znaju šta i zašto treba da urade da dobiju najbolji rezultat u konkretnom slučaju, koji imaju onaj aparatić sa sondicom koji se turne u rupicu pa na ekrančiću očitaju numeričku vrednost tih rezultata, odštampaju ih i potpišu, a korisnik to u sreći i veselju plati koliko košta i miran je. Jedino što "radi 'ono' našim kokoškama" je što su takve pojave na "ovim prostorima" retkost.
U Zakonu o efikasnom korišćenju energije i Članu 54. piše da Da su "vlasnici kotlova, kao i zakupci ili korisnici kotlova po drugom pravnom osnovu, odnosno drugih ložišta toplotne snage veće od 20 kW dužni da obezbede sprovođenje redovne kontrole procesa sagorevanja u tim kotlovima, odnosno ložištima, kao i da preuzimaju mere sa ciljem dostizanja vrednosti propisanih veličina stanja procesa sagorevanja".
Prema već zastareloj Uredbi o graničnim vrednostima emisija zagađujućih materija u vazduh, koji još ne prepoznaje pelet kao gorivo, toplotni gubici kroz dim ograničeni su na najviše 19 odsto za kotlove do 25 kW, odnosno 8 (?) odsto za kotlove do 50 kW.
U ekvivalentnij slovenačkoj Uredbi - za očekivati je da će tako da bude i kod nas jer smo, jel'te, sad "candidate country", gubici za "kurilne naprave" do 25 kW je 11 "odstotkov", za one do 50 kW - 10, a za one preko 50 kW - 9 "odstotkov". Po istoj uredbi, sve kotlarnice napravljene posle 2011. godine moraju da imaju "toplotni zbiralnik" kapaciteta najmanje 55 litara po kW nazivne snage za lotlove koji se lože ručno, odnosno 20 litara po kW nazivne snage za kotlove sa automatskim loženjem.
Koji bi ste kotao preporucili za lozenje drvima, a kasnije da moze na njega da se zakaci pelet?
Kada je vec ovolika rasprava oko akumulacionog bojlera zanima me da li ima svrhe njega kaciti na kotao koji se bude lozio drvima?
Pozdrav
Akumulatori tolote su prevashodno namenjeni kotlovima na drva/ugalj, onim pirolitičkim pogotovo, zbog njihove slabe "rastegljivosti" u rasponu snage a da sagorevanje bude "eko.ugodno", a tek kasnije, kad je došlo "odande donde" da ni raspon snage kod kotlova na pelet nije baš zadovoljavajući, stglo se do direktive da je i za njih akumulator obavezan. Zbog te razlike u rasponu snage i jeste propisan manji kapcitet za peći na pelet od onih na čvrsto gorivo. Po meni, taj kapacitet akumulatora toplote u kombinaciji sa kotlom na pelet je preteran: upola manji odnos već bi vršio posao, mada što veći - to bolji.
Koji je kotao na čvrsto gorivo dobar, koji bolji, a koji najbolji ne bih znao da kažem, jer nemam baš previše iskustava sa tim. Imao sam posla sa Termis kotlovima i polazali su se sasvim pristojnim za loženje drvima/briketima, a lepo "primaju" i gorionik na pelet. Jedino što treba da se ture turbulatori koje proizvođač, mislim ali ne siguram, "po difoltu" isporučuje sa kotlom, a ako ne, treba ga na njih - turbualtore podsetiti. Identičnih kotlova ima i kod drugih proizvođača pod drugim imenom, moguće je i po nižoj ceni, ali ja ne znam koji su ti.
Raspitajte se kod ovog proizvođača: http://www.uniko.rs/index.php?option=com_content&view=article&id=87&Item..., mislim da je (bitno) jeftiniji od Centometala, mada sigurno nisu za dž..
Malo daleko od mog "panonskog mora" , ima tu u blizini jedan proizvođač pa ću se baš raspitati , mada kolega je uzeo jedan od 500L i dosta je bio ispraznio slamaricu al pitati se može pa ću i napisati cenu
Oko 70 000din je od 1000 l od Radijatora. Skorije sto sam uzimao je bio Elbi 500l oko 60 000 din
ako sam dobro video CM 500L je 50.000
Rekoh, pitajte ovog iz Kovačice, jedan naš kolega, ili je sa onog drugog foruma, prošle godine ga je pazario i ako se ne varam jplatio ga je skoro dvostruko manje od centrometalovog.
Zorane, jesi li se susretao sa Uniko kotlom na pelet? Deluje mi stvarno kao ozbiljan kotao. Ima neka, po meni, lepa resenja.
@ Grejac
"Akumulacija neka bude sa bojlerom...mada je po meni dosta losije resenje"
Mislis bojler u bojleru ili smatras da je akumulacija lose resenje na peletu?
Nije mi jasno kako je moguce da se gorionik podesiti da radi na manjoj snazi nego sto je gabricki predvidjeno.