@koyote : i ja sam razmišljao o još jednom polju , nešto kao "komentar" al to se u prvoj tabeli ne može jer je jako uzano , al druga je već odlična ,tamo bi mogli upisivati nešto o kući ili instalaciji ili šta znam, a ?
Grejanje na pelet
Moze. Napravicemo nesto. Trenutno (ne ovog momenta) radim filtere po modelima kotlova tako da bude lakse za uporedjivanje parametara istih kotlova...
@koyote
Sabiranjem on i off vremena se dobija ujednacen ciklus (rada i pauze puza) po svim snagama. Sa korekcijom doziranja u + ili - se direktno utice na snagu bez promjene parametara. Na pr.ako smanjite za 1, tada ce se sva vremena doziranja smanjiti za 10% ukoliko je toliko postavljeno za ovu korekciju. Isto vazi za povecanje. Ja cesto koristim ovu opciju posebno u ovom prelaznom periodu.
Jasno mi je iz parametara da se smanjenjem za 1 smanjuje recimo 10% ako je tako podeseno. Samo mi nije jasno sta se smanjije za jedan? Vreme ciklusa?
Mozda od sume ne vidim drvo.... Kako se uopste pokrece ta opcija kada se podesi kao sto ste vi podesili?
@koyote
Imas korekciju doziranja i korekciju ventilatora...znaci ili smanjujes/povecavas snagu kotla ili brzinu ventilatora. Ta opcija se nalazi tamo gdje mijenjas temperaturu kotla, pa zadnje dvije ikonice (ako se ne varam).
Tacno, samo sto korekcija ventilatora ne funkcionise. Korekcija doziranja smanjuje ili povecava duzinu rada puza, ali ne utice na duzinu pauze.
Eeeeeee to vec ima smmisla.... :D Hvala na odg... Kad sam video sliku setio sam da sam to ranije negde procitao. Sad je sve jasno.
Dosadan sam već sam sebi, ali ne mogu a da ne spomenem: očigledno nemate četvorokraki mešni ventil, ili ga možda imate, ali je stalno na "maksimumu". Oni slojevi katrana u ložištu i u izmenjivaču svedoče da je tako. Kad budete instalirali gorionik, ali i mešni ventil, toga više neće da bude.
Na ovaj kotao možte da postavite koji god gorionik. Ja već rutinski preporučujem Termis, odnosno Ferroli/Bosh, kao najpovoljnije na tržištu i koji sasvim dobro rade ono za šta su namenjeni.
Nasao sam ovaj stari post, pa me nesto zanima. Ja imam isto ovakav radijatorov kotao i hteo bih da ugradim gorionik na njega. Zanima me sledece, na koja vrata se montira gorionik? Da li ima ostataka tj pepela od sagorevanja i koliko?
Gorionik se montira na donja vrata, ako je to bila dilema. Vrata sa otvorom za gorionik mogu da se poruče kod proizvođača kotla - u ovom slučaju to je "Radijator" i koštaju cca 8000 dinara, a mogu da se prerade već postojeća vrata. Ona prva varijanta, mada skuplja, mislim da je bolja..
Nema sagorevanja čvrstog goriva bez ostataka, s tim što je kod peleta to vrlo malo, neka bude (recimo) 1 odsto - od 100 kg peleta ostane (opet recimo) 1 kg pepela, što je reda 3 litra zapreminski:
Uz ona dva gorionika koje sam rutinski preporučivao, dodajem još dva: EcoPell Guča, koji nekoliko godina uspešno proizvodi jedan član ovog foruma i PltGrnk koji ja proizvodim.
Treba mi pomoc.
Probao sam sam da resim i da vas ne davim ovde, ali mozda jos neko ima slican problem, pa bude i korisno.
Bosch Brenn gorionik, treca sezona. Zamenjen upaljac, neki privatnik ga napravio, ali mislim da nema veze sa
problemom jer se desavalo i ranije. Evo o cemu se radi:
A01 se pali sa vremena na vreme, rekao bih bez nekih razloga. Puz radi, sipa pelet... upaljac odradi, zapali ga, ali onda iz nekog razloga
kada treba da doda jos peleta i da predje u normalan rad, on izduva sve i izbaci A01 kao da nije ni upalio.
ja ga onda resetujem i on uglavnom upali kako treba ali sam primetio da lakse upali ako mu dodam malo vise peleta u toku paljenja.
To mogu da uradim jer mi je monter koji ga je pustao u rad namestio prekidac kojim mogu u bilo kom trenutku da ukljucim puz. (Korisna stvar
kada se desi da se isprazni spremnik, da bi se puz ponovo napunio)
E onda sam video u tablici parametar t04 Vreme aktiviranja puža u paljenju 0-100 (1=4 sekundi) i povecao ga par puta ali opet slicna stvar.
A01 svaki treci, cetvrti put. Buni me sto kaze da nije doslo do paljenja a jeste. Proverio sam i fotoceliju da se nije zaprljala.
Sta da radim? Dali da probam jos da povecam t04 da ubaci vise peleta? Povecao sam za 4 stepena. Fabricki je 8 a ima raspon od 0-100.
Ili je nesto drugo u pitanju? Pelet je Bioenergy Point.
Hvala vam, divni ste
t04 nikako ispod 7, majstor koji vam je stavio sklopku na puž radi punjenja nema pojma i nije majstor,za punjenje puža peletima ima original rabota a ona je sljedeća:
1. priključite plamenik na napajanje (prekidač za zahtjev ili vanjski termostat moraju biti isključeni)
2.pričekajte kraj faze predventiliranja
3.pritisnite tipku P i držite je pritisnutom sljedečih 10 sekundi
poćinje punjenje puža,ostaviti original predviđeno vrijeme te radnje i ta radnja se sama isključi ili pritiskom na tipku P vi zaustavljate punjenje,ako nije u prvom pokušaju uspjelo punjenje opisana radnja se ponovi
@mbukal
Ne mozes bas tako kazati. Problematika je korisniku da svaki put ulazi u parametre da bi pokrenuo puz. Ujedno, jedan ciklus od 5 min je cak i malo da bi se napunio puzni transporter kada je potpuno prazan. Prekidac tj most za punjenje transportera je skroz ok stvar.
Ako se ide preko parametara to zna da traje jako dugo.
Sto se tice pocetnog doziranja, ono se ne odredjuje odokativnom metodom. Za uspesno paljenje, tj da bi se plamen stabilizovao i da bi foto celija spustila svoju vrednost ispod 34 potrebno je od 140-150 grama peleta.
Kada je naspina gustina peleta veca. Tj kada transporter izbaci za 60sec preko 400-450 g peleta tada parametar t04 zna da ode i na 5 (20sec)
Pak, ako se pocetna doza previse poveca, desavace se da se plamena glava prepunjava i da pelet ne stigne da sagori, pa dolazi do cuvenog prepunjavanja metalne lule....
Parametar t04 mozes postaviti na 8, pa fizicki utvrdi da li je dovoljno peleta na samoj resetki za sagorevanje. Treba da prekrije upaljac, ali da ne dodje do pregrade koja sprecava plamen da se vraca prema luli.
OK, probacu tako.
A zasto mi izbacuje A01 kad vidim da je doslo do paljenja? Ostane malo peleta na resetki ali uglavnom je izgoreo.
Dali fotocelija ne vidi plamen ili ga gleda prerano ili prekasno? Ne znam bas princip rada svega toga inace bi dokucio
u cemu je problem. Ili mozda da probam da povecam snagu ventilatora u paljenju ako je plamen suvise slab pa ga
fotocelija ne vidi? Nebi da cackam sam previse, mada uvek mogu da vratim na fabricka
zašto nešto što ima original za raditi ići prepravljati kako paše korisniku i možda zbog toga gubiti garanciju tj. i opterećivati motor jer nije predviđen za rad u komadu pod takvim teretom u dužem vremenskom periodu,koristio sam pelet od crnogorice i od listopadnog drveta isto kao i miješani,nikada nisam imao problema kod potpale kada je doziranje bilo minimalno na t04=7 (28 sekundi), po potrebi samo veća vrijednost a nikako manja
tonykramzar imaš pre malu kolićinu peleta kod potpale i prilikom prelaska u 1. snagu tj. kod prvog zasipavanja peleta nakon potpale plamen je preslab i taj novo dodani pelet ga rastuti po rešetki,fotočelija ne vidi plamen i gasi plamenik a ono malo peleta što je ostalo na rešetki od potpale i prvog zasipavanja izgori u tijeku postventilacije
Jednostavno zato sto ima mogucnost i dodavanja tastera za reset, alarma, zujalice, singnalne lampe blokade. Nije samo ono sto moze. Najcesce se desava da korisnici i sami zeleci da smanje potrosnju, krenu da cackaju po parametrima i ono sto treba i ono sto ne.
Sto se tice greske A01, u tvom slucaju se javlja zato sto plamen se nije dobro formirao, mala kolicina peleta za potpalu i stabilizaciju plamena. Kao sto kaze mbukal, izgori u postventilaciji i to je to.
grejač u svakom slučaju ja ne bi preporučio nikome tko ima garanciju i ne zna što radi da ne dira original (majstor sam i držim se pravila struke te tako savjetujem i druge-majstor koji prepravlja original sumnjam da može dati garanciju pa ga baš briga za posljedice koje snosi korisnik njegove usluge),ako nema garancije neka radi što ga volja ionako će zbog toga sam platiti nastali trošak nepotrebne radnje prije i poslje,rješavanje greške A01 opisao sam iz iskustva
Niste me razumeli. Ja povecavam količinu peleta i to mi ne pomaze. Nisam hteo da smanjim potrošnju i pametujem bzvz. Jednostavno imam problem, a ovde u Kragujevcu kad god pozovem majstora za ovo konkretno, kaže mi ja to ne radim više, zovi nekog drugog. I tako su se menjali a vidim da nisu potkovani znanjem kao vi. Zato sam se vama obratio za pomoć.
Hoće to kad je napolju toplo, odnosno kad je mala razlika između vanjske i temperature u kotlarnici pa pride nije rano jutro, ali i kad je (opet pride) kotao zapepeljen ili je cug (takođe pride) pojače pritvoren. Evo sad će hladnije vreme, pa će prva opcija sama po sebi da otpadne, ono drugo i treće, ako jeste slučaj, lako je da se otkloni. Kako god, neka t04 bude 8.
Ni ja ne preporucujem da bilo ko ko nije ovlascen petlja i prepravlja. Niti bilo sta da cacka. Posle par stotina pustenih Ferrol igorionika, ja ih prepravljam cim se izvade iz kutije. Ni jedan gubitak garancije do sada nije se dogodio. Rezultat, optimalna potrosnja, kvalitetno sagorevanje i lakse rukovanje. Cak postoji i automatski reseter greske. Sto se tice problema koji clan foruma ima, 99% sam siguran da je problem sa pocetnim doziranjem, druga stvar moze biti i lose sagorevanje peleta. gde se desava da spektar svetlosti koje pada na foto otpornik nije dovoljno da bi gorionik iz potpale krenuo u rad. Neka prati parametar t20. Videce da prilikom starta, formira se plamen, ali ne dovoljno kvalitetan pa se vrednost t20 veoma brzo vrati na preko 35. I tada dolazi do pojave greske A01 sto u ovom slucaju znaci neuspelo paljenje.
ako se neko još predomišlja oko ugradnje mešnog ventila, evo malo ilustracije
Evo sada sam ispratio. T20 je bio 50 dok nije počeo da zari pelet. Onda se spustio do 32 i stao. Ostao je pelet da gori unutra sam od sebe. Nije ga čak ni izduvao da ga ugasi. T04 mi je sada na 9 jer pre toga, na 08, nije stigao ni da ga potpali jer je jedva dodirivao upaljač.
Šta ću dalje? Sutra cu proveriti Zmajdinovu ideju i ocisticu komplet kotao i cunak, kako se vec zove. Mada sam cistio relativno skoro.
Ovo na toby?
Jednostavno pelet mora da pokrije i upaljac i da bude odvojen od pregrade povratnog plamena jedno 2 cm. Povecaj parametar na 10.
Najbolje ti je da izmeris koliko peleta transporter izbaci za 60sek. Pet puta ili vise pa uzmes prosek. Doza za potpalu mora biti izmedju 140-150 grama. Koliko peleta izbaci za 1 sek pa lepo podelis sa npr 145g i dobijes neku vrednost. Tu vrednost podelis sa 4 i dobijes pribliznu vrednost parametra t04.
Toby 20 , toliko je zaprljan da sonda za gasove nije registrovala temperaturu i non-stop se gasio kotao.
@ironmaiden Merio sam večeras kapacitet puža.
Od paljenja ventilatora, tj aktiviranja 230gr po min.
Kada sam merio vreme od kada se pokrene puž onda je 245 gr.
Nisam jos uneo vaše parametre to cu odraditi sutra.
Da li sada posle izmerene gramaže treba promeniti nešto kada budem ukucavao vaše parametre?
Unapred hvala i pozdrav
Probajte za pocetak sa mojim parametrima jer je i kod mene tu oko 230 g/min. Temp.kotla ostavite na 60 ili 65 sa startom pumpe na 50. Bice mozda problema sa garezom, mozda i katranom (nesto kao na slici koju je postavio boree), ali sve ce to mnogo biti bolje nakon postavljanja mjesnog ventila.
@ironmaiden Hvala na brzom odgovoru. Sutra unosim i palim pec i kao sto sam rekao javljam rezultate.
@boree Da li se ovo nakupilo na izlazu u dimnjak?
Da , al i ceo kotao je veoma sličan , čak šta više već jedan ventilator je sahranio
Aj kad ste kod Ferroli-ja, evo imam i ja jednu anegdotu. Da napomenem, ferroli p7, abc DOMINANT EXTRA, 4k mesni sa Zmajdinovom regulacijom TrmRglt. Elem, sta se desava. Gprionik upali, radi, postigne T, ubaci u modulaciju, ubaci u prvu snagu, i tako radi i odrzava T. Ali u nekom momentu , a da nije postigao zadatu T, iz prve snage 1 ubaci u 0, i onda prebaci na postventilaciju 0/FH pa na postventilaciju 2. Kada sve to izduva odmah potpaljuje ponovo. Naravno u modjuvremenu obori T za par stepeni itd itd. Zasto je to tako?
@tonykramzar imao sam prošle godine isti problem kao i ti na feroliu. Greška mi je bila u nagibu puža jer sam spremnik radio sam.
Nakon popravljanja nagiba problem mi je nestao. Izlazna cijev iz puža stoji skoro pa okomito.
@koyote
Sabiranjem on i off vremena se dobija ujednacen ciklus (rada i pauze puza) po svim snagama. Sa korekcijom doziranja u + ili - se direktno utice na snagu bez promjene parametara. Na pr.ako smanjite za 1, tada ce se sva vremena doziranja smanjiti za 10% ukoliko je toliko postavljeno za ovu korekciju. Isto vazi za povecanje. Ja cesto koristim ovu opciju posebno u ovom prelaznom periodu.
Toby 30kw, 220 m2, 4k mix ventil sa regulacijom, kotlovska+radijatorska pumpa