Pozdrav svima, bio bih vam zahvalan kad bi mi neko u detalje objasnio ovu temu. Iskren da budem, naime, potrebno mi je objasnjenje i to korak po korak te ako ima i slika jos bolje. Bilo kakvi linkovi vezani za ovu temu su dobrodosli. Unaprijed se zahvaljujem:)
Hladna proba sistema centralnog grijanja....pomagajte
Pitanje nije uopste jasno??????Kakvo objasnjenje korak po korak?Za kakav sistem ti treba?
Inace u naslovu je i odgovor....
Hladna proba sistema c. grejanja se svodi na ispitivanje mreze na nepropusnost.Znaci u mrezi se podigne pritisak,ne veci od 3 bara,bilo da je u pitanju voda ili se proba na vazduh,i ako u nekom vremenskom roku ne pada pritisak odnosno ne curi voda iz mreze smatra se da je instalacija OK.Tek toplom probom moze se utvrditi kako je mreza uradjena i da li zadovoljava u eksploataciji.
Sa 3 bara se ne obavlja nikakva kontrola.Ako se već daje savet onda treba dati savet kako treba.
Ako je dobar pritisak u vodovodnoj instalaciji, može se prilikom punjenja i odzračivanja sistema iskoristiti za ispitivanje nepropusnosti svih elemenata grijanja. Nakon što se cijela instalacija odzrači, pusti se još malo vode dok pritisak ne poraste do 2-2,5 bara. Prvo treba pregledati sve sastave, da nema trenutnih vidljivih curenja vode i ako je sve u redu, treba ostaviti tako da stoji tokom cijelog dana ili preko noći. Kod slijedeće kontrole ponovo treba prekontrolisati, ali ovaj puta malo temeljnije, svaki sastav na cijevima kao i radijatore posebno aluminijske na sastavima rebara, da negdje nešto ne vlaži. Imali smo slučaj da je voda sasvim neprimjetno izlazila na jednom sastavu i to fabrički spojenom. Kad smo ga rastavili, vidjeli smo da je navoj na jednom rebru malo napuknuo. Prilikom reklamacije i zamjene rebra, vidio sam da u magacinu radnje s tom opremom, ima popriličan broj raznih oštećenih rebara aluminijskih radijatora, što znači da to i nije bio baš jedinstveni slučaj. Pošto smo zamijenili rebro, ponovili smo postupak i kad je sve bilo u redu, napumpali smo instalaciju samo kratko na 3 bara, kako bi ispitali ispravnost sigurnosnog ventila. Kad se ventil propisno aktivirao i pustio vodu, s tim smo završili testiranje (aktiviranje ventila je bilo prilično bučno i ispustio je pritisak do nekih 2,6 bara). Nakon toga se ispušta voda do određenog pritiska koji se šteluje na hladno i sistem se može pustiti u rad.
Ovo je bilo za zatvoreni sistem, kod otvorenog treba nekako zatvoriti dovod (ili dovode) prema ekspanzionoj posudi i probati sve kao gore, ali s pritiskom tu do 2 bara. Naravno tu nema sigurnosnog ventila, tako da i ona zadnja proba izostaje.
Skoro sam zaboravio, kod otvorenog sistema nikako ne zaboraviti osloboditi dovode prema ekspanzionoj posudi i napuniti posudu vodom, koliko je potrebno, prije puštanja sistema u rad.
Baš tako Pesek. :+
Jasno i tačno.
Ako sistem zadrži isti pritisak 24 časa onda su svi spojevi dobri i proba se završava testom sigurnosnog ventila, smanji se pitisak sistema na radni i prelazi na grejanje za test tople probe.
Sa 3 bara se ne obavlja nikakva kontrola.Ako se već daje savet onda treba dati savet kako treba.
Vrlo jasno sam napisao ne veci od 3 bara,uostalom svi elementi koji cine mrezu ponaosob se testiraju i na vece pritiske.Kako bi se ispitala ispravnost sigurnosnog ventila inace?
Pa sad to sa proverom cevnog sistema i radijatora ja uvek radim sa dosta vecim pritiskom i to 10 bar . Napominjem samo radijatora i cevnog sistema jer kotao ne moze izdrzati taj pritisak . Inace po pravilu bi se sva cevna ispitivanja morala radit sa bar 100 % vecim pritiskom od radnog .
hvala vam na objasnjenju, a recite mi da li su razlicite vrijednosti pritiska kod ispitivanja bakrenih cijevi i alu plasta
Ne znam zašto polemika oko pritisaka. Aluplast cevi su (po uputstvu proizvođača) pravljene za pritisak do 10bara. Ali...
Ako je u dvospratnoj kući (prizemlje+sprat1+sprat2) minimalan pritisak 1bar, radni 1.5 - 2 bara, a sigurnosni ventil je na 2.5 ili 3 bara, kakve svrhe ima testirati na granici od 10 bara? Drugo, čime to testirati? To mogu samo profesionalci sa kompresorom jer gradski vodovod ima pritisak do 2.5 bara.
Pritiskom od 10 bara može da se testiraju samo zgrade, ali to nije više SSM varijanta.
Ne znam zašto polemika oko pritisaka. Aluplast cevi su (po uputstvu proizvođača) pravljene za pritisak do 10bara. Ali...
Ako je u dvospratnoj kući (prizemlje+sprat1+sprat2) minimalan pritisak 1bar, radni 1.5 - 2 bara, a sigurnosni ventil je na 2.5 ili 3 bara, kakve svrhe ima testirati na granici od 10 bara? Drugo, čime to testirati? To mogu samo profesionalci sa kompresorom jer gradski vodovod ima pritisak do 2.5 bara.
Pritiskom od 10 bara može da se testiraju samo zgrade, ali to nije više SSM varijanta.
Bas zato sam ga i pitao za sta mu konkretno treba.Razlika u hladnoj probi je mnogo,isto koliko i vrsta sistema grejanja,svaki ima svoju finesu.Mada osnova je jasna i zajednicka za sve hladne probe,a ona se upravo nalazi u naslovu teme.
Pozdrav i meni treba pomoc
Radim radijatorsko grijenje,majstor je postavio bakarne cijevi po podu ,posle ce docci glazura,trenutno radimo hladnu probu,u cijevi je nasuta voda iz vodovoda ,postavljen je barometar,pritisak ide do 5 bar,medjutim pritisak polako opada na barometru,majstor mi govori da je to normalno jer nije postavio odzracene ventile na svakom zavrsetku instalacije,i da voda guta ili potiskuje vazduh ili sta vec radi,kaze da slobodno moze ici glazura
Moze li mi neko reci dali je ovo ok
Naravno da je ok, jer osim stišljivosti vazduha i same cevi se šire pod tim pritiskom jer je to tanak zid, pa se na taj način povećava volumen a smanjuje pritisak.
Hvala zvukoljube ,dali je ok ako pritisak padne sa 5 bara na 4 i dalje pada,dali ce opadanje pritiska stati ili ce da nastaviti opadati...
Treba i prekontrolisati cevi dali negde nisu vlazne i ako se ne nadje nigde nista 99% je ispravna instalacija
pozdrav
Marko
Pritisak na barometru i dalje opada,plasim se da negde nepusta,na jednom mjestu smo nasli gde je bilo slabo zalemljeno i vlazilo je,to smo zakrpali ali i dalje pritisak pada.spojevi su lemljeni sa kalajem,koliko je to sigurno
Zar nebi pritisak trebao da prestane da opada i ostane tako.
Pa sad ne razumem bas pitanje .
Ako majstor ne zna svoj posao , tesko da iko odavde ovako na daljinu moze da da dijagnozu sta je u pitanju . Pritisak za cevne instalacije se radi na min 100 % vecem pritisku od radnog . Na primer ako je radni pritisak 4 bar testira se na 8 bar . Pritisak ne sme da opada , bez obzira na razloge , a pogotovo ne da opadne za 1 bar . E sad ako ce cevi ostati ispod kosuljice ja tu nikad ne bih radio kapilarni lem kalajem , vec iskljucivo tvrdi lem "srebrnom elektrodom "
No sad je sve na vama i izboru majstora
U jednom se slažem sa Tenzorom, a to je da su spojevi kalajom u betonskoj košuljici definitivno loše rešenje.
ok hvala vam puno,mozete li samo reci zasto je kalaj lose rijesenje
Kalaj kao materijal za spajanje spada u grupu mekih lemova sa mnogo ogranicenja . Pre svega ako cevi ostaju ispod kosuljice , zasto rizikovati i dalje . Jos kod prve probe ste utvrdili da na jednom lemu pusta .
Meki lem ima primeni u spajanju cevi za cg kod vidljive instalacije , gde je lako odreagovati u slucaju procurivanja spojeva .
Po sturom objasnjenju pri postavljanju pitanja sva je prilika da ste nasli loseg majstora.Sastavljanje bakarnih cevi koje ostaju u kosuljici "nikad" se ne radi kapilarnim lemom tj.kalajem!Taj lem zbog svojih karakteristika nije predvidjen za taj vid ugradnje.
Pritisak pri ispitivanju mora biti duplo veci od radnog.Ako se instalacija dobro odzraci pritisak ne sme da varira (sem u slucaju ekstremnih promena temperature),a ako se u instalaciji nalazi i vazduh pritisak sme da opadne za odredjenu vrednost,ali ipak ne toliko koliko ste Vi naveli.Naravno,ne sme i dalje da pada.
Po svemu sudeci (ovako na daljinu po vasem opisu) ta instalacija ne zadovoljava pri ispitivanju i ne sme se prekrivati kosuljicom.
Pogresiti u izboru lema i posle sve to prekriti kosuljicom i parketom...razmislite sta ce se desiti u slucaju curenja?Dizanje kompletnog poda (parket ili laminat) razbijanje kosuljice i saniranje kvara (do sledeceg curenja)???Ili mozda bolja varijanta uraditi sve to vidno da se ne bi lupao pod???Moj predlog Vam je da sve to povadite i uradite tzv."tvrdim lemom" sa srebrnom zicom koji se primenjuje u takvim situacijama.Znam da zvuci suludo i naravno skupo,ali svakako kosta manje od kompletnog lupanja poda (i postavljanja novog) i Vasih zivaca.
Sa majstorom sami vidite sta cete...
Bakar sme da se stavlja pod beton ali mora se obloziti filcom ili necim slicnim !!! jer u suprotnom bi ga cement nagrizao
pozdrav
Oblozeno je nekakvom sivom spuzvom koja se navuce na cijev.......
Poslusali smo vas savijet,otkazali starog majstora ,nasli novog koji ce polemiti tvrdo srbrenom zicom,doci ce u ponedeljak,mozete li mi objasniti kakav je sad postupak,dali treba sve povaditi,ocistiti,pa nanovo lemiti ............novi majstor kaze da ce ponegde prelemiti preko kalaja a negde ocistiti itd
Pa sad,u praksi je stvarno moguce lemiti srebrnom zicom preko kalaja iako se ne preporucuje.Naime to su dve sasvim razlicite vrste vara i ne podrzavaju se uzajamno.Ne znam koliko toga imas (nisi navela),ali moj ti je savet da sve povadis i zamenis sav fiting (kolena,t-komade...)koji su vec lemljeni-novim fitingom.Naravno,to podrazumeva i izbacivanje komada cevi koji su bili podvrgnuti mekom lemu (krajevi koji su ulazili u fiting).Samo tako ces imati cist,cvrst,nepropustan i siguran lem koji moze da se postavi u cementnu kosuljicu.Dakle,moj savet ispocetka i polako pa uraditi kako treba.
I ja se slazem sa darkeljom
Pa normalno da se slazes,svako ko iole poznaje materiju o kojoj pricamo morao bi da se slozi.
Da li je taj majstor kalajdzija imao mozga kad je to radio? :nes2
Аха, капирам да је хладна проба добар начин да се идентфикује да ли има проблема у водоводним инсталацијама.
Ко ради овакве услуге, пошто на интернету ништа нисам нашао
"Hladna proba " svakako ne spada u načine da identifikuju problemi sa vodovodnom mrežom . Ukoliko se radi o novopostavljenoj instalaciji vrši se tzv hidroproba gde se u mreži uz pomoć namenske pumpe podiže pritisak na bar duplo veći od maximalnog radnog pritiska . Kod izrade novih PPR instalacija ja lično radim ispitivanje na 25 bar-a vodom
25 bara? A sistem radi na 2.5 ili više?
Koliko znam, u kućnim instalacijama postoji sigurnosni ventil koji je u 95% slučajeva na 3 bara. I tu je kraj probanja.
Osnovna stvar je da izvodjač radova na sistemu centralnog grejanja uradi probu i proveru sistema, tako da korisnik više nema tu šta da radi, a pogotovu ako o tome nema pojma.Pumpa za proveru pod pritiskom košta toliko da se to ne isplati za neko lično zadovoljstvo, a sem toga treba to i znati kako se radi.
Без алата нема заната, a без знања ни најбољи алат неће помоћи..