https://youtu.be/AnYvNv0uvac kotlarnica u radu,jos elekticar da ubaci roman za struju I da se zavrsi izolacija cevi.Temeratura vode prema sistemu 40c,temperatura u objektu oko 23c,u kotlu 90c povrat blizu 80c,regulacija se vrsi cetvorokrakim ventilom,temperatura spoljna -2c
Ispravne hidraulične šeme grejnih sistema!
Nek je sa srećom i da vas dugo služi!
Ja sam radio montazu kotlarnice I centralnog grejanje u porodicnu kucu,to mi je posao I struka.xvala na lepim zeljama I ja sam to pozeleo vlasnicima.koliko ce da traje to je u danasnja vremena tesko prognozirati,ima sve uslove za pravilan rad
Ahaa. Pa dobro nema veze što nije kod vas lično važno da je pedantno i lepo odrađeneo. Čiji je izbor bio kotao EKO-CK P?
Izbor je bio gazdin posto takav kotao imaju prijatelji I zadovoljni su pa tako da se nisam mesao u izbor
Poštovani, vidim ima dosta članova koji drže znanje u malom prstu, pa bih pitao za pomoć. Imam central 23 i podno grejanje sa jednim trokrakim i jednom pumpom. Hteo bih dodati zaštitu hladnog kraja, akumulator toplote i možda dva radijatora.
Na slici sam skicirao kako bih ja povezao ali do sada nisam video ovakvu šemu pa me interesuje da li sme buffer da se poveže ovako samo sa 2 cevi umesto sa 4? I da li je ok šema? Želim izbeći stalan protok vode kroz buffer, i da prikuplja toplotu samo kada ima viška.
Ja nisam baš pobornik akumulatora kao slepog creva, ne volim kad voda u instalaciji menja smer toka.
Tu su glavni problem pumpe u potrošačkim krugovima, regulacija temeperature neće dobro da radi kad su pumpe na povratnom vodu. Ta šema bi trebalo ovako nekako da izgleda.
https://drive.google.com/file/d/1oTS-BhczhMXV9Pl_msXhOMy8VgMotHOv/view?u...
Šema sa protočnim baferom je prilično jednostavnija i jeftinija
https://drive.google.com/file/d/1kZu03nlEWOB7GNR3OLWQzELIc_pDaaub/view?u...
Ok, hvala puno na odgovoru i šemama, i za info za pumpe na polazni vod u potrošačkim krugovima.
Ja bi i kotao (ako možemo Central 23 nazvati kotlom) promenio. On troši jako puno, takva mu je konstrukcija. Sa baferom će raditi u visokotemperaturnom režimu a onda će tek gutati drva. Za uštedu i jeftino grejanje Central 23 nije dobar izbor.
I još jedno pitanje ako bi neko mogao da mi pojasni svrhu nepovratnih ventila u svakom krugu? Pročitah celu temu ali ne nađoh odgovor.
I još jedno pitanje ako bi neko mogao da mi pojasni svrhu nepovratnih ventila u svakom krugu? Pročitah celu temu ali ne nađoh odgovor.
Najprostije rečeno namena im je da održavaju ispravan smer cirkulacije da bi recimo topla voda otišla u radijatore a ne nazad u kotao. Neophodni su kad ima više grejnih krugova i pumpi u sistemu.
Nov sam na forumu ,pozdrav za sve.
Ukoliko imate vremena trebala bi mi pomoć oko rekonstrukcije instalacija grejanja. Naime, na kotao Solid Therm od 24kw imam postavljen gorionik Burnit i sistem je tako radio prethodne 2 godine.Grejenoje oko 130 kvadrata. Želeo bi da ga malo unapredim.Sistem je jednocevni, otvoren (0.7 bara), sa prelivom na vrhu koji je povezan na poslednoj radijatorskoj liniji(ne od kotla). Jedan polaz ka kući.Nisam imao mešni ventil već je kotao radio na temperaturi potrebnoj za kuću. Sada želim da ugradim četvorokraki i stavim drugu pumpu. Namera mi je da ostavim mogućnost za grejanje na čvrsto gorivo.Nemam nameru da postavljam akumulator toplote ali imam dilemu da li je dovoljno vode u koltu - 35 litara kako bi se postigao optimalan rad kotla i radijatorskog kruga kada bude bilo hladno.
Pitanje: može li sistem ostati otvoren,bez dodavanja ekspanzione posude i zatvaranja prelivnog suda.Ako ostane otvoren ima li smisla na svakoj pumpi potaviti nepovratni ventil i da li je obavezno postaviti hidrauličnu skretnicu? i ako imate vremena može neka šema priključenja.
Hvala pozdrav Bojan.
Gledam malo hidarulične šeme, pokušavam da izvučem za sebe najbolju opciju, o čemu se radi imam 4 stambene jedinice u svakoj imam razvedeno podno/zidno i dovedeno do ormara u zidu, tu još ništa nij spojeno, dalje od svakog ormara ide 25 do kotla .Kotao je na pelet 35kw (već kupljen). na to ide još bojler 200l znači 5 krugova?
Šta hoću? da svaka stambena jedinica bude temperaturno neovisna, da može upaliti-ugasiti kotao tj grijati samo taj dio prostora.
Svaki stan ima cijevi za radijator i podno znači odvojene temp, jača za radijatore i manja temp za podno.
kotao-kotlovski razdjelnik (4-5 kruga) kako dalje da li pumpe-regulacije u svakom stanu tj ormaru ili u na kotlovskom razdjelniku?
znači 5 krugova?
Svaki stan ima cijevi za radijator i podno znači odvojene temp, jača za radijatore i manja temp za podno.
Nije to 5 krugova nego 9, svaki stan ima dva kruga zbog radijatora i podno/zidnog, i kontrola mora d bude malo složenija.
Šta hoću? da svaka stambena jedinica bude temperaturno neovisna, da može upaliti-ugasiti kotao tj grijati samo taj dio prostora.
Kako dalje da li pumpe-regulacije u svakom stanu tj ormaru ili u na kotlovskom razdjelniku?
Ovo nije problem samo mora tačno da se zna kako se dolazi do cilja. Ovde obavezno treba hidraulična skretnica i sabirnik-razdelnik u kotlarnici. Pumpe za stanove bi po ovome trebalo postaviti u stanskom ormaru ako ima mesta (posebno za radijatore i podno), a ako nema biće malo komplikovanije ali nije nemoguće.
Plan je da napravim kako treba tako da ide hidraulična skretnica pa kotlovski razdjelnik i sve što treba da ima moderna kotlarnica u 21.
Ormari su veliki 120cm da imam prostora, struja u svaki za pumpe, jel nisam znao kako će to na kraju biti.
Gledam slike kotolovnica po netu i vidim kako je to na oko fino složeno iznad kotlovskog razdjelnika pumpe, ventili trkoraki i šta sve ide...na neki način centralizovano... Onda sam počeo da razmišljam o opciji da u kotlarnici bude sve a u ormarima samo razdjelnik za podno + zidno i neki trok ventil koji bi regulisao temp za podno, a sve ostalo da ide u kotlarnicu...To bi najviše voliko ako je moguće. A da pumpu u kotlo palim sa wifi termostatom i kako već i na taj način određujem temp za svaki stan. Za neka fina podešavanja tu su termoglave na radijaoru i regulatori protoka na podno...
Napominjem da je do svakog ormar po 2 cijevi od kotlarnice, tako da ne mogu voditi posebno za radijat posebno za podno.
Ili ipak trebam sve strpati u ormar svakog stana?
Plan je da napravim kako trebatako da ide hidraulična skretnica pa kotlovski razdjelnik i sve što treba da ima moderna kotlarnica u 21.
Napominjem da je do svakog ormar po 2 cijevi od kotlarnice, tako da ne mogu voditi posebno za radijat posebno za podno.
Što se kotlarnice tiče to je u redu i tu će sigurno ići pumpa za bojler.
Ne mora sve u stanske ormare ali je dobro što su veliki, obzirom da do ormara ide samo po jedan vod (dve cevi) onda sve za svaki stan treba tu i da bude. Ukoliko su radijatori dimenzionisani za niskotemperaturni rad onda bi to moglo i prostije da bude - sa jednom pumpom i regulacijom ali ako nisu onda bi moralo sa dva odvojena kruga i pumpe za radijatore i podno.
Što se tiče paljenja pumpe u kotlu termostatom iz stana to baš nije tako prosto jer su tu četiri odvojena potrošača i to neće tako hteti baš da radi kako treba jer će verovatno izazivati prilične varijacije u radu kotla, neki to mogu da isprate ali neki baš i ne mogu najbolje. Ja bih tu dodao jedan bafer koji ne mora da bude mnogo veliki čije promene temperature bi upravljale radom kotla, a svaki stan bi uzimao onoliko toplote koliko mu u nekom momentu treba. Uz kotao bih svakako uzeo i najveći mogući spremnik za pelet.
Pozdrav!
Za koji dan stiže mi kotao na pelet, biće trokraki mešni, Esbe VTC ili termostatski Heimeier, u sistemu, za nekih 70m², biće 7 panelnih radijatora i bojler od 80l, za par godina dodaće se još oko 40m² i još jedan bojler.
Imam ideju da razvod odradim u podrumu, ispod tavanice, pojedinačno za svaki radijator, preko razdelnika, osim što bih bojler vezao iz kotlovskog kruga. Ima li potrebe za posebnom pumpom za bojler, ako se isti nalazi bukvalno iznad kotla, sa nekih, maksimalno 4m cevi do kotla. U kotlovski krug bi stavio pocinkovane cevi i fiting a iste bih "opružio" i do bojlera. Od razvodnika do radijatora bi išao alpex 16mm (da li je dovoljan prečnik ?).
Ima li smisla ubaciti u sistem HS i kombi razvodnik MIK, ako se sve pogoni samo pumpom u kotlu? Ako nema neke vajde a neće da smeta, da li će imati smisla kad se u sistem ubaci još jedan krug grejanja?
Razmišjao sam o 4K ventilu, sa regulacijom ali mi nekako ta elektronika sa našom strujom deluje krhko, radije bih te neke mehaničke regulacije... Možda taj VRG130 ima nekog smisla ili ipak ne, ako na 5/7 radijatora imam termo glave?
Koju dužinu panelnog (verovatno Vaillant) korektno pokriva usponski ventil? Htedoh V&N T6 ili neki drugi ventilski model, ali izgleda da to kod Srbadije ne postoji tj. čeka se 3 meseca...
Eto, napisah roman, pa ako je nekom dosadno nek' baci neki odgovor.
Hvala!
Prvo grejati vodu peletom nema ekonomske opravddanosti. Skuplji je kWh iz peleta nego iz el.energije po nižoj tarifi. Nemojte bez potrebe da komplikujete sistem. Izbacite potrošački krug za pripremu sanitarne vode.
Ja sam kotlovski krug napravio od Zn cevi i Zn fitinga i mada je tada bilo negativnih komentara nisam doživo ni jedno loše iskustvo. Šta više dobro se pokazalo. Jeftinije je nego Cu razvod plus kad budem nešto prepravljao skoro sve se iskoristi samo se prepakuje ukoliko ima potrebe za drugačiom geometrijom razvoda.
Mala je grejna površina kod vas ( 70m²). Mali je sistem da bi ga sad pravili komplikovanim. Ja bi to napravio što jednostavnije... Zbog čega imate toliki broj grejnih tela na tako maloj površini?
Zahvaljujem na odgovoru.
U pravu ste za bojler, ionako sam to hteo da čepujem i ostavim za kasnije.
Kuća je iz 1968, podeljena na pola, pa je nešto dograđivano sa obe strane, tako da je to prostor sa dosta manjih prostorija.
Izgleda da ću da odradim bosansku shemu.
Esbe VTC ili Heimeier? Ima li kakvog ćara od mogućnosti promene temperature kod ovog drugog? Možda manje opterećenja na termoglave?
I ove radijatorske ventile, što više gledam, to sam neodlučniji šta uzeti.
Ma nemojte da se izlažete nepotrebnom trošku. Kupujete skuplji bojler koji će da čepujete i imaće veće termičke gubitke. Grejaće vam kupatilo. A ako je spojen na sistem još grđe i mora da bude spirala uvek zatvorena jer u suprotnom kad uključite bojler grejaće vam se cevi... Bolje za razliku u ceni kupite bojler veće zapremine.
zašto mislite da će manje biti opterećene termoglave? Vama će u oba slučaja (bilo koji od ova dva termostatska ventila da stavite za zaštitu povratnog voda) ka radijatorima ići ona temperatura koja je u kotlu. Za smanjenje temperature polaza i veći protook kroz grejna tela bi trebalo da dodate još jedan trokraki i HS. Skoro je neko bio pitao za takvu šemu na nekoj drugoj temi.
Što je Srkson lepo napisao u nekom od postova trebalo bi majstor da vam predloži nekoliko varijanti od jeftinije ka skupljoj i da vam predoči šta dobijate (u vidu komfora tokom eksploatacije) za dodatno uloženi novac.
Zar ovo nije forum "Sam svoj majstor" ?
Pročitao sam ceo "grejni" forum, i ovde i tamo, mnoga rešenja su mi jasna a o mnogima i dalje nemam pojma. Obično one osnovne stvari budu negde ispuštene u prepisci poznavaoca... Spremio sam materijal, ako zabrljam popraviću, ne polećem u šatlu.
Ima li svrhe HS uz VRG131 ako je u sistemu samo jedna pumpa? Ili VRG nema svrhe bez još jedne pumpe?
Hvala na odgovorima.
Čim pominjete ESBE VRG 131 (znači trokraki mešni ventil), a koji će kontrolisati temperaturu vode u potrošačkom grejnom krugu, onda se MORA staviti HS, a što odmah uslovljava da takav grejni sistem MORA da ima dve pumpe.
Znači, ako želite da pravilno separatišete kotlovski krug od potrošačkog-grejnog kruga, to onda implicira da se MORA staviti HS i takav grejni sistem MORA da ima dve pumpe.
Gopop, koliko razumem sami ćete da radite instalaciju grejanja?
Pokušaću.
I izvinjavam se na trolovanju teme. Neću više.
Pokušaću. I izvinjavam se na trolovanju teme. Neću više.
Znači ništa od ugradnje VRG 131, bez dodatne pumpe. Ili ću da ga spojim na bajpas, da ga bar ponekad isprobam...
Znači ništa od ugradnje VRG 131, bez dodatne pumpe. Ili ću da ga spojim na bajpas, da ga bar ponekad isprobam...
Ili ga napravite kako valja ili ne stavljajte uopšte taj drugi trokraki .
Kotao ima svoju pumpu, koja kreće na 50⁰C, ako ugradim HS, VRG i još jednu pumpu, kako bi ona bila kontrolisana? Ako je moguće bez automatike i gomile releja, za sada...
Pa ne može baš bez ičega….
Najjeftinije rešenje, a najbolje u trenutnoj konstalaciji, bilo bi sledeće:
1. Integrisanu pumpu kotla raskačiti sa elektronike kotla
2. Na elektroniku kotla nakačiti pumpu iz grejnog kruga
3. U podešavanjima podići prag uključenja pumpe u grejnom krugu na 67C, a maksimalnu temperaturu kotla podići na 80C
4. Kotao obavezno da radi u modulaciji i ograničiti da radi u najnižoj snazi i podesiti minimalna doziranja peleta po svim snagama (ranije sam u mojim postovima ovo detaljno objasnio)
5. Prijemnik sobnog termostata treba da uključuje zaseban rele sa dva radna kontakta
6. Taj zaseban rele preko jednog svog radnog kontakta da uključuje kotao-gorionik (povezati ga na elektroniku kotla, pinovi za Room Thermostat)
7. Drugi radni kontakt povezati da sa 230V uključuje integrisanu pumpu kotla.
To bi bilo to!
Jedno laicko pitanje:
Kako doduvas eks posudu, kada je u okrenuta ka dole i veza je kruta?
Ja bih nju najradije stavio na brinoks bojler crevo, pa da je mogu rotirati kako mi odgovara (kad mi treba)
______________________________________________________________________________