Molio bih za pomoc, posto se ne razumem u majstorije. Majstor koji mi je radio instalaciju podnog grejanja je uspeo da me ubedi, kako je to najekonomicnije od svih grejanja, medjutim, kada je stigao racun za struju sve je to palo u vodu. Decembarski racun je bio 52000 dinara, s tim da se nismo posteno ogrejali. Temperatura je maksimalno 18 stepeni.Kuca je nova gradnja, 150kvm sendvic zid cigla, stiropor 5cm ,blok,pvc stolarija. Kotao je ekopanov 18w (3x6). Posto ne znam da objasnim postvicu i neke slike, koje ce Vama verovatno vise znaciti od mojih objasnjenja. Hvala
Problem sa podnim grejanjem
kotao
ekspanzivni sud
Koliko kwh je potroseno za jedan mesec?
3340 kwh skupe i 1550kwh jeftine
Ako se odbiju 500-600 kwh koji odu na ostale kucne potrepstine, ostaje oko 30 kwh po kvadratnom metru grejne povrsine za jedan mesec. To je premnogo, jednostavno energija negde odlazi u "nista". Ovako, na daljinu nemoguce je utvrditi bilo sta. Moj savet je pronaci nekog iskusnog inzinjera termicara ili eventualno nekog kvalitetnog majstora sa znanjem oko grejanja i izolacije da sve nanovo pregledaju i vide gde to energija curi. Radi nekog poredjenja - one zime kada je bio zemljotres u Kraljevu pa mi dimnjak puk'o, u januaru koji je bio vrlo zestok potrosio sam oko 22 kwh po kvadratu grejne povrsine za mesec dana, a treba znati da tada nisam imao izolaciju na kuci, a i plafon mi je bio samo obicna betonska ploca.
Vidim da imas pored kotla bojler za sanitarnu vodu,od koliko je on kilovata i koliki ti je bio racun za struju u septembru i koliko si kilovata tada trosio
Fabricki je na 6kwh, ali je prepravljen na 2kwh. Uselili smo tek u decembru.
Odmah preduzmi bar sledeće:
1. Noću (za vreme niže tarife) ne gasi grejanje već pokušaj da zagreješ kuću na bar 20-22*C. Odnos niže i više tarife bi trebao biti bolji.
2. Kada preko dana bude dovoljno toplo, grejanje može da se smanji oko 20-21h, ali mora ponovo da greje jače u 3 ili 4sata ujutru (da opet zagreješ kuću dok je niža tarifa).
I nekoliko pitanja:
1. Koja je temperatura polazne i povratne vode ovih dana?
2. Kakva je izolacija poda i plafona?
3. Na kojim međusobnim razmacima su stavljane cevi u pod?
Generalno, kuća ima previše gubitaka za tu kvadraturu (oko 360w na sat po *C) što znači, da ili nemaš izolaciju na podu ili na plafonu.
Posle menjanja tarifnog sistema (ako ga bude) zaboravi na struju i spremaj drugačiji način grejanja.
Tavan je izolovan stiroporom od 5 cm, temperatura polazne vode je oko 40 stepeni celzijusa, na povratnom vodu nemam termostat, podovi su izolovani stiroporom oko 3 cm, koji je postavljen u kompletu sa cevima (izgleda kao ono pakovanje za jaja i plave je boje), i cevi su na otprilike 15 do 20 cm, plasticne su
pazi vlado
zaista neznam kako neki majstori misle da sa odlznom temperaturom od 40 stepeni zagreju naprimer tvojih 150 kvadrata
pazi-temperatura poda treba biti limitirana i to tamo gde najvise sedis npr gde su stolovi-u sobama -ali u kuputilima hodnicima itd ta teperatura moze biti veca-proveri ali mislim da u dnevnim prostorijama je temp poda limitirana na oko 38 ako se nevaram-sta hocu da kazem-po mom -izlaz iz kotla npr 75 c - senzor npr za dnevnu sobu ubodes u pod naglasavam u pod i ogranics temperaturu u tom delu na koju hoces i tako redom prostoriju po prostoriju-dobices da vrlo brzo postignes temperaturu zeljenu i sistem udje rezim odrzavanja temp-ovako ti je kotao uvek u punoj snazi a nema teperaturu potrebnu da zagreje kucu-temperaturu poda odredjujes na osnovu materijala od kojih su podne obloge i prema vremenu kojem provodis na toj podlozi(strucnjaci kazu da dolazi do kontra cirkulacije krvi u organizmu ako se dugo provede na toploj podlozi)-jjbg prica nije bas tako jednostavna ali mislim da ces me razumeti
Otkud je moguća kontra cirkulacija krvi u organizmu? Dolazi do oštećenja, proširenja krvnih sudova u nogama i zato je štetno da bude pretopla podna površina.
slazem se ali temperatura poda je ta koja treba biti ogranicena a ne temperatura medija u cevima -moze kroz cevi u podu ici i 80 c ali treba stati protok kad postigne temperaturu poda koju nastelujemo-kako mislis da zagrejes pod naprimer na 38 c sa temperaturom izlaz iz kotla 40c i koliko mu vremena treba za to
Majstor mi je objasnio da temperatura vode u kotlu ne sme da prelazi 45 celzijusa, a temperatura poda ne sme prelaziti 28 celzijusa. Koliko je to tacno?
http://www.termobiro.rs/index.php?option=com_content&view=article&id=47&...
ovo je link prvi koji sam nasao
ja licno u kupatilu pa i u hodniku ne ogranicavam temperatu jer tu provodis vrlo malo vremena a i plocice su pa je tu i maksimalna tep korisno je heh-u hodniku brzo se osusi obuca a u kupatilu netrebaju ti papuce
Još nisam pitao da li je prizemlje ili spratna gradnja. Ako je prizemlje prvo što bih uradio je da stavim 10cm mineralne vune po celom tavanu (oko 200din/m2). To ne može da šteti, a jako je jeftino a smanjuješ gubitke u tim prostorijama na oko pola od sadašnjeg stanja. To znači i pola potrošnnje struje. Ispati ti se još ove zime sa sledećim računom za struju. Ako ne veruješ, pokri samo preko jedne sobe, pa ćeš za dan-dva ponovo ići da kupuješ.
Ako je spratna gradnja onda će se desiti da će ti na spratu biti značajno toplije. Ako je majstor to uradio po propisu, imaćeš način da smanjiš grejanje u prostorijama na spratu i time regulisati temperaturu.
gledajuci slike koje si poslao mislim da ti je najveca greska vezivanje pumpe preko nalegajuceg termostata.Naime ako se pumpa cesto iskljucuje pod nestigne da akumulira energiju u sebe tako da uvek grejes ispocetka sto prouzrokuje veliku potrosnju.Poenta podnog je da se velika povrsina zagreje na odredjenu temperaturu koja kasnije isijava.saljem ti mali opis oko podnog grejanja pa pogledaj
gledajuci slike koje si poslao mislim da ti je najveca greska vezivanje pumpe preko nalegajuceg termostata.Naime ako se pumpa cesto iskljucuje pod nestigne da akumulira energiju u sebe tako da uvek grejes ispocetka sto prouzrokuje veliku potrosnju.Poenta podnog je da se velika povrsina zagreje na odredjenu temperaturu koja kasnije isijava.saljem ti mali opis oko podnog grejanja pa pogledaj
VelibrorM wrote:gledajuci slike koje si poslao mislim da ti je najveca greska vezivanje pumpe preko nalegajuceg termostata.Naime ako se pumpa cesto iskljucuje pod nestigne da akumulira energiju u sebe tako da uvek grejes ispocetka sto prouzrokuje veliku potrosnju.Poenta podnog je da se velika povrsina zagreje na odredjenu temperaturu koja kasnije isijava.saljem ti mali opis oko podnog grejanja pa pogledaj
vezi direktno pumpu na kotao,odkaci od nalegajucek termostata,nasteluj temperaturu na kotlu 40.stepeni i vidi dal ce bolje da greje.
Koliko sam vas razumeo, potrebno je da pumpa konstantnije radi, da bi se akumulirala toplota?
Pumpa će stalno raditi i ako se podesi da se pali na 20*C (sada je na 25*C a kotao na 45*C). To neće smanjiti potrošnju. Nije sva struja (4000kw) potrošena u 10 litara zapremine kotla već je otišla u kuću.
Nalegajući termostat je čist višak, ali možda ne zna/ne sme/nije vešt da ga skine. Kad je već tu, smanjenjem temperature na potenciometru će se postići isto.
Posto smo ustanovili da imas ok izolaciju na objektu, ja imam par pitanja.
Koje su podne obloge u prostorijama? Keramika, granit..parket?
Da li imas tepihe i ostale dekorativne zezalice na podovima?
Koliko efektivne povrsine zauzima namestaj? (Soba 20m2 a garnittura komode i ostalo zauzmu 5 m2)
Debljina ravnajuceg sloja? (da li je radjen sa plastifikatorom ili ne)
Ako je temperatura na termometru 18, koliki je subjektivni osecaj toplote ili hladnoce? Da li je bas neprijatno za sedenje u prostoriji?
U celoj kuci su keramicke plocice. Nemam tepihe, samo u hodniku imam 2 kvadrata krpare i u dnevnoj sobi ispod stolica jos kvadrat. Namestaj zauzima ukupno 15-20% povrsine, cementna kosuljica je oko 7 cm sa dodatim aditivom (majstor je naveo da je to da kosuljica bolje podnosi temperaturne promene), subjektivni osecaj je neprijatan.
Estrih jeste malo deblji nego obicno, ali ne bi trebalo da predstavlja problem. Pokusaj ovako, podesi cevni termostat na minimum i postavi radni termostat kotla na 50C.
Ako od nekoga mozes da pozajmis IR termometar, odredi jednu povrsinu na podu (od prilike 10cm2) i izmeri temperaturu na svakih sat vremena. Kada temperatura poda bude na 35C vidi koja je polazna temperatura na kotlu i koliko je vremena trebalo da se postigne ta podna temperatura. Sledecu stvar, ugasi jedan grejac i prati kako se ponasa. Po mojoj nekoj proceni sa tom izolacijom objekta, od prilike bi kotao trebao da radi 24h na max i posle da odrzavas sa step up na 6 i 12 KW po potrebi.
Raster meandera je po meni malo veci. 20 cm je mnogo ali to moze da se anulira sa povecanom temperaturom polazne vode. Bitno je samo da ti temperatura poda ne predje 35C. Ona prica sa 25 26 je u idealnim uslovima. Sa takvom temperaturom mozes samo da zagrejes objekte sa izolacijom prve klase. Mozda postoji problem sa velikim staklenim povrsinama.
A sta kaze majstor koji je radio sistem, ima li on neko misljenje
Prema omjeru potrošnje skupe i jeftine struje evidentno je da kotao radi konstantno, ali sa svega cca 6 kW snage, odnosno samo jedan grijač na sat, dva grijača po 30 minuta u sat ili tri grijača po 20 minuta u sat i to je nešto preko 140 kWh dnevno (>4300 kWh mjesečno). 6 kW nije dovoljno za zagrijavanje 150 kvadrata, zato temp. prostorija i nije prelazila 18 stepeni. Kotao je i sa 6 kW postizao zadanu temperaturu na njemu (40 stepeni), ali voda nije dovoljno odvođena u sistem. Prva varijanta je manje vjerovatna, prije će biti druga ili treća, što je izazivalo postizanje temperature vode na izlazu iz kotla, isključivanje pumpe (nalijegajući termostat), odmah potom i isključivanje kotla (dostizanje zadane temperature u kotlu), odnosno i pumpe i kotla ako su zajedno na termostatu. Onda sistem miruje dok temperatura ne padne u kotlu ili u ovom slijepom crijevu na koji je postavljen nalijegajući termostat. Tako smo dobili potrošenih tih 6 kWh po satu, što je nedovoljno za 150 kvadrata. Zašto topla voda ne odlazi dovoljno u sistem? Razlog može biti ovaj nalijegajući termostat koji je na dijelu instalacije koji nema protok, već termosifonom topla voda se zadržava u njemu mnogo duže nego u ostatku sistema. Drugi razlog može preveliki otpor kretanju vode u sistemu, što je karakteristično za podno grijanje, naročito ako su dužine pojedinačnih krugova veće od 50 metara (maksimalno dozvoljeno je 80 m), što uz nedovoljan presjek cijevi u razvodu dovodi do slabe cirkulacije vode u sistemu, pregrijavanje kotla i isključivanje. Možda sa jačom pumpom bi se postiglo da se zagrijana voda lakše odvede u sistem.
Prvobitno su radila dva grejaca, nekih nedelju dana, a zatim jedan grejac (po savetu majstora), majstor je dao objasnjenje da ce temperatura rasti kada unesemo namestaj i pocnemo da boravimo u kuci. Inace u medjuvremenu je prvi grejac oslabio za nekih 40% u odnosu na drugi i treci (merio sam vreme koje in je potrebno da dostignu zadatu temperaturu pojedinacno i u razlicitim kombinacijama). Majstora sam zvao pre desetak dana, jos se nije pojavio, a na telefon se ne javlja. inace isti majstor mi je prikljucio wc solju na toplu vodu i prilikom montaze pokvario automatiku za pumpu za dovod pijace vode, tako da sam iskreno malo skeptican, te stoga upravo zelim da cujem vasa misljenja savete i predloge, da se znam postaviti prema narednim majstorima, koje cu sigurno zvati da isproveravaju instalacije
kazes da ti je u celoj kuci keramika-slazem se sa grejacem samo sto bi ja podigao i vise polaz . sobni nasteluj na 22-23 stepena i neka gasi kotao i ostavi tako vise dana nek se kuca zagreje a potom ce sam kotao otici na potrebnu temperaturu -samo jedno jos da dodam -grejanje na struju za neke manje kvadrature je ok ali 150 kvadrata i jeste trosak osetan -zatobih ti preporucio da dodas jos neki agregat pa vidi sta je isplativije-a sto se tice tvog nalegajuceg hah ima raznih majstora jbg- ako sam dobro razumeo on gasi pumpu kad postigne temperaturu hah njegova uloga bi trebalo biti da pali pumpu kad postigne neku manju temperaturu da nebi gurao hladnu vodu u sistem ali ni to ti netreba pumpu kad upalis na pocetku grejanja gasi na leto-male cirkulacione pumpe pogotovu one koje rade vise godina moze se desiti zbog mnogo cega i da nekrenu svaki put.
1 grejanje bez projekta NE raditi naročito ako ti MAJSTOR KAŽE šta i kako, ima jako pametnih majstora i znaju da upropaste instalacije svojim izmišljlotinama kao i kod mene što je na svoju ruku napravio neko prirodno kruženje u slučaju da nestane struje i sad u jednoj sobi imam radijaror i jedno 20 m cevi !!!!!!
2 grejanje na struju na taj način kao što vidiš daleko je od najekonomičnijeg
3 sa 6kw nema šanse da zagreješ kuću od 150 m2 sem ako nemaš toplotnu pumpu
4 onaj cevni termostat odmah izbaci
i par pitanja
kolika je vlažnost u kući ? jel možeš nekako da izmeriš ?
koliko se kuća sušila tj kad ste je napravili i kad ste se uselili ?
jel svaka prostorija ima svoj poseban vod ili je sve iz jedne cevi postavljeno od početka do kraja ?
Kuca je omalterisana u junu, a uselili smo u decembru, svaka prostorija ima svoj vod
da je grejanje na gas bilo bi oko 100e mesečno ako je izolacija ok na kući
kakva ti je izolacija nisam stručnjak za grejanje ali dok nisam uradio izolaciju na svojoj kući plaćao sam grejanje kao grčka što bi se kazalo
ovo je pumpa i termostat