Naravno , slazem s ovim sto kaze bboba .
pozdrav
Naravno , slazem s ovim sto kaze bboba .
pozdrav
Sad ne znam kolika je ta sila, ali meni je cela polovina kuće sve do potkrovlja (prizemlje+sprat+potkrovlje) bilo toplo kao da radi pumpa.
Svi su predlagali nepovratni ventil na prvu loptu, ali kad sam rekao da je to u istom smeru kao pumpa i da se izvor toplote ne gasi (rezervoar je uvek topao) odmah su odustajali od predloga.
Problem ne postoji sa loženjem ili gasom, jer kad se ugasi izvor toplote - cirkulacija prestaje sama od sebe.
Ovako dobro radi i, za sada, ne bi ja tu nišra dirao...
Mislim da bi ovo sa zvucnom i vizuelnom indikacijom temperature moglo jeftino da se resi termo-davacem i termo-prekidacem sa nekog auta. Sve to u podrumu povezes na 12V trafo,dovedes neki satic iz auta u kucu(kupis na otpadu-buvljaku za 50din ili neki digitalni) i znas kolika je temperatura u sistemu(a oni pokazuju sigurno do 120c),a uzmes termo-prekidac koji pali na 95c i u kuci ti upali lampicu ili zvucni signal da je "vruce"(ovo bi moglo da aktivira i neki el.magnetni ventil koji bi pustao hladnu vodu u kotao i zatvarao ga kad se spusti temperatura-naravno,mesni ventil u hand-made verziji)
alarm sam postavio koristeći podesivi kapilarni termostat za kotlove.
za temperaturu sam našao digitalni termometar za kuhanje, koji mjeri do 200C, uz jednu manu a to je da mu je kabal dug 1m, nekako ću ga naštiklati. još ga nisam kupio ali namjeravam, nakon čega će mi ovaj postavljeni alarm biti viška jer termometar ima podesivi alarm.
alarm je već opravdao investiciju. sinoć se zaglavila ona klapna za vazduh, zaprljala se i ostala otvorena (nisam znao da i nju treba čistiti). alarm se uključio na 95, dok sam došao do kotla (2-3 minute) već je bio 100. uglavnom dobro je prošlo, a i otvoreni je sistem.
uspio sam napraviti termometar koji mjeri od 0 do 100C, možda nekome pomogne pa.......
termometar sam napravio od senzora LM35 (cijena 1,5 eura) i unimera. senzor za svaki 1C propušta 10mV, bez obzira na koji je napon priključen (radni napon mu je 4-30V), tako npr ako je kotao zagrijan na 75C unimer pokazuje 750mV, i to je to. na displeju sam nacrtao jedan zarez "75,0" da ne zbunjuje. jednostavno i jeftino. postoje senzori koji mjere i od -50 do 150C, ali meni nije bilo potrebno više a i samo sam ovaj uspio naći.
Interesuje me koji si alarm uzeo (koja cena) i dali ima mogućnost podešavanje temperature alarma?
Za ljude iz Beograda i okoline...ima na Bubanj potoku covek koji prodaje pretvarace ANEL. Kod njega ima da se nadje LED displej sa NTC senzorom. Radi na 12V i predvidjen je za automobil. Ima da se podesi alarm kada dostigne odredjenu temperaturu. Ja kada sam poslednji put kupovao , bilo je oko 35 eura. Evo kontakt telefon, pa kome treba tako nesto nek zove direktno
Goran Anel 063 8279 529
Interesuje me koji si alarm uzeo (koja cena) i dali ima mogućnost podešavanje temperature alarma?
za alarm sam iskoristio alarm za vrata sa magnetom, ovaj na linku, s tim što sam mu ostavio samo jednu bateriju (dolaze tri) da ne bude previše bučan.
http://www.limundo.com/kupovina/alarm-za-vrata-i-prozore-/5730273
u njemu sam našao kontakt (nije ga teško pronaći) koji kad se razdvoji alarm se pali. te kontakte sam spojio na termostat na kojem mogu regulisati temperaturu isključivanja. i tako, kad se kotao zagrije na 95, termostat prekida struni krug, i alarm se pali. sve ovo radi bez dodatnog napajanja. sve je bilo vrlo jeftino, oko 11e.
Za ljude iz Beograda i okoline...ima na Bubanj potoku covek koji prodaje pretvarace ANEL. ...
Da se nadovežem na post, sa uspehom koristim ovo od kad sam odradio grejanje (2. zima zaredom već)
Temperatura na analognoj skali kotla
Mesto gde su sonde za merenje ušuškane u samom kotlu (sonda za analogni pokazivač i 2 sonde za Anel merač - za svaki sprat po 1)
Napajanje merača ide sa akumulatora koji napaja i pretvarač, tako da i kad nestane struje u kući imamo uvid u stanje temperature na kotlu
Pozicija pokazivača na najprometnijem mestu u kući - centralni hodnik
Sam izgled uređaja
Ono što bih napomenuo je da limit preciznog merenja je oko 10m kabla, tj udaljenost od sonde na kotlu od sobnog pokazivača. Do te razdaljine daje tačnu vredost. 1 metar preko toga, odprilike 1 stepen greške (pokazuje manje). Kod mene pošto imam 2 pokazivača, koristio sam vod od 12 metara da bih doveo do sprata i kao što slika pokazije greška u merenju je oko 2 stepena, što je zanemarljivo na opštu dobit - ne silazimo do kotlarnice dok temperatura u kotlu ne spadne na 50ak stepeni. Ovo sad na slikama je radna temp. kotla, a mešajući ventil prema kući to spusti na 50C u cevima, što je za spoljnih 0 stepeni sasvim dovoljno. Termo glave po sobama dalje raspodele sve to po potrebi..
Pozdrav svima
Za ljude koji nisu iz Beograda i okoline, sadašnja cena termometra kod ANEL-a je 20 eura, šalju AKS kurirskom službom (plaćanje pouzećem) i kako mi je Goran iz ANEL-a napisao daju garanciju na termometar i to 2 godine...
Ovih dana, (samo da skupim dovoljno para), ja sigurno uzimam... Pitanje za "njakov"-a, kako funkcioniše podešavanje alarma za termometru, i kako se čuje?
Nema sta. Super je zvrcka mala. Imas podesavanje preko tastera set i cuje se kao alarm na satu...ono standardno "kinesko" bip bip. Lepo se cuje.
Pitanje za "njakov"-a, kako funkcioniše podešavanje alarma za termometru, i kako se čuje?
Uz sam uređaj jako korektan proizvođač daje uputstvo na srpskom.
Za super-veličinu klikni na sliku
Čuje se odlično, mi smo kupili 2 komada za po svaki sprat po 1. Jednu noć oko 02.30 ujutru, oglasio se alarm sa setovanom temperaturom na 85 (da kažem da je to rano uzbunjivanje, recimo). Dok sam ja ukapirao da nešto pišti i onako bunovan i naduven od spavanja skočio, napolju mraz, al šta se desilo, zrnce uglja je sleganjem prošlo kroz rešetku kotla i zaglavilo se pod klapnom. Sa radnih 70 temp se penje na alarm prag, dok sam se ja onako leteći obuko vamo-namo, došlo do 88, ispred vrata kotlarnice se sretnem sa mamom, ona spava sprat ispod tj u prizemlju, ista stvar, probudio je alarm. Čuje se tako piskavo, probudiće te garant.
Ajde taj alarm to je ono zaštita za kraj, nego ugodnost.. Ma ne moraš da ideš pogotovo ako je kotlarnica iza kuće na nekom zametnom mestu, vidiš u sobi tačno stanje u kotlu Veliki komfor za nas ložače
Korisna stvar sigurno. Meni samo nije jasno sto se toliko opterecujete sa temperaturom u kotlu? Nije to nuklearni reaktor, pa da bude Cernobil u kotlarnici Ja radim grejanje 15 godina a moj otac 44 god, za to vreme smo videli samo jedan kotao koji je odvojio kotlarnicu od kuce (i od placa) ali sve zato sto je lose odradjena instalacija. Ventil sigurnosti (1kom) koji je ko zna kad procureo , pa je neko pametan stavio cep od 1/2'' Kotao Megal MVS je izgledao kao da je bomba eksplodirala u njemu. Koliko puta se i meni kuci desilo da prokljuca sistem. Otvoreni sistemi su jos i opasniji ako se rade onako kako obicno rade, sa poslednjeg radijatora cev od 15mm ili 1/2". Jos kada zaledi ili ose naprave gnezdo u prelivnoj cevi, pa nista od ekspanzije, a ventila sigurnosti nema. Samo pokusavam da objasnim korisnicima da nije to nista strasno ako sistem dodje do faze kljucanja...ekspanzija primi sirenje vode koliko moze, a ostatak odradi ventil sigurnosti. Njega treba zameniti uvek, kada je doslo do kljucanja...i preporuka je na svake 2 sezone grejanja i mirna glava.
Ono što bih napomenuo je da limit preciznog merenja je oko 10m kabla, tj udaljenost od sonde na kotlu od sobnog pokazivača. Do te razdaljine daje tačnu vredost. 1 metar preko toga, odprilike 1 stepen greške (pokazuje manje). Kod mene pošto imam 2 pokazivača, koristio sam vod od 12 metara da bih doveo do sprata i kao što slika pokazije greška u merenju je oko 2 stepena, što je zanemarljivo na opštu dobit..
Jel možeš da mi napišeš koliko treba "žica" da bi produžio sondu kao i napajanje termometra? Napajanje pumpe centralnog grejanja mi je slično kao i tebi, imam UPS sa akumlatorom koji se nalazi kod samog kotla, pa bih sproveo i napajanje sa akumulatora, kao i sondu do dnevne sobe (dužina možda oko 20-22m)... Za napajanje znam da treba dve žice (+ i -), nego me interesuje za sondu? Na koji način si "produžio" kablove, jednostavnim sečenjem i lemljenjem nastavaka, klemom, ili nečim drugim? Takođe bih da napomenem da mi je Goran iz ANEL-a napisao u mailu da kabl sonde može produžiti i do 20m bez nekih gubitaka na tačnosti - čudno...
Pozdrav
njakov wrote:Ono što bih napomenuo je da limit preciznog merenja je oko 10m kabla, tj udaljenost od sonde na kotlu od sobnog pokazivača. Do te razdaljine daje tačnu vredost. 1 metar preko toga, odprilike 1 stepen greške (pokazuje manje). Kod mene pošto imam 2 pokazivača, koristio sam vod od 12 metara da bih doveo do sprata i kao što slika pokazije greška u merenju je oko 2 stepena, što je zanemarljivo na opštu dobit..
Jel možeš da mi napišeš koliko treba "žica" da bi produžio sondu kao i napajanje termometra? Napajanje pumpe centralnog grejanja mi je slično kao i tebi, imam inverter sa akumlatorom koji se nalazi kod samog kotla, pa bih sproveo i napajanje sa akumulatora, kao i sondu do dnevne sobe (dužina možda oko 20-22m)... Za napajanje znam da treba dve žice (+ i -), nego me interesuje za sondu? Na koji način si "produžio" kablove, jednostavnim sečenjem i lemljenjem nastavaka, klemom, ili nečim drugim? Takođe bih da napomenem da mi je Goran iz ANEL-a napisao u mailu da kabl sonde može produžiti i do 20m bez nekih gubitaka na tačnosti - čudno...
Pozdrav
ovaj tvoj inverter, je li daje čisti sinus? ja sam neki dan priključio pumpu na ups (ne daje čisti sinus), grundfos alpha2 je normalno radila, ali je grundfos bacis zujala, pa se bojim da ne crkne?
Korisna stvar sigurno. Meni samo nije jasno sto se toliko opterecujete sa temperaturom u kotlu? Nije to nuklearni reaktor, pa da bude Cernobil u kotlarnici Ja radim grejanje 15 godina a moj otac 44 god, za to vreme smo videli samo jedan kotao koji je odvojio kotlarnicu od kuce (i od placa) ali sve zato sto je lose odradjena instalacija. Ventil sigurnosti (1kom) koji je ko zna kad procureo , pa je neko pametan stavio cep od 1/2'' Kotao Megal MVS je izgledao kao da je bomba eksplodirala u njemu. Koliko puta se i meni kuci desilo da prokljuca sistem. Otvoreni sistemi su jos i opasniji ako se rade onako kako obicno rade, sa poslednjeg radijatora cev od 15mm ili 1/2". Jos kada zaledi ili ose naprave gnezdo u prelivnoj cevi, pa nista od ekspanzije, a ventila sigurnosti nema. Samo pokusavam da objasnim korisnicima da nije to nista strasno ako sistem dodje do faze kljucanja...ekspanzija primi sirenje vode koliko moze, a ostatak odradi ventil sigurnosti. Njega treba zameniti uvek, kada je doslo do kljucanja...i preporuka je na svake 2 sezone grejanja i mirna glava.
pa zar nije bolje ragovati na vrijeme? moj alarm se do sada oglasio 3-4 puta dok nisam ugradio pufer. dešavalo se da smola ulijepi baglame regulatora propuha, i on ostane otvoren, a kotao natrpan mrkim ugljem, i to količinom za čitavu noć.
Naravno da je prevencija najbolje resenje. Samo sam pokusao da objasnim da i kljucanje sistema nije strasna stvar.
ovaj tvoj inverter, je li daje čisti sinus? ja sam neki dan priključio pumpu na ups (ne daje čisti sinus), grundfos alpha2 je normalno radila, ali je grundfos bacis zujala, pa se bojim da ne crkne?
Možda sam se loše izrazio, koristim prepravljeni UPS Informguard 1200AP, na koji sam nakačio akumulator od 45Ah (izvukao kablove i stavio kleme za akumulator). Fabrički u taj UPS idu dve baterije po 12Ah, tako da je malo jači i veči UPS... Ovako, kada ima struje, pumpa radi normalno (u ups-u su direktno vezana utičnica - UPS fabrički ima 2xŠuko štekera), a kada nestane struje pumpa malo promeni zvuk, ali toliko malo da se jedva čuje.... Tako da sumnjam da nije baš čist sinus... U svakom slučaju, završava mi posao, uključio se svega par puta kada je nestala struja (na po 15-30min) i radi sasvim normalno... Na akumlator povremeno priključim neki potrošač, čisto da se malo troši, i tada ga UPS vrlo brzo napuni...
Pozdrav
Ne daje čist sinus, već posmatrano osciloskopom kvadratni "sinus". Pumpa malo zuji, zavisno od upotrebljene snage, ako je na manjoj brzini, zujanje će se manje čuti. Inače inverter koji daje čist sinus je jako skup (i ne mogu da kažem da sam do sad video takav).
Nema potrebe da se brineš, nek zuji, crći neće.
Kablove koje sam upotrebio kod mene za 2 uređaja su:
- silikonski set kablova, imaš to u svakoj gvožđari, čisto da sonda dopre do kotla a da se izolacija kabla ne istopi. Za produžetak sonde ti treba 2 žice (silikonske), sonda ima 2 kraja, nebitno polaritet, jer je u pitanju PTC otpornik.
- 2x2x0.8 - pun presek, Novokabel proizvođač lokalni, dao mi je čvrste garancije da se izolacija neće istopiti na 70 stepeni jer delom vod ide po cevima. Za 1 uređaj je potrebno 1 žica za plus 1 za minus i 1 za sondu, jer iz samog uređaja izlaze 3 žice.
Sve lemljeno, izolacija termobužir, jedina kontaktna površina je klema na akumulatoru
To što ti je reko da može 20m, pa tako je i meni reko pa sam prepravljao instalaciju
E sad si mislim zbunio narod... Prvo si napisao da za produžetak sonde trebaju dve žice, pa posle da za ukupan uređaj 3 i to 1 za +,1 za - i 1 za sondu? Nebitno, svakako ću onda prvo da uzmem uređaj, pa posle kablove... Pozz
--
za sondu treba 2 ali za uređaj treba 3
1. Uređaj ima 3 žice koje idu do recimo kotlarnice. Tu ti treba vod dužine kolko da stigne do kotla.
2. Sonda se nalazi u kotlu gde regularna kablovska izolacija ima problema sa topljenjem i ima 2 kraja
Vezivanje uređaja ide:
braon +
bela 1 krak sonde
zelena - i 2 krak sonde
(to su žice iz trožilnog produžetka)
Silokonci ti trebau da premostiš topljenje izolacije unutar kotla i to 2 komada za svaki krak sonde po 1 a 3-žilac iz kuće se tu spaja sa ova 2 u izvodima minus (-) sa 1 krakom sonde i sonda 2 kraj.
Slika vredi više od posta sa 1000 reči
Grejac wrote:Za ljude iz Beograda i okoline...ima na Bubanj potoku covek koji prodaje pretvarace ANEL. ...
Pozdrav svima
Njakov, ako ti nije problem, objasni mi kako si "ususkao" sonde za merenje, uzeo sam i termometar (isti), s tim da ja nemam na samom kotlu nigde termometar), pa sam fiksirao klemu na bakarnu cev odmah pored analognog termometra... Naime, dobio sam to da temperatura non stop skače gore dole 2-3-5 stepeni, kao da nema dobar kontakt... I da, bio si u pravu za preciznost, stavio sam oko 25m kabla, i krade mi (manje prikazuje) za oko 10 stepeni... Za to čekam odgovor od Proizvođača, jer me isti bukvalno prevario...
U samom kotlu je neko udubljenje, tj mesto na kome je predviđeno da upadne analogna sonda koja vodi ka analognom termometru na kotlu. Tu, pored sam zavuko ove sonde Anela i zapušio odozgo sa kamenom vunom
Nema sta. Super je zvrcka mala. Imas podesavanje preko tastera set i cuje se kao alarm na satu...ono standardno "kinesko" bip bip. Lepo se cuje.
Pitanje i za tebe, kako si ti uspeo da postaviš sondu (PTC otpornik), pošto je mogu jedino metodom "naleganja" na bakarnu cev (izlaz tople vode iz kotla) i očigledno mi to pravi problem...
Moras da je uronis u kotao. Ako postoji kapilara, i napunis silikonskom pastom i to je to.
Moras da je uronis u kotao. Ako postoji kapilara, i napunis silikonskom pastom i to je to.
U samom kotlu je neko udubljenje, tj mesto na kome je predviđeno da upadne analogna sonda koja vodi ka analognom termometru na kotlu. Tu, pored sam zavuko ove sonde Anela i zapušio odozgo sa kamenom vunom
Uspeo sam da je "uronim" u kotao, kada sam skinuo gornji poklopac na kotlu, ispod staklene vune ima na dva mesta udubljenje oko 12-14cm,rupe prečnika oko 1cm i tu sam uronio, i napunio vunom koliko sam mogao... Sada meri tačno (eventualno oko 1-2 stepena razlike) što je zanemarljivo na opštu dobit... Jedini problem mi je ostao taj, što mi na pokazivaču non stop skače gore dole rezultat (na pr. ako je na analognom kotlu 70 stepeni, na digitalnom mi pokazuje 67-69-68-70-67...itd.,,,nikad se ne fiksira... E sad ne znam dali je to zbog dužine kabla, ili nečeg drugog.... Kako je kod Vas?
...na analognom kotlu 70 stepeni, na digitalnom mi pokazuje 67-69-68-70-67...itd.,,,nikad se ne fiksira... E sad ne znam dali je to zbog dužine kabla, ili nečeg drugog.... Kako je kod Vas?
Šta je izvor napajanja? Čime pokrećeš uređaj?
Šta je izvor napajanja? Čime pokrećeš uređaj?
Izvor napajanja mi je akumulator od 45aH koji ujedno koristim za UPS za pumpu (kada nestane struja)... Isti mi se nalazi u kotlarnici pored kotla, pa preko kabla 3x0,75 dužine 25-26m povezan sa pokazivačem temperature...Otpornik sam produžio sa silikonskim žicama 1,5mm2 zbog dodira kotla (da se ne istope) pa nastavio lemljenjem na običan kabl uz povezivanje akumulatora sa klještima... U suštini, slično kao kod tebe...
Tihi jedno od resenja za zaustavljanje gravitacione cirkulacije je nepovratni ventil. Kazu ovako pumpa daje dovoljno protoka za otvaranje ventila za razliku od gravitacionog protoka koji je manji i nemoze da ga otvori.
Tako sam procitao negde na netu. Nisam probao u praksi.