To za projektanta je bila vise majstorska sala.
Kupovina starije ili izgradnja nove kuće
Кров не патосирај ничим, нема разлога да себи правиш трошкове и будуће проблеме. Пројектанту и мајсторима објаснио ону нашу стару '' вежи коња где ти газда каже''.
Темеље ради од готовог вдп бетона и миран си , наравно уради хидро и термо изолацију и темеља и нулте плоче . Све инсталације уводи у кућу споља , никако кроз кућу .
@Tenzor. "Све инсталације уводи у кућу споља , никако кроз кућу ."
Mislis na struju i vodu? Zbog cega?
Нисам се добро изразио ,мислио сам на водовод и канализацију.
Juče sam pričao oko nekih detalja sa projektantom..
Pošto mi je dnevna soba spojena sa trpezarijom a ona je opet spojena sa kuhinjom na "L" pa iznad toga dolazi potkrovlje, imamo malo problema sa dodatnim gredama i stubovima.
Ne smeta ni to toliko što će se te grede možda nekih 10-15cm videti na plafonu u prizemlju a stubovi koji podupiru krov na potkrovlju (može to lepo da se dotera) nego me interesuje koliko se obično radi-spušta spušteni plafon?
Planirao sam da će se u prizemlju raditi gips umesto malterisanja plafona uz neke ukrase za ugradnu rasvetu i slično..
Projektant mi predlaže da podignem visinu prostorije za još 1 blok (20cm) pa će biti 280cm što se meni čini mnogo..treba to kasnije i zagrejati.
Ovako je planirana visina prostorije 260cm gde je parapet 90cm, prozor sa kutijom za roletnu 150cm i ostaje još 20cm do plafona..možda na kraju ipak stavim samo te Ytong "L" profile da podignu prostoriju za još 5cm..to će donekle još da bude u redu ako se plafon spušta nekih 10cm..
I još nešto..šta kažete na soklu (valjda se to tako zove) od betonskih blokova? Ja sam uvek bio nekako skeptičan kad su u pitanju ti blokovi ali sve više viđam da se taj deo kuće zida njima čak i za podrume (koji ja nemam) a i sam projektant mi je u razgovoru preporučio da radim sa njima..meni je armirani beton jedini pravi beton a ti blokovi su mi nekako više za dvorišne zidove bez opterećenja i slično..ali očigledno grešim..
Sto se tice gredi u plafonu prizemlja na kojima ce se nalaziti stubovi za krov to moze da se odradi sakriveno i da bude u ravni plafona. Ako je debljina gredi mala onda greda moze da ide gore u visinu iznad nivoa prve ploce a ne ispod nivoa. Svakako ces gore u potrkovlju imati i neku zvucnu izolaciju, kosuljicu koja ce se izjednaciti sa visinom te grede.
Meni krov od 230m2 i zidovi u potkrovlju stojo na takvi gredama koje nisu spustene. Grede su siroke 25cm a debljina ima je 20cm i duzina 9 metara. Proracun je to dozvolio.
Na kraju sam odradio jos bolje nego na projektu. U potkrovlju sam stubove stolice radio od betona. Pregradni zidovi su na 2.5 metra imali horizontalno betonsko ojacanje.
To ojacanje i betonski stubovi su radjeni iz jednog tako da mi ceo krov osim sto lezi na stubovima lezi velikm delom i na pregradnim zidovima.
Prakticno ti stubovi su bili deo jedne mreze od betona koja se sirila po celom potkrovlju. Ne znam da li sam slikovito objasnio.
280cm i nije puno ako je prostorija velika. Za velike prostorije ako je plafon nizi onda sve izgleda nekako nabijeno.
Posto imas spojen dnevni boravak sa trpezarijom pretpostavljam da je veca prostorija. Stvar ukusa.
Sto se tice grejanje te vece visine ako imas podno grejanje razlika je neznatna.
Sto se tice temeljnog zida ili kako ti zoves sokle ja sam to betonirao. Za betoniranje je potrebno obostrano salovanje koje dosta kosta.
Malo sam se pokajao jer bi mi bolje bilo da sam temelje radio do nivoa zamlje a kasnije da sam zidao tim betonskim blokovima. Proracun na projektu mi je to dozvoljavao.
Radis po projektu a staticar ce da izracuna da li nesto moze ili ne ili kako moze pa se nemoj zamarati da li ti imas utisak da li je nesto dovoljno cvrsto.
Betonski blokovi (oni kojima se kod nas zida) su keks u odnosu na armirani beton.
Slazem se da je keks ali oni idu na beton koji je debeo barem 80cm i armiran. Da li ce taj keks da izdrzi ili ne to ce proracun da kaze. Ja sam cak vidjao da ide direkt na temeljnu traku u zemlji za dosta ozbiljne kuce.
Keks jeste..ali kako mi je covek objasnio, taj deo samo prenosi tezinu objekta na temelj-stopu koja je najbitnija i mora da bude dobro uradjena i armirana.
Dnevna+trpezarija duzina 840cm sirina 515cm
Trpezarija+kuhinja sirina 515+320cm duzina 410cm * izmenio sam sirinu, jer sam uneo samo sirinu kuhinje bez trpezarije
Meni je dnevna + trpezarija duzine 9m i sirine 5.1m.
Kuhinja je slicnih dimezija i u L ali je fizicki odvojena. Imam sakrivenu gredu u toj vecoj prostoriji koja je na oko 1.5m gledano na sirinu i imam jos na odprilke 1,5m od grede gredu za ukrucenje.
U sustini je veoma slicno jedino taj prelaz kod kuhinje mozda ce morati da bude vidljiv kao neki svod.
Ono sto sam pricao o visini plafona na dosta stranih foruma sam citao da je za tako veliku prostoriju mala 2.6m visina pa sam stavio 2.8
Još jedno brzinsko pitanje i mislim da dolazim do rešenja za plafon..
Koja je visina profila (nosača) i gipsane ploče? Negde sam pročitao da je 26+26mm pa ako se nosači pričvrste direktno na plafon i na njih idu gipsane ploče to će spustiti plafon za nekih 5cm i ako računam još dodatnih 5cm za rasvetu i neko "fazoniranje" plafona to mu dođe ukupno 10cm. Da li je to tačno ili ne?
http://www.sinisavuckovic.com/08gipskarton.html
Racunaj i vunu za izolaciju.
Kod vecih prostorija mora da bude veca visina plafona.Skoro sam radio nesto u jednom stanu (nadgradnja) dnevni borvak preko 30m2 a plafon priblizno 2,6m,nije svuda ista visina,potpuno bolestan osecaj.Kao da me nesto pritiska po glavi neznam kako drugacije da opisem.
Nisam planirao izolaciju na plafon ispod gipsanih jer je iznad potkrovlje pa će izolacija biti ustvari gore u podu.
Baš sam pre neki dan bio u poseti ljudima kod kojih je visina zidova na 250cm i imaju gipsane ploče spuštene samo za debljinu nosača i gipsa (5-6cm) a prostorija im je 8x4m..ne znam ni sam, nije bilo baš toliko loše za tih 30min boravka.. Ja kod mojih kući imam visinu od 260cm gde nema gipsa (klasičan plafon) i čini mi se dosta visoko..ali nemaju velike prostorije pa opet ne mogu da uporedim.
Najviše izbegavam 280cm zbog ostalih prostorija koje su 250x320cm (kupatilo), 220x320cm (ostava), 240x320cm (predsoblje), 300x150cm (hodnik), i dve "veće" 320x410cm (kuhinja) i 350x520cm (spavaća)..pa zamišljam kako će izgledati prostorija od 250x320cm a visine 280cm..visoko bre..
Ne znam ni sam šta činiti..još imamo malo vremena pa ćemo valjda da se odlučimo do kraja..
Bio je još jedan majstor da mi da ponudu..
Šta raditi kada majstor:
1. odgovara od zidanja Ytong blokom
2. nagovara na zidanje giter blokom jer je bolji
3. kad vidi da si zapeo za Ytong, nagovara te da se zida produžnim malterom a ne lepkom namenjenim za Ytong
4. kaže da je cena za ruke veća za Ytong jer ima puno više posla
5. proceni da za ruke treba 12000eur za kuću od 130m2 sa potkrovljem koje se nedovršava odmah.
6. želi da malteriše zid od Ytonga
Каже се хвала и довиђења, а визит картица се баци у канту за смеће.
Giter blok ne moze da se poredi sa Ytongom.
Zidanje Ytonga malterom a ne lepkom znaci da ce biti mnogo vise toplotnih gubitaka na malteru i skuplji materijal.
Cena za ruke je uglavnom ista ili nesto malo niza. Ako kuca ima puno otvora i coskova onda moze biti veca cena jer stalno mora da se meri i sece Ytong. Onda i nije nesto brza gradnja.
Ytong se moze malterisati ali je skupo i bacanje para.
Evo cene rada za 170m2 neto (155m2 korisnog po projektu zbog kosina u potkrovlju). 14 coskova kuca i komplikovan krov. Odprilike, grubo sam sabirao dnevnice. Mada sam vec negde pisao o cenama rada. Temelj 700e, nulta ploca 300e, prizemlje 800e, fert, stepenice i 2 terase 400, potkrovlje 600 i krov 1800e.
Meni majstor zida 5e/m2. Otvori se racunaju kao zid ali mi ne racuna nista vise (npr. stubovi i grede).
Jedan deo sam sam radio ali sam uracunao koliko bi to majstor naplatio.
Ukupno rad za grube radove 4600e.
Mislim da kada sve zavrsim - iznutra, staze, ifasadu, ogradu... da ni onda necu preci 12.000e za rad.
Mozda je mislio majstor 12.000e za kljuc u ruke.
Vlado, to što si naveo je po meni neka realna cena..
Ja ne vidim svrhu gradnje Ytong blokom ako se ne poštuju proizvođačka uputstva i pravila..ako sam se ja odlučio za tu vrstu materijala onda gradimo tako a ne da izmišljamo toplu vodu..
Moja kuća u osnovi ima nekih 135m2 + otvorena terasa oko 13m2 i ulaz oko 4m2 i dodatno kotlarnica koja ima 11m2. Nadzidak potkrovlja je 1m+20cm serklaž i u osnovi ima otprilike do 60m2. Gledao sam da kuća i krov budu što jednostavnijeg oblika, ima 8 spoljnih ćoškova a krov evo postavljam u prilogu..
12000 je bila cena za ruke od iskopa temelja pa do pokrivanja krova ništa više, nikakav ključ u ruke.
Jedna ponuda pre ove je bila u rasponu od 7 do 9000 a čekam još jednog majstora da mi da ponudu za kog očekujem da će biti nešto realnija cena jer su dosta kuća izgradili baš sa Ytongom i imaju dobrih preporuka.
**
**
Zdravo svima! Nov sam na forumu, i imam jedno pitanje. Da li uopšte treba razmatrati kupovinu stare kuće koja ima temelj od cigle pod uslovom da se radi o solidnoj kući i u kojoj nema vlage? Ili treba izbegavati takve kuće, jer ako sada nema vlage, jednog dana će se pojaviti, pa zato treba se držati samo kuća koje imaju betonske temelje?
Pročitao sam dosta postova na različitim temama na ovom forumu, i znam da se vlaga javlja ukoliko nema hidroizolacije, i starije kuće koje imaju temelje od cigle (doduše neke i nisu tako stare, zidane su 70-tih godina prošlog veka) obično nemaju hidroizolaciju, barem ja nisam naišao na neku da ima.
Planiram da kupim kuću u okolini Pančeva, i ima dosta tih starijih kuća u ponudi sa povoljnim cenama, ima i onih lepo sređenih, mada se meni čini da je to sve sminka koja je urađena da bi se kuća bolje prodala.
Hvala unapred na odgovoru. Pozdrav.
Шта рећи - кућа без солидног темеља и још без хидроизолације је само генератор могућих, скупих проблема за касније.
Hvala na odgovoru! Dakle, kao što sam i mislio, kuće bez betonskog temelja treba izbegavati.
E ljudi..primećujem da u zadnje vreme svi izbegavaju da mi odgovaraju na pitanja, valjda zato što sam dosadan ali eto..probaću i sa ovim..
Za krovnu foliju mi nije niko ništa odgovorio (za lepljenje spojeva itd..), a u međuvremenu na red dolazi limar.
Pošto nameravam da stavim crep Kontinental plus engoba braon, želeo sam da stavim i braon oluke, uvale i opšivku oko dimnjaka..međutim, majstor koji je jutros bio da pogleda šta treba da se odradi rekao mi je da on ne radi sa limom u boji jer on ne može da se lemi a sa silikonom ne želi ništa da lepi jer kako kaže "to nije odrađen posao već gubljenje vremena i bacanje para".. Kaže da mi preporučuje da oluke i opšivku oko dimnjaka napravi od običnog pocinkovanog lima a uvale može i od braon plastificiranog da baš ne odskače boja od crepa (jer njih može da napravi bez spojeva).
Nisam nigde imao priliku da vidim takav krov (braon crep a pocinkovani oluci) pa sam u dilemi..da li pristati na ovakvu ponudu ili tražiti drugog majstora? Ja jesam tvrdoglav za neke stvari, i za oluke sam naumio da budu braon, ali ovo me je sad bacilo u razmišljanje..jer se ovaj deo ne pravi svaki dan, bitan je za izgled kuće ali najbitnije je i da budu funkcionalni oluci.. I da li je cenovno puno za taj posao dati nekih 700eur (oko 50m oluka, 5 vertikalnih odvoda, 4 uvale i dva dimnjaka)..
Постоји боја за поцинковани лим у браон боји. Користио сам је лично и веома се добро показала. Тако да нема проблема, може мајстор да уради од поцинкованог лима да све залеми и на крају да офарба у браон боју. Мада постоје и други системи спајања олука, а то су поп нитне и трајно еластични полиуретански лепкови који обезебеђују водонепропусност. Температурни распон је од -40 do +70 степени. Мислим да је цена коректна, додуше давно сам радио те послове кад је цена дужног метра оллука била 8 марака.
nova fora kod limara su gotovi oluci koji koštaju oko 200din dužni m
tako da više ni ne savijaju lim samo odu kupe i montiraju
ako me sećanje ne vara tabla bakarnog lima je oko 80e
od jedne table izađe 6m oluka
tako ako hoćeš da je u fazonu sa crepom stavi bakarne oluke (predlog samo)
Ljudi..eto da podelim sa vama da danas majstori konačno postavljaju crep. Od 25.maja do danas 22. septembra je konačno postavljena kuća pod krov.
Uz puuuno puno potrošenih živaca i para, što i nije konačno..predstoji nam spremanje za "prezimljavanje" pa od proleća nastavljamo dalje..nadam se da će se živci malo oporaviti do tad..pare nisu problem, para više nema..
Daj neke fotografije.
Stavicu fotke za par dana, sada sam na odmoru pa cu imati vremena za to..
Nego, posto sada treba da postavljam el.instalacije, kupio sam neku hobi slicericu da izdrzi bar za taj posao..kazu mi ljudi da kada se radi sa njom ima puno prasine..e sad, ona ima prikljucak za usisivac..da li se koristi obican (sa kesom ili vodenim filterom) ili neki industrijski? Nebih da uzmem obican pa da posle moram supruzi da kupujem nov ako ga sredim..
Jeste, plaćen je projektant za to ali ovo je SSM forum, zbog toga postoji da "pričamo", razmenjujemo iskustva, tražimo i delimo savete...
Ne može projektant da utiče na sve, zbog toga ja i tražim neke savete ovde, tražim iskustva ljudi koji su radili i gradili..
Projektant mi je recimo predlagao da gradim ytong blokovima ali da stavljam klasične betonske stubove a ne protivpotresne blokove..tu sam ga "ubedio" da radimo na moj način..
Sada recimo imam dosta veliki problem oko tog nesrećnog podaščavanja krova jer mi i projektant i izvođač radova predlažu da ga radim..opet, tu sam video iz iskustva ljudi koji su pisali na forumu da to nije dobro pa ću da pokušam da utičem i na to da promene.
Tražim i savet u vezi odabira folije za krov, pa na koji način zaštititi temelj od vlage, tražio sam savet oko izbora tavanice, kasnije će trebati i saveti za podno grejanje, termoizolaciju, fasadu..
Ne vidim problem pisanja i debate na forumu ako je već projektant počeo sa izradom projekta..njegov posao je da napravi proračune, nacrte, planove izvođenja a moj kao investitora je da odlučim sa čim ću i kako graditi..forum je tu da mi pomogne u svemu tome na neki način.
Da mogu, da znam i da se sme tako (bez projektanta, u ssm varijanti) sve bih sam radio i onda bih takođe tražio savete između ostalog i na ovom forumu.