pozz za sve ,ja sam novi ,zelio bih savjete za nacin postavljanja hidro i termo izolacije .objekat je prizimlje + sprat sa ravnim krovom sazidan u gruboj fazi , ,,povrsina objekta u osnovici 40 m2 ,,,interesuju me vasa misljenja i saveti za izolacije hidro i termo reda nulta ploca ,prva ploca i druga ploca( tj ravni krov)
Podna betonska ploča, hidro i termoizolacija nulte ploče
Нажалост постоје два типа равних кровова , они који су процурели и они који ће процурети...
Ako se ne rade duplom bitumen trakom u potpunosti i po pravilu,odvodima atmosferske vode sa dodatnom hidro zaštitom, zatim bez stirodura od minimum 15 cm i šljunkom preko kao na skici iznad. Onda si u pravu verovatno. Velika većina stambenih zgrada koje sam radio ima ravne krovove i radi se sistem koji je proveren i siguran. Ako se preskaču neki segmenti ugradnje i štedi na materjalu pravljenjem nekim prečica...mora da curi
Оно што је огроман проблем су дилатације објеката , код индивидуалних објеката о томе се не води рачуна уопште , а код великих објекта иако се оне ураде , проблем су огромне температурне разлике , лети високе температуре , зими ниске ...
С друге стране лед је такође огроман проблем , а такође и неодржавање и небрига . Нови Београд је можда најбољи пример зашто су равни кровови добри за избегавање ...
Тако да је за наше поднебље доказано да је најбољи раван кров , коси кров са кровним покривачем ...
Znaš gde radim i tamo su temperature zimi niže nego kod nas...leta su umerenija. Niko ne čistii sneg sa krovova koji su urađeni kao na skici. Kod nas su radili samo hidroizolaciju poslednje ploče i nabace šljunak i eventualno neke ploče. Zato i dolazi do problema tokom vremena koje si naveo.
Слажем се апсолутно с тобом , али такође знам како ће бити урађено 10 од 10 равних кровова овде код нас . Чак и санјбољим материјалима и најбољом технологијом уградње.
Код индивидуалних кућа ће то бити још гора ситуација , јер ни плоче неће бити урађене како треба ...
Зато и кажем оно о крововима
tivats1,
molim za komentar ako nisam dobro razumel:
-1. ploča ne zemlji
-2. ploča izmed spratovima
-3. ploča ravni krov
Za 3. plošču su ti več napisali. Pazljivo pročitaj;nešto bi se moglo še dodatno pokomentirat - varianta.
1. ploča je armirano betonska ili je samo "podložni beton"?
Hidroizulacijo imaš izpod nosivih zidova izdelano; Imaš cijevi za kanalizaciju in razvod elektrike urađen ili češ ga naknadno?
Najprije sa metlom počisti ploču in namaži sa hladnim bitumeskim premazom; počakaj da se osuši , onda navari bitumenske trakove; prijeklop bar 10 cm; pozornost namjeni na spojevina kod zidova; na hidroizulacijo možeš položiti zaštitne cijevi od elektrike in vode, a potrebno jih je žaštiti.
Kolika ti je razpoložljiva visina komplet estriha u prizemlju?? Računam da bar 19 (18) cm --> 3+10 EPS 70, bet. estrih 5 cm (min) , parket 1,2 cm. Kakav način ogrijevanja hiše češ imati?
2. ploča izmedu spratova : ako nemaš cujevi za KCM i rekuperaciju onda je dovoljno u satavu 6+5; 6 cm EPS 70 i 5 cm bet. estriha. Ako imaš zašćitne cijevi za elektriku in vodu onda sastav EPS-a 3+3 cm. Koliki imaš tu razpoložljivu visinu za estrihe? Imaš več prozore in vrata ugrađene?
Dodaj jo tvoj komentar o samoj kuči , kako je sa instalacijama.
hvala na vasim odgovorima ,kao sto sam rekao objekat je povrsine 40m2 ,prizemlje + sprat ,,,nulta ploca ,prva ploca i ravni krov su armirano betonski ,,debljina ploca na svim nivoima je 14 cm.,radi se o dva mala apartmana koja ce biti namjena za turizam ,,ovdje i nemamo bas problema sa snijegom.. nikad ga nije i bilo a i vidim sve mane ga je i kod vas... u severnijim krajevima,
za nultu plocu i prvu plocu slazem se sa som16 i instrukcije koje je dao ,,,samo sto ja nemam prostora sa visinom vecom od 10 cm za podove primjeniti....al valjda to bude dobro ,dobra kondor izolacija ,3 cm stiropol onaj tvrdji ( jer ovdje u crnoj gori smo lose snadbeveni po izboru materijala ,kad odes na stovariste trazis nesto specificno svi te gledaju kao s kruske da su pali). kosuljica pa laminat ,,,,,u sustini tu je najbitnija ravna ploca da ona ispadne kako bog zapoveda ,,,,ovaj redosled koji ste opisali za izolacije ravnog krova mi deluju malo predebelo ,previse nekih slojeva ,a i bojim se da kako je navedeno po redosledu onaj stirodur ne oduva vetar ,...citao sam bas ovdje na forumu dosta o tome sta ste pisali za ravne krovove i sa ostalih sajtova ,ali nikako da nadjem resenje prikladno za sebe ,a to je sto jednostavnije to bolje. sta mislite o ovom ravnom krovu.
1.armirano betonska ploca 14 cm sa padom 2%
2. 2 x hidroizolacija sa kondorom V-4 (onako kako se i postavlja sa premazom ,preklopima i kako treba da se radi)
3.stiropol 8cm tvrdi ( to najvece sto imamo na trzistu )
4, estrih/ betonska kosuljica 5-8 cm opet sa blagim padom
5. keramika
tivats1,
daj prilijepi tvoj tloris kuče - Strijehe, pa da vodimo kako imaš u projektu.
Da se vratim na "Jadransko more", drži da nemate snijega in nizke temperature; više mi se sviđa, da je izolacija uvjek na suhom.
Bom dal primer , sličan kolegu "izotop"-uvom :
-AB plošča
-EPS 100 (bar 15 cm)
-Folija tipa Veaplan (http://www.iba.si/index.php?str=product&prodid=117 ili Frankoplan), može i SIKA folija (http://svn.sika.com/sl/solutions_products/02/02a011/02a011sa01/02a011sa0...) može in EPDM guma (http://www.epdmroofs.org/what-is-epdm/why-epdm/standard-attributes) i može i Sintofil.
V savom primeru predlažem in zagovarjam, da se izradi " sa obtežbom" , ne sa mehaničkom pričvrščivanjem. Tako dobije i obtežbu i UV zažštitu same folije. Sa tim vrstama folije se je radilo, gdje sam bio zravan.
EPS je jeftiniji in je zaščiten da se ne namaka od vode.
Ako izradiš okrenutu strehu, onda je bolje upotrebiti XPS!!
Zašto mi tvoja , zadnja , varianta nije všeč: bitumenska traka sa oznakom V (3, 4, 5) nije dobra!! To kažem iz terena. Više je priemrna bitumenska traka sa T ili P oznakom, koja označava nosilni sloj. Sa tim se lakše izrade krivine.
Kod tebe su velike temperaturne razlike in to upliva in na raztezke materijala, tako na keramične pločice kao na ljepilo in samu fugirnu maso.
Da ne budem samo šimfao tvoju zadnju variantu, bif ti predložio i malo modifikacije : imeđu postavke 4 in 5 predlažem da ugradiš "dvokomponentu hidroizolacijsku masu" tipa Mapegum (http://www.mapei.com/ME-ME/Izdelki-za-polaganje-kerami%C4%8Dnih-plo%C5%A...) ili Hidrostop elastik (http://www.kema.si/si/vsebina/produkti/po-produktnih-skupinah/vodotesne-...) ili sličnu. Naravno i tudi sve trakove na čoškovima (vogalima).
Onda položiš ploščice.
tivats1, do sada nisi napisao kakva je izvedba toga ravnoga krova? imaš li atiku sa sve 4 starne? Imaš odkap sa žlijebom?
NULTA PLOČA : ako imaš samo tako malo visine (10 cm) onda upotrebi tu "grafitni stiropor " za izolaciju : - bitumeska traka; - Neopor; - bet. estrih; laminat/parket. Idi ako m ožeš na 11-12 cm visine.
hvala na lijepim savjetima ,razmotricu vase predloge i sugestije ,moram i pogledati jos sta se ovdje nudi od tih proizvoda sta ste naveli som16,jos jednom zahvaljujem
Ja mislim da na CG primorju pogotovo nema mjesta primjeni ravnih krovova. Radi ekstremnih ljetnjih temperatura. Takodje i radi ekstremnih padavina koje nekada znaju da traju veoma dugo u nesmanjenom intezitetu. Svaka izolacija ce tu veoma brzo da propusti. Pogotovo kada je nasi "strusnjaci" ugrade. Ovdje ne samo sto savremeni materijali nisu dostupni (to se i moze nadomjestiti narucivanjem po narudzbini u par firmi), vec su i majstori veoma tradicionalni i ne prihvataju nove, modernije nacine i sisteme gradnje. Dzaba i najbolji materijali kada nema ko da ih ugradi. Ovdje otprilike se jos uvijek drze terpapira.
Tivats1, i sam znas, ne samo u Tivtu, vec i u cijeloj Boki, nema puno objekata sa ravnim krovom. Inace, Hidrostop elastik, imas da kupis u Radanovice. Mada, vecina kao bolje rjesenje predlazu Sikalastic 152. Ako nista, vece je pakovanje. S obzirom da je povrs. ploce 40 m2 i nece ispasti bas toliko skupo.
U Tvojim nabrojanim koracima od 1-5, najbolje bi bilo pod 2 staviti podlogu od bitulita, pa poliazbitol, dvije ruke, prva utopljena u mrezicu, obavezno ga "spustiti" po obodu ploce. Izmedju 4 i 5, Siku (na prethodno potpuno osusenu kosuljicu, izradjenu po sistemu "mokre" kosuljice, armiranu propisnom armaturom i mikro vlaknima, debelu cca 5-6 cm, sa padom vecim od 2 %, stavljenu preko stirodura prekrivenog najlonom). Na to plocice za spolja (sto svjetlije), ljepljene na flex ljepilo, fugovane vodoodbojnom flex fug masom.
Ovo sve znacajno podize cijenu, ali...
Sve predloge primi sa rezervom, jer ja sam ipak pravnik, a ne gradjevinski inzenjer ili arhitekta.
Pretpostavljam da ce ravni krov imati funkciju terase.
Meni sad nešto nije jasno! kao što znamo, čitav Mediteran ima sličnu klimu kao i Crna Gora sa fokusom na primorje : ekstremno visoke temperature, kišni period i vetrove. Da li recimo u Grčkoj sa ostrvima, Turskoj,južnoj italiji, Španiji ili Portugaliji objekti imaju kose ili ravne krovove? U čemu je specifičnost Crne Gore ? Pa ne mogu nadničari i nadri majstori , čija cena je pristupačna, da urade kvalitetan prohodan ravni krov. Slažem se da je problem snabdevenosti tržišta potrebnim materjalima prisutan, ali ne znači i da se oni ne mogu nabaviti ako se dogovor napravi sa pouzdanim izvođačem radova.To košta, ali koliko košta kosi krov i da li je funkcionalan na primorju kao i prohodan ravan krov.
Problem hidro-termo izolacije prohodnog ravnog krova je davno rešen. Nikavo izmišljanje tople vode ovde nema nikakvog smisla.Prekomerno zagrevanje krovne ploče usled visokih temperatura i,rešava se upotrebom adekvatne toplotne izolacije koja je za to i namenjena.U ovom slučaju se izostavljaju stirenskiproizvodi, stirodur , tvdi stiropor,pur-pen paneli,, budući da je kašnjenje toplotnog fluksa direktno povezano sa toplotnom inercijom termo-izolacionih materijala, jasno je da, lagani izolacioni materijali, nisu podobna zaštita u najvrućim letnjim danima.Ovo samo kao primer ,upotrebom tvrdopresovane kamene vune Smart Roof TOP odnosno knauf insulation DDP (Materijal pogodan za primenu ispod svih vrsta hidroizolacionih folija, za neprohodne i prohodne krovove - terase). Ima dobar koeficijent kašnjenja toplotnog fluksa. Dakle da bi se unutrašnja temperatura kuće održala podnošljivom tokom celog dana, neophodno je zadržati prolazak toplote dovoljno dugo dok najvreliji deo dana ne prođe. Drugim rečima, toplotna izolacija treba da ima kašnjenje toplotnog fluksa dovoljno dugo dok ne prođu najvreliji sati.
Sistem postoji u katalogu i recimo treba tražiti firmu koja to zna i ume da ga ugradi.Traže se reference izvođača radova, dogovara oko cene i mirna Bačka.
http://www.kamenavuna.com/interaktivna-kuca/PDF/ravan%20krov/RK_3_1.pdf
Napominjem, ovo je samo primer. Ali treba znati da sloj termoizolacije mora biti 20 cm recimo.Ne može pita od go... ,odnosno ugradnja nekakvog stiropora ili stirodura na krovnu ploču objekta u primorju u sloju od 5-8 cm. Ovde je u pitanju prohodan ravan krov a ne termoizolacija zidova objekta.To su dve različite stvari.
Specificnost Crne Gore je ta da ovdje ne zive i ne izvode radove Njemci, Francuzi, Spanci, pa cak ni Grci. Zive Srbi i Crnogorci (kao i nac. manjine naravno), koji nazalost nemaju mnogo novca, pa pri izvodjenju radova gledaju da prodju sto jeftinije. Ovo nije nikakva losa karakterna osobina, vec nazalost, realna konstatacija imajuci u vidu opstu besparicu. Da me neko pogresno ne shvati, Srbi/Crnogorci su narod koji najvise volim i kojem i sam pripadam, ali jednostavno, losa ekonomska situacija nazalost ima efekta i na lose izvodjenje gradj. radova.
Kada se tu dodaju "majstori", kojima je jedini nacin da dobiju posao, davanje jeftine ponude, te kada se uzme u obzir da su ti majstori ponekad i nesavjesni, da su priuceni, biv. ili sadasnji sluzbenici drzavnih organa, policajci, ljudi koje je i same, besparica natjerala da traze posao trbuhom za kruhom (kod nas najcesce ljudi iz Bosne, sjevera CG i juga i centralne Srbije izvode radove po primorju), dodje se do relane zivotne situacije da je bolje pribjegavati uobicajenijim gradj. rjesenjima. Kod nas je to krov sa nagibom od 25 stepeni, sa kanalicom kao krovnim pokrivacem.
Pogotovo je to bolje kada je investitor fizicko lice, koje po pravilu nema puno sredstava, mogucnosti, a ni znanja u gradj. smislu. Za neke velike projekte OK, mada, koliko vidim, i mega projekti kod nas su svi redom sa kosim krovovima (Porto Montenegro, Porto Novi ...).
U suprotnom, dobice se ravan krov koji ce najkasnije za nekoliko godina poceti da propusta vodu, ako ne i odmah nakon prve kise. O termici da i ne govorimo.
Kolega Tivats1 je vec zavrsio grube gradj. radove i njemu je sada normalno potrebno najbolje rjesenje za ravan krov. Tu cete mu svakako vi iskusni gradjevinci znati pomoci, ja sam pokusao dati skroman doprinos.
Kose krovove Porto Mentenegra, Porto Novog i nekih drugIh turističkih objekata su iskoristili kao krovni prostor za neki apartman ,sobe posluge, magacine ili pomoćne prostorije. Tamo je takođe ugrađena adekvatna krovna termoizolacija o kojoj govorim, bez obzira na vrstu krovišta. Problem besparice , opšte ekonomske situacije, unajmljivanje raznoraznih majstora za izvođenje radova je fakt. Tu se potpuno slažem s vama i kao patriota ovde pokušavam da objasnim samo principe pravilne ugradnje, neophodan izbor materjala. Vidite, čovek je pitao kako bi bilo najbolje da izoluje ravan krov i izneo je neki svoj plan. Naveo sam kroz primer kojim materjalima je neophodno takav zahvat izvesti. dakle ako neko hoće ravan krov u primorju, tako treba da se uradi i ne može svak da izvede te radove kvalitetno.
Na osnovu svega toga što ste naveli, da bi neko uradio prohodan ravan krov jeftino, neophodno je da sam poznaje tehniku i pravila ugradnje.Ovo zbog svakodnevne kontrole izvođača radova da se ne bi desili propusti ali uz upoterbu adekvatnih materjala. Dakle šta ostaje kao opcija?
Nema para, nema majstora, a hteli bi ravan prohodan krov? Odustaje se od te ideje i radi se onako kako uslovi jedino dozvoljavaju. Znači krov sa nagibom i ponovo isti problem toplotne izolacije za komfor u leto ! Ljudi o tome ne razmišljaju unapred, zato i napominjem.
Znate bilo je ovde na forumu mnogo nekih pitanja i odgovora kojima se ja kategorično suprotstavljam. Ravan krov nije dobar zato što pusta vodu posle dve godine. Nije problem u krovu, već u besparici i nakaradnom sistemu ugradnje zato što ljudi rade šta im padne na pamet.
Uzurpiram temu primerom iz ličnog iskustva.Na odmoru u Bečićima, sasvim slučajno se upoznam sa čovekom koji je nekim čudom nadzorni organ radova hotela u izgradnji koji se nalazi u neposrednoj blizini Splendida, tu na brdu iznad. Odemo na gradilište zajedno, jer majstori ugrađuju fasadu. Investitor je neka Ruskinja , projekat ruski ,majstori iz Srbije i neki lokalni preduzimač njihov šef...kaže da je inženjer.Projekat je napravljen po nemačkom standardu uz korišćenje novih rešenja . Podrazumeva se i ugradnja fasadnih elemenata iz uvoza, izolativnih štitnika roetni , okapnica sa ugaonim profilom na špaletni, itd...Oni su napravili groblje jer u životu nisu imali priliku da barem vide sistem pravilne ugradnje.Da su se barem potrudili da pogledaju video tutorijal proizvođača, ako ništa drugo.
Znate koji odgovor sam dobio...pa tako smo radili i na predhodnom hotelu i sve te kerefeke samo komplikuju tempo radova. Ovaj lik koji je nadzorni organ, on je sa svojom ekipom zidao objekat i ne razume se nešto posebno u fasadu. Pogotovu ne u projekat fasade sa ugradnim fasadnim elementima i sistemom izvođenja radova. Preduzimač ovih fasadera je hteo i fizički da se obračunamo posle pola sata razgovora.Koji me đavo i doveo tamo
Uglavnom , preduzimač je sutra dobio otkaz , radnici su ostali na moje insistiranje, da koliko toliko preprave neke dotadašnje propuste i uz par nekih saveta nastave sa radom. Dakle nije problem u radnicima već u načinu rada. Sve je prosto ko pasulj i skoro sve informacije postoje i na internetu. Ljudi neće ni katalog da prelistaju, već izmišljaju toplu vodu a ne znam zašto.
Izotop,
To je standardan odgovor vecine priucenih "majstora" (to ne treba, samo ce Vam poskupiti radove, usporiti gradnju, iskomplikovati ...). A sve se otprilike svodi da oni iskljucivo gledaju sta je za njih najbrze, najlakse za izvesti i najisplativije.
Tu se javlja jedan potencijalni problem. Kada mi gradj. laici, kao mali investitori, pokusavamo da istrajemo na nekom sistemskom rejsenju koje je dobro i pozeljno, a nemamo majstore koji to mogu/hoce/znaju da sprovedu i koji nisu navikli na takav nacin rada, onda se dodje do nekog "Minotaur" proizvoda, koji je najcesce i najgori po investitora.
U takvim situacijama, vjerovatno je najbolje i pustiti majstore od samog starta da rade na nacin na koji znaju i na koji su navikli i da za takav svoj rad i dato rjesenje odgovaraju.
U suprotnom, za sve imaju alibi - sve sto podje po zlu bice kriv investitor jer on je htio neke "karafeke".
Naravno, Vama i ostalim ekspertima u svome poslu, je lako da vidite i da ispratite da sve bude kako treba i relativno lako mozete skrenuti paznju na potencijalne greske i probleme i ukazati na sve specificnosti i "cake" pri izvodjenju odredjenog sistemskog rjesenja. Npr. kod fasade.
Dober večer , kolegi na SSM, u ovoj temi,
jeste, smo se razpričali/razpisali o "takvih i onakvih" majstorih.
Na vem, kdje bih počeo sa odgovorom, ali "StevanHN" , bili so primereni izvodioci i CG. Se pa strinjam, da težko nači primerne izvodioce dolučenih zanatsva.
Ali, ako investitor inzistira , ima da to urade kako treba.
Da , drži, da je lakše določene zadeve uraditi " po liniji najmanjeg otpora" to znam i sam; i JA sam iz bivše Yuge!!
"Stevan HN" događa se i kod nas,ali u manjem obsegu, sa se tako prenekatera kuča tako izradi; ja kažem " posle jebanja nema kajanja", in mnogi investitori, koji su napravili grešku ne razumejo ali roditelji razumejo!!
tivats1,
kako so napisala kelega forumaša ispred mene, ima veliko istine u zapisu.
Tu češ morati ti lično, da se odlučuš: ili češ uraditi kako treba ili " drži vodo dok majstori odu".
Bili kako bilo, bih predložio drug "tivats1", da uradiš ravno strehu sa folijom in sa prodcem (okrugli kaman) na njej kao zaštita.
Imaš slike o materialu in izgledu strehe. Tu je ugrađeno 30 cm EPS 100; Frankoplan folija in original zaključci i odvodi za vodu. Ako je smiselno, napraviču ti i kontrolu sa U-Wertom. Napraviš jednom u redu, ustedio si mnogo živaca in novaca.
Potrebni material se več nađe, ako ga budeš trebao, tivat1.
Pozdrav,
citao sam razne tekstove na ovom forumu ali cini mi seda ni jedan ne odgovara mom problemu.
Zena i ja smo renovirali stancic u suterenu porodicne kuce koliko smo mogli u tom momentu.
Zateceno stanje je da je u spavacoj sobi brodski pod stavljan direktno na zemlju. Mi smo preko toga stavili debeo liminat kao privremeno resenje.
Nakon 2 godine nam je pukao i laminat i brodski pod od tezine ormana i jako nam se oseca vlaga. Pa sada hocu da sve poskidam i izbetoniram plocu.
Zanima me koji je pravilan postupak izade tempon zone od peska i sljunka i postavljanje termo i hiroizloacije i da li mogu da radim sa gotovm betonom baumit b20? I koju mrezastu armaturu da kupim i da li izolazija ispod ili iznad ploce? sve me zanima
S obzirom da je u pitanju rekonstrukcija po pitanju slojeva mora da se napravi kompromis između raspoložive svetle visine prizemlja, završne kote podova okolnih prostorija i dubine fundiranja. To vam određuje u poprečnom preseku budućeg poda koliko imate prostora za koji sloj. Najčešće se redukuje debljina sloja termoizolacije da bi se uklopile visine podova.
Idealno bi bilo da mozete da povadite sve slojeve poda i da dođete do tla, naspete sloj šljunka i prebetonirate novu podnu ploču koja bi bila u visini završnog horizontalnog serklaža temeljnih zidova. Ploču lako armirajte tipa Q84-Q131 (ranije se nije armirala uopšte). Preko toga radite HI poda i spajate je sa onom ispod zidova. Tu će se javiti problem detalja spoja i da li uopšte postoji prepust HI ispod zidova.
Ukoliko za TI primenjujete kamenu vunu onda ide nešto tipa "Knauf insulation pod extra" direktno je polažete na sloja HI a pre betoniranja cementrnog estriha Knauf preporučuje primenu postavljanje parne brane LDS 35 mada zbog cene obično ljudi stave građevinski najlon. Ukoliko se odlučite na stirene onda nešto tipa "Austrotherm EPS A100". I jedno i drugo je upitno što se tiče efekta izolacije jer kod starih objekata niz problema postoji u detaljima građevinske fizike, prisutni su termički mostovi, lako dolazi do rošenja ivica zidova pa postoji opasnost da vam se napije vlagom TI sloj tako da se većina ljudi odlučuje da primeni "Austrotherm XPS". Što se tiče debljine TI ona ide u poslednje vreme na novim objektima 10-12cm. Na starim koliko ima mogućnosti i raspoložive visine a i para. Preko radite cementni estrih debljine oko 5cm i završnu podnu oblogu.
U slučajevima kada ne postoji dovoljna svetla visina moguće je TI uraditi i ispod podne ploče ili podnu ploču uraditi denivelisano u odnosu na završetak temeljnog zida pa se onda HI radi kao malo korito. Zavisi od slučaja do slučaja...
Primena gotovog betona "baumit b20" je moguća ali preskupa jedno dzakče od 25kg je 5evra.
Evo primer za krovnu hidro i termo izolaciju ravnog krova, ostalo je dosta puta objašnjeno na forumu. Pretraži malo teme
Detalj parapeta
1. Stirodur XPS
2. betonske ploče za polaganje
3. šljunak
4. paropropustan sloj za odvajanje-geotekstil
5 .Stirodur XPS
6. bitumenska hidroizolaciona traka
7. betonska tavanica
Za improvizacije...nema garancije !!!