Pozdrav svima!
Problem: temelji na kući koja je građena prije pet godina su vlažni, vlaga nije prešla na zidove zahvaljujući izolaciji ali... temelji su se počeli "ljuštiti" znači otpadaju komadi debljine i do 3 cm. Tlo nije podvodno ali su problem oborinske vode, kako je ulica nova i u izgradnji nemamo riješenu odvodnju oborinskih voda, Gledajući susjedne kuće koje su građene isto kad i moja, sve imaju vlažne temelja no nigdje nevidim da se "ljušte". Zašto??? I kako to riješiti, Znam da do proljeća nema posla ali bih se htio pripremiti i s prvim toplijim danima to riješiti.
Hvala!!
E još jedan savjet sam dobio od lokalnog "majstora", Kada se osuši preko tih neravnina nanijeti flexi ljepilo za pločice i preko toga prelijepiti stirodur, naravno uz riješavanje odvodnje oborinskih voda. Što mislite o tomu!!
temelji se ljušte
Ovo je još jedan očigledan primer propusta, da se izolacija kuće radi sa početne lajsne .Sada se nanovo mora raditi izolacija temelja kuće.Nije to ni prvi a ni poslednji slučaj.Bez obzira na evidentan problem koji se javlja,i dalje "stručnjaci" preporučuju izolaciju kuće sa početne lajsne :tup .To nek je nauk svima koji tek razmišljaju da izoluju objekat.
E još jedan savjet sam dobio od lokalnog "majstora", Kada se osuši preko tih neravnina nanijeti flexi ljepilo za pločice i preko toga prelijepiti stirodur, naravno uz riješavanje odvodnje oborinskih voda. Što mislite o tomu!!
Još jedna pogreška.Treba koristiti 2K vodo-odbojni lepak za stirodur.Lepak za pločice "nagriza" stirodur tokom vremena.Mislim da je Cereman u nekim od postova,to objasnio detaljno.
Izotop kakve veze ima izolacija stiropor, stirodur, lepak .... sa ljustenjem temelja .
Ajd pojasni molim te
U osnovi,prvo pravilnom drenažom sprečavamo konstantan kontakt vode i temelja ili sokle,kao što je Zvukoljub naglasio.Time jednim delom rešavamo eventualni prodor kapilarne vlage dalje na zidove preko temelja.
Difuzija vodene pare pronalazi put sama gde je najmanja prepreka.U ovom slučaju na sokli(temelju) ,jer kroz izolovani deo zida ,iznad početnog profila,to je "otežano".Preko tog istog zida, vodena para iznutra prolazi preko temelj/sokle i sučeljava sa kapilarnom vlagom odozdo. Rezultat je ljuštenje površinskog sloja temelja gde se para pretvara u vodu i pod uticajem niskih temperatura mrzne i površinski sloj puca,kruni se,ljušti,......
O slojevima potebne hidro/termo izolacije temelja spolja ,bar tebi ne treba ništa detaljisati, u to sam siguran s obzirom da si profi.
Moja opaska se svodila na potrebu da se hidro/termo izoluje temelj/sokla sa korišćenjem lepka propisanog za tu namenu jer se koristi stirodur kao hidro/termo izolator u konačnici.
Ok slazem da bi taj postupak koji ti predlazes ajd da kazem zamaskirao problem .
Inace osnovni problem sa ljustenjem temelja i otpadanjem komada ima sasvim drugaciji uzrok . Glavni i osnovni uzrok su betoni loseg kvaliteta sa vrlo malim udelom cementa , a sledeci problem je u tome sto beton nije ni aditiviran .
Uglavnom ovaj problem je vrlo rasiren , a pravog resenja problema tj otklanjanje uzroka je gotovo nemoguce .
Da rezimiramo , pravilan izbor terena za izgradnju kuce , kvalitetan beton sa VDP osobinama za temelje , ako je potrebno i drenaza terena , pa
tek onda izolacije ,stiropori i slicno .
A prodor kapilarne vlage se resava VDP betonima i kvalitetnom hidroizolacijiom , pa tek onda i drenazom terena .
Slažem se u potpunosti!!Govorim o dodatnom osiguranju temelja koje se preporučuje bez obzira ...Teško je sanirati problem koji u srži(betonu) nije adekvatno rešen.
Da tu se apsolutno slazemo , a mnoge stvari koje si ti napisao o izoloacijama uveliko primenjujem u praksi . Samo nastavi
Da tu se apsolutno slazemo , a mnoge stvari koje si ti napisao o izoloacijama uveliko primenjujem u praksi . Samo nastavi
Drago mi je da to čujem! Osnovna namera pisanjem ovde, bila je da ljudima prenesem iskustva koja stičem na terenu gde je ta problematika rešena na zavidnom nivou.
Ono što je neophodno napomenuti je sledeće.Ako se odlučimo da postavimo stirodur na temelj/soklu.Njega naravno prekrivamo armiranim slojem i ukrasnim malterom do nivoa koji je spod linije drenaže na oko 10-15cm (nju moramo odretiti ranije).Prelaz (armiranog sloja sa ukrasnim malterom) na stirodur,dodatno premazujemo tim 2K lepkom koji smo koristili za lepljenje stirodura na zid.posle sušenja ukrasnog maltera.
.Jedno 30 cm je dovoljno ukupno.Gornja linija tog naknadnog sloja lepka treba da bude 5-10 cm iznad drenažne linije i 5-10 cm ispod linije armirnog sloja mrežice.Ovo se izvodi radi sprečavanja kapilarne vlage da eventualno prodre dalje kroz armirani sloj na fasadu.
Tek potom pristupamo sipanju "punioca" u drenažni kanal do planiranog nivoa.
Da bi to bilo majstorski uradjeno,postavi se lepljiva traka po dužini te linije koju smo odredili.Namaže se ravnomerno lepak i traka se skine.Ostaje linija koja i vizuelno doprinosi kvalitetu izvedenih radova.
zamaskirao problem .
Glavni i osnovni uzrok su betoni loseg kvaliteta sa vrlo malim udelom cementa , a sledeci problem je u tome sto beton nije ni aditiviran .
Uglavnom ovaj problem je vrlo rasiren , a pravog resenja problema tj otklanjanje uzroka je gotovo nemoguce .
.
Naprotiv, kod mene je udio cementa sve samo ne mali, kako bi mi to rekli pravio se beton 1/3, no problem može biti u tomu što je šljunak bio vrlo sitan, no meni sada đabe razbijati glavu šta bi bilo da je bilo nego sagledati preostale mogučnosti i učiniti što najviše koristi i kući i novčaniku.
Zato tražim savjete svuda pa i na ovomu forumu. Greška je učinjena i tu se sada može razglabati u nedogled zato Vas molim ako netko ima iskustva s takvim problemima svaki savjet je dobrodošao.
Pravog resenja za tvoj problem nema , jer vise niko ne moze da "popravi kavlitet betona " . Ono u sta sam ja siguran a to je da smesa betona ne valja , jer da nije tako ne bi beton vukao vlagu , ljustio i otpadao , sto je pogotovo problem u zimskom periodu kad mraz cini svoje .
Sacekaj do proleca , obij sa tog temelja sve sto moze da otpadne , premazi beton SN vezom , sulc mreza i maletrisanje cementnim malterom od A afrakcije sljunka uz obevazan aditiv za VDP . Posle toga sve kako je vec izotop napisao .
To se zove konkretan odgovor.
Puno Hvala!!!!
Ja bih ipak uradio i drenažne - odvodne kanale za površinske vode.
Jedna korisna preporuka!!
Prvi red stirodura koji se lepi na temelj treba da bude zasečen u donjoj zoni po dužini pod 45 stepeni.
Zašto? Prilikom nanošenja punioca u drenažni kanal, može se desiti da kamen ne popuni prostor ispod ploče stirodura jer je ravna odozdo.Ovakvim sečenjem omogućavamo potpuno popunjavanje drenažnog kanala.
Zbog uštede jednu ploču od 125x60 cm isečemo po dužini na 45 stepeni ,tako da dobijemo dva jednaka komada.
Tenzore,
ovo možda tebi bude zanimljivo.Aerogel je materijal koji ima široku primenu.Ovo je izolacioni filc od nanomaterjala,znam da si alergičan na te novotarije ali je dobra stvar.
http://www.tschoppag.ch/tscho_09/aerogel_10_2010/Aerogel_PL_2010.pdf
slavonijak wrote:
E još jedan savjet sam dobio od lokalnog "majstora", Kada se osuši preko tih neravnina nanijeti flexi ljepilo za pločice i preko toga prelijepiti stirodur, naravno uz riješavanje odvodnje oborinskih voda. Što mislite o tomu!!
Još jedna pogreška.Treba koristiti 2K vodo-odbojni lepak za stirodur.Lepak za pločice "nagriza" stirodur tokom vremena.Mislim da je Cereman u nekim od postova,to objasnio detaljno.
Molio bih za link na forumu ili naziv firme koja proizvodi "2K vodo-odbojni lepak za stirodur". Na netu , koliko ja vidim, nema podataka.
Zahvaljujem.
T.
Jedan od proizvoda:
http://www.baumit.rs/front_content.php?idart=7370
Za korišćenje ovih 2K lepkova važan je pravilan odnos bitumenske mase i praškastog veziva od 4:1.Pakovanje je od 30kg sadži 24kg bitumen mase i 6kg veziva.Zavisno od lične veštine i brzine kojom postavljamo ploče ,toliko 2K mase pravimo za upotrebu.Period stezanja je u direktnoj vezi sa količinom veziva.Optimalno vreme upotrebe pripremljene mase za lepljenje je do 2h.Posle toga masa je već "očvrsla" i nije za upotrebu.Potpuno stezanje je posle 24 h.
Mešač i alat se može opratai običnom vodom pre nego što se materijal stegne.Najlakše je odmah nakon mešanja mase ,mešač isprati u drugoj kanti sa običnom vodom(malo ga "provrteti na prazno").
Masu naneti na ploču po obodu neprekidno i još dve poprečne kolone po trećinama dužine ploče.Debljina sloja treba da bude tolika ,da se posle postavke napravi distanca izmedju podloge i ploče do 1cm.Naravno da je sloj lepka na ploči u zavisnosti od toga koliko je ravna podloga.
edit:
Zaboravio sam da dodam sledeće.Mineralne podloge prethodno tretirati predpremazom Isolier Anstrich 111N
Nije loš predlog, ali se najpre mora uraditi drenaža terena oko temelja da se voda odvede od temelja i da ne ugrožava objekat.
Без алата нема заната, a без знања ни најбољи алат неће помоћи..