Evo ovako izledaju vrata,a uzivo izgledaju mnogoooo bolje,i nisu jos jedanput prefarbana poliuretanskim lakom,a onda bi imala vrhunski sjaj.
Farbanje stolarije
Lak za parket... dali to znaci kao sto neko rece,daga treba ponovo "osvezavati" na recimo godinu dana?Stamislis Ciro?
Lak za parket... dali to znaci kao sto neko rece,daga treba ponovo "osvezavati" na recimo godinu dana?Stamislis Ciro?
Zdravo svima potrebna mi je pomoc oko farbanja stolarije radi se o staroj gradnji sa velikim prozorima. POtrebna mi je pomoc oko koriscenja alata i koje farbe su najbolje za farbanje stolarije (stokova, vrata, prozora), cime je najefikasnije skidati staru farbu sa vrata i prozora.
Farbanje stare stolarije je jedan mukotrpan posao ako čovek želi sve lepo i kvalitetno da uradi.Najbolje, ali i najteže je skinuti stari sloj farbe.To se radi na više načina, a po mom mišljenju je najbolje spaljivanjem.Postoje fenovi sa toplim vazduhom čija je temperatura oko 600 stepeni i onda špahtlu u ruke i fen i napred.S tim da se mora paziti da struja toplog vazduha ne udara u staklo jer će pući.Postoje i hemijska sredstva u vidu lužina itd. koji otapaju stare slojeve boje, ali je nevolja što ta sredstav ulaze i u drvo pa se može desiti da se pri nanošenju novog sloja farbe pojave problemi.Posle odstranjivanja boje treba sve dobro išmirglati, pokrpiti oštećenja u drvetu, a zatim sve izgitovati i poravnati.Iza toga dodje opet šmirglanje, sada finijom šmirglom npr. 180, nakon toga "pranje" namočenom krpom u razredjivač skinuti prašinu sa predmeta koji se obradjuje, a posle toga ide prvi premaz tzv. grud, iza toga opet šmirglanje 240, pa ibercigovanje kako to kažu majstori, a zatim šmirglanje još fimijom šmirglom.Kada se dobro otpraši i izbriše predmet obrade onda se pristupa funalnom bojenju.To bi bilo to koliko ja znam i kako sam ja sebi radio kod kuće.I mogu reći da je trajalo, ali je i postojanost uradjenog posla bila veoma dobra.Što se boja tiče ne bih mogao da dajem preporuku jer nisam skoro radio, a danas je veoma velika paleta u ponudi od ekoloških boja na vodenoj bazi do poliuretanskih boja.Treba malo pročitati šta proizvodjači nude pa se onda opredeliti za boju i konsultovati se sa farbarima koji to stalno rade, ali i tu treba biti oprezan jer farbari preporučuju ono što je njima lakše za rad, a ne ono što će godinama da traje.Pa moraju i oni ljudi da vode računa o tme da i sutra imaju posla.
Moze li koja fotografija,cisto da se vidi u kakvom je stanju,da ne pricamo napamet a i da ustedimo koji dinar,mozda i ne treba skidati staru farbu,nego samo gitovati,brusiti i farbati.Ja predlazem boje na vodenoj bazi,koje su dugotrajnije od svih drugih boja za vanjsku upotrebu.kad su zadnji put farbana unutrasnja vrata.
Farbanje stare stolarije je jedan mukotrpan posao ako čovek želi sve lepo i kvalitetno da uradi.Najbolje, ali i najteže je skinuti stari sloj farbe.To se radi na više načina, a po mom mišljenju je najbolje spaljivanjem.Postoje fenovi sa toplim vazduhom čija je temperatura oko 600 stepeni i onda špahtlu u ruke i fen i napred.S tim da se mora paziti da struja toplog vazduha ne udara u staklo jer će pući.Postoje i hemijska sredstva u vidu lužina itd. koji otapaju stare slojeve boje, ali je nevolja što ta sredstav ulaze i u drvo pa se može desiti da se pri nanošenju novog sloja farbe pojave problemi.Posle odstranjivanja boje treba sve dobro išmirglati, pokrpiti oštećenja u drvetu, a zatim sve izgitovati i poravnati.Iza toga dodje opet šmirglanje, sada finijom šmirglom npr. 180, nakon toga "pranje" namočenom krpom u razredjivač skinuti prašinu sa predmeta koji se obradjuje, a posle toga ide prvi premaz tzv. grud, iza toga opet šmirglanje 240, pa ibercigovanje kako to kažu majstori, a zatim šmirglanje još fimijom šmirglom.Kada se dobro otpraši i izbriše predmet obrade onda se pristupa funalnom bojenju.To bi bilo to koliko ja znam i kako sam ja sebi radio kod kuće.I mogu reći da je trajalo, ali je i postojanost uradjenog posla bila veoma dobra.Što se boja tiče ne bih mogao da dajem preporuku jer nisam skoro radio, a danas je veoma velika paleta u ponudi od ekoloških boja na vodenoj bazi do poliuretanskih boja.Treba malo pročitati šta proizvodjači nude pa se onda opredeliti za boju i konsultovati se sa farbarima koji to stalno rade, ali i tu treba biti oprezan jer farbari preporučuju ono što je njima lakše za rad, a ne ono što će godinama da traje.Pa moraju i oni ljudi da vode računa o tme da i sutra imaju posla.
Zarko,
Ovo šta je zvukoljub napisao - to je zakon. Tako se radi, i to je garantovano uspešno.
Ipak, ponekad, ponegde, može i znatno kraćim metodama.
Ako postojeća farba nije potpuno propala, tj. sasvim se dobro drži (ni ne počinje da se ljušti) na bar 85% površine, i ako nisi perfekcionista, i ako imaš ograničen budžet, može i ovako:
1. Na ono malo mesta gde je farba počela da se ljušti - oljuštiš špaklom
2. Kupiš brusni kit, (njime se relativno lako rukuje), i popuniš i poravnaš sve neravnine
3. I staru farbu i mesta koja su kitovana pređeš nekom finijom šmirglom, i zbog poravnanja a i zbog boljeg prianjanja nove farbe.
4. Dobro obrišeš suvom krpom
5. Pređeš sa dva ili tri tanka sloja farbe, već u zavisnosti od postugnutog efekta. (Ovo je najlakši deo !) Možeš da koristiš četku ili mali valjak, šta ti je zgodnije.
Na staklo zalepi krep traku da posle ne bi žiletom strugao boju sa stakla.
Sa nacinom rada u predhodnim postovima se uglavnom manje,vise slazem.
I evo ono cega nedostaje:
-definitivno emajl na vodenoj bazi!
Konkretno,ja sam dugo radio sa Oikosovim,a otkad je "Jub" izbacio isti proizvod radim sa njihovim jer je dosta jeftiniji.
I sa jednim i sa drugim gde sam radio i pre dve,tri godine,stolarija nigde nije "caknula".
-Razlog za to je mnogo veca elasticnost materijala od Alkidnih(uljanih) premaza.
I na kraju:
Znaci obavezno skidanje svih starih slojeva,kitovanje,brusenje,obavezno primer na vodenoj bazi od istog proizvodjaca od kog je i zavrsni premaz,dve ruke zavrsnog i miran si 10-tak godina.
Pozdrav i srecno.
Stolariju sredjujemo i mi.Poceli smo sa fenom i spahtlom i nikako kraja tome...
Planirali smo raditi kao sto si ti zvukoljube opisao jedino nisam pametna kojom bojom da farbam vrata.Nisam sigurna ni za nijansu a ni za vrstu premaza...
Izbor je danas zaista veliki, sve zavisi od raspoloživih sredstava i od ukusa to je na vama da odaberete.
Prvo,tamo gde se boja ne skida -ljusti,znaci da je postojana i da se ne odvaja od podloge.To znaci da se sjedinila sa podlogom-penetrirala-prodrla duboko u drvo i da se ne skida.Pojedini premazi posle nekog vremena menjaju svoj hemiski sastav,uticu i na sastav samog drveta,kad skidamo do cistod drveta dobar-zdrav stari premaz palenjem,brusenjem struganjem i skid bojom izlazemo drvo uticaju sa vana i iznutra.Iznutra prodiru razne prljavstine,kiseline koje su nastale u drvetua bile blokirane nanosom i pocinju se jevljeti u vidu fleka,a sa vani na tako suvo drvo prodire vlaga koja kasnije dovodi do pucanja drveta,prilikom ponovnog susenja.Poznato je da drvo postoji godinama i da radi godinama.Moj predlog je tamo gde je zdrvav nanos,estetski lep ne treba skidati nego samo obrusiti papirom 180 granulacije, kako bih se odstranile prisutne necistoce,lepo oprasiti i nanositi nov nanos,naravno i gitovati ako je potrebno pre nanosenja boje.Za boju predlazem boje na vodenoj bazi za vani-prozori,balkonci..To je jedina boja koja je elasticna i prati rad drveta do 4% ,sadrze okside gvozdja koji uticu na vek trajanja.bela boja pogotovo..Vodene boje pokazuju odlicnu adheziju na slojeve premaza kojima je drvo ranije bojeno,zbog cega su su idealni za reparaciju i osvezenja povrsina koje su predhodno tretirane vodenim lakovima ili ..Tamo gde je losa boja to treba skidati-brusiti do cistog drveta,pa naneti prvo impregnaciju,temeljni i zavrsni sloj vodene boje.nacin nanosenja vodenih boja i pojedine reparacije mozete pogledati u mom potpisu.
Lela,ako si ocistila do drveta,onda ti je najbolje da to odradis poliuretanskim ili vodenim bojama za unutrasnju upotrebu,u zeljenoj nijansi ili ako si obrusila bas do cistog drveta,da drvo ima lep izgled,onda bajc,bezbojni osnovni i zavrsni bezbojni lak.Odredjivanje nijansi je stvar ukusa i kombinacija sa nijansom zida,nemestaja ...Imas ton kartu-RAL kartu gde mozes izabrati nijansu po zelji,obicno su to neke svetlije boje.Imas i te uljane boje,ekonomik varijanta koje mozes naruciti-kupiti u zeljenoj nijansi po RAL karti,tu ti predlazem neku bež varijantu,jer uljane bele boje pozute nakon kratkog vremena.
Ciro hvala mnogo...
posle vasih tekstova o vodenim bojama verovatno ce one biti u opticaju ali me ta ton karta zanima...
ne bih htela da mi unutrasnja stolarija bude bela,nikako...
Potrazila sam na tvom sajtu kartu ali nisam je nasla?
Istina,nisam postavio RAL kartu,mozes potraziti u radnji gde budes kupovala poliuretansku ili vodenu boju.Oni sigurno imaju i potrazis tu RAL kartu ili ako hoces potrazis NCS kartu na kojoj je jos vise boja.
Šta reći nego Ćiro svaka čast... :+
Evo neka ral karta...
Hvala ciro
Hvala bosch-ke
Dragi majstori, prosle godine oktobra meseca sam stavio spoljasnju stolariju od jele (camovina), zavrsio malterisanje istog meseca i uselio se u novembru. Nisam stigao da zastitim stolariju uopste, osim na jednoj sobi heliosovim lakom (ukljucen vosak i zastita od UV zracenja). Necu da komentarisem kolicinu vlage i budji koja se pojavila, ali nije bilo drugog izbora!
Zamolio bih vas da mi kazete koji je najbolji nacin za dugotrajnu zastitu i koji je po vama najbolji lak, farba ili sto god da postignem dugotrajnu zastitu koja ce i estetski biti lepa. Hteo bih da postignem sto tamniju boju da bude kontrast buducoj fasadi (beloj). Ako je bude ikad.
p.s. Majstor je namazao neki osnovni premaz u katastrofalnoj crvenkastoj boji sto ce verovatno otezati dalje korake.
vidi ovako
ja sam iz stare garde majstora pa je za mene zakon firnajz +drvo
a posle mazi cime oces
inace ako koristis tamne boje za prozore ona ce brze stradati od sunca
ako se odlucis za sadoline,lazure neces imati potrebe za pripremom drveta kao podloge i nece biti ljustena stare boje
a ako se odlucis za nitro ,uljane ili boje na vodenoj bazi pre ili kasnije ce te cekati ljustenje stare boje gitovanje i ...
ja bih preporucio neku lazuru (sadolin)
Ako koristiš firnajz onda sasmo zagrejan jer dublje penetrira.Firnajz se greje po sistemu posuda u posudi.Znači u veću posudu sipaš vodu pa u nju staviš manju posudu u koju sipaš firnajz, staviš na rešo i kad firnajz bude tečan ko voda premazuješ drvenu površinu.Na taj način firnajz prodire u drvo i do 2 cm, e onda je to zaštita za malo duži vremenski period.Kad se osuši maži preko toga šta hoćeš.
Hvala vam na odgovorima.
Znaci firnajz u jednom sloju i posle dve ili tri ruke sadolina. Moje sledece pitanje je koji proizvodjaci su po vama najbolji. Koristio sam heliosov palisander i tiku ali nisam nesto zadovoljan. Tika je crvenkasta i nije neka boja. Mozda je razlog sto sam lakirao na -5, ko zna?!
I da i ne.
Firnajz jeste definitivna zaštita drveta, koja se uglavnom koristila ranije, kao priprema i zaštita drveta pre farbanja uljanim lakovima.
Ako koristiš savremene lazurne premaze (popularno zvane Sadolin, ili još popularnije saNdolin) onda ti zaštita firnajzom ne treba. (Iako mislim da ne može da šteti.)
Jedan od naj brendova (najskuplji definitivno, a kažu i da je najbolji) je Belinka. Ima još dosta brendova, a ima i više domaćih proizvođača, koji su svakako dobri: Duga, Zorka ...
Dakle, savremeni lazurni premazi daju i zaštitu a i nijansu. I još lak, ako hoćeš lakirano.
Inače, mnogo je pisano na ovom i sličnim forumima o zaštiti drveta.
Pogledaj: http://sr.belinka.si/
Ako si u finasiskoj mogucnosti,moj predlog je da to odradis sa vodenim lakovima,ovo gore navedeno je sve losija zastita od vodenih lakova.Ako bude trebalo moze i detaljno upustvo.
Ako si u finasiskoj mogucnosti,moj predlog je da to odradis sa vodenim lakovima,ovo gore navedeno je sve losija zastita od vodenih lakova.Ako bude trebalo moze i detaljno upustvo.
Ako ti nije problem daj detaljno jer mi stvarno puno znaci. Zbog preranog useljenja i vlage rvem se sa budjom i na stolariji i na zidovima. Jedva cekam de se prolepsa vreme, pa da krenem u zastitu.
Hvala svima na pomoci forum je vrh.
Hvala vam na odgovorima.
Znaci firnajz u jednom sloju i posle dve ili tri ruke sadolina
Bogami.....firnajz u vise slojeva , bar dva Ne moze da skodi
Btw...sha je vodeni lak (i mene cheka isti posao farbanja stolarije) ?
A jel moze lak za camce? Ja njega obozavLJem )
To su lakovi gde je rastvarac voda a ne uljani razredjivac ili nitro na primer, a lakovi za camce su obicno dvokomponentni tzv. poliuretanski lakovi na nitro bazi, no ima ih i drugih.Mislim da ce Ciro to bolje i detaljnije objasniti covek se time profesionalno bavi.
Lak za camce nije elastican i ne moze da preti rad drveta i vrlo brzo dolazi do pucanja i odvajanja laka od podloge,i ne sadrzi uv filtere koji su veoma bitni u zastiti drveta.
Ja sam omazala dva puta firnajzom, planiram sadolin, ali bih htela da bude i glatko i sjajno, koji lak posle svega toga? I kad se shmirgla, posto su mi na primer, ulazna vrata glatka, ali ne koliko bih ja htela, ima nekih sitnih iveraka i ne mogu se lepo brisati krpom.
Ja bih ti preporucio Vitex akrilni bajc,pa nakon toga Poliuretanskim lakom iste boje kao bajc,oni to prodaju u kompletu,ja sam tako farbao stokove od vrata i ispalo je toliko dobro da je to neverovatno,naravno pre bajca smo namazali laneni firnajz,svako ko je video odusevio se.Ako ikada ista od drveta budem farbao,farbacu na taj nacin...