R.S. SA 125 " Neva "
Propis i ako postoji nije ni važan , ventil treba da je što bliže vertikali
renoviranje kupatila
Danke
Evo mene ponovo sa kupatilom...
Uz veliku Tenzorovu pomoć i objašnjavanja postupaka u sitna crevca "dok ne zapeni" , uradio sam tu hidroizolaciju kade da ne curi u stan ispod, ozidao kadu i majstor mi je uradio pločice (nemam "cirkular"za sinterkeramiku). Ispalo je ... pa, korektno. Do neke bolje prilike ...
Taman sam se opustio i izmirio račune, pojavio se problem curenja vode iz stana iznad, renoviranog pre godinu-dve za prodaju. Na osnovu naučenog na ovom forumu i uvida u projekat zgrade, za fleku iznad vodokotlića sumnjičim ili nepostojanje ivične trake na sastavu poda i zida ili verovatni spoj stare i nove cevi u zidu iza WC šolje Fleka je konstantno mokra, ali ne teče voda niz zid !?
Druga fleka je iznad kade, gde je i zidana tuš-kabina u kupatilu iznad. Koliko znam, tu ne prolaze cevi, može da bude samo "ušteda" na Sika-traci.
Komšija kaže da je i kupatilo do njega skoro renovirano i "da bi ta voda mogla i odatle da dođe" - skoro 1.3m po horizontali ispod HI u oba stana !?!? Doduše, zid je betonski, a ivice ispucale...
Ima li neko predlog kako da ustanovimo poreklo ovih fleka? Lupanjem, ali GDE i KO?
Uzgred, ako sam, ne daj Bože, u pravu: kako se sanira spoj zida i poda u tuš-kadi? Da li pomaže neko novo fugovanje ?
U prilogu su slike odozdo, iz mog kupatila. Fleke su se pojavile posle pet meseci od krečenja.
Pozdrav, imam jedan problem i trebam što jeftinije ali i kvalitetno dugotrajno rešenje. Soba koja deli zid sa kupatilom ima deo na zidu gde otpada zid, i kako vlaži. Taj ćošak je i ćošak u kupatilu gde bude malo vode posle tuširanja a trenutno nije moguće lupati kupatilo kako bi se saniralo sa te strane.
Dobio sam ideju ali ne znam koliko je pametna, da sa zida iz te sobe stavim izolaciju stiropora 2-3 cm. Ne znam da li je ovo realno, da li bi i kroz stiropor na kraju probijala vlaga. Zid je osvojio bloka i tankog sloja maltera koji sam na zidu razgulio i popunio lepkom jer je sve otpadalo. Predložite šta bih mogao uraditi da je što jeftinije, jednostavnije. U kupatilu takođe nema ni prozor a ventilator za izvlačenje pare niko ne pali jer svima smeta zvuk i na kraju se sve kondenzuje i ta para ostane tako dugo u kupatilu. I na ostalim zidovima se pojavljuju tragovi od vlage pri dnu zida ali nije ništa preterano da zid otpada ili slično. Ako nema nekih jednostavnijih rešenja pišite bilo kakva, nešto se mora uraditi. Naravno, ja sam mislio stiropor 3 cm, lepak i mrežica, gletovanje i krečenje ali ne želim da uradim sve to i da na kraju probije vlaga i kroz to. Takođe utičnica je bukvalno na 25-30 cm od te vlage, ne znam ni sa tim šta da radim, nemam problema sada ali ne do Bog može se svašta desiti.
Dobio sam ideju ali ne znam koliko je pametna, da sa zida iz te sobe stavim izolaciju stiropora 2-3 cm.
Nije pametna ideja. Ne trošite novac bez potrebe na nešto što će samo da pogorša situaciju. Skupljajte novac polako, renovirajte kupatilo i odradite H.I. po propisu.
И обавезно, ако грађевинске могућности дозвољавају, направите прозор у купатилу.
Pa jedino sto moze za sada, tj za prvu ruku jeftino da odradi je da izmedju plocica, ukoliko se plocice nalaze tu gdje ostaje voda u kupatilu necim, brusilicom, vibracionom brusilicom ili kako god je vec zvali i slicnim alatima ocistiti fuge izmedju plocica pa isfugovati ponovo, jer svakako novije fuge ce bolje da zadrzavaju vodu (mada i fuge upijaju vodu), i postoji sredstvo na bazi silikona i ko zna cega vec kao tecnost, mislim da ga je isomat proizvodio, ali siguran sam da ima vise proizvodjaca, koji smo uspijesno koristili za zaptivanje fuga na mjestima gdje je vlazio zid sa druge strane kupatila. Nije trajno rjesenje, ali premazivali smo jednom u par mjeseci i nije se pojavljivala vlaga u tim dijelovima. Sad koliko drzi, zaista je nezahvalno reci, ali mislim da nije problem odvojiti 10 minuta vremena mjesecno i cetkicom premazati fuge. Nije garant da ce rijestii problem, ali za nesto oko 1000 dinara po litru koji traje jako dugo, vrijedi probati.
Probavali smo mi sve, i lijepak i mrezice, i stiropor i stirodur i kondor lijepili, i bitumenom zalivali i nema sta nismo pokusavali (dok sam jos mislio da postoje neka "laka" rjesnja) i sve se svelo na to, otkloni uzrok, pa ces lako sanirati posledice. Sto bi jedan stari majstor rekao: zardjao ekser u nozi, a vi pokusavate sanirati gangrenu....
Dok se ne odradi hidroizolacija kako Bog zapovijeda sto bi rekli, nema tu trajnog rjesenja, samo krparenje. A dok se ne otkloni uzrocnik vlage, dzaba svaki posao da se pokusava odraditi.
Поштовање форумаши.
Недавно сам почео да радим реновирање купатила које
сам морао да прекинем, јер је мајстор био много лош.
Потребно је било уградити веце шољу која прије није ту била (јер имам одвојен веце),
а купатило на тај начин постаје прилично тијесно.
Искрено говорећи, није било једноставно то искомбиновати, због недостатка простора,
али је мајстор опет то радио веома лоше. Ево какву ситуацију сам на крају добио са
одводом (то је главни одвод испод решетке на поду). У прилогу су фотографије.
Ова цијев што улази у под је одводна цијев из туш кабине и она је височија од пода.
Чак и када поставим нове плочице опет ће да вири. То бих могао да ријешим тако што подигнем
ниво пода у читавом купатилу, или да оставим цијев да вири па да је покријем неким поклопцем који тек
морам да измислим (ако не постоји већ неко рјешење). Али то је мањи проблем.
Већи проблем је то што је одвод врло близу уградног водокотлића. На водокотлић је
већ постављен један ригипс, а накнадно сам сазнао да постоје препоруке да се на уградни
водокотлић ставља дупли ригипс. Након овог додатног ригипса треба да поставим по ригипсу плочице што
ће свеукупно да буде 2.5 - 3 cm. У том случају уградни водокотлић ће да дође до средине рупе одвода и још да притисне
ову цијев што вири. Не знам шта је све лоше са овим осим естетике, али мислим да је велики проблем што ће онда вода
из рупе да испарава и да се увлачи у ригипс са доње стране. Што се тиче одвода у питању су гусане цијеви
које код комшије испод мене вире испод плафона.
Размишљам већ неколика дана како то ријешити и најбоља идеја коју за сада имам је да на неки начин измјестим одвод.
Наравно да ми је јасно да гусану цијев не могу да помјерим (ову цијев која иде у под) али размишљам да само покријем и хидроизулујем овај отвор а да са стране у њега надоградим други сливник који би онда био решетка.
Скица је у прилогу.
Да ли молим вас неко има идеју како бих могао ово да ријешим?
Ево како су цијеви постављене. Могло се ту уштемати у плочу тек толико да стане цијев. Такође, прочитах на форуму да људи мијењају и овај метални кружни сливник испод решетке који је око ове цијеви што вири из пода. Ја сам мислио да је то заједно, али како сконтах то сто вири је цијев, а ово око ње је одвојено од цијеви.
Ja ne znam sta bi rekao. Tu je estetika najmanji problem. Po meni jedino resenje je da nadjes nekog normalnog da to radi. Nista od toga nije problem da se uradi kako treba.
Сад тренутно су ове цијеви сто се виде на последњој слици су забетониране, јер је ту туш кабина.
Могао бих да полупам то и да их укопам. Али не знам шта са тим што ми је уградни водокотлић и даље на рупи.
Је ли може та одводна рупа некако да се помјери?
Sve moze. Ta rupa ne mora ni da postoji. Moze da se uzme poseban slivnik koji ce se postaviti na odgovarajuce mesto u kupatilu, i prema njemu napraviti pad.
Npr ovakav da se postavi negde na sredini kupatila
https://nanteskupatila.rs/proizvod/slivnik-fi-32-horizont-isafl/
Ta cev od tus kabine treba da se spusti nize.
Ako neces ti raditi sve, onda nema sta ti da lupas. Nadji nekog normalnog ko zna, pa nek uradi sve kako treba.
Ako ces raditi sve ti, onda dobro vidi kako ces sve detalje resiti pre pocetka radova.
Nacrtaj, skiciraj sve detalje, okaci ih ovde, pa ce te verovatno neko posavetovati.
Ali pre upustanja u tu avanturu imaj na umu da mozes priciniti stetu i dole komsiji, ako nesto krene naopako, procuri itd...
Фала на помоћи. Ма нешто сам мислио да ли могу да неким чудом урадим без лупања бетона у туш кабини, али како видим то ми не гине. Није то сад неки проблем. Лупао сам далеко веће површине, након лоших радова других мајстора. Па сам сам радио. Ионако је и туш кабина жалосна (има контра пада који бих морао да поправљам чак и да остане овако). Вјероватно ће неко други да ради али морам да скапирам све детаље како то да се уради.
Ja sam prvi put ove godine imao majstore koji su radili ozbiljniji posao.
Zalosno je sta dans sve zovu projektom, i majstorom. I jos jednom hvala Histerezisu na nesebicnoj pomoci.
Za svaki lose izveden posao uvek ima dva krivca , prvi je onaj ko je izvodio radove , a drugi je onaj ko ga je angazovao . I obratno .
У мом случају више од пола је моје кривице.
Ko priznaje pola mu se još dodaje
Само нек се товари. Има лола леђа . Ево сам се уфатио у коштац са санацијом. Нешто ћу ја, а доћи ће и водоинсталатер. Имам доброг керамичара овај пут, ради човјек фенси зграде по БГ-у. Добио сам га преко дебеле везе. Ако он не уради добро селим се из Србије. Ево хоћу ја лично да омалтеришем зидове јер су неравни. Колико се треба оставити да вире водоводни прикључци из зида с обзиром да треба да иду плочице. Бојим се да су ми прикључци и вентили већ остали дубље у зиду него што би требало, а треба још да нанесем слој малтера па онда плочице. Ево фотки у прилогу гдје се виде прикључци.
Имам и питање око малтерисања. У прилогу су и фотке зида који треба да измалтеришем. Нисам баш радио никад читав зид, али јесам дијелове зида, довратнике после избијања штокова итд. Да ли вам се чини да су зидови довољно груби да уфати малтер? Зид је у стању када су са њега скинуте старе плочице стављане 60тих када се керамика лијепила цементом. Да ли треба да радим шприц? Питам у случају да користим машински малтер у дебљини од 15мм. Међутим можда ћу користити Мапеи репаратурни малтер који се користи од 3 до 30 мм, а у том случају сам миран.
Za preduboke instalacije nije problem postoje produzetci . Ako već imate dobrog keramicara mozda je bolje da njemu ostavite pripremu . Mene više brine onaj kanalni slivnik , jer njega 90 % vodoinstalatera ne ume da ugradi kako treba . I ne stedite na trakama i hidroizolaciji .
Ништа ви ту немојте малтерисати, само ћете направити проблем керамичару. Те ситне шупљине ће попунити лепак, у противном ћете сахранити предубоко и завршна колена и тела вентила.
Фала Тензор. Проблем је што ми човјек већ са самом поставком керамике излази у сусрет. Ја морам да обезбиједим припрему јер још и то да ради нема времена па макар ја био и Путин.
Ништа ви ту немојте малтерисати, само ћете направити проблем керамичару. Те ситне шупљине ће попунити лепак, у противном ћете сахранити предубоко и завршна колена и тела вентила.
Нису ситне шупљине проблем. Зид је крив са максимум 2 цм одступања и човјек је рекао да треба да се исправи. Е сада пошто је био ту кратко а много је било проблема о којима смо причали мислим да није ни примијетио ове укопане вентиле. Ако бих могао да искористим те продужетке то је можда рјешење. Иначе имам још један проблем.
produzetci su zakon, resenje za takvih problema, javljam se kao korisnik istih jer su i kod mene prikljucci ostali preduboko na nekim mestima jer je isto zid bio kriv pa se islo sa malo vise lepka. zavrcu se pomocu inbus kljuca mada ja sam se malo drugacije snasao jer nisam imao imbus. imate razne duzine a to cete odrediti nakon postavljanja keramike
То је то онда. Фала и лаку ноћ.
Продужеци се користе само за завршна колена, тј. на местима где ће доћи батерије и славине или ек вентили, а за пропусни вентил не може да се користи продужетак, јер онда тај вентил губи функцију. У таквим случајевима се морају пронаћи надградни делови вентила са већом дужином.
То што имате одсупање у геометрији зида то се једноставно кригује дебљином лепка, није ми први пут да сам тако радио и добио идеално хоризонталне и вертикалне зидове. Ништа то не успорава посао, а танко малтерисање може да направи већи проблем па да се део тог новог малтера одлепи заједно са нанесеним лепком, јер тај нови малтер је слабији од лепка, поготову ако се нестручно малтерише, значи ако се не уради припрема и квалитетна мешавина продужног малтера.
Да, јасно, вентили јесу проблем . Требало је то и сам да одмах знам. Ипак сам ја водоинсталатер са готово 20 сати радног искуства . Што се тиче малтерисања зида, након силних сати проведених на јутјуб каналима америчких керамичара и нула постављених плочица увијек сам за опцију да изравнам зид па онда радим керамику. Ако је зид нераван колико ће плочице бити поравнате зависи од умијећа керамичара и добар керамичар ће то да уради добро, али мислим да ће чак и најбољи керамичар изгубити на квалитету пријањања керамике за подлогу. А ја се трудим да постигнем висок квалитет. Сада има много различитих материјала у грађевинарству који омогућују разне ствари. Користио сам Мапеи Фастпланитоп 330 репаратурни малтер. Он је јак као и љепило за плочице, а наноси се већ од 3 мм дебљине и пријања за разне подлоге као луд. По мени је најбоља и најлакша опција изравнати зид па без компликација радити керамику.
Postoje i nadgradnje za ventil , a postoje i produžene virble ni to nije problem . Što se tiče nanošenja sloj na sloj onda bi najbolje bilo sve obiti do balčaka pa produžni malter , bez perdaš maltera , pa dve ruke podloge ,pa dve ruke HI , pa namenski lepak recimo Mapei .
Inače da znate da su na najvećim gradilistima uglavnom loši majstori . Jer na tim objektima sam izvodjač radova je 5-6 podizvodjač u nizu . A dok svi uzmu svoj deo, za izvodajača ostaje vrlo malo , a za male pare retko koji vrhunski majstor hoće da radi .
Радите како сте наумили, ваша ствар, ја вам из искуства кажем да је то непотребан посао, јер сам лепком изравнавао издове који су"бежали" по неколико сантиметара.
По правилу лепак се наноси и на зид и на плочицу и ако се узме хобла од рецимо 10 мм то је већ довољно да се мање неравнине лепо изравнају и без малтерисања.
Но, ако баш волите малтерисање ви радите како сте наумили.
Био је данас водоинсталатер да види. Ријешили смо да развалимо овај бетон у туш кабини и урадимо одвод како треба. Решетку ћемо да помјеримо, а ову да забетонирамо.
@Тензор Овај стари малтер је до пола зида (гдје су биле старе плочице) обичак малтер (без креча) и много је јак и добро прионуо за зид тако да то нећу да одваљујем. Али горњи дио зида је танак кречни малтер који је набачен без шприца и прилично лако отпада, а то ме од почетка брине, тако да ћу највјероватније то да полупам па da измалтеришем.
@Звукољуб Претпостављам да наношење лијепка за плочице у дебљини од пар центиметара није дозвољено по упутству за употребу од произвођача. Ја такве ствари избјегавам да радим.
Jos jednom, montazna visina glavnog ventila je?
Ili barem naziv standarda/pravilnika u kome je definisana.
Hvala.
Tko leti, vrijedi, tko vrijedi, leti, tko ne leti, ne vrijedi.