evo da zapocnemo i ovu temu
posto ide hladno vreme a neko ce morati i da betonira pa da pomognem svima koji to moraju da rade
a i da budete spremni za sledecu gradjevinsku sezonu
pocecemo sa sa postupcima pripreme betona ,sastavom. aditivima a na kraju i kako sta konkertno napraviti od betona
Beton i betoniranje
prvo da objasnimo sta je beton
beton je smesa koja nastaje mesanjem vode ,sljunka i cementa u odredjenim razmerama
betoni se mogu deliti na aditivirane i neaditivrane ,kao i prema granulaciji sljunaka , a moguca je i podela po vrsti cementa koja se koristi
pored ovih podela uobicajena je i podela betona na armirane i nearmirane
za varijantu ssm i koriscenje u obicnoj upotrebi fokusiracemo se na betone koje svako sam moze napraviti
u principu za betone za "normalnu " upotrebu najrasprostranjeniji su betoni koji se prave u razmeri 1:3 i 1:4
ovi odnosi predstavljaju odnos cementa i sljunka znaci beton 1:3 se pravi tako sto se na svaku lopatu cementa dodaju 3 lopate sljunka
i vode prema potrebi
najcesce greske koje se javljaju prilikom pravljenja betona su : nejednake kolicine materijala na lopati ili prevelika kolicina vode u smesi
u danasnje vreme su postali dostupni raznorazni aditivi za spravljanje betona i moje preporuke se da se ti aditivi koriste za svaki beton
u sledecem postu stizu objasnjena o aditivima i njihovoj nameni
A kad stize taj sledeci post? :bye2 I ako ti nije problem, napisi par recenica za kosuljicu, mislim da je to dosta blizu betoniranju.
evo stizu i dalja objasnjenja
sto se tice pripreme betona uglavnom se koriste meselice za beton ili se mesanje mora vrsiti rucno
e a sad par preporuka za pripremu i aditiviranje betona
ja kao lokal patriota koristim aditive firme Dramin a i vrlo sam zadovoljan kvalitetom svih njihovih proizvoda ali pre svega da objasnimo neke odnose
od 1 m3 sljunka i 250 kg cementa i vode po potrebi se dobija 0,8m3 betona
i to betona tzv 1:3
nadam se da svakom ko se upusta u betoniranje nije problem da izracuna kubaturu prostora koji betonira , samo pazite na pretvaranje cm u m
1. betoni za temelje i betoni koji su dodiru sa zemljom
odnos 1:3 i obavezno Dramin aqvabound ( koji se dodaje 1-2 % na tezinu cementa )
2 .betoni za ploce i ostali betoni bez kontakta sa zemljom
odnos 1:3 i Dramin superplast (0,5 2 % na tezinu cementa
u slucaju da se vrse zimska betoniranja pored ova dva aditiva se mora dodati i aditiv protiv smrzavanja betona Dramin izolit 10 (o,5-2% na tezinu cementa
betoni se inace aditiviraju da bi se smanjio vodnocementni faktor
sto u sustina znaci da pripremljeni beton iako ima manje vode u sebi ima povecanu obradivost a kasnije i vecu cvrstinu i otpornost na abraziju i uticaj mraza. znaci aditivi obavezno
e a sad par reci o izradi betona za kosuljice
u sustini su to betoni sa najfinijim granulacijama sljunaka ( A- frakcija ) i povecanim udelom cementa
prozvodjeneje betona za kosuljice je malo specificnije u ondosu na ostale betone . sustina je u sledecem
ukoliko se koriste aditivi (gore navedeni ) odnos moze biti od 1:3 do 1:2,5
ali je najbitnije da se beton mora mesati u" suvo " to jest beton kada izlazi iz mesalice ili se rucno mesa mora biti rastresit -suv ali kad se uzme u saku i stisne mora ostati kao o grudva
postupak izrade samih kosuljica bi bio sledeci .posle izvedenih repernih tacaka za visinu betoniranja ,prosipa se beton i raspostire po visini zatim se nabija ili gazenjem ili perdaskom ,prelazi ravnjacom i odmah zagladjuje .ako se beton kosuljice odmah moze glacati na glatko onda je na pravi nacin uradjena smesa i poso je gotov
inace izrada kosuljica za vece prostorije zahteva veliku umesnost i znanje da bi se uradila pravilno
. u sledecem postu malo vise o salovanju armiranju i sl.
http://dramin.eu
sto ne napisa to pre deset dana
evo i daljeg pisanija
a sad malo o armaturi i armiranju
sto se tice armiranja generalno najbitnije je da razgranicimo armiran beton od nearmiranog
posto je ova tema napravljena za varijantu ssm tako cu i pisati o armiranju betona
sto se tice armiranja betona sve ono sto armiramo a presek armature je manji od 0,4 u ukupnom preseku betona
a gornja granica prakticno ne postoji
znaci ako je beton debljine 10 cm armatura mora biti minimum 6 mm ako je mreza u pitanju
ako je u pitanju greda onda se broj sipki u vertikali sabira
sto se tice proracuna greda i nosivosti to je vec posao za profesionalce
inace kada se radi armiranje vrlo je bitno da sva armatura bude povezana u jednu celinu
inace je generalna preporuka da se svi betoni armiraju
ja sam postavljao beton nekih 6-7 cm u dvoristu imao viska materijala pa betonirao jedan cosak oko 4m2 ali bez armature jer je ispod vec bio beton ali dosta ispucao
da li je to dobro ili ce da ispuca brzo?
peca 777
svrsenom poslu mane nema
kao i sto si sam rekao izbetonirao si cosak viskom materijala
a kad se betonira preko starog betona uglavnom ispuca
da li sam trebao da stavim armaturu ili sam trebao da lupam beton stari,ako treba da ga lupam utamanicu se jer na prolece treba da radim celo dvoriste
generalno kad se betonira ponovo najpametnije je razbiti stari beton i izbaciti ga .pa uraditi sledece
1 nasuti prvo tamnon od sljunka
2 nasuti pesak
3 sve to dobro nabiti
4 uraditi salunge i izarmirati
5 izliti nove betone (aditiviran)
naravno uraditi padove na betonima tako da ne podliva voda pod objekte
:roll: 8-O :nes mislim sta reci a ne zaplakati
e sad postoji jos jedna varijanta al nije preporucljiva
1 razbit stari beton kolko god je moguce
2 nasuti pesak da popuni rupe i zalivati
3 uraditi salunge i izarmirati
4 izliti nove betone (aditiviran platifikatorom i S/N vezom
naravno uraditi padove na betonima tako da ne podliva voda pod objekte
uffff ne bih da budem dosadan ali sam potpuni laik sto se tice betona a i mnogi majstori sa kojima sam se sretao su o odnosu na ovo sto ti pises laici pa te pitam sta je to s/n
Mene zanima kako se pravilno betoniraju staze. Na prolece moram da napravim neki prilaz bar od puta do dvorista. Pravio sam ja i kod mojih, i kod prijatelja, ali nikad nisam imao od koga da pitam u trenutku kad mi je trebalo a posle se zaboravilo.
Dakle, sta se stavlja izmedju kocki ( kad se prave dve paralelne trake od recimo 50cm sirine, kao trag automobila) , posto smo mi stavljali karton, lesonit, itd...
I da li itreba i armature prekinuti na tim mestima. Koliko ja znam, ne mora, posto se ti komadi odvajaju zbog mraza...
Mozda sam napisao gomilu gluposti, ali ko pita, ne skita... :hh
SN veza je aditiv za vezivanje starog i novog betona
u pitanju je firma Dramin ja sa njihov "maneken " a i obecali su da ce ovde platiti svoju reklamu pa zato
http://dramin.eu/
scrumiera:
"Dakle, sta se stavlja izmedju kocki ( kad se prave dve paralelne trake od recimo 50cm sirine, kao trag automobila) , posto smo mi stavljali karton, lesonit, itd...
I da li itreba i armature prekinuti na tim mestima. Koliko ja znam, ne mora, posto se ti komadi odvajaju zbog mraza..."
e jasta ovako kako si napiso tako radi i ne odvajaj armaturu :nono :nono
e sad jedno pisanije o tzv specijalnim betonima
betoni kao gradjevinski materijali imaju mnogostruku primenu
pocevsi od temelja, nosecih stubova ,ploca i slicno
specijalni betoni se gotovo istog sastava kao i obicni betoni samo sto se u njih dodaju aditivi
tako da postoji nekoliko grupa betona
vodonepropusni betoni
betoni visokih cvrstoca
betoni otporni na abraziju
polimer betoni
inace je terhnologija sparavljanja svih ovih betona vrlo jednostavna i svima dostupna .tehnologija spravlajanja specijalnih betona je potpuno ista kao i obicnih betona samo sto se voda za spravljanje aditivira
inace je cena aditiva relativno niska pa se preporucuje aditivranje svih betona bez obzira gde se ugradjuju
pored efekata za koju su namenjeni svi aditivi smanjuju vodnocementni faktor i olakasavaju obradu i na kraju povecavaju kvalitet betona od 15 do 60 % u odnosu na neaditivirane betone
Interesuje me kako se pravi beton odredjene marke, npr MB20 ili MB30
Po pravilu se pravi tezinski odnos komponenata, sljunak, cement i voda, ali u varijanti hobi primene to niko ne radi.Za manje zahtevne radove, ako nisu u pitanju nekle staticke konstukcije, tipa terasa, konzola itd. uzmes brate tri lopate sljunka, lopatu cementa i dodas vode da ne bude retko i eto gotov beton, to ti na mesalicu dodje od prilike pola kofe vode, jedno 12 lopata sljunka i jedno cetiri lopate cementa.To je receptura za amaterske potrebe, a ako su ozbiljniji gradjevinski zahvati ja sam za beton iz miksera koji je sertifikovan i onda nema problema, ovako na mobu bude svasta, te koliko je bilo cementa te kolko je bilo vode, te da li je bilo pre ili posle gajbe piva i rezultat je ispucala ploca.Toliko od mene na bazi mog iskustva.
Treba da betoniram za vikend jednu prostoriju 4.7x2.7m koja ce biti spavaca soba kad se zavrsi. Zanima me koja debljina betona se preporucuje. Ja sam planirao oko 8cm, nadam se da je to dovoljno. Sutra, prekosutra kupujem i aditiv ( aquabond ako sam dobro razumeo) ali to prvi put koristim pa me zanima koliko je u praksi "o,5-2% na tezinu cementa". Koliko da aditiva da sipam u mesalicu na jedno mesanje ako u to ide 12 lopata sljunka i 3-4 lopate cementa?
e pa ovako
prvo 8 cm ti je sasvim dovoljno
u pitanju je Dramin Aquabond pakovanje od 5 l
pootrosices oko 5-6 dzakova cementa i oko 1,3-1,4 m3 sljunka
odnos od 1:4 je dovoljan ne terba ti vise cementa
u proseku ces staviti oko 10 kg cementa po mesalici pa otprilike na jednu mesalicu ide 1 dcl ( duplo pice u boljoj kafani )
ako i preteras ne boj se aditiv je takav da ne mozes napraviti nikakvu stetu
i samo ovima sto su na mesalici objasni da polako dodaju vodu jer ovaj aditiv pored toga sto doprinosi vodonepropusnosti ujedno i plastificira i poboljsava obradivost betona . pa zato treba manje vode
Dok mešalica radi skloni pivo ili rakiju.To posle kad bude gotovo. :ahaha :ahaha :ahaha
Ja bih u tu betonsku ploču stavio još i armaturnu mrežu.Neće škoditi jer prilično je velika površina.Za tu površinu je dovoljna 6 - tica i onda neće biti pucanja ploče jer beton bez armature je ko supa bez rezanaca.Šalim se naravno u vezi supe ali mislim da je bolje sa armaturom.
Vidim da se nije pisalo o nezi betona, pa i to da pomenemo.
Sa negom se pocinje par sati posle (4-12) betoniranja, kad ,,veže", i traje bar 7-10 dana. Sastoji se od kvasenja, odnosno sprecavanja da cementu fali voda koja ce da se veže za njega. Znači zalivamo beton vodom, dok nam ne presedne
Nisam video da je pomenuta konzistencija betona. Znači zavisi šta se betonira, ali beton treba da ima taman toliko vode da može dobro da se ugradi. Kad bi poredio s nečim najpre bi ličilo na mlad kajmak ugradjivanje se vrši tako sto jednu letvicu nabijamo u masu, ili tako sto kuckamo oplatu. Vibracije omogucavaju da izadje vazduh i da se sve supljine popune. Ovi pomenuti aditivi omogucavaju da se smanji kolicina vode koja je potrebna (znaci nista vam ne znace ako napravite previše tečnu mešavinu jer onda u betonu kad ta voda ispari ostanu male pore koje ga slabe, od vode koja zamrzne u njima ce popucati itd.) Beton ne sipati sa velike visine (preko 1,5m), Koristiti šljunak a ne drobljeni kamen( za beton u kućnoj radinosti). Ako se setim još nečega napisaću
Jel zna neko nesto o polimer betonu????
Kad ne znaš pitaš čika GOOGL-a, kao što sam sad ja uradio i evo rezultata:
Polimerni materijali u betonu
četvrtak, 25. mart 2004.
Štampaj E-mail
Put i saobracaj
Razlikujemo četiri vrste betona koji sadrže polimere: (1) polimer beton (PB), (2) polimerima modifikovani beton (PMB), (3) polimerima mikro armirani beton (PMAB) i (4) polimerima impregnisani beton (PIB). PB se formira polimerizacijom mešavine monomera i agregata. PMB se dobija dodatkom monomera ili polimera u svežu portland cementnu betonsku mešavinu, a koji naknadno vulkanizuje i polimerizuje posle ugrađivanja betona. PMAB se dobija dodatkom polimernih vlakna (npr. polipropilenska)u svežu portland cementnu betonsku mešavinu koja se nakon mešanja ugrađuje, čime se postiže mikro armiranje betona. PIB se dobija impregnacijom očvrslog portland cementnog betona sa tečnim monomerima i naknadnom polimerizacijom tog monomera in-situ.
Mr Mihailo RŠUMOVIĆ, dipl. hem.
Nevenka VUKELIĆ, dipl. inž. građ.
Marija ZEC, dipl. inž. tehnolog.
Vladimir VACIĆ, dipl. inž. građ.
Institut za puteve, Beograd
UDK 666.97.03:678.7
Tenzore, imam sličan problem kao Peca777. Naime, terasa (na zemlji) veličine 5x2.5 m urađena je od betona i naravno BEZ armaturne mreže, i mo'š misliti na šta liči posle 9 godina - ispucala, neki delovi se podigli neki potonuli, ukratko užas. E sad, šta je pametnije - uzeti lepo veeeliki malj, izlupati postojeći beton pa ga lepo posle "žabom" nabiti da glumi podlogu pa onda betonirati nanovo, ili ga komplet baciti? Drugo pitanje: kod izrade novog betona koji od aditiva koristiti- "aqabound" ili "superplast", jer smo planirali da taj prostor zastaklimo, tako da će se tu raditi nekakav pod (pločice i sl). Treće: ima predloga da pri izradi novog betona stavimo 2 armaturne mreže, jednu u donju i jedu u gornju zonu - ima li potrebe da to radimo? Dobrano ga odužih, ali da nam je neko dao pravi savet kad smo radili prvi put .......
nensi
to sve lepo polupajte i bacite
zatim iskopajte jedno 20 cm u dubinu i naspite sljunak visine 12cmi nabijte ga . po obodu terase iskopajte temeljcice sirine 20 -ak cm i armirajte 6 mrezom celu plocu (1 kom u donjoj zoni betona mreza je dim 6x2,2 m pa ce vam biti dovoljna ). ako je moguce iskopajte armaturu iz temelje kuce pa ga povezite sa armatarom nove ploce , a ako ne mozete onda zabijte par ankera od armature u temelj pa za te ankere vezite armaturu .beton vam ne treba deblji od 8 cm
kad salujete ivice pazite da pad od kuce ka ivici ploce bude bar 1cm
i temelj i ploci lijete odjednom
aditiv aqabound (dobijate i palstifikaciju betona i vodonepropusnost)
ako bude jos sta potrebno tu sam
naravno beton isperdasite na glatko i zalivajte ga vodom da ne presusi
a ako planirate to da radite sad onda ide malko drugacija tehnologija zbog mraza
i da ne zaboravim sa vibro zabom jako oprezno u blizini kuce a najbolje je izbeci je (zbog velikih vibracija )
hvala za brz odgovor, tako sam i ja mislila da treba, ali bolje proveriti (kamo sreće da sam onda kad smo radili imala od koga čuti pametan savet). Sada to ne možemo raditi ni slučajno, sneg 40cm temperatura minis 10 Zato se raspitujem na vreme da na proleće startujemo sa prvim lepim danima. "Žabu" izbacujemo, malj od desetak kila i udri , pa kom obojci kom opanci, pametniji će da popusti-mislim beton )
Kolika je realna cena rada pri izgradnji temelja. Evo moj primer: trakasti temelj, dubine 40cm, debljina 20cm, temeljna ploca 90m2 i mrtva ploca na visini 2,70m. Ako sam dobro izracunao potrebno cca 50m3 betona. Ima li neki parametar za cenu rada, na primer po m2. Ja nabavljam sav materijal, cak i daske za salovanje. Kamion mikser ne moze da pridje zbog terena, pa sve mora na one male mesalice. Znaci, samo ruke!
pa realna cena je ona koju platis
ali probacu ovako da napisem neke cene
temelj sa armiranjem i salovanjem od 10 e\dm (duzni metar )
ploca sa armiranjem i salovanjem od 6 e /dm
Gledao sam na nac.geogr. neki dan dokumentarac čini mi se "megastrukture" u kome korejci prave neki ogroman most u seulu a rade ga uglavnom od betona.Šta me je oduševilo: sastav betona je "državna tajna" Ma koliko smo mi daleko od takvih tehnologija srce mi se cjepa od tuge.Na kraju da dodam ja kao laik bih predložio svima da prilikom betoniranja po mogućnosti koriste separisani šljunak tj oprani.A tenzor će vam objasniti zašto.
Pa, pochni!
Previše analize dovodi do paralize