pa postoje opravdani razlozi za koriscenje separisanog sljunka .ali samo pod odredjenim uslovima . naime u danasnje vreme svi "proizvodjaci" sljunka uglavnom ne prodaju sljunak koji ima primesa u sebi .
e sad sto se tice betona i njegovog sastava moram da obradujem sve forumase pa i gogija . Nasi betoni spadaju u sam svetski vrh . a kvalitet i smesu betona odredjuju strucnjaci . mi cak na polju betona imamo i naucnika broj 1 u svetu a to je Zezelj i njegov prednapregnuti beton .
. tako da i mi spadamo u svestki vrh ali toga nema na TV-u .a navescu samo par gradjevinskih poduhvata svetskih razmera koji su izveli nasi gradjevinci
1 hala 1 beogradskog sajma
2 most ka ostrvu Krk
3 kupola Hrama Svetog Save
4 priobalje i luka Bengazi (libija )
5 brana Sat-al -arab ( tigar i eufrat ,Irak )
Beton i betoniranje
ma sve je meni jasno za velike poduhvate potrebna je i velika ekonomija jaka država itd a mi to nismo sve što si nabrojao davno nekad bješe.Mi živimo u okruženju sirovog kapitalizma iskorišćenja jeftine radne snage izvođača građevinskih radova sa kupljenim diplomama korumpiranih inspektora svrstanih u jagnjeće i praseće brigade.Pa i radnika bauštelaca koji razmišljaju devizom "nemogu me malo platit koliko mogu malo radit" Ali da se vratim na temu mene interesuje rok trajanja cementu mislim na ovaj uobičajeni portland jer sam primjetio razliku između npr. beočinskog mađara lukavačkog itd
Cement treba da je sto sveziji.Nije dobro da odstoji jedno godinu dve dana pa da se onda koristi.Uglanom se zgrudva kod duzeg stajanja jer malo je ko spreman da prevce dzakove cementa nekoliko puta u toku godine da bi ga sacuvao, ili ga treba pakovati u dodatne najlon dzakove da ne bi povukao vlagu.Dovoljna je i vlaga u vazduhu koje nartocito ima u vecoj koncentraciji zimi, u jesen i u prolece kad ima vise padavina.
Interesujeme po kojoj formuli da izracunam specificnu tezinu betona. Posto planiram da pravim teg i zeleo bih da dobijem pribliznu tezinu. Odnosno odredjeni Min i Max za odredjenu Zapreminu.
Unapred zahvalan
Aleksandar
Aleksandr87
tezina betona od 2400 do 2500 kg/m3
Pozdrav,
Planiram da pravim mini vikendicu pored Dunava, povrsine 4x4m na podrucju koje ponekad plavi zimi par meseci, bude pod vodom nekad do 20ak cm. Zbog toga bih izlivao betonske stubove, mislio sam 6 stubova, da kucica bude na visini od 1,5m. Ploca bi bila debljine 8cm, i taj gornji deo ozidao bih ciglom.
Moze li neki savet, da li je to dovoljno stubova, koje debljine minimalno moraju da budu, da li sam uopste to dobro zamislio? Aditivi obavezni?
Hvala!
Postovani Tenzore i forumasi,
Prilikom pravljenja kuce sam koristio Holcim-ov "PC 42.5 R, JUS B.C1.011; CEM I 42.5 R, EN 197 - 1" (u crvenoj vreci). Posto je izgradnja bila leti dolazilo je do pucanja ploce, a i suvise brzog stezanja betona. Ovaj cement je malo skuplji od, navodno slabijeg, "PC35M (S-Q) 42.5N, JUS B.C1.011; CEM II/B-M(S-Q)42.5N, EN 197-1", ( u zelenoj vreci).
Sto se mene tice, ja bih inace koristio ovaj "slabiji" zbog nize cene, ali sam dobijao preporuke od svih "poznavaoca" da je crveni bolji i da uzmem njega. Tek sada sam se informisao na Holcimovom sajtu i saznao da su iste cvrstoce.
Mozete li mi reci razliku medju njima i koliko sam pogresio sto sam kupovao crveni, jer koliko sam ukapirao on samo brze vezuje sto na +40 stepeni i nije prednost.
Bule01
Za taj raspon je dovoljno i 4 stuba, ali okolo mora biti uradjen serklaž, a ne mora betonska ploča mogu i fert gredice sa ipunama koje će biti povezane tim serklažom koji sam pomenuo.Jednostavnije za šprajcoivanje i lakše i brže za rad.
arslan
maravno da si pogresio ali znas kako kazu :" Svrsenom poslu mane nema"
inace kad se betonira po visokim temperaturama spoljnim beton se aditivira "plastifikatorima " tj tecnostima koje povecavaju stepen obradljivosti betona i sprecavaju naglo oduzimanje vode iz ugradjenog betona.
naravno ugradjen beton se mora negovati tj zalivati vodom vise dana po zavrsetku betoniranja
Hajde jedan proracun za temelj 75m ukupne duzine zidova, dubine 1,2m i sirine 0,4m. Koliko sljunka, cementa, gvozdja i dasaka za salovanje? Radi se o kuci cija je osnova 98m2 plus garaza 31m2 u sklopu te kuce. Znaci, ukupno oko 130 m2 (spoljne dimenzije).
Koliku debljinu ravnajuce ploce staviti za ovaj slucaj? Koliko materijala treba i za to? Sljunak, cement, armaturna mreza ...
To se ne radi napamet ovako preko interneta.Potrebno je sondirati teren ustanoviti nosivost podloge, kvalitet zamljišta, nivo podzemnih voda, pa na osnovu tih podataka uraditi proračun u zavisnosti od objekta koji će biti podignut na tim temeljima.Sama osnova kuće nije dovoljan podatak, da li je kuća na sprat ili dva sprata, da li trusno područje, kakvi su lokalni propisi i još mnogo toga nedostaje da bi se dao valjan odgovor.
Pozdrav svima,interesuje me kako da ugradim betonske stubove u temelj koji cu da lijem za dvorisni zid.U pitanju je zidanje ciglom na kant pa me zanima i na koje odstojanje te stubove i da postavim.Zid treba da bude duzine 12 metara.
Stubovi se obično postavljaju na rastojanju od 2.5 do 3 metra i obavezno moraju biti sa armaturom , jer beton bez armature nije ništa.Za taj slučaj je dovoljna 8-mica armatura, a uzengije 6-tica na po 25 do 30 cm.
Hvala na odgovoru,to mi je jasno ,interesuje me kako da ucvrstim te stubove da se ne bi kasnije vremenom rasklimali,da li da ih samo zalijem betonom ili da povezujem sa armaturom koja ide u temelj.Zaboravio sam da navedem da su u pitanju kupovni stubovi (mislim da su "H" profil).
Pa najbolje je povezati sa armaturom
Hvala
gogi
Separisani šljunak nije samo opran šljunak, nego mu je i granulometrijski sastav doziran u skladu sa tehničkim propisima, čime se dobija najveća moguća gustina betonske mase a smaim tim i kvalitet betona. Armirani beton je markr MB3o0 i po pracilu se ne može dobiti od prirone mešavine šljunka nego samo od separisanog i cementa u količini od 300 kg za m3 betona.
majstor lale
Kakav ti je to temelj za kuću koji je širok 40 cm. Predpostavljam da kuću radiš negde u okolini BG. Temelj nemoj da radiš širine manje od 60 cm. Inače cena koštanja takvog temelja, sa temeljnim zidovima od betonskih blokova i armirano bet. pločom na koti+-0,00, i plaćenom radnom snagom iznosi oko 40 e po m2 osnove.
baltezar ajde malo pojasni sto temelj mora bit najmanje 60 cm sirine .
pogotovo sto ne znamo nijedan podatak o zemljistu , tipu i slicno
Tenzor u pravu si, da bi se širina temelja tačno odredila potrbno je uraditi geolomehaničko ispitivanje kvaliteta zemljišta, što svakako prilično košta. Kako dugo radim u ovoj branši iz iskustva znam da naši ljudi krenu sa idejom da naprave prizemnu kuću a onda ispadne P+1+.... Širina od 60 cm u odnosu na 40 cm znatno ne povećava troškove izgradnje.Lično sam imao jako loše iskustvo sa lesom i ako je postojao elaborat o sipitivanju zemljišta, ispostavilo se da su tehnički propisi u to vreme za njegovu nosivost netačni i bili su ubrzo promenjeni. Pa po onoj narodnoj koga su zmije jele i ........
slazem da ljudi oce malo da prosire kucu iako im to nije bio prvobitan plan .
naravno i ne povecava nesto cenu tih 20 cm u sirinu temelja .
ali mislim da za svaku normalnu kucu na normalnom zemljistu (izuzimajucu klizista , nasipe i slicna nestabilna zemljista ) 40 cm sirine temeljnog zida sa nesto sirom temeljnom stopom ( 50-60) pravilno izarmiranom , moze komotno da se zida i jos jedan sprat sa potkrovljem iako prvobitno nije bilo tako planirano . ljudi cesto misle da beton nosi teret , a u stvari armatura je noseci deo svakog betona .
najcesca greska koja se desava kod gradnje individualnih objekata je sledeca , povecavaju se kolicine betona u odnosu na projektovanu . npr projektant je predvideo trakasti temelj 100 X40 cm sa stopom od 60 cm armiran gredom u obe zone . armaturna greda po prjoektu sracunata . e onda se "majstorima" il gazdama ucini da je to slab temelj pa povecaju sirinu celog temelja na 60 cm . kao to je jace i bolje . e tu vec nastaje greska i to VELIKA . nestala je stopa temelja ili je nesrazmerna novoj sirini temelja a i tezini dodatnog betona , armatura je skupa pa ne povecavaju kolicinu ili je ofrlje povecaju al premalo , obicno zafali cementa pa se pravi posniji beton ( i to se pravda "ko ga j..e to ide u zemlju ) .i za kraj pravi se redak beton pod izgovorom ovako bolje puni salunge . i posle 10-ak godina pojavljuje se problemi . puca kuca ,temelj se kruni .....
P.S. les ili lesna zemljista su vrlo vrlo nezgodna jer do odredjenih pritisaka se ponasa kao stena , kad se ta pritisak premasi on se kruni ko stiropor a tako i nosi . inace se i dan danas lome koplja oko klasifikacije Lesa . neki ga tretiraju kao sedimentnu stenu a neki kao nekategorisanu podlogu .
i za kraj Elaborati o ispitivanju zemljista se uglavnom prepisiju il se uzima vec neki koji uradjen par km dalje ,ili se vade iz opstih tablica kategorizacije .
Kada sam pisao o temeljima i mislio sam na temeljnu stopu, temeljni zidovi uglavno se rade d=25-20 cm ako nije projektom drugačije predviđeno. Što se lesa tiče on je eolskog porekla (nastao nanosima vetra glinenih i peščanih čestica). Najveći problem kod njega stvara uticaj vode koja ispira čestice peska što dovodi do sleganja objekta, zgrada počinje da tone. Zato se preporučuje da se svi cevovodi vodovoda i kanalizacije na prelasku iz zgrade u zemljište rade sa elastičnim prelaznicama kako bi pratile eventualno pomeranje zgrade koje je normalno za novosagrađeni objekat, naravno u očekivanim relacijama. Taj problem se danas uspešno rešava plastičnim cevima koje zadovoljavaju taj uslov.
ре: бетон и бетонирање
кућа (у Г) и двориште се налазе на падини, тако да је у горњем делу слова Г приземље, а крај доњег дела је у нивоу првог спрата (нама је ту испод подрум). Око дворишта је са 3 стране ограда зидана циглом кад и кућа још 1938.
Комшијски плац који се налази са доње стране овог зида је нижи од мога за 1,2 м тако да је у том делу зидана ограда у доњем делу (до нивоа земље у мом плацу) истовремено и потпорни зид и дугачак је око 23 м а висина потпорног 1,2+зид 1,2. (Цео плац је 23х24м). Са друге стране је висина потпорног од 0,4-1,2м+зид 1,2 (значи зид иде "низбрдо".
Обзиром на старост тог потпорног зида, та страна на "низбрдици" тачније ограда (део који је изнад површине земље мога плаца у дужини од 13м) је пре 10-так година преко ноћи просто пала и ту смо само заболи 6 металних стубова и ставили жицу. 8-марта се отисну код комшије 3 метална стуба (јер су били само забодени у земљу) и са собом повуку и део подзиде. А како је она страна од 23м била такође пред падањем, срушили смо све што је било изнад нивоа земље у нашем плацу и решили да урадимо прво потпорни зид а ако буде пара и ограду да озидамо. Ту је сад проблем, пошто се ми ама баш ништа не разумемо, позовемо мајсторе који зидају у комшилуку, а они кажу за руке 50ех60м је 3.000е! А посебно материјал за који ће пар дана пре да кажу а ми да обезбедимо. Позовемо другог (он је компија), а он каже дневнице су 35е за мајстора, он има екипу од још 6, ми кажемо па то је 200-250е дневно, и колико дана, а он каже договорићемо се, 5-6-7 дана.
У оба случаја мајстори копају темељ, зидају бетонским блоковима, стављају бетонске стубове висине 1,5м (значи изнад нивоа земље у нашем плацу). Они за 3000е и зидају између стубова без малтерисања, овај комшија је рекао цену без тог зидања.
Комшиница у чији плац би се одронила наша земља је рекла да је то превише, њој је за гаражу (југо) темељ+зидање+кров тражио мајстор 1600е. Рећи ће му да дође код нас ових дана.
Која би била реална цена за руке само за потпорни зид+стубови?
Може ли неко да ми каже да ли је боље да потпорни зид (23м) буде од армираног бетона са р12 или од бетонских блокова? У оба случаја иду изнад потпорног зида стубови на сваких 2,5м а висине 1,5м и која би арматура за њих била најбоља. Хвала.
Bilo bi korisno da se ovaj tekst potkrepi nekom slikom jer potporni zid nije baš tako jednostavno napraviti.Pitanje je šta taj zid treba da podupire.
ре: бетон и бетониранје шта и како
Пошто је сад већ мрак, сутра ћу сликати и послати слике. Унапред хвала.
Da ovako bez slika je tesko reci bilo sta , mada i sa slikama je svaka prica polunapamet .
Inace se potporni zidovi ne zidaju ,osim u nekim slucajevima kamenom .
Pa bi tako moja preporuka bila armiran beton sa temeljima i stubovima podupiracima . sve od aditiviranog betona i naravno armirano .
Jer bilo kakvo zidanje poptoprnog zida je vrlo slaba varijanta da ne kazem neku tezu rec . ali da je jeftino raditi poptporni zid to nije sigurno .
pa sad kad budem video slike bicu i ja "pametniji "
ono oko kolicine betona i armature je stvar proracuna i ne moze se uraditi ovako preko net-a
eto toliko za sad
Pozdrav svim ''samovcima" imao bih i ja jedno pitanje ako nisam naporan i unapred se izvinjavam ako sam postavio pitanje na koje vec negde postoji odgovor na ovom sajtu.
Zanima me kako da izracunam {makar grubo} kolicinu materijala koji mi treba za armiranu plocu velicine 380 cm x 270 cm.Mera neka vas ne cudi jer imam brvnaru koju cu na tu plocu da postavim a ona je tih dimenzija. Znaci dole je udaren temelj betonirano,ozidano betonskim blokovima i sada ide prva ploca {valjda je prva} neznam kako se broji jer mozda se prva racuna ona kod temelja to jest pod.
E sada to me zanima da bih znao koliko novca mi treba za to i za koliko dana to moze da se uradi.
Vec sam ovde naucio da ima 2 mogucnosti.
mreza od armature ,salovanje pa zalivanje,ili fert gredice,ispuna,pa malo tanje betoniranje.
Koja je kombinacija jeftinija ta mi je draza a ako ide armatura koje debljine koliko ili koje fert gredice,koliko ispune itd.
Ja vec na placu {vikendica} imam 2 m3 rizle koju sam nekada kupio jer mi je neki majstor rekao da mi je to dovoljno za ovu plocu + ostali materijal normalno.Pozdrav i ako je moguce da mi odgovorite unapred hvala.
Treba pogledati predhodne teme Tenzor je već pisao o tome koliko materijala ide za beton.
Da ovako bez slika je tesko reci bilo sta , mada i sa slikama je svaka prica polunapamet .
Inace se potporni zidovi ne zidaju ,osim u nekim slucajevima kamenom .
Pa bi tako moja preporuka bila armiran beton sa temeljima i stubovima podupiracima . sve od aditiviranog betona i naravno armirano .
Jer bilo kakvo zidanje poptoprnog zida je vrlo slaba varijanta da ne kazem neku tezu rec . ali da je jeftino raditi poptporni zid to nije sigurno .
pa sad kad budem video slike bicu i ja "pametniji "
ono oko kolicine betona i armature je stvar proracuna i ne moze se uraditi ovako preko net-a
eto toliko za sad
A kako da okacim slike? imam problem do sada to nikad nisam radila! Hvala!!!
Pa normalo je da agregat (šljunak) bude čist jer ako sadrži glinu ili zemlju onda nema ništa od statike to je beton ko babin zub.Cementna emulzija treba da se zalepi za kamen, a za zemlju se neće zapeliti.
Без алата нема заната, a без знања ни најбољи алат неће помоћи..