evo da skratimo pricu o ytogu tj siporex-u
http://www.xella.rs/html/srl/cs/ytong_aktuelno.php
Ytong
a sto se tice propusta u zidanju voleo bih da vidim zidra koji je to ravno izzidao. Jednostavno postavite ravnjacu pa cete videti odstupanja.
Nisi dovoljno ljudi upoznao ili si gledao one koji to rade samo da nesto rade
draganpan:
I imajte u vidu da itong ili siporeks ne trpi pritisak. Jednostavno sleganje terena i zidova koji traju i nekoliko godina dovedu do toga da se jave prskotine po zidovima.
to sa kvalitetom ytonga (siporexa) nema veze
e sad kolko ja tebe razumem ti bi sad da okrivis ytong zbog propusta u fundiranju i livenju temelja . :tup :tup :tup
to sa kvalitetom ytonga (siporexa) nema veze
inace su ytong blokovi testirani probno na pritisak od 100 T .
tako da bas ova prica ne pije vodu :nono :nono :nono
draganpan:
I imajte u vidu da itong ili siporeks ne trpi pritisak. Jednostavno sleganje terena i zidova koji traju i nekoliko godina dovedu do toga da se jave prskotine po zidovima.
to sa kvalitetom ytonga (siporexa) nema veze
e sad kolko ja tebe razumem ti bi sad da okrivis ytong zbog propusta u fundiranju i livenju temelja . :tup :tup :tup
to sa kvalitetom ytonga (siporexa) nema veze
inace su ytong blokovi testirani probno na pritisak od 100 T .
tako da bas ova prica ne pije vodu :nono :nono :nonoTenzore
Vi verovatno niste videli ni jedan atest za taj vas ytong ili vas fabrika ytonga placa za reklamu.
Prema tome ja sam otprilike ovde zalutao...
@draganpan
nazalost ne placa me ytong za njihovu reklamiranje :nono :nono
a sto se tice atesta taj dokument je javan i radi se o dokumentu koji je izradio zavod o ispitivanju materijala koji je nasa referenta laboratrija
a naravno da niste ovde zalutali vec je ovo forum na kome se su svi dobdododsli
toliko od mene i pozdrav :roll
Da li je neko zidao Ytong blokove sa nekim drugim "vezivom" ? Znam da oni preporucuju iskljucivo njihov Ytong beli tankosojni malter, ali me zanima da li je neko koristo gradjevinski lepak, lepak za plocice ili obican malter....?
Hvala unapred
Nakvasi ga doooobro pa mozes da ga zidas cime god oces .
a koje debljine da mi bude malter izmedju redova? ili gradjevinski lepak?
Poz
Nema pravila za deblinu podljeva
E sad da nastavimo pricu u normalnoj atmosferi .
Ako ides na varijatni Ytong lepka ili bilo kog drugog lepka , koristi zupcastu hoblu od 10 mm pa navise .
Kod zidanja malterom debljina maltera zavisi najvise od "ruke " ali recimo od 1,5 do 3 cm . Ali ti treba dosta vestine da ga zidas malterom , ada sve bude kako treba . I naravno blokovi moraju biti dobro nakvaseni , a ako je napolju preko 30 stepeni . ozidan zid treba povremeno kvasiti da malter ne pregori
Hvala na savetima i nemam bas ruku za to samo prvi red sam uradio sa produznim malterom a ostale cu bogami sa nekom lepkom...
Evo da se i ja prikljucim sa pitanjem vezanim za Ytong.
Treba da radimo potkrovlje koje je zidano tako kao da sam ga licno ja zidala, bocni zidovi su uradjeni siporeksom, a oni glavni gde su izlazi na terasu i ulaz u potkrovlje su katastrofa. Ajde sto su krivi,m nego imaju stepenice po sebi sirine jedne pune cigle. Elem, vecali smo kako najbezbolnije izravnati te zidove i moj muze predlaze da se izravna stiroporom gde su te "stepenice", pa preko toga heraklit ucvrstiti onim tiplovima za zid, pa omalterisati....meni sve to izgleda prekomplikovano...malo sam mozgala pa da pitam kako izgleda vama moj predlog. Evo ga : mislila sam da, posto su vec bocni zidovi ok, njih ne diram, nego da ispred ovih glavnih zidova, sa unutrasnje strane ozidamo Ytongom (zato sto kazu da je lako zidanje, pa ne moram traziti majstora za 10 kvadrata zida), da ga malo povezemo sa ostatkom zida, i onda nema ni malterisanja, ni krivina. Nasla sam da postoje neki uski Ytong blokovi 5 i 7.5 cm sirine (verovatno planirani za pregradne zidove), pa ne bih mnogo gubila na prostoru, a na ovaj nacin mi se cini da bih mogla resiti sve probleme oko ravnanja tih zidova iznutra. Znaci, prakticno da napravim zid ispred zida, da ne bismo morali rushiti postojeci nego ga samo sakriti novim. Sta vi kazete? Ima li tu neki propust? Moguci problemi? A racunam da bih plus dobila i izolaciju...Jos jednom , gubitak prostora mi ne predstavlja problem. Ajd posavetujte me
Ajde i ja da se umesam posto mi nesto bode oci... Na svim ovim slikama koje su ljudi postavili do sada sa "naopako" postavljenim blokovama se vide prilicno velike rupe. Zar te rupe iako posle popunjene malterom ili cime vec ne smanjuju termicka svojstva takvog zida? Kad se slazu "normalno" tih rupa nema...
nema tu nikakve izolacije sa tim rupama, tj otvorima vec se samo stedi na materijalu, a prodaje se prica kao termicka, zvucna ili neznam kakva jos izolacija.
kad je - 15 nepomazu nikakvi otvori u cigli, bloku...
a sto se tice ovog zida, ja bih ravnjao sa stiroporom,
dakle stiropor,
lepak, potopi se mreza,
novi sloj lepka, susenje gletovanje 2 x
i farbanje.
za zidanje tog novog zida je potrebno i dodatni temelj jer neverujem da tu ima temelj neki.
ovo je za sada naj bezbolnije, a i gotovo je za par dana sve komplet.
Ajde ovako prvo odgovor za Damu
Ideja ti je odlicna mozes slobodno odraditi Ytong-om lakse ce vam biti,a i ako su zidovi toliko krivi sigurno bolje resenje od stiropora.
Nemanja tacna konstatacija ali o nepravilnom radu nekih "majstora" je bespotrebno gubljenje vremena.
Uff, dobro da je neko rekao da je ok ideja, ja se vec zabrinula sho niko ne komentarishe, jedno pitanjce jos imam : kako se taj novi zid poveze sa starim, da mi ne padne na glavu
Na koliko mesta je dovoljno ucvrstiti? A, da ...i chime? )
Kada ozidate(postavite) prvi red onda u bocne zidove izbusite rupe i postavite armaturu (6ili8) koja ce biti duzine oko 30cm,i tako za svaki red.
Pozdrav
p.s Ti si mogla dobiti odgovor i preko reda :gu: :gu:
Ovako ce biti od koristi i drugima
Samo jedna napomena, ako gradite sa Ytongom nemojte da dozvolite majstoru da vas ubedi (kao mene :tup )da vam nisu potrebni elementi za horizontalne i vertikalne serklaže.
Gde god su stavljeni klasični serklaži imamo buđ, a najveća glupost je u tome što je Ytong to lepo predvideo a mi nismo uvažili.
Kakvi su to elementi za serklaže?
Beshla, tim elementima izbegavate pojavu buđi.
Onako laik laiku (pretpostavljam) da objasnim, kod gradnje klasičnim materijalima (cigla, blok) morate šalovati betonske stubove i ako se ne uradi propisno (a uglavnom se ne uradi) na tim mestima se pojavljuju hladni mostovi i naravno buđ.
Kod gradnje Ytongom, na mestu predviđenom za npr. vertikalni serklaž zidate blokom koji u sredini ima rupu u koju se uliva beton.
http://www.xella.rs/html/srl/cs/ytong_sistem_gradnje.php?language_id=29&...
PS Izvinjavam se zbog eventualno lošeg objašnjenja, neko stručan će me već ispraviti, bitno je uraditi pravu stvar!
Bravo Bojanale
A dali u taj serklaz ide i armatura pored betona????
Naravno da ide i armatura . Jer beton bez aramture je NISTA
Evo, da se i ja priključim temi o kojoj dugo nije pisano. Pažljivo sam je pročitao pa mi se učinilo da nije baš sve razjašnjeno na pravi način.
Prvo, nije sve jedno kako se okreće blok, naročito kod spoljašnjih zidova. Pogledajte protiv potresni blok za vertikalni serklaž pa ćete videti da se može okrenuti na samo jedan način što naravno znači da se i svi ostali blokovi moraju okretati na isti način. Okretanjem blokova naopako jako teško ćete pravilno naneti lepak na čeone površine i naravno ako su se već pominjali atesti, pritisne čvrstoće nisu iste kako god se blok okrene. Naravno, ako koristite blokove za neke druge namene (šankovi, klupe, police i sl.) možete ga okretati, seći, spajati kako god želite ali pri zidanju nikako.
Dalje, što se tiče veziva, za prvi red se koristi produžni malter zato što se tu najviše potroši zbog nivelacije ali može i ytong lepak. Za sledeće redove koristite isključivo tankoslojni lepak i to što tanje (2-3 mm) jer vam je cilj da ide blok na blok. Nikako ne koristite malter, gradjevinski lepak i to, kako sam ovde negde pročitao, u slojevima 1,2,3 cm jer ćete tako napraviti kilometre hladnih mostova po objektu i morati koristiti dodatnu izolaciju (koja ytongu nije potrebna) inače će vam se unutra pojaviti buđ na sve strane.
Što se serklaža tiče, ako već koristite ytong princip gradnje koristite ga dosledno. Za vertikalne serklaže blokovi sa otvorom, za horizontalne U blokovi, za međuspratne i tavanske L blok. U U i L blokove se može u blok prema spoljašnjoj strani ubaciti i tanji stiropor i tako još smanjiti mogućnost pojave hladnog mosta. Ako koristite klasično šalovanje drvenim oplatama, kada ih uklonite imaćete betonski most od spolja prema unutra koji morate spolja izolovati što povećava troškove, a i divno izgleda.
Izolacija, ako se spoljašnji zidovi urade sa termo blokom nije potrebna. Znači, unutra tankoslojni malter ili, ako je dobro ozidano, odmah glet masa i krečenje. Spolja bilo koja fasada bez izolacije.
Nadam se da nisam bio preopširan ali mi je namera bila da objasnim da se bilo kog principa gradnje, ako se već usvoji, valja dosledno držati. Nesuvisle improvizacije će uvek za ishod imati ili loše rezultate ili povećanje troškova- što nikome nije cilj.
A jel' ima neko ideju kako da napravim spoljne stepenice na kuci,koje vode sa I na II sprat od ytong-a.Mislim da bi ova varijanta bila laksa i jednostavnija od betonskih!?
Od te varijante stepenice od Ytonga nema nista
Ma moze,ali za gledanje a ne za hodanje po njima.
Ovo sa Ytong stepenicama mi liči na onu varijantu šporeta od drveta.Može ali samo za jednokratnu upotrebu.
Mene je u pocetku zbunilo ovo sa okretanjem blokova... jer nisam sa slike video stato znaci.
Vi ste to lepo objasnili, a sto se tice propusta u zidanju voleo bih da vidim zidra koji je to ravno izzidao. Jednostavno postavite ravnjacu pa cete videti odstupanja.
I imajte u vidu da itong ili siporeks ne trpi pritisak. Jednostavno sleganje terena i zidova koji traju i nekoliko godina dovedu do toga da se jave prskotine po zidovima.
Ja imam zidove od tih blokova a imam neke od cigle.
Kad sam kucu sve sredio i uselio se od blokova zidovi su poceli da prskaju sve vise i vise
Brate da ti se zgadi zivot kad dodju gosti i pitaju sta ti je ovo...?