Hteo bi da se bavim auto limarstvom,pah molio nekoga da mi pomogne oko izbora aparata za varenje.Unapred zahvalan Pjer.
Koji alat je potreban za autolimara?
Moj stari se prije 25-30 godina bavio auto-limarijom i imao je samo autogeni aparat.
Danas uglavnom svi imaju minimalno 2 (Autogeni i MIG/MAG)
Naravno isplativost ulaganja zavisi od toga ko ti je ciljna skupina, da li ces raditi ove kante od "obicnih smrtnika" ili hoces da radis sa novijim autima.
Ostale stvari vjerovatno znas, da ne pametujem puno koliko grip kljesta, stega, peglaca i ostalog treba...
To je pejky bilo kao što si napisao pre 25-30 godina.Dsnas su ljudi opremljeni da boli glava i što je najvažnije takve radionice su jeftinije od budž majstora koji rade po rupama i šupama.Ja sam to isprobao na svom primeru.Hteo sam da uštedim i išao sam tako kod nazovi majstora i kad sam sve sabrao bilo je prilično novca za zamenu trepni ili sajtni ili pragova već kako ko zove.Na kraju sam odlučio da pitam jednu poznatu radionicu koja ima komoru za farbanje, kompjutersko odredjivanje boje, jedno 15 majstora i da ne nabrajam dalje.Radionica ko apoteka, a od alata nema šta nema, čisto da vidim kolika je cena.Kad su pregledali šta treba da se radi i kad su mi rekli cenu nisam mogao da verujem.Kompletan njihov rad sa farbanjem je bilo koliko mi je tzv. majtor tzražio samo za limarske radove, a ja posle da se snadjem za farbanje.Naravno da sam im ostavio auto i sve je bilo uradjeno do perfekcije. Nisam mogao da verujem sem toga dali su mi garanciju 2 godine za urtadjene radove i boju na autu koji je tada bio star 16 godina.Kažite mi gde to ima?Neću da pominjem ime firme da ne bi bila reklama, ali definitivno ja drugog majstora ne tražim.
pa ovako
za autolimarski zanat definitvino ti treba
1 autogeni aparat ( manometri ,brener i creva obavezno novi a za boce kako se snadjes posto se menjaju prazne za pune )
2 mig ( co2) aparat ali ne treba ti neki kavalitetan dosta je do 160 A trofazni . posto ces variti samo tanje materijale )
3 punkt aprat ti nije neophodan ali cesto te "spasi"
za 1 i 2 aprat ti je cena oko 1000 e za oba
ali sad dolazimo do tezeg i skljupljeg dela alata
limarski cekici ,jezici, kasike ,pajseri , raznorazna grip kljesta ,
veliki deo automehanicarskog alata
busilice ,brusilice , griskalice za lim
pneumatski alat
i onda nesto bez cega nema auto limarskog posla
panter ili dozer
hidraulacni alati za rastezanje vozila
sve u svemu za sam start ti treba oko 5000 - 6000 e za osnovni alat
e sad konkretno oko aparata za varenje
mig-mag aparati
evo link
http://www.wobyshop.com/KatalogProizvoda.aspx#{%22__s%22%3A{%22Start%22%3A%22bmbnmfg%22}}
pa tu pogledaj par modela od 160 ili 170 A
Puno sam vam zahvalan.
Hteo bi da se bavis autolimarijom. ???
NEMOJ!!!
Da bi postao autolimar (limarija, priprema, lakiranje), moras da radis (dan/noc), barem pet godina da bi rekao "e, sada bih mogao ozbiljno da pocnem" ...treba ti minimum 100-150 hiljada evra alata za iole ozbiljniji rad (istina to se i godinama skupi) ....mnogo...MNOGO...znanja o mnogo cega ...veoma kompleksan posao....VEEEEOMA stresan posao...naporan i PSIHICKI i fizicki ....
Ovo ti je najiskreniji odgovor (kratak) i najdobronamerniji ..
i ...vecinom su ti, ovde, odgovor dali ljudi koji pojma nemaju o ovom poslu, pa ga tako i banalizovase
Ja sam jos jednom pazljivo procitao sve postove na ovoj temi i nisam primetio da je bilo ko od nas banalizovao autolimarski posao, naprotiv savesno smo savetovali coveka da je upravo to ozbiljan i odgovoran posao i da treba pored neophodnog znanja i vestine i dosta skupog alata.Ja sam u jednom svom postu rekao da nikad ne bih bio musterija budz majstoru, kao sto i nisam bio nego sam otisao kod majstora (sina) jer je radionica sa tradicijom.Danas otac nadgleda polove a sin vec uveliko radi i jos nekoliko majstora s njim.Ako nekog interesuje koja je radionica u pitanju vrlo rado cu odgovoriti na pp, jer ih mogu preporuciti mirne savesti.
Da bi postao autolimar (limarija, priprema, lakiranje)...
Bez uvrede, ali ako si vec toliki strucnjak u svom poslu, trebao bi znati da dobar auto-limar nemoze biti dobar lakirer (i obratno) zbog profesionalne deformacije (tresenje ruku) :tup
moram se sloziti da si dobio dosta dobre i korisne savete.ako ti nije o glavi okani se ovoga jer ces stvarno kao sto rekose raditi i dan i noc a igracke su preskupe.ako i pocnes sa ovim gledaj da se docepas profi alata kako te ovaj ne bi izneverio kad mu nije vreme a obicno tako biva.ukoliko nisi imao priiliku da radis ovaj posao kod nekog (da ukrades gomilu osnovnih i jos vecu gomilu iskustvenih stoseva oko lima ) bolje se ne upustaj u ovo.to je moj najiskreniji savet posto tim poslom zaradjujem svoj hleb.
Zvukoljube, Pejky ...samim tim sto vas dvojica, ali zaista laika u ovom poslu, delite savete je banalizovanje .....ne zato sto mi, koji radimo to, smo doktori nauka, vec zato sto vi koji gledate sa strane niste ni svesni koliko je to komplikovan posao....i ja znam da svaki autolimar koji je procitao ono sto sam napisao Pjeru ce da shvati i slozi se samnom.....jer neko ko se "probudi" i kaze "eto, ja bih da radim autolimariju, samo mi recite koji APARAT ZA VARENJE da kupim" NE TREBA NI DA ULAZI U OVAJ POSAO ....samo ce sebi napraviti problem....a ne da ga "po spisku" savetujete o necemu sto ni vi ne znate, a njega cete uvaliti do guse
...ili kao sto Pejky napisa "ostalo verovatno znas" ...PA DA ZNA NE BI NI POSTAVIO ONAKVO PITANJE ....i ono sto se radilo u autolimariji+lakiranje pre rata (tako da se izrazim) i ovo sto se danas radi NEMA NIKAKVE VEZE.....razlika je kao izmedju zapreznih kola i vasionskog broda
A Pejky, kao prvo, NISAM UVREDLJIVE PRIRODE ni sujetan (kao neki ) , a samom svojom konstatacijom si i pokazao koliko ne znas o ovom poslu ........ a i da li sam strucan i koliko bi bilo bespredmetno da raspravljam sa tobom.....ali za deset godina saradnje sa OPEL-om (HVALA BOGU ) ni jednu jedinu reklamaciju nismo imali...15-ak automobila je bilo u Nemackoj na proceni kvaliteta rada i samo smo pohvale (pa i cudjenja) dobijali....i svakodnevno ucestvujemo u resavanju nekih novih problema......ali sta Nemci znaju .... nego bilo bi primernije da smirite strasti (i sujete), pa da razmenjujemo iskustva .. Pejky, ja sam ti u Bijeljini , pa ti mozda mogu i pomoci a ne da bacas takve konstatacije (inace do rata sam ziveo u Zivinicama), tako da bolje da napravimo komsijske odnose, a ne ovako
MARADONA, nisam ni sumnjao da ce me kolega razumeti....Otvorio sam jednu temu gde bi smo se mi koji radimo ovaj posao "okupljali" i medjusobno pomagali i davali kvalitetne savete onima koje interesuje nesto vezano za limariju/lakiranje, medjutim povredjena sujeta urednika Zvukoljuba ucini svoje i obrisa je....ako se odobrovolji i promeni pristup nadam se da cemo moci kvalitetnije razmeniti iskustva i ako bih ikako mogao pomoci, tu sam....ali ne bezim ni od tudjih saveta
Pozdrav
Ajde da vam i ja pozelim dobrodoslicu na forum.
Sto se tice brisanja(uredjenja) ja sam taj koji to radi,jer vam je prvi post bio po meni neumesan.
Ovo sirenje dalje rasprave ko je kompetentan a ko nije nema smisla,ovde smo svi da pomognemo koliko mozemo,naravno neke stvari se ne mogu nauciti kucanjem po tastaturi.
Zbog toga ako hocete da ucestvujete u radu foruma najbolje bi bilo da opisete ovaj posao zlata vredan pa neka onda ljudi procene da li mogu sami ili ne.
Zelim vam prijatan boravak na forumu.
mislim da nema potrebe za teskim recima i raspravom.svako od nas je dobar u svom poslu.forum je dobro mesto da se razmene iskustva i da se pomogne kad " stane znanje" .verujem da do rasprave ne bi ni doslo da je pjer bio malo konkretniji kada je naceo ovu temu .hajde druze daj nam malo vise "materijala" da mozemo da ti pomognemo. ako nesto znaci ,navescu da se auto limarijom bavim petnaestak godina radim u jednom servisu gde serade reparacije putnickih i teretnih vozila kao i revizija autobusa.auto limarija je malo kompleksniji zanat nego sto ljudi misle.dodacu da postoji "limarska"priprema auta za farbanje i "farbarska"priprema auta za farbanje.limarija i farbanje su razliciti zanati pa da ne mesamo babe i zabe. potpuno je drugaciji pristup limu kada se radi havarija ili krpez.takodje je potpuno drugaciji pristup kada se radi auto i kada se radi bus(primer je zamena stranice busa a lim je iz jednog komada duzine i do 11 metara a uz to i pocinkovan). ali da ne davim vise hajde pjer budi malo konkretniji pa da ti pomognemo.puno pozdrava.
nisam dosad hteo da polemisem sa autolimarima ali sad moram
autolimarski zanat niti je tezi niti je laksi u odnosu na ostale zanate .sledece sto bih rekao je da strasno smesno pricati kako za autolimarski zanat mora da se radi 5 godina i dan i noc . to je samo obican posao to nije vestina niti zahteva natprosecnu inteligenciju a ni nadljudsku snagu . :tup :tup :tup
e sad u danasnje doba se autolimarski zanat sveo na zamenu delova koji se kupuju gotovi .malo je problem ako su kineski al sve to moze da prodje .i
moj cale je ima jednu uzrecicu .
"sine moj .moler ili autolimar kakav je to zanat ,pa u moje vreme se to izucavalo samo na robiji " :hh :hh
a sad ako neko hoce da se bavi nekim zanatom to je njegov izbor i samo on odlucije sta ce i kako ce
eto toliko za sad
moj cale je ima jednu uzrecicu .
"sine moj .moler ili autolimar kakav je to zanat ,pa u moje vreme se to izucavalo samo na robiji " :hh :hh
Siguran sam da je ovo bilo na moj racun :twisted: :twisted:
Moleraj jeste jedan zanat iz izreke ali ovaj drugi si podmetnuo :nono :nono
nisam nista podmetno to mi je cale hiljadu puta reko :tup :tup :hh :hh
ajd sad i ti pa ima jedna istorijska licnost malo je manje poznat pod tim imenom " Becki moler "
a sad sta reci :hh :hh :hh :hh :hh :hh :hh
Bane, evo i ja da "dosolim". Takođe, ima izreka - svaka baba zna da kreči. :hh
Imam jednu anegdotu. Svojevremeno, odem kod rođaka kod koga je skoro 10 godina bio zaposlen bravar- penzioner. Znači, čovek sa ogromnim stažom. Trebalo je nešto da se napravi po nekoj mojoj ideji. Kaže majstor - ne može to, kume. I ode kući. Ja ostanem sa jednim klincem, i on mi to izvari po uputstvu. Sutradan, majstor video da smo napravili i sav u čudu pita kako to. Ja mu rekoh- Ti si majstor, pa si znao da ne može i nisi hteo ni da probaš, a ja nemam pojma da ne može pa sam probao i napravio.
Ali, šalu na stranu. Ne postoje jednostavni zanati i svaki zanat mora da se uči celog života. Upravo to učenje i napredovanje u znanju odvaja majstore od "majstora". Da ne spominjem i akumulirano iskustvo. Zato i imamo dobre i loše majstore.
Svi mi, ovde po forumima, znamo da "prčkamo" po nešto, ali nas to ne čini majstorima.
Uostalom, i hirurzi su, u osnovi, zanatlije. Samo što kod lošeg hirurga nema ko da se žali na njegov fušeraj. :hh :hh :hh
E, zato, ja skidam kapu pravim Majstorima (sa velikim M).
rasprava se medju nama zahuktava apjer i dalje cuti.ko god se nije bavio limarijom kao osnovnom delatnoscu nema predstavu koliko ovaj hlab ima kora.rad na limu nije opravka svemirskog broda ali nije posao samo za retarde.prosla su ta vremena fica .kad je krpez u pitanju na nas se gleda kao na dno dna ali kad se slupa auto i ljudi postanu svesni vanplanske stete i troska oko "zamene" delova onda se ukaze malo postovanja kao prema majstorima.pozdrav.
...i tako....drugari (mladi i stari) raspricaste se vi.... k'o da vas je neko dirao ..... :)
Koliko sam video kod mog kolege za ozbiljan posao potrebna su najmanje tri aparata, autogeni, ako treba nešto zagrejati, CO2, ali profi koji može da radi bez intermitence tipa Fronius, Končar ili slično i jedan punkt aparat.Da ne govorim o uredjaju za razvlačenje školjke.Prilično skup zanat, ako ćeš da radiš kako treba.Za karabudž, kako se snadješ, ali ti ja ne bih bio muišterija u tom slučaju.
Без алата нема заната, a без знања ни најбољи алат неће помоћи..