Imam strug ili tokarsku spravu, kako ko voli da naziva, rumunske proizvodnje sa radnim zahvatom 600 mm u prečniku X 1200 mm. Kupio sam ga na "nevidiš" i dobio sa, ga sa prilično pohabanim stazama naročito ispred stezne glave. Skinuo sam suport i komparaterom premerio visine staza. Zadnji deo staza koji praktično nije ni korišćen je višlji maltene za milimetar. Postoje ljudi koji se bave time, ali bi ja to hteo da uradim sam. Ako neko zna ili ima volju da mi objasni koji je postupak? Unapred hvala.
Strug univerzalni
Slikaj to da vidimo...
Evo ih... Na stazi je postolje konjića koji sam mislio da upotrebim za nadogradnju alata sa brusnim kamenom jer ta staza nije oštećena.
Ala si ti to raskupuso...Jel baš tolko loše da mora da se radi?Ako si baš rešio da montiraš pristroj za brušenje probaj da iskoristiš pogon preko zupčaste letve (koji će ti kasnije koristiti za lakše pomeranje konjica)Ako i uspeš da uravnaš te površine tocilom to naravno neće biti idealno,moraćeš da improvizuješ nekako tušir letvu pa da "gudiš"...
A колико је ово коштало?
Da odgovorim najpre na pitanje ziloot-a. Platio sam ga sramotno puno čak 2750 evra, išao sam na poverenje i reč "prijatelja"; u to vreme kad je kupljen bilo je uvoza alatnih mašina iz Rumunije u kojoj se dešavalo isto što se dešava i kod nas.
Rasturio ga jesam ali mi nije problem i da ga sastavim, staza suporta je u lošem stanju toliko da kad podesim zazor na početku nemogu da doteram suport praktično ni do polovine dužine jer "zaglavljuje" po principu klina. Ali šta je tu je, na neki način moram da ga dovedem u stanje upotrebljivosti i neke potrebne preciznosti. Mislio sam da se poslužim nosačem konjića za kopiranje njegove staze koja nije oštećena montiranjem brusne sprave sa dijamantskom šoljom i korišćenjem brzog posmaka koji postoji na njemu. Glavno navojno vreteno je pogonjeno posebnim motorom za vraćanje posmaka na početni položaj pri struganju. Mislim da bi to možda mogao da bude neki početni ili glavni deo ravnanja a onda tuširanje... Kakav je tačno taj postupak? Imam preciznu letvu na koju bih mogao da zalepim šmirglu ili nešto slično tome. Dali si na to mislio zmaju?
Platio sam ga sramotno puno čak 2750 evra,
Za te pare mogo si da kupiš pola Rumunije...Šalim se,ali mašine su jevtine,može i Morando da se nađe za te pare ali šta je tu je.Mada,moje je mišljenje da je moglo proći i bez toga.Preciznost struga je skroz relativan i rastegljiv pojam i zavisi od puno faktora,među kojima je naravno i pohabanost kliznih površina ali ni izbliza ne utiče na kvalitet obrade i cilindričnost obradka kao što mi mislimo...Evo ti tušir letve,čovek prodaje a ima i telefon,možda je stručnjak za tuširanje u penziji a nije namćor,možda ti se posreći...
http://www.kupujemprodajem.com/tusir-letve-679598-oglas.htm?filter_id=66...
Eво га један
http://www.kupujemprodajem.com/Morando-PA-22-od1000mm-1048480-oglas.htm?...
ал овај је вероватно извађен из хангара где су снимали Фреди Кругера, хахаха. Мада не би била лоша тема неког хорора, нпр онако одједном се пали струг сам од себе, окрећу се оне ручице, а "мајстор" прилази да нешто саструже онако мало егзотичније...
е сад ја сам хтео да предложим једно Соломонско решење али после сазнања о цени не би да те бедачим FrižiDeran јер си био искрен, тако да ти дајем пуну подршку у твом походу на рестаурацију ове машине. Господин Змај ће да те упути стручно, он је доктор за стругове (има дисертацију на ту тему па му је доктор надимак, дакле др Змај).
Pregledao sam i ja "kupi-prodaj" ali mi je taj oglas promakao. Koja bi mi letva odgovarala po dužini? Staze su kod mene dugačke 1750 mm. Jesu li to neka vrsta turpija? Tu sam prikačio i jednu sliku koja je nacrtana u 3D progranmu i staze tačno tako izgledaju. Širina naljgajućih površina suporta su 28 mm. Što se tiče onog Moranda iz Ziloot-ove poruke, ovaj moj je po veličini vrlo sličan. Kakvo je solomonsko rešenje Ziloot-e? Volim da čujem svašta.
Па ето кад баш хоћеш, ја би оно продо у старо гвожђе и купио нешто типа plug&play, док се оно избруси, па очисти а и остаје Румун, ако би се продавало кад неко чује Румун, Бугар то је одма "ух, ух, ух". Наравно пуна подршка у рестаурацији, неко више воли да се бави оживљавањем ствари него да добије све 100% фит.
Preteruješ "ziloot" u vezi onog Moranda(a i u vezi mene)!To je mašina u top-stanju samo malo pokisla...Sasvim se lepo vidi i kroz novine da ona prednja prizma ne treba tuširanje,ima brzoizmenjivi nosač noževa koji košta 3-4 stoje,jedino ne vidim rezervoar za vodu al verovatno je tu negde pod najlonima...
Pomišljao sam i na tu mogućnost pa sam i nudio ali sam dobijao mnogo sramotnije ponude nego što je bila ona koju sam platio. Kila gvožđa i da bude imaginarnih 30 dinara X 3500 kila koliko je strug težak mi se čini kao zločin. Mašina je ipak ispravna, dobro radi osim staza... Ali poravnaću ja njih, zato se i raspitujem za način.
Preteruješ "ziloot" u vezi onog Moranda(a i u vezi mene)!
Па да, оно се односило на визуелни изглед, а за ово друго сам већ објаснио тамо на конкурсу (који је нажалост замро)
Evo Ognjeni Zmaj-u, kao što sam obećao stižu prvi nacrti tj. korak po korak. Materijal je pripremljen. Letve sam poravnao na mag. brusilici, iz tri komada je pošto moj drugar radi do 800 mm dužine.
Zamislio sam da pomeranje uzvedem pneumatskim klipom a nalivanje vodom, pumpom iz sabirnika. Na stopalo letve bih zalepio vodobrusnu šmirglu, najpre najgrublju koju nađem pa finiju u etapama.
Pozdrav druze, vidim da si zapoceo restauraciju struga, i ja sam remontovao svoj strug (doduse morando), ali ti je moj savet da obradu prizmi (klizaca) prepustis nekoj firmi koja ima velike horizontalne brusilice. Ima ih dve u srbiji!!!. Koliko sam video kod tebe se prizme ne odvajaju od mosta tako da ukoliko uprpastis klizace, mozas slobodno masinu da prodas kao otpad, nema popravke!!!!! Ja sam po struci masinski inzenjer i remontovao sam strug iako nisam imao nikakvo iskustvo u tome. Klizace jos uvek nisam brusio jer to je poprilicno skupa investicija (za duzinu oko 1000 mm trazili su mi od 400 do 600e). Veruj mi, ne mozes to sam da uradis!!! posle brusenja treba da se radi tusiranje i za to sluze gore pomenute tusir letve koje su verujem dosta skupe ako su ispravne (nepohabane). I ja sam hteo da napravim malu suportnu brusilicu kojom bio obrusio klizne povrsine kao na ovom linku http://www.youtube.com/watch?v=7NGEQFJdmo4 ali veruj mi posle toga masina gubi tacnost i postaje neupotrebljiva!! Majstore iz Ade nemoj ni da zoves posto su nemilosrdni sa cenama, a takodje i majstore koji ti kazu da mogu rucno da istusiraju povrsine!!!!!! Pogledaj takodje u kakvom su stanju lezajvei glavnog vretena posto su i oni dosta skupi, pa onda napravi racunicu da li ti se isplati remont masine!! puno srece u radu!!! ako treba pomoc, pisi!!
Drago mi da ima još neko ko se je uključio u diskusiju. Hvala @ckonja na savetima i lepim željama. Ja sam po prirodi tvrdoglav čovek i kad nešto "zajunim" onda to i izvedem bez obzira na posledice. U jednom ranijem postu sam "prikačio" slike projekta u 3D programu. Sad kačim" to i realno izvedeno. Voleo bih da čujem Tvoje mišljenje. Sama letva je poravnata na EM brusilici i biće zalepljena na nju najpre gruba šmirgla pa postepeno sve finija i na kraju vodobrusna za "tuširanje" Pogon konjica koji preslikava svoju stazu koja nije oštećena će da bude sa dva pneumatska klipa potrebne dužine i upravljana sa graničnim prekidačima. Sve je na slikama.
to sto su sada "potonuli" klizaci sa jedne strane (koja se vise trosila) ne izaziva jako veliku gresku prilikom obrade, jel kada gledas iz profila i primenis pitagorinu teoremu dobijas poprilicno malu razlku u precniku... postoji cak i tablica za taj proracun.... ono sto je veliki problem je sto neces moci da postignes smirglanjem je ugao i saosnost prizme. Pisem ti ovo posto vidim da si bas naumio da uprpastis masinu . Veruj mi, ja u zivotu nikada nisam placao majstore, cak i kada su mi svi govorili da nesto necu uspeti da uradim, uvek sam pokusavao i najcesce uspevao, ali ovo.... tvoja konstrukcija koju si napravio nema dovoljnu krutost... i da ne nabrajam dalje.... trebas da znas da se brusi i donja strana desne prizme, tek kasnije se sve tusira, sto opet ti ne mozes da uradis posto nemas alat, koji je poprilicno skup. a sem toga, ne bruse se samo klizaci nego i povrsina ispod menjacke kutije, da bi se izjednacila visina siljaka. godinu dana sam zivkao majstore i firme koje bi to mogle da mi urade po nekoj normalnoj ceni posto sam strug kupio ovako iz hobija i povoljne cene, odnosno ne zaradjujem na njemu, ali nema nista jeftinije od 400e. Nudili su mi pojedini majstori da prvo brusilicom rucno izbruse pa posle natusiraju ali je to suludo. ako hoces dacu ti imena firmi u srbiji koje bi to mogle da ti urade i imas dobru i preciznu masinu. Ja se jos uvek nisam odlucio kada cu odneti moje klizace da se bruse, ali se nadam da ce to biti uskoro.pozzz
Nije to tako loše ko što izgleda(mislim na prizme),"ja bi preterao autobus",mislim,manuo se ovih akrobacija...
to sto su sada "potonuli" klizaci sa jedne strane (koja se vise trosila) ne izaziva jako veliku gresku prilikom obrade, jel kada gledas iz profila i primenis pitagorinu teoremu dobijas poprilicno malu razlku u precniku... postoji cak i tablica za taj proracun.... ono sto je veliki problem je sto neces moci da postignes smirglanjem je ugao i saosnost prizme. Pisem ti ovo posto vidim da si bas naumio da uprpastis masinu . Veruj mi, ja u zivotu nikada nisam placao majstore, cak i kada su mi svi govorili da nesto necu uspeti da uradim, uvek sam pokusavao i najcesce uspevao, ali ovo.... tvoja konstrukcija koju si napravio nema dovoljnu krutost... i da ne nabrajam dalje.... trebas da znas da se brusi i donja strana desne prizme, tek kasnije se sve tusira, sto opet ti ne mozes da uradis posto nemas alat, koji je poprilicno skup. a sem toga, ne bruse se samo klizaci nego i povrsina ispod menjacke kutije, da bi se izjednacila visina siljaka. godinu dana sam zivkao majstore i firme koje bi to mogle da mi urade po nekoj normalnoj ceni posto sam strug kupio ovako iz hobija i povoljne cene, odnosno ne zaradjujem na njemu, ali nema nista jeftinije od 400e. Nudili su mi pojedini majstori da prvo brusilicom rucno izbruse pa posle natusiraju ali je to suludo. ako hoces dacu ti imena firmi u srbiji koje bi to mogle da ti urade i imas dobru i preciznu masinu. Ja se jos uvek nisam odlucio kada cu odneti moje klizace da se bruse, ali se nadam da ce to biti uskoro.pozzz
Nekoliko nejasnoća...
Šta je donja strana desne prizme? Imam jednu prizmu koja vodi suport i nju nameravam da poravnam kao i horizontalnu ravnu stazu suporta. Druga prizma koja je vodilica konjica nije oštećena i pomoću nje ravnam oštećenu tj. nju kopiram.
Šta su površine ispod menjačke kutije? Dali je to naleganje suporta na stazu?
Alat koji je poprilično skup!? Koji alat? Letva kojom ručno guslaju po stazama? Kao što vidiš, napravio sam alat koji neće biti pokretan na guz.. pogon nego će da bude pravilno pravolinijsko vođenje. Pošto prizma nije "potrošena" na čitavoj dužini, prislonio sam letvu i "snimio" ugao pod kojim je u originalu obrađena tako da nepostoji mogućnost greške. Sama konstrukcija je vrlo kruta, i mnogostruko kruća nego da se to "izgusla" ručno.
Pogledao sam link koji si postavio i moj komentar je : Katastrofa! Čovek je napravio kardinalne greške.
1. Vođenje brusilice je pomoću ležajeva. Svaki komad nečistoće na kotrljajnoj površini se preslikava na obrađivanu površinu.
2. Vođenje brusilice je ručno... Može da mlatara sa njom do sutra i opet će da ponavlja grešku.Preko jedne grbe preleti a mlati na udubljenju. Nije kontinuirano vođenje.
3. Radijalno postavljanje brusnog kamena je katastrofalna greška, jesi li primetio uzdužne linije. Dolazi do neminovnog ruiniranja kamena (koje naravno leti ispod kotrljajnog vođenja) i dobiješ reljefne uzdužne linije.
4. Kako završava obradu staze? Pošto mu nosač brusilice nedozvoljava obradu kompletne dužine.Tu je naglo prekinuo snimanje.
Imao sam u planu da obradim staze na sličan način pa sam u NS na pijaci kupio dijamantsku šolju koja bi taj posao odradila upravno na stazu ali me je problem nemogućnosti obrade kompletne površine iz jedne "ruke" naveo da od toga odustanem. Pošto si mašinac, znaš da posle vađenja komada nećeš "potrfiti" istu meru, tako i ovde, ako premeštač brusilicu na drugu stranu, nepogodi više pa da na glavi dubiš. To samo "NASA" uspeva, zato su i odustali od Diskaverija.
Dali si nekad video valjak za mlevenje žita? Radio sam to pre nekih 20 godina sa mojim pokojnim Prijateljem (Bog da mu dušu prosti). Valjak dužine 2000, 2500mm ili neka slična mera prečnika 200-300 mm. Na njemu su urezane evolvente dubine 0.3, 0.4 mm dubine, stroge geometrije bez pardona, sa uglom zakretanja od recimo 1/4 kružnice Od 400 do 750 zuba. Pa i finije. Katastrofa... Jedini način je klizanjem, nepostoji precizniji.
Tako da je onaj naš druškan svojom grinder mašinom Sigurno uništio stazu. Ali i tu ima leka, nema nepopravljivog osim Diskaverija. Njega nema, jeb..
Uostalom, ja ću da ovu moju spravu sje..m pa kud puklo... HHHeehhaah Prikazaću to tijekom djelovanja..
prilikom brusenja klizaca radi se brusenje svih kliznih povrsina na "krevetu" struga, kada se obruse klizne povrsine konjica onda se on logicno spusti za meru za koja je skinuta brusenjem pa siljak konjica vise ne odgovara centru vratila odnosno centru glave struga. Zbog toga se brusi i povrsina ispod menjacke kutije u kojoj se nalazi i glavno vvreteno pa opet dodju u saosnost. Ili postoji i druga varijanta kada se lepe na obrusene klizace celicne trake koje se kasnije po potrebi prebruse i tusiraju. Slazem se da je pravljenje suportne brusilice losa ideja, sto se na kraju snimka i vidi. Na ovoj slici mozes da vidis tusir letvu i pribor za tusiranje.
http://www.condormachineinc.com/wp-content/uploads/2008/11/scraping-1.jpg
Vidis i sam koliko ojacanja ima tusir letva. Ona sluzi samo za proveru nalaganja povsina a "gusla" se rucno tusir nozevima.
bilo kako bilo, slucajno sam video tvoju temu pa sam ti preneo neka moja saznanja, nisam neki forumas(smor mi je da puno kuckam :/ ) javi kako je ispalo na kraju, ako radi, da sredis i moje klizace
pozzzz
pa ja nemam potrebe da brusim staze konjića, tako da nemože ni doći do razlike u visini centra vratila i trna. Ustvari, ja kopiram stazu konjića jer je ona neoštećena. Ako pogledaš moju letvu primetićeš da je vrlo robusna (teška je čitavih 15 kg) učvršćena na postolu konjića u četiri tačke sa mogućnošću podešavanja ugla tj. na taj način podešavam ugao postavljene letve. Za zamenu šmirgle letva se vadi vrlo prosto i sto posto vraća posle zamene u istu poziciju. Uostalom, nemoram ni da je demontiram, na jednoj od slika vidiš da je kompletna "skalamerija" podignuta zajedno sa postoljem. Nema promene ugla.
Imam snimak rada "ravnalice" ali pošto prevazilazi veličinu fajla koji je ovde dozvoljen, mogu da pošaljem na PM ako dobijem adresu mejla. Možda bih to postavio i na You Tube samo neznam kako se to radi i to tamo gde onaj amerikandijanac uništava svoje prizme pa nek se čudi. Kako se to radi, ima li ko pojma? Ne kako se uništavaju prizme nego "turiti" snimak na YT.
Pozdrav.
Па Деране, како иде твоје сређивање струга, јел има неких нових момената. Обожаваоци чекају извештаје....
ta znadeš kako je, ako može kak' nevalja ondak tako i budne... Crkla mi ona duvalica što je zovedu kompleksor pa mi malo zastanulo. Zadan dodva biće na onom jendeku You Tube.
Pozdrav
http://youtu.be/3ZsvhMGoHx0
Свака част, ти ћеш до краја направити ЦНЦ струг. Нема зезања с тобом. А којом дужином ове покретне летве ће бити налепљена шмиргла? Јел ту имаш неку стратегију? Како ћеш да контролишеш трошење те шмиргле?
тј. први слој је налепљен комплетном дужином летве, ако погледаш тамо негде на средини "клипа (снимка)" се лепо види, задигнута према горе, зелене је боје, градација 120 папирна. Мислио сам да ћу морати да је спрегнем као на вибрационим "шлајферицама" али немрда ни следећа коју сам само подбацио испод, тако да је врло лако заменити следећу. На овом снимку је завршетак прве стазе али се слабо види па је нисам ни снимао (мислим на резултат). Кад завршим у комплету и скинем постоље коњића, направићу мало боље осветљење тако да се види резултат свеколике муке... Такође сам мислио да ћу морати радити крајње са водобрусном шмирглом па сам предвидио и рупе за прикопчавање дотока воде али је то толико добро испало да и нема потребе за "туширањем". Тешко се нечим одушевим али је ово испало савршено добро... Прошао сам компаратером и грешка је 2, словима, два микрона. Нисам могао да верујем (шетао сам компаратер к'о крелац).
Сад тренутно радим предњу стазу која је много лошија па сам кренуо са градацијом 60 да бих убрзао. Наравно, како буде скидано тако ћу и да повећавам градацију шмиргле. То ће да буде "Part 2" на "јендеку", и корак по корак...
Derane,daj taj komparater što meri u mikrone da vidimo...
znao sam da ćeš da teraš keru, mikron 'vamo mikron tamo, možda i nisam spustio "pipak" komparatera na stazu, hhhaaahheeeh, ali nema pomaka kazaljke osim kad klip prebaci smer.
Nego, što izbrisa "najvolijem veselu mašinu"? Mogu li ja da to prišlajfam a da me netužiš za autorska prava?
Mešaš "stote" i mikrone a i mene si pomešo sa izvesnim Banaćaninom...
Има компаратер и на микроне
http://www.kupujemprodajem.com/komparater-SOMET--1325188-oglas.htm
izvinjavam se, nemoj zameriti (verovatno je to uticaj vesele mašine, moje omiljene sprave).
A što se tiče mešanja... Pa nemešam baš, napiso sam to samo da pojačam efekat. Ali eto ziloot nađe i takav komparater.
Pozdrav
Nemogu da verujem da baš nema onih koji se razumeju u ovu problematiku na ovom sajtu, ili "zmija krije noge"...