Pozdrav svim clanovima. Kao sto sama tema kaze rec je o automatskim krilnim kapijama. U procesu sam izrade jedne takve pa me interesuje da li je neko od vas imao iskustva sa tim, a prvenstveno me interesuju nacini na koje se moze izraditi mehanika tj. tipovi mehanizama koji se primenjuju na ovakvoj vrsti otvaranja kapija...
automatsko otvaranje krilnih kapija
Hvala na dobrodoslici... Presaltao sam tu temu o kliznim kapijama i to je sve ok, ali meni treba mehanizam za KRILNU kapiju ( dva krila od po 2m duzine i tezine 60 - ak kg). Vidjao sam neka resenja sa motorom i polugama i neka sa linearnim motorima, ali sve je to bilo upakovano u "crne" kutije tako da su detalji bili nedostupni . A sto se tice avatara stavio sam ga u kontekstu MAJSTOR ZIVOTE
. Car!!
otprilike imaš tri četiri modela pogona automatskog otvaranja krilnih kapija .prvi a najčešći je da se uruci koju vidiš nalazi vreteno ili navoj kako hoćeš koji okreće mali motor i privlači kapiju.drugi način je motor koji ima zglobne ruke kojim otvara i zatvara krila kapije treći je hidraulične ruke(prilično nepouzdan sistem zbog zime) i četvrti a najskuplji i nabolji je motor ubetoniran u osi šarke ispod kapije ako te nešto još interpitaj tu sam postavljam to stalno
Hvala gogi, naravno da me interesuje... Ako imas nekih sema, slicica i slicno zalepi... Najzanimljivije mi deluju zglobne ruke posto je to najjednostavniji i najjeftiniji nacin. U svakom slucaju postavi mi nekog materijala ako imas, bice mi sigurno korisno... , a naravno i ostalim clanovima koji se budu upustili u izradu. Sto se tice elektronike i upravljanja to nece biti problem, a to cu postaviti po zavrsetku kad odklonim sve problemcice i nedostatke. Sad mi je najbitnije da izaberem tip mehanizma.
I zaboravih, ako imas neku skicu mehanizma sa vretenom gde bi se mogao videti polozaj i veza elemenata i pogonskog motora, to bi bilo extra jer je i taj nacin dosta zanimljiv
Razmišljao sam o istom problemu , pa sam našao dvije varijante ...
Pogon je motor sa reduktorom od gradževinske dizalice ( Vrabac) .
U biti ima dvasmjera kretanja i instaliranu unakrsnu vezu ...
Pored toga za prenos bi se mogla koristiti nazubljena letva osovinski fixirana za kapiju , a oscilatorno za stub tj da se može zakretati u ravni sa motorom !
Traba malo matematike i crtanja u razmjeri da bi se izračunalo dužina letve , i mjesta ovjesa !
Druga opcija je da koristim djelove od mašine za beton!
Detalnije :
Zubčanik i remenicu , te onaj nazubljeni dio koji ide oko bubnja ili kako se to več zove !
Uz to bih koristio i ležaj bubnja, de dio bubnja za konstrukciju !
Time riješavam probleme otvaranja i zavaranja kapije tj. poluge koja to radi !
Ta nazubljena letva bi se fixirala za kapiju , dok sa druge starne naliježe na zubčanik koji je fixan !
U biti to je koncept , koji bar ovako djeluje izvodljivo ...
Šta mislite o tome ?
Ne znam ni kako to mislis, nisam te nista razumeo, ali za pocetak cini mi se da ta tvoja resenja deluju malo robusno. I za otvaranje krilne kapije su ti potrebna dva motora, jedino ako neces da se zezas sa silnim prenosnicima pa da koristis jedan motor, a pitanje da li bi to bilo i pakticno. Skiciraj pa postavi da vidim kako izgleda, sigurno te nisam najbolje razumeo. Ja sam jednostavno resio taj problem, kad nacrtam u CAD- u postavicu ovde.
:tup :tup :tup
8-O 8-O 8-O
e sad ovo smisliti u SSM
Pero ova prva varijanta je ok, tako sam i ja radio sa navojnim vretenom i motorom od brisaca. Nacrtacu sve to ali u preseku da se vidi nacin veze motora sa vretenom i spajanje navrtke sa klipnjacom jer to je i poenta. Ovakvi nacini otvaranja se, izmedju ostalog, mogu videti kod svih novijih zgrada koje pozadi i maju parking za stanare...
To i mene zanima ali nisam nasao dobru varijantu
Meni je apsolutno neophodno da se kapija u potpunosti otvori posto je sirina prolaza tek nekih 10-cm sira od mojih kola (komsija vozi siri auto)
Svi sistemi ne dozvoljavaju otvaranje kapije u potpunosti posto sami motori zauzmu neki prostor sa unutrasnje strane. Stubovi koji nose kapiju su kutijasti profili 50x50 i aqnkerovani su u zgradu, kapija je visine 2,5m i iznad nema nista
Ako neko ima ideju za resenje mog problema bio bi veoma zahvalan
zaznuto... malo prostora. ne znam, ali mora biti neki mehanizam iznad kapije... dramska pauza za razmisljanje :tup
Evo kako je to zamišljeno ...
znaci preseces taj veliki obruc (zupcanik) od mesalice na dva dela i jedan koristis za jedno krilo, a drugi za drugo ili jedan ako imas samo jedno krilo... zanimljivo resenje samo sto moras voditi racuna da ti sarke budu u centru zupcanika. i jos nesto , pri otvaranju ce ti obruc izlaziti na drugu stranu kapije... u sustini moglo bi ovako, ali meni se iskreno ne svidja (svako ima svoj ukus). ono prvo resenje sto je pera postavio je ok, a ja cu pokusati da ovaj moj mehanizam nacrtam danas ili sutra pa cu postaviti...
Od mašine za beton se koristi pola nazubljene letve koja stoji na bubnju i onaj zubčanik koji prenosi pogon sa motora na bubanj.
To je drugi sistem .
Prvi bi bio u vektorskom kretanju linijske nazubljene letve !
Naravno više razmišljam o ovom drugom jer imam jednu staru mašinu za beton.
Moje kapija če imati tri segmenta :
Prvi je pješački cirka 90cm , pa iza toga idu dva vezana od kojih je jedan direktno preko baglama za stub , a drugi u njegovom nastavku oslonjen preko dva točkiča na kutni profil koji se nalazi na podlozi !
Sistem preklopa harmonika vrata
Ukupna širina za kapiju je 440cm
Kao motor bih koristio gradževinski vrabac koji ima nocivost 200kg.
Oslonac kapije je umjesto klasične baglame ovjesna ramena od citroen Spačeka koja imaju ovjesno rame i na njega preko dva konusna ležaja prečnika fi70 idu opružne ruke na koje se veže glavčina točka !
Taj dio se odsjeca !
U biti to bez idarnih sla nosi auto od cirka 600kg što bi značilo da može izdržati kapiju od cirka 100 do 250kg maximum!
Sad je malo jasnije !?
U biti ...
Ovaj bebonski stub je u sred ničega , i nije izliven ( Još ) tako da se dosta ovog amože ukomponovati u sam stub i da se ne vidi !
A i ono što se mora vidjeti je u biti samo ta letva !!!
Ništa nakaradnije nego ovo što prodaju kao orginalno riješenje sa hidraulikom!
I najbitnije kreče se zajedno sa kapijom tako da ne ostaje neki dio na koji bi bilo idealno razbiti štopku !
nije to hidraulika vec navojno vreteno i da nije dobro resenje ne bi bilo toliko rasprostranjeno. ali vracamo se na ono, pravis od cega imas... ovo moze ovako i taj motor ce moci da tera tvoju kapiju
i mene zanima uživo još nisam imao prilike da vidim ovakav sistem samo klizni ovaj mi se više sviđa i više bi mi odgovarao
Pozdrav svima.
Imam problem sa krilnom kapijom na kojoj su postavljeni motori za otvaranje. Prilikom otvaranja kapija je vrlo bucna tj kad se otvori napravi jaci trzaj. Drugo motori su naopako postavljeni (kuciste motora okrenuto na dole).
Da li je dovoljno okrenuti motore na gore ili im treba i zameniti mesta?
Koji sistem prenosa koristi za otvaranje ?
Po mom mišljenju trebalo bi vidjeti dali postoji neka mogučnost štelovanja , jer vjerovatno prenosnici nisu dobro uklopljeni i time stvaraju buku !
Zamjenom motora sumnjam da bi dobio riješenje jer je smjer otvaranja podešen na lijevo odnosno na desno po osi obrtanja motora ( ako su dva ).
Koji sistem prenosa koristi za otvaranje ?
Po mom mišljenju trebalo bi vidjeti dali postoji neka mogučnost štelovanja , jer vjerovatno prenosnici nisu dobro uklopljeni i time stvaraju buku !
Zamjenom motora sumnjam da bi dobio riješenje jer je smjer otvaranja podešen na lijevo odnosno na desno po osi obrtanja motora ( ako su dva ).
Dva su motora. stvar je u tome sto krila ne uspore kad dostignu punu otvorenost pa udare u granicnike. Nasao sam na netu o montazi tih motora i montirni su kako je proizvodjac rekao. Na elektronici je ukljucen i prekidac koji se koristi za usporenje ali nema efekta.U svakom slucaju hvala.
U verziji otvaranja krila ...
Dali je nekad neko razmišljo koristiti zamajac i alanser od SUS motora?
Alanser kao pokretač , a zamajac kao prenosnik?
Stavr je u tome :
Alanser ima bendix koji iskoči kad aovaj postigne nešto dovoljno ( obrtaja , ili snage ) tu sam nešto tanak sa znanjem.
E sad ...
Alanser vrti i poslije ako motor nije startovao , pa mislim da obrtaji i nisu presudni kao niti snaga jer ovisi o kapacitetu baterije!
Stoga motor alansera ima dovoljnu snagu za pokretanje SUS motora.
Čak u nekim slučajevima i kompletnog auta u stepenu prenosa kad isti treba ukloniti sa ceste !
Ovo sam diskutovao sam sa sobom...
A ono što neznam je :
Dali promjenom polova istosmjerne struje 12V (+/-) u (-/+) mjenjam smjer okretanja ?
Bendix iskace zahvaljujuci zljebovima na rotoru kad motor upali i postigne broj obrtaja veci od alnasera. Jeste u pravu si, ono vreteno mi treba za kapiju. Otvorio sam dva zadnja amortizera od auta i svidelo mi se kako bi to estetski izgledalo, samo mi je problem u navojnom vretenu. Posto mi je potreban hod navrtke po vretenu od 18 cm to bi u slucaju metrickog navoja M12x1.5 i broja obrtaja motora od brisaca (120 o/min) vreme otvaranja kapije bilo oko 60s :nes . Sa vecim hodom navoja bih smanjio vreme, a ako ne bude dovoljno onda neki multiplikator
ovako nesto... imam kod kuce u selu jednu letvu od ford escorta pa cu premeriti da li ima dovoljan hod (18 - 20cm). uz male korekcije nije ni ovo lose resenje :dacne :dacne
... imam kod kuce u selu jednu letvu od ford escorta pa cu
E sad ja, kome je zalepljena etiketa lokal-patriote, moram da pitam Vaskeza:Koje selo,jel Sent Ivan mozda?
A ono što neznam je :
Dali promjenom polova istosmjerne struje 12V (+/-) u (-/+) mjenjam smjer okretanja ?
Prosto receno:DA!!!
Evo i ja nesto nacrtao danas :blob1 E ovako bi sematski trebalo da izgleda ono sto sam zamislio... Naravno moze se rotirati kako bi motor dosao dole :hh
vaskee wrote:... imam kod kuce u selu jednu letvu od ford escorta pa cu
E sad ja, kome je zalepljena etiketa lokal-patriote, moram da pitam Vaskeza:Koje selo,jel Sent Ivan mozda?
e ognjeni moram te razocarati, nije Sent Ivan vec cuveni Banatski Despotovac! :n
- 1
- 2
- 3
- 4
- sledeća ›
- poslednja »
Dobro nam došao vaskee
Pogledaj ovde, već je pisano štošta na temu kliznih kapija.
ps. sviđa mi se tvoj avatar
:+