Sve o HI - FI uredjajima .....
HI-FI uredjaji i sistemi
Da, tako je i ja mislim da što se tiče HIFI sistema malo je tema zastarela, mada u poslednje vreme bude tu i tamo aktuelna, ali treba postaviti konretno pitanje, konkretan problem pa da pokušamo zajedno da rešimo. Ovako ništa konkretno, mislim da je tema jako obimna i mnogi su već proradili
Nekada sam konstruisao i pravio pojačala sa lampama, mnogo high-end modela sam napravio i bio sam poznat u Yu hi-fi "krugovima" i prestao sa time. Jeste, to je zastarelo, na žalost, danas se muzika sluša sa mobilnog telefona i taj danas kvalitet zvuka je mnogo lošiji od najlošijeg hi-fi sisteme iz onog perioda, ali to danas nikome nije važno, kvalitet više nije u modi
У праву сте 100%, али шта се ту може живимо у време брзе хране, мобилних телефона и у сваком смислу скученом простору, тако да за добар стерео звук нема места, о неким другим системима да и не причамо, као сраунд саунд на пример итд. Све је данас компримовано и преведено на систем бројки 10101 итд.
Naravno da može, uticajem na decu, okolinu, prijatelje... najlakše je upasti u uravnilovku i prepustiti da se stvari same odvijaju.
Kaže se "misli globalno, delaj lokalno". Svojim skromnim uspehom smatram to što sam na svog sina preneo ljubav i osećaj za dobar zvuk. Često sa smeškom prolazim pored njegove sobe i čujem kako tiho uživa u muzici sa zvučnika a ne sa buđavim slušalicama nabijenim iz telefona u uši.
Nemamo mi u kući Bog zna kakve vrhunske uređaje, niti nekog viška novca za razmetanje, ali se uvek može za relativno skroman novac naći polovan "Sony", "Marantz" ili sličan očuvan i kvalitetan uređaj iz "onih" vremena.
Srećom, još uvek se "na izvoru" vodi računa o kvalitetu snimljenog materijala, naročito klasične muzike, tako da za dobar ugođaj treba samo malo ljubavi i nešto edukacije.
Stvar je u prioritetima. Za cenu boljeg telefona sa buđavim zvukom može se nabaviti veoma kvalitetan muzički sistem. To što je polovan je potpuno nebitno.
Не бих се сложио са оном конастатацијом да се "još uvek se "na izvoru" vodi računa o kvalitetu snimljenog materijala, naročito klasične muzike". И тамо су ушли дигитални уређаји и то више није онај звук о коме је започео причу petar pera. Реч је о разлици аналогних и дигиталних уређаја за репродукцију звука. Као што је познато аналогни уређаји, значи лампаши како се то популарно каже истичу парне хармонике, а транзисторски непарне. Ова друга особина не прија људском уху због саме експоненцијалне криве еквифонских линија, на основу како чујемо звук.То конкретно значи да је за квалитетно слушање музике, на пример, потребна гласноћа од 80 дб да бисмо чули цео фреквентни опсег или да не бисмо сметали комшијама користимо лауднес регулацију ако је има на уређају, а ту већ улазимо у корекцију репродукованог звука и питање је да ли смо се приближили оригиналу.
Џаба нам данас екстра квалитетни микрофони, типа Нојман, Зенхајзер,Шур, Шепс итд кад добијени аналогни сигнал дигитализујемо и тако дигитализован стиже до ваше куће. У тој дигитализацији настаје проблем и нестаје звук о коме је поменути petar pera започео причу. Дигитални уређаји један аналогни облик исецкају на комадиће и после обраде их поново врате у првобитни облик, на жалост трансформације нема без губитака. Семплинг рејт од 16 бита је компромисно решење да би уређаји били буџетски исплативи, али то више није онај звук који је близак уху. Јесте да смо новим уређајима добили однос сигнал шум и до 90 децибела, код аналогних ако би постигли 60 мислили смо да смо стигли на Месец, али то више није онај звук. Дигитализовање утиче на транзијентне појаве и ту је главни проблем.
Ово је тема за искусне аудио филе и све оне који знају шта је звук и имају ухо да осете разлику. Нећете осетити никакву разлику слушањем ни на Маранцу ни на Ревоксу, ако никад нисте били уживо на концерту озбиљне музике и то седели испред оркестра у средини на растојању мањем од 17 метара. Тек кад имате добро слушачко искуство живе музике онда ћете врло лако направити разлику између снимљеног и како снимљеног материјала.
Извињавам се али сам морао мало да се укључим у причу јер ми је та тема веома добро позната.
@zvukoljub .Iskreno smatram da niste ni iskusni ni merodavni za ovu temu , ako se ne varam Vi ste u materiji samo 50-ak god , što je ipak duplo manje od 100 god
Na srpskom se to lepo kaže "overqualified".
Preiskusan
Svasta se pise, diskutuje i misli o...
1. prednosti analognog u odnosu na digitalni zvuk, posebno vinila.
2. prednosti lampaskih pojacala u odnosu na druga resenja.
iz neznanja, i subjektivnih stavova.
Dalje, imamo slucajeve kada ovo prelazi u patologiju, pa se diskutuje o uticaju kablova, nosaca kablova, i raznih sokocala koje se stavljaju u blizinu audio uredjaja 'da oteraju crnu magiju'.
Obicno se radi o starim 'old skool' audiofilima, koji zaboravljaju da problem mozda lezi negde drugde - slika iz priloga.
Није било речи о аудиограму и Флечер Мансоновим линијама.
Nesto novo skoro nabavljeno
Moblok 6c33c svira na fullrange fostex 164en, muzika sa kompa karsica ESI Juli@, samo flac fajlovi
Kako mozes biti siguran da ti flac fajlovi nisu transkodovani 128kbps cbr mp3 fajlovi?
Da li mozes da cujes razliku izmedju .flac i dobrog .mp3 fajla?
\skidam samo sigurne flacove sa logovima ripovanja.
Npr.
xact Audio Copy V0.99 prebeta 4 from 23. January 2008
EAC extraction logfile from 17. October 2008, 14:31
ACDC / Black Ice
Used drive : PLEXTOR CD-R PREMIUM Adapter: 1 ID: 1
Read mode : Secure
Utilize accurate stream : No
Defeat audio cache : Yes
Make use of C2 pointers : No
Read offset correction : 30
Overread into Lead-In and Lead-Out : Yes
Fill up missing offset samples with silence : Yes
Delete leading and trailing silent blocks : No
Null samples used in CRC calculations : No
Used interface : Native Win32 interface for Win NT & 2000
Gap handling : Appended to previous track
Used output format : User Defined Encoder
Selected bitrate : 768 kBit/s
Quality : High
Add ID3 tag : No
Command line compressor : C:\Program\Exact Audio Copy\FLAC\FLAC.EXE
Additional command line options : -8 -V -T "ARTIST=%a" -T "TITLE=%t" -T "ALBUM=%g" -T "DATE=%y" -T "TRACKNUMBER=%n" -T "GENRE=%m" -T "COMMENT=%e" %s -o %d
TOC of the extracted CD
Track | Start | Length | Start sector | End sector
---------------------------------------------------------
1 | 0:00.00 | 4:21.38 | 0 | 19612
2 | 4:21.38 | 3:34.13 | 19613 | 35675
3 | 7:55.51 | 3:57.05 | 35676 | 53455
4 | 11:52.56 | 3:22.12 | 53456 | 68617
5 | 15:14.68 | 3:09.59 | 68618 | 82851
6 | 18:24.52 | 4:06.31 | 82852 | 101332
7 | 22:31.08 | 3:17.06 | 101333 | 116113
8 | 25:48.14 | 3:28.37 | 116114 | 131750
9 | 29:16.51 | 3:33.66 | 131751 | 147791
10 | 32:50.42 | 3:10.16 | 147792 | 162057
11 | 36:00.58 | 3:52.71 | 162058 | 179528
12 | 39:53.54 | 4:15.34 | 179529 | 198687
13 | 44:09.13 | 4:40.68 | 198688 | 219755
14 | 48:50.06 | 3:22.37 | 219756 | 234942
15 | 52:12.43 | 3:25.08 | 234943 | 250325
Track 1
Filename J:\Audio\01 - ACDC - Rock N Roll Train.wav
Pre-gap length 0:00:02.00
Peak level 99.9 %
Track quality 100.0 %
Test CRC 984E22BE
Copy CRC 984E22BE
Track not present in AccurateRip database
Copy OK
Track 2
Filename J:\Audio\02 - ACDC - Skies On Fire.wav
Peak level 99.9 %
Track quality 100.0 %
Test CRC DAD366F3
Copy CRC DAD366F3
Track not present in AccurateRip database
Copy OK
Track 3
Filename J:\Audio\03 - ACDC - Big Jack.wav
Peak level 99.9 %
Track quality 100.0 %
Test CRC FBF4E734
Copy CRC FBF4E734
Track not present in AccurateRip database
Copy OK
Track 4
Filename J:\Audio\04 - ACDC - Anything Goes.wav
Peak level 99.9 %
Track quality 100.0 %
Test CRC 8D129A9A
Copy CRC 8D129A9A
Track not present in AccurateRip database
Copy OK
Track 5
Filename J:\Audio\05 - ACDC - War Machine.wav
Peak level 99.9 %
Track quality 100.0 %
Test CRC FFB1177C
Copy CRC FFB1177C
Track not present in AccurateRip database
Copy OK
Track 6
Filename J:\Audio\06 - ACDC - Smash N Grab.wav
Peak level 99.9 %
Track quality 100.0 %
Test CRC 2F9825EF
Copy CRC 2F9825EF
Track not present in AccurateRip database
Copy OK
Track 7
Filename J:\Audio\07 - ACDC - Spoilin' For A Fight.wav
Peak level 99.9 %
Track quality 100.0 %
Test CRC 33D75D6E
Copy CRC 33D75D6E
Track not present in AccurateRip database
Copy OK
Track 8
Filename J:\Audio\08 - ACDC - Wheels.wav
Peak level 99.9 %
Track quality 100.0 %
Test CRC 2D8B2153
Copy CRC 2D8B2153
Track not present in AccurateRip database
Copy OK
Track 9
Filename J:\Audio\09 - ACDC - Decibel.wav
Peak level 99.9 %
Track quality 100.0 %
Test CRC 6E335B8A
Copy CRC 6E335B8A
Track not present in AccurateRip database
Copy OK
Track 10
Filename J:\Audio\10 - ACDC - Stormy May Day.wav
Peak level 99.9 %
Track quality 100.0 %
Test CRC A2A952D6
Copy CRC A2A952D6
Track not present in AccurateRip database
Copy OK
Track 11
Filename J:\Audio\11 - ACDC - She Likes Rock N Roll.wav
Peak level 99.9 %
Track quality 100.0 %
Test CRC F8B94621
Copy CRC F8B94621
Track not present in AccurateRip database
Copy OK
Track 12
Filename J:\Audio\12 - ACDC - Money Made.wav
Peak level 99.9 %
Track quality 100.0 %
Test CRC A236D4B1
Copy CRC A236D4B1
Track not present in AccurateRip database
Copy OK
Track 13
Filename J:\Audio\13 - ACDC - Rock N Roll Dream.wav
Peak level 99.9 %
Track quality 100.0 %
Test CRC 77FADB23
Copy CRC 77FADB23
Track not present in AccurateRip database
Copy OK
Track 14
Filename J:\Audio\14 - ACDC - Rocking All The Way.wav
Peak level 99.9 %
Track quality 100.0 %
Test CRC 5FC7138A
Copy CRC 5FC7138A
Track not present in AccurateRip database
Copy OK
Track 15
Filename J:\Audio\15 - ACDC - Black Ice.wav
Peak level 99.9 %
Track quality 100.0 %
Test CRC 4A0CFCF9
Copy CRC 4A0CFCF9
Track not present in AccurateRip database
Copy OK
None of the tracks are present in the AccurateRip database
No errors occurred
End of status report
Svidja mi se zvuk lampasa , ali mi je dzep polu prazan , tako da sam se odlucio za jbl eon 515 xt i veoma sam zadovoljan. Mogao bih jos da dodam subwoofere ali mi nisu bas potrebni. Inace volim da vidim te hi end sisteme ali me glava zaboli. Higherfi.com
Lampaši su nekada, u moje vreme 80-tih kada sam ih konstruisao, bili jako skupi. Danas se mogu kupiti za male pare a i dalje su veoma dobri. Čak i odličan hand made-home made, može se naći za male pare. Ono što košta više hiljada evra je plaćanje reklame, etikete i nesposobnosti tržišta da plasiraju više komada.
Некад је било некад...И ја сам по годинама из "некад" времена....Нисам се бавио појачалима професеионално радио сам нешто друго,али,сећам се кад Мирко Вожњак направи "чудо" од квалитета и стварно је и био добар звук.Много година касније сам био у прилици да премерим ту његову справу,није била ни близу онога што је написао.У међувремену смо се дружили,сарађивали нешто мало,и поменух му резултате мерења,насмејао се и одмахнуо руком,"такво је време било "рече,а ја га разуемо....Од "некад" до сад,прође доста времена....посташе доступни инструменти.литература,материјали,прорачуни лагани и за озбиљније незналице,(мада сам се начитао и глупости да Бог сачува),интернет је чудо,за десетак евра месечно купи се "хостинг" и може да се пише до миле воље...."Пишу" и столују "сртучњаци" свих профила,мада-из области електронике нема их много...Скуп лампаш је чини ми се,постао статусни симбол а мање жеља или потреба.Још увек се тражи чаробни трансформатор кога сложићете се ипак нема,али,људи чују или бар верују да чујунешто што на другом појачалу нема,прочитао сам да је неко написао да воли како лампе миришу,и ту престаје сваки рацио,на нивоу субјективног објектовност је имагинација прогнана из света реалног,и то поштујем,дубоко поштујем....Ако је човеку то лепо немам ништа против.И ја волим лампе и имам их доста,итд...али оне не могу да раде у класи -Д- (да будем прецизан могу,али не добро као фетови јер анодни напон не може да сиђе испод напона решетке...да не идемо даље),не могу са изобличењима ни да приђу транзисторима...био сам у прилици да се уверим да појачало које кошта "боли глава" има ТХД који је катастрофа,али-људима се свиђа како то звучи-а то је поента.Дигитални формати полако гурају аналогни звук у прошлост и то је оно где не можемо ништа.,за деценију две -ко поживи,све наше аналогне "крпице"могу у музеј....Како је направљен ФПГА чип.аналогија је отерана у заборав,то су перформансе које се аналогно не могу постићи ни у теорији.Брзина узорковања прешишала Никвиста толико да се отишле у сферу радара,гигахерца,аудио је у тој технологији толико једноставан.да нема шта ни да се прича....
Gane, kao i obično, vrlo stručno i argumentovano. Svaka mu je ka' u Njegoša.
Preneću deo teksta o zvučnicima sa jednog Hi-Fi portala koji bi se komotno mogao prihvatiti kao opšti zaključak:
"Pošto smo se podsetili najvažnijih tehničkih detalja u vezi sa zvučnicima, naredna preporuka glasi: zaboravite sve to i slušajte zvuk! Dobro, nije baš u potpunosti tako, ali nije ni mnogo drugačije.
Pre svega, činjenica je da proizvođače niko ne kontroliše u deklarisanju karakteristika svojih proizvoda, a poznato je da ni oni nisu "operisani" od prikrivanja, ili bar "blagog korigovanja" istine. Kao drugo, snaga, efikasnost ili upotreba "svemirskih" tehnologija nisu nikakva garancija dobrog zvuka. I na kraju, ali i najvažnije, nameće se nerešiv problem: kako izmeriti i definisati "kvalitetan zvuk"?
S obzirom da još nije izumljen uređaj koji bi objektivno merio "toplinu", "slatkoću" ili "sirovost" zvuka, takve opise zvučne slike pojedinih zvučnika treba uzeti sa ogromnom rezervom, jer su bazirani na krajnje subjektivnim utiscima. Isti je slučaj i sa "neutralnim" ili "referentnim" zvukom. Ko je od nas bio prisutan u studiju kada je neka muzička numera snimana, pa zna kako ona zaista treba da zvuči? Ili je, još bolje, o tome diskutovao sa samim autorom? Naravno, različiti modeli zvučnika će na istom pojačalu zvučati različito, ali je način na koji se ta razlika čuje potpuno subjektivan.
Zato ne dozvolite da vas fasciniraju tehničke karakteristike, kao ni rezultati testova određenih zvučnih kutija. Jedino što je važno i što se računa jeste – da li taj zvuk prija vama, da li je to ono što tražite. Ukoliko naiđete na takve zvučnike, zaboravite na sve njihove "mane", poput dizajna, slabih karakteristika "na papiru" ili nedovoljno prestižnog imena, i prepustite se uživanju u muzici.
I naravno, budite spremni na kritike od strane neistomišljenika, ali to je zapravo ono najlepše u vezi sa audio uređajima: o njima se može razgovarati, raspravljati ili dokazivati koji je bolji, ali će gotovo uvek obe strane imati dovoljno subjektivnih, a ujedno i neoborivih argumenata u korist svojih bučnih mezimaca."
У професионалном свету је та дилема шта је добар звучник давно решена. Постоје објективна и субјективна метода оцењивања звучника и оцењивање се обавља у референтној просторији. Да не бих давио са параметрима, јер аматерима то није ни битно оно што је веома важно а то је простор у коме се налази звучник. Тако да вам се вероватно дешавало да купите неки звучник који сте слушали у неком шоу руму и кад сте га донели кући он не звучи онако како сте то чули тамо. Осим тога и распоред звучник у просторји је веома битан, јер ако га ставите у угао добићете издизање басова за 6 децибела и то више није она слика звука коју звучник објективно репродукује. Осим тога висина високтонца мора бити у висини ушију слушаоца који седи испред звучника, при томе не сме база бити ни преширока ни преуска. И на крају не постоји универзални звучник који добро репродукује све врсте музике.
Добар и квалитетан звук нису само звучници, шта вреде добри звучници ако појачало не може да их обслужи (нарочито при малим снагама слушања), шта вреди добро појачало ако је слаба карика претпојачало као и уређај са којег се репродукује звук.И на крају сви имамо различит укус у слушању музике, тако да је цитат који је написао ВукојеБ изнео суштину ствари.
Данас предпојачала и појачла далеко надмашују могућности звучника тако да је најслабија карика само звучник. Што се укуса тиче то је неоспорно али у професионалном свету се користе и објективни и субјективни параметри за оцену квалитета звучника, тако да ту отпада питање укуса. Говорим само о свету професионалног звука, о разним хај фај варијантама нећу да трошим речи. Једно од светски признатих стручних скупова је и Тактонс који се бијенално одржава у Новом Саду, што је по реду ове године па ко је заинтересован да упознат свет професионалног звука може да наврати, информције о датуму и месту одржавања можете сазнати на сајту.
Реченица слушање при малој снази не стоји уопште, јер тачно су прописане гласноће слушања да би се чуо комплетан фреквентни опсег што је у складу са Флечер мансоновим кривама, јер све у аудио техници је подређено људском уху.
Звукољубе, овде сене ради о професионалцима (не свраћају они на овај форум), овде су обични аудиофили где сматрам и себе, иако са звуком другујем од пре педесетак година, где кроз бављења музиком те до градње звучних кутија све до готових појачала.Нешто из тог времена , појачало 2X90 вати са еквилајзером (сопствена израда целог уређаја) са готовим Нишким звучним кутијама од 120 вати доброг квалитета.
Постоји спрега између професионалаца и обичних аудиофила, јер професионалци производе звук намењен широком аудиторијуму, а сем тога имају задатак и едукативне природе да упознају слушаоце шта и како јесте у свету звука. Наравно кога то занима.
IMHO, covek je ipak najslabija karika.
Ljudski sluh je subketivan, i znacajno se pogorsava sa godinama zivota, i sa nepravilnom upotrebom.
Ovi klinci sa bubicama ce u pedesetim postati invalidi.
Звукољубе ништа ту није спорно, док сам се тиме бавио било је лепо и изазовно уз помоћ домаће стручне литературе.Да би се нешто знало морало се читати и учити.
То је тема веома стара на многим другим сајтовима, да не говорим о часописима који су били доминантни знатно пре интернета. Тако да љубитељи диброг звука имају своја места окупљања.
Без алата нема заната, a без знања ни најбољи алат неће помоћи..