nije dioda nego pipalica... svejedno, dobro si uradio a po onome što si napisao grejač je ispravan... još samo da elaboriramo, da li stavljaš patronu od 16A (a trebalo bi) ili neku slabiju?
Zamena grejaca na Bojleru POMOC
Od 10A 500V, mada u većini slučajeva osigurač je licnovan sa tri licne.
mnogo je tri licne,stavi jednu,da lakse izgori,ili kupi osigurac od 16a ,koji ima i kvarcni pijesak u sebi,i bolje se hladi,i rijesi problem.cak i da stavis osigurac od 20 a on ce i dalje biti najmanjeg presjeka u instalaciji ,i prvi izgoreti.Po svemu sudeci nemas drugi kvar.
Лицновање осигурача је строго забрањено. Немојте се људи играти таквим стварима.
Osigurač od 16 A ima širu gornju stranu i ne bi mogao da stane u ležište na tabli. Ja ne mogu da se otmem utisku da je ipak grejač u pitanju. Kako da budem siguran?
Треба заменити калибришући прстен и ставити 16 А, јер 10А је на граници издржљивости.
Треба заменити калибришући прстен и ставити 16 А, јер 10А је на граници издржљивости.
Jel za to treba majstor ili mogu sam? Reci mi kako da ispitam grejač?
grejač si već ispitao, ispravan je. osigurač ti pregoreva zato što nije odgovarajući, još ako je grejač mala privreda (u šta nemam razloga da sumnjam) deklarisana snaga (2kW, (po slici bih rekao da je čak 3kW)) verovatno ne odgovara istini, obično bude nešto jači pa ni tri licne ni patrona od 10A ne mogu da odrade posao kako valja, greje se i na kraju pregori. jesi li probao u toku rada grejača da uhvatiš za kapu tog osigurača da vidiš da li se greje? izvrni glavne osigurače i zameni kontaktno dugme, šro kaže zvukoljub kalibrišući prsten, u dnu osigurača, stavi ono koje odgovara patroni od 16A, menja se sasvim jednostavno, ravnim šrafcigerom. upamti, glavni osigurači MORAJU biti izvrnuti jer struja stiže na dno osigurača, odnosno na kontaktno dugme. pre nego što se upustiš u zamenu ispitaj glimericom da li je faza prisutna kad povadiš glavne osigurače, za svaki slučaj. ukoliko nisi siguran da ćeš znati OBAVEZNO zovi električara i ispričaj mu svoje muke koje, po meni, i nisu realne, jer sve je do osigurača.
Da li "premeri sa klemica ka masi" znači da jednu diodu stavim na klemu od grejača, a drugu na masu (kada, slavina, bojler itd)?
resio sam da se umesam, koliko sam shvatio izgleda da nisi dobro shvatio, ti si postavio jednu pipaljku na klemicu a drugu na uzemljenje, NE, trebas postaviti jednu pipaljku na klemicu a drugu na bilo koji metalni deo grejaca, dali na flansnu ili na samog grejaca koji ulazi u bojler svejedno i tako ces proveriti dali probija ili ne, sto po meni najverovatnije se radi o proboju ili eventualno labave kontakte na element osiguraca gde se vezuju zice unutar kutije...
pa krećemo od osnovne pretpostavke da ima toliko tehničke kulture da neće staviti jednu pipalicu na grejač koji je na stolu i pozira a drugu na uzemljenje bojlera.
a i lepo je to napisano u postu broj 61.... savršeno razumljivo.
Stvarno sam laik i zato sam pitao. Ne znam šta znači "premeri sa klemica na masi" i dalje mi je taj termin stran. Ja sam upravo uradio ono što ne treba. Stavio jednu pipalicu na jednu klemu a drugu na neku masu (kada, bojler itd.). Ajde da mi neko kaže šta tačno da uradim, da bi proverio grejač.
Inače promenio sam kalibrirajući prsten na onaj od 16 A (što je dobro, jer je stari bio u izuzetno lošem stanju) i stavio nov osigurač od 16 A.
Usput, grejač sam već vratio u kazan. Znači, molio bi da mi neko objasni laičkim rečnikom, kako da ispitam grejač, pre nego što odem na banderu da proverim kontakte.
taj novi prsten stegni ljudski u elementu i novu kapu stavi na osigurac i jako stegni.
Odavno sam ti napisao da proveris element i prsten pa onda sve dalje. Ja koliko znam za bojler se stavlja osigurac 16A najmanje, a ako ide jos potrosaca preko istog elementa onda i veci.
Na moju žalost uradio sam kako mi je trofrtaljac rekao i na več montirani grejač prislonio jednu pipalicu na klemu a drugu na flančnu i dobio neke vrednosti koje se stalno pomeraju. Preklopnik unimera sam postavio na najjače (2000k Oma)
sad kad si vratio grejač u kazan dovoljno je da uradiš isto ono što si uradio dok je grejač bio na stolu, odnosno.... stavi jednu pipalicu na jedan kontakt grejača a drugu na nosač grejača, flanšnu, ono sa puno rupa što si zavrnuo na bojler... ne znam kako drugačije da ti kažem. pritom unimer mora biti na megaomima, tj na najvećem broju u opsegu merenja otpora, kada to uradiš instrument ne sme da očita nikakvu vrednost. da bi bio siguran ponovi to i sa drugii kontaktom grejača, prosto pipalicu premestiš sa jednog kontakta na drugi dok onaj na kućištu grejača ostaje, rezultat merenja mora biti isti, tj ne sme da pokazuje ništa, onako, zakucan na jedinici kao prvi put kada si pokušavao da izmeriš bežično.
i... ne penji se na banderu, ima ko je zadužen za to.
edit
vidim da ste me pretekli u pisanju, ako pokazuje bilo kakvu vrednost grejač je neispravan,
i naravno prstima(telom) ne dodirujes metalne delove pipalica
Pre nego što skinem grejač i odnesem u radnju da se svađam sa prodavcem, da li postoji još neki način da proverim ne/ispravnost grejača ili je ovaj sasvim dovoljan?
Postoji, zamenio si prsten, stegni, stavi osigurac od bar 16A i ako radi pod uslovom da nije problem oko osiguraca grejac je ispravan
Za Borkostar:
Mislio sam na neki lakši način ispitivanja (recimo unimerom). Ovaj sa stezanjem osigurača sam već primenio i spada u ispitivanje putem pokušaja i greške, što sam već primenio onomad kad si me savetovao.
brate tebi bojler ne radi, ne sluzi svrsi dok ti pokusavas da resis problem.
Kako hoces ali ja bi ili uzeo drugi grejac ili zvao majstora ili nesto trece, samo da se to vise namesti.
A ispitivanje unimerom je najprostije pod uslovom da je sam unimer ispravan a rukovaoc zna sta radi sa njim.
Imas 2 kontakta na grejacum na jedan ide faza a na drugi nula i imas samo kuciste grejaca na koje ide uzemljenje
moj najdobronamerniji savet je da kupis novi grejac, stavis ga i vratis zice kao sto su bile... prodavac ti nece zameniti grejac ne u takvom stanju i nakon mesec dana, bar ne verujem da ce ti zameniti... taj grejac ce ti uvek praviti probleme sa probojem a i naravno trosice vise struje nego sto mu je potrebno da zagreje vodu... ako je ipak element ili kako ja volim da ga nazovem lezaj osiguraca problem onda moras zvati elektricara jer se neces snaci sa toliko zica unutra. a i ne bi bilo lose da razdvojis svetla i bojler na zasebnim osiguracima, pa zato je i postavljen kalibracioni prsten od 10A jer za svetla idu zice od 1.5mm2 za koje odgovara osigurac od 10A. a ko zna mozda i do bojlera ide kabal sa zicama od 1.5.
imao sam interesantan slucaj kod mene u stanu osigurac od bojlera uvek se pregrevao i to dosta da je neprijatno drzati ga duze, i ponekad pregorevao, a grejac 2kw. stavio prsten i osigurac od 20A opet isto nema razlike, promenio komplet element sa kapom i patronom opet isto greje. e onda sam zicu od bojlera stavio na element od svetla od kupatila, a zica od svetla stavio gde je bila bojlerova i od tad osigurac za bojler na novom mestu (mrtav) hladan i sa patronom od 16A ali mi zato od tad sijalica uvek trepce i nikako da provalim sta je problem, samo se bojim da mi ne prasne nad glavom...
Za borkostar:
Ja stvarno ne razumem šta hoćeš da kažeš.
Evo sad sa sigurnošću mogu da kažem da je problem bio u grejaču, na šta sam ja od početka najviše sumnjao. Zamenio mi čovek grejač u radnji, čak iako nisam imao račun, i odonda sve fercera besprekorno. Hvala svima koji su pomogli.
Da li "premeri sa klemica ka masi" znači da jednu diodu stavim na klemu od grejača, a drugu na masu (kada, slavina, bojler itd)? Stavio sam na najjače (2000k) i uradio tako i ništa se nije desilo. Ostalo je zakucano na 1 kao i na početku. Kada stavim na najmanji otpor 200 oma, a diodu postavim na jednu klemu grejača i drugu na drugu pokaže vrednost od 28.